Nyt on vihdoin minunkin Mersu-neitsyys mennyt. Tuli yllättäen akuutti auton tarve ja samaan hengenvetoon tarjottiin W203 C180 2,0 litran koneella ja mittarilukemalla 239.000 km. Kun viime viikolla autoon oli vielä vaihdettu vesipumppu ja öljyt, niin päätin liittyä siirtyä Mersu-omistajien joukkoon.
Vaikkei tämä peli mikään W124 eikä varsinkaan W126 ole, niin siitä huolimatta on kyllä mukavaa olla Mersu-mies.
Sitten on kysymyksen vuoro:
Mihin kaikkiin remontteihin ja/tai osien vaihtoon W203:n nykyisillä kilometreillä kannattaa alkaa varautumaan?
Mersu-neitsyys meni
Re: Mersu-neitsyys meni
Minulla on samanlainen W203 seissyt pihassa pari vuotta ja tässä kokemuksia: Takajarruputket olivat ruostuneet puhki, mutta uusiminen ei ollut mahdoton homma. Jarrulaikat ovat kulutusosia ja saattavat mennä pienemmilläkin kilometerillä vaihtoon. Iän puolesta ruoste-ongelmia on jo tai on tulossa. Lokasuojien ja ovien reunojen lisäksi kannattaa kurkistaa myös pohjan suojamuovien alle, missä suolahiekat muhivat. Jousia joutuu silloin tällöin näissä uusimaan. Näytön pikselit voivat helteellä olla heikisti näkyvissä, mutta näyttö lienee helposti vaihdettavissa tarvikeosana.
Tuo M111-kone on kestävää mallia ja auto on mukava käytössä ja ajossa. Kulutus oli automaatilla ja vakkarilla ajettuna keskimäärin noin 9,5 l/100km sekalaisessa ajossa. Kilometrikustannukset olivat noin 46 snt/km, josta pääoman osuus noin puolet. Ajoa on ollut vain reilut 24000km kahden vuoden aikana ja auto oli kiireessä ostettu. Allekirjoituksen linkissä on lisää juttua, jos kiinnostaa.
tomant
Tuo M111-kone on kestävää mallia ja auto on mukava käytössä ja ajossa. Kulutus oli automaatilla ja vakkarilla ajettuna keskimäärin noin 9,5 l/100km sekalaisessa ajossa. Kilometrikustannukset olivat noin 46 snt/km, josta pääoman osuus noin puolet. Ajoa on ollut vain reilut 24000km kahden vuoden aikana ja auto oli kiireessä ostettu. Allekirjoituksen linkissä on lisää juttua, jos kiinnostaa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mersu-neitsyys meni
Suuret kiitokset kokemuksista ja vinkeistä, tomant.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Mersu-neitsyys meni
Suuttimen tiiviste alkaa usein vuotamaan jos ei vaihdettu. Jos tulee sisälle "pakokaasun/palaneen" käry tai konetilassa kuuluu tsutsutus. Ei kannata antaa palaa mönjää kiinni, korjaus n 120€ per suutin ellet ite korjaa. Sit se maksaa 5€.
Edit: Joo puhuin epähuomiossa dieselistä. Sorry.
Edit: Joo puhuin epähuomiossa dieselistä. Sorry.
Viimeksi muokannut Wrathchild, Ke 10.11.2021 06:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersu-neitsyys meni
No ei ala.Wrathchild kirjoitti: ↑Ke 03.11.2021 22:14 Suuttimen tiiviste alkaa usein vuotamaan jos ei vaihdettu. Jos tulee sisälle "pakokaasun/palaneen" käry tai konetilassa kuuluu tsutsutus. Ei kannata antaa palaa mönjää kiinni, korjaus n 120€ per suutin ellet ite korjaa. Sit se maksaa 5€.
Korkeintaan vuotaa bensaa ulospäin, eikä sitäkään jos niihin ei koske.
(aloittajalla bensa-auto...)
Re: Mersu-neitsyys meni
Viikonloppuna tuli vastaan ensimmäinen ongelma - konepelti jätti yhtäkkiä aukeamatta. Ensimmäisenä suuntasin ja potentiaalinen ratkaisu löytyi nopeasti: viewtopic.php?p=1344220#p1344220
Itse en valitettavasti saanut asiaa ratkaistua (tilat ja työkalut puutteelliset), vaan onneksi pajalla hoitivat asian kuntoon tänään kuntoon, linkin ohjeilla, tietenkin.
Itse en valitettavasti saanut asiaa ratkaistua (tilat ja työkalut puutteelliset), vaan onneksi pajalla hoitivat asian kuntoon tänään kuntoon, linkin ohjeilla, tietenkin.
Re: Mersu-neitsyys meni
Eilen asennettiin kaverin kanssa La Negraan lisävalo, Purelux Black X-Slim C520.
Yllättävän helppo ja yksinkertainen homma sekä vallan positiivinen oppimiskokemus.
Nyt kelpaa häyryyttää pimeälläkin.
Yllättävän helppo ja yksinkertainen homma sekä vallan positiivinen oppimiskokemus.
Nyt kelpaa häyryyttää pimeälläkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.