Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Korjauspala hitsattuna. Joutuu vielä laittamaan toisen palan jatkoksi taakse puskurin suuntaan sekä hitsaamaan alkupäätä pyörakotelon puolelta kiinni, mutta ne hommat jää ensi viikolle, koska päivän pohjamassasavukiintiö tuli täyteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tänään sain hitsattua kuskin puolelta tavaratilan pohjan sivupalkin takaosan ja pyöräkotelon takasisäreunan sekä maalattua ja massattua korjatun alueen. Palkin takaosa näkyi olevan jo kerran korjattu hitsaamalla, joten tavaratilan pohja on nyt osin jo kolmannella sukupolvella peltiä.
Tavaratilan pohjan kuskin puolen ruostekorjaukseen meni yhteensä noin 6 työtuntia, joka jakautui kolmelle päivälle. Kalliiksi tulisi jos vieraalla joutuisi teettämään, jos yleensä joku paja alkaisi edes korjaamaan. Vanhaa 123 mersua ei käytännössä pysty ylläpitämään juuri muut harrastajat kuin hitsaustaitoiset. Jokainen tiellä vastaantuleva leimassa oleva 123 on kädennoston arvoinen, kun tietää että siellä on nähty vaivaa ruostumisen kurissapitämisessä.
Seuraavaksi jatkan tavaratilan pohjan ruostevaurioiden hitsaamista apparin puolelta.Täytyy ensin kilkutella vasaralla tavaratilan sivulta pohjapalkkia ja pyöräkoteloa korjausta vaativan alueen laajuuden selvittämiseksi.
Tavaratilan pohjan kuskin puolen ruostekorjaukseen meni yhteensä noin 6 työtuntia, joka jakautui kolmelle päivälle. Kalliiksi tulisi jos vieraalla joutuisi teettämään, jos yleensä joku paja alkaisi edes korjaamaan. Vanhaa 123 mersua ei käytännössä pysty ylläpitämään juuri muut harrastajat kuin hitsaustaitoiset. Jokainen tiellä vastaantuleva leimassa oleva 123 on kädennoston arvoinen, kun tietää että siellä on nähty vaivaa ruostumisen kurissapitämisessä.
Seuraavaksi jatkan tavaratilan pohjan ruostevaurioiden hitsaamista apparin puolelta.Täytyy ensin kilkutella vasaralla tavaratilan sivulta pohjapalkkia ja pyöräkoteloa korjausta vaativan alueen laajuuden selvittämiseksi.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tavaratilan pohjan oikean puolen palkin ruostevauriot ovat aivan palkin takapäässä noin 20 cm matkalla. Taivuttelin tähänkin ruuvipenkissä korjauspalan.
En pysty enää laittamaan kuvaa, koska säikeen kuvakiintiö on täysi. Täytyy varmaan siirtyä uuteen säikeeseen.
En pysty enää laittamaan kuvaa, koska säikeen kuvakiintiö on täysi. Täytyy varmaan siirtyä uuteen säikeeseen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kannattaa alkaa käyttää jotain kuvienjakopalvelua... saa muutenkin paremmat kuvat liitettyä. Eikä täyty foorumin serverit...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Maksuttomissa kuvanjakopalveluissa on vikana, että jossain vaiheessa ne lakkaa toimimasta ja sitten menettää kuvien ja niiden paikkojen yhteyden. Tälläkin foorumilla on paljon säikeitä, joissa kuvat ei näy, tarvitsee vaan katsella vähän vanhempia säikeitä. Tämän vuoksi on parempi pitää teksti ja kuvat samassa paikassa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Se niissä on monesti ongelma (esim. aiemmin suositussa Dropboxissa jne.).
Mutta tuonkin kanssa oppii elämään...
Useamman vuoden olen käyttänyt tuollaista (kotimaista) kuin Aijaa.com
Siellä mukava piirre on että sieltä saa nuo upotuskoodit valmiina kuviin, vieläpä eri kokoisina:
Mutta on sielläkin ilmeisesti ominaisuus että jos ei siellä kävisi ollenkaan 6kk:een niin kuvat arkistoituvat
Mutta tuonkin kanssa oppii elämään...
Useamman vuoden olen käyttänyt tuollaista (kotimaista) kuin Aijaa.com
Siellä mukava piirre on että sieltä saa nuo upotuskoodit valmiina kuviin, vieläpä eri kokoisina:
Mutta on sielläkin ilmeisesti ominaisuus että jos ei siellä kävisi ollenkaan 6kk:een niin kuvat arkistoituvat
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Itse ottanut käyttöön vastikään kuvat.fi palvelun. Toimii loistavasti eikä loppupeleissä niinkään kallis.
Star C3 @LPR
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kuuma päivä sattui taas katsastuspäiväksi, lämpöä varjossa 29C. Hitsasin tavaratilan oikean puoleisen sivupalkin, maalasin ja massasin. Aikaa meni hitsaukseen noin 2 tuntia. Sen jälkeen irroitin tasonsäädön hydraulipumpulta lähtevän paineletkun. Siinä oli selvä puhkikuluma, josta vuoto tapahtui. Uusi purkuosana hankkimani letku oli samanlainen kuin vanha mutta ehjä ja meni helposti paikalleen. Täytin tasonsäädön säiliön ATF-öljyllä ja koekäytössä ei enää vuotoja näkynyt. Tämän jälkeen varasin ajan samalta katsastusasemalta kuin edellisellä kerralla. Sattui vielä sama tarkemmanpuoleinen katsastusmies olemaan työvuorossa ja hän otti auton syyniin. Huomauttamista oli vain kuskinpuolen vaihtokunnossa olevasta takajarrupalasta, joten vuoden leima tulla kopsahti.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Olen viime vuoden aikana kunnostanut ja entisöinyt yhtä toisenmerkkistä harrasteautoistani, joka on nyt etenemässä museoajoneuvotarkastukseen lähiaikoina. Kokemusten rohkaisemana alkanut mietityttää entisöidä myös tämän säikeen S123.
Työtapana voisi olla toteutus osakokonaisuus kerrallaan, siten että auto olisi koko ajan siirtokelpoinen ja osan ajasta tieliikennekelpoinen käytettäväksi silloin, kun on ennakoitavissa olevaa tarvetta farkun suurelle kuljetuskapasiteetille. Mutta auto ei olisi kunnostuksen aikana käyttiksenä kuten on ollut edelliset talvet. Tällöin kunnostus voisi tapahtua autotallissa pikkuhiljaa, ilman stressiä, talv(i)en aikana, ovet, luukut, lasit, tiivisteet, lokasuojat, helmat, pohja, konehuone, osittainen kopan maalaus, sekä sisustustyöt. Auto olisi lyhytaikaisesti siirrettävissä tallista ulos kun tallissa on käynnissä osien pohjatyötä ja maalausta, tai muiden autojen huolto/korjaustyötä.
Käytännön ongelmana on, että käytössä olevat nykyiset harrastetilat, autotalli ja varastohalli, ovat lämpöeristämättömiä ja niitä ei voi järkevillä kustannuksilla pitää lämpimänä sähkölämmityksellä talvella pitempiä aikoja. Selvityksessä nyt lämpöeristää autotallia ja lämmittäminen saunan puukiukaalla tekemällä ovi saunatilan ja autotallin väliseen seinään. Myös ilmanvaihdon tehostaminen jonkinlaisella poistoimurilla selvityksessä.
Täytyy miettiä myös miten ja millä foorumilla kertoisi jatkossa entisöintityöstä. Esittäisin mersufoorumille toiveen kehittää foorumia siten että luotaisiin uusi entisöintiin ja pitkäaikaisprojekteihin littyvä alue jossa tuettaisiin säikeitä, joissa käytetään paljon kuvia ja varmistettaisiin kuvien pitkäaikaissäilytys foorumin serverillä.
Työtapana voisi olla toteutus osakokonaisuus kerrallaan, siten että auto olisi koko ajan siirtokelpoinen ja osan ajasta tieliikennekelpoinen käytettäväksi silloin, kun on ennakoitavissa olevaa tarvetta farkun suurelle kuljetuskapasiteetille. Mutta auto ei olisi kunnostuksen aikana käyttiksenä kuten on ollut edelliset talvet. Tällöin kunnostus voisi tapahtua autotallissa pikkuhiljaa, ilman stressiä, talv(i)en aikana, ovet, luukut, lasit, tiivisteet, lokasuojat, helmat, pohja, konehuone, osittainen kopan maalaus, sekä sisustustyöt. Auto olisi lyhytaikaisesti siirrettävissä tallista ulos kun tallissa on käynnissä osien pohjatyötä ja maalausta, tai muiden autojen huolto/korjaustyötä.
Käytännön ongelmana on, että käytössä olevat nykyiset harrastetilat, autotalli ja varastohalli, ovat lämpöeristämättömiä ja niitä ei voi järkevillä kustannuksilla pitää lämpimänä sähkölämmityksellä talvella pitempiä aikoja. Selvityksessä nyt lämpöeristää autotallia ja lämmittäminen saunan puukiukaalla tekemällä ovi saunatilan ja autotallin väliseen seinään. Myös ilmanvaihdon tehostaminen jonkinlaisella poistoimurilla selvityksessä.
Täytyy miettiä myös miten ja millä foorumilla kertoisi jatkossa entisöintityöstä. Esittäisin mersufoorumille toiveen kehittää foorumia siten että luotaisiin uusi entisöintiin ja pitkäaikaisprojekteihin littyvä alue jossa tuettaisiin säikeitä, joissa käytetään paljon kuvia ja varmistettaisiin kuvien pitkäaikaissäilytys foorumin serverillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ensi viikolla tulossa vieraita käymään autotallillani. Tämän vuoksi täytyi siivota autotallin seinien vieret laatikkopinot pois, joissa SLChen ja S123een viime vuosina hankitut varaosat, joita olen säilyttänyt alkuperäisissä pahvilaatikoissa. Ongelmaksi tuli tietysti miten viedä laatikot pois ja minne sijoittaa ne. Sitten keksin ratkaisun: varastoin laatikot S123n ruumaan tilapäisesti, kunnes saan vapautettua niille tilaa toiseen varastoon. S123 ruuma tuli aikalailla täyteen pahvilaatikoita
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kunnollinen lämmin ja tarpeeksi iso työtila TÄYTYY olla ennenkuin edes harkitsee tuollaisen entisöintiä. Tuo on kyllä niin ruosteinen että tuo vaatisi osaavan tekijän ja 500-1000h että tuosta sais edes jotenkin kelvollisen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Eikä siinä vielä kaikki: haasteena on myös osapuutteet erityisesti sisustuksen osalta. Alkuperäisvärin dunkel olive (056) sisustusosia olen kerännyt mutta edelleen hakusessa mm. etuistuimet. Myös konehuoneesta puuttuu ainakin ilmanpuhdistimen kiinnitysosat.
Plussaa autossa on toimiva hydraulinen tasonsäätö. Se ei ole mikään helppo tikki saada entisöityä, jos se on ehditty purkaa pois.
Plussaa autossa on toimiva hydraulinen tasonsäätö. Se ei ole mikään helppo tikki saada entisöityä, jos se on ehditty purkaa pois.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ke 04.08.2021 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Perustan rinnakkaisen ”Teräsleidin entisöinti” -säikeen, jotta saan tilaa valokuville. Uusi säie tulee sisältämään entisöintiin liittyvää työkuvausta ja sen etenemistä.
Linkki säikeeseen
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65579
Jatkan myös tänne kirjoittamista aiempaan tyyliin mutta harvemmin.
Linkki säikeeseen
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65579
Jatkan myös tänne kirjoittamista aiempaan tyyliin mutta harvemmin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tässä on tarjolla museokatsastettu S123 bensakoneinen manuaalivaihteinen.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12205015
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12205015
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaikuttaa hyvältä eikä ole pahan hintainenSharedoc kirjoitti: ↑Ke 04.08.2021 11:01 Tässä on tarjolla museokatsastettu S123 bensakoneinen manuaalivaihteinen.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12205015
Esimerkiksi verrattuna tähän:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/240/12158844
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Yritin vaihtaa reaktiotuen palloniveltä oikealle puolelle eteen, mutta en keksinyt, miten se onnistuu ilman kierrejousen irroitusta. Päädyin säätämään reaktiotankoa n 1.5 mm pitemmäksi, jolloin väljyys poistui. Lisäksi pukkasin uudet rasvat reaktiotuen palloniveleen.
Sitten vaihdoin moottoriöljyt hieman parempaan laatuun eli Bilteman 5W40 synteettisiin. Vaihdoin myös öljynsuodattimen ja polttoainesuodattimen (Motonetistä). Suodattimen vaihdon jälkeen ilmaus ei onnistunut ja akku pääsi tyhjenemään starttauksessa. Täytyy jättää lataukseen ja huomenna sitten uudestaan käynnistämään.
Sitten vaihdoin moottoriöljyt hieman parempaan laatuun eli Bilteman 5W40 synteettisiin. Vaihdoin myös öljynsuodattimen ja polttoainesuodattimen (Motonetistä). Suodattimen vaihdon jälkeen ilmaus ei onnistunut ja akku pääsi tyhjenemään starttauksessa. Täytyy jättää lataukseen ja huomenna sitten uudestaan käynnistämään.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Käsipumpulla ilmasin aluksi siihen asti kun alkaa pukkaamaan löpöä pihalle käsipumpun juuresta, siitä eteenpäin startilla. Yritän välttää rasvamontun pohjan kastelemista löpöllä, kun se tarttuu kenkiin ja kulkeutuu siitä vähän joka paikkaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ja kun starttasit niin löysäsitkö suutinputke - paria suuttimen päästä?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Yhtä suutinputkea löysäsin yläpäästä, jotta ilma pääsee pois pumpusta.
Autossa on vähän alikokoinen, muistaakseni 85Ah Exiden akku. Se pyörittää alussa hyvin, mutta lopahtaa 5-6 kunnon starttiyrityksen jälkeen. Muussa käytössä ok, mutta ilmaukseen alikokoinen.
Autossa on vähän alikokoinen, muistaakseni 85Ah Exiden akku. Se pyörittää alussa hyvin, mutta lopahtaa 5-6 kunnon starttiyrityksen jälkeen. Muussa käytössä ok, mutta ilmaukseen alikokoinen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
S123 otettu liikennekäyttöön talvikaudeksi. Autossa on valmiiksi nastarenkaat alla joten talvi ja lunta saapi tulla. Tosin ilmat ovat aika lämpöiset vielä, Oulun korkeudellakin yöt vielä plussan puolella. Kylmin yö ollut -3C.
Purin kuljettajan ovesta sähköisen ikkunannostajan mekanismin ja korvasin käsikäyttöisellä mekanismilla. Tarkoitus on asentaa sähköinen ikkunanostin purkuosana hommaamani kuskin oven. Ovi on työn alla, tiivisteuran ruostekorjaus, pohjatyöt, maalaus, kokoaminen. Sitten kun ovi on valmis vaan vaihtaa ovet keskenään. Näin auton ei tarvitse seisoa turhaan.
Purin kuljettajan ovesta sähköisen ikkunannostajan mekanismin ja korvasin käsikäyttöisellä mekanismilla. Tarkoitus on asentaa sähköinen ikkunanostin purkuosana hommaamani kuskin oven. Ovi on työn alla, tiivisteuran ruostekorjaus, pohjatyöt, maalaus, kokoaminen. Sitten kun ovi on valmis vaan vaihtaa ovet keskenään. Näin auton ei tarvitse seisoa turhaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Autotallihaaverissa kuskin puolen ajovalon lasi särkyi. Tilasin saksalaiselta eBaystä purkuosan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Haaveri olikin pahempi. Jouduin oikomaan nitkahtanutta lokasuojaa muttei siitä tullut hyvä. Korjasin tilapäisesti umpion lasin teippivirityksellä, jotta pystyn ajamaan liikenteessä. Tilasin Alvadilta tarvikelokasuojan. Lokasuojan vaihto ja maalaus täytyy nyt ajoittaa ovien maalauksien edelle.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Alwadilla toimitusviivettä, nyt ilmoitti vasta 12.11 toimitus. Täytyi asentaa Saksasta tullut purkuosa ajovaloumpio tilapäisesti että pystyy ajelemaan myös pimeällä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tämähän on meluisa auto, koska kojelaudan alta ja rintapellistä on kosteusvaurioiden vuoksi poistettu äänieristeet. Puhelinta vaihtaessa sain kylkiäisinä Beats Studio Buds - langattomat Bluetooth-nappikuulokkeet, joissa on aktiivinen taustamelun valmennus.
https://support.apple.com/en-us/HT212254
Melunvaimennus toimii hyvin käytännössä ja pystyn nyt kuulokkeita käyttämällä ajaessa oikeastaan ensimmäistä kertaa kuuntelemaan musiikkia tässä autossa. Äänenvoimakkuuden säädön joutuu tekemään puhelimesta kun näissä Beatsin kuulokkeissa ei ole äänenvoimakkuuden säätöä itsessään.
Puuhalistalla on edelleen rintapellin äänenvaimennuksen asentaminen ja minulla on hyllyssä jo venäläistä liimataustaista bitumimattoa ostettuna odottamassa asennusta.
https://support.apple.com/en-us/HT212254
Melunvaimennus toimii hyvin käytännössä ja pystyn nyt kuulokkeita käyttämällä ajaessa oikeastaan ensimmäistä kertaa kuuntelemaan musiikkia tässä autossa. Äänenvoimakkuuden säädön joutuu tekemään puhelimesta kun näissä Beatsin kuulokkeissa ei ole äänenvoimakkuuden säätöä itsessään.
Puuhalistalla on edelleen rintapellin äänenvaimennuksen asentaminen ja minulla on hyllyssä jo venäläistä liimataustaista bitumimattoa ostettuna odottamassa asennusta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tänään on MTV3-kanavalla Terasleidi-elokuva, näkyy 30 päivää myös mtv-palvelussa: https://www.mtv.fi/sarja/10002826/1513147
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Pikkuvikoja:
- Pissapojan suutin meni tukkoon kuskin puolelta. Sain rassattua auki neulalla.
- Kuskin puolen etuvilkussa ajoittain huono kontakti, putsasin liittimen ja alkoi toimimaan.
- Hehkutus jää päälle ajaessa kovalla -16C pakkasella, valo sammuu vasta kun pysähtyy lämpimällä koneella ja antaa käydä tyhjäkäyntiä 2-3 minuuttia. Keulalla on syylärin edessä pahviä, mutta silti hehkureleellä konehuoneen vasemmassa etukulmassa on liian kylmät oltavat.
Muuten pelannut oikein hyvin.
- Pissapojan suutin meni tukkoon kuskin puolelta. Sain rassattua auki neulalla.
- Kuskin puolen etuvilkussa ajoittain huono kontakti, putsasin liittimen ja alkoi toimimaan.
- Hehkutus jää päälle ajaessa kovalla -16C pakkasella, valo sammuu vasta kun pysähtyy lämpimällä koneella ja antaa käydä tyhjäkäyntiä 2-3 minuuttia. Keulalla on syylärin edessä pahviä, mutta silti hehkureleellä konehuoneen vasemmassa etukulmassa on liian kylmät oltavat.
Muuten pelannut oikein hyvin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Siirsin S123-mesen pois liikennekäytöstä, koska diesel-polttoaineen hinta on noussut kallimmaksi kuin bensan hinta. Ajelen nyt toistaiseksi bensa-mesellä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nyt olisi keski-suomessa S123 turbodiesel jenkkituonti myynnissä hyvällä varustetasolla, mm. vakkari.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12759692
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12759692
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
S123 otettu taas liikenteeseen, koska on tilapäistä tarvetta kuljettaa tavaraa pääsiäisen aikana.
Kunhan ilmat lämpenee toukokuulla, on suunnitelmissa maalata ja asentaa uusi lokasuoja sekä vaihtaa parempiin ja maalata etuovet.
Kunhan ilmat lämpenee toukokuulla, on suunnitelmissa maalata ja asentaa uusi lokasuoja sekä vaihtaa parempiin ja maalata etuovet.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561