Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Hmm... Voisiko "ylimääräinen" nuppi liittyä varusteeseen jota ei kaikissa ollut vakiona..?
Varmaan ko. auton käyttöohjekirja olisi avain tähän kysymykseen.
Myöskään MB Public Archivesta ei löytynyt kuin ulkokuvia:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
Varmaan ko. auton käyttöohjekirja olisi avain tähän kysymykseen.
Myöskään MB Public Archivesta ei löytynyt kuin ulkokuvia:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Onko kaikissa W111 Coupessa ja Cabrioletissä olleet samat ovien tiivisteet koko valmistuksen ajan?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?
Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE
Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE
Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Meinasin sitä tosiaan että niihin ei ole tullut mitään muutoksia valmistusvuosien aikana.Zac kirjoitti: ↑To 14.10.2021 12:18 Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?
Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE
Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?
Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.
Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm
Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.
Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm
Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Juu kyse on tosiaan siitä minun kaverini 220SEb cabriolet mallista.Zac kirjoitti: ↑Pe 15.10.2021 10:23 Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?
Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.
Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm
Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
Täytyy katsoa noilta nettisivuilta mitä linkkasit lisää tietoa!

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia 
Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.

Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Saati kaverini W111 220SE Cabriolet:sta vihdoinkin etuapurunko irti. Hyvin on vuosien aikana kaikenlaista likaa tullut tuohon apurunkoon. Pestiin koko apurunko ja nyt sitten täytyy tilailla kaikki puslat ja tukikumit uusiksi.
Jousten yläkumit on ehjät mutta täytyy nekin uusia.
Jousten yläkumit on ehjät mutta täytyy nekin uusia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Saako udella, onko jokin syvällisempi filosofia sen takana, että neliovisen 123:n olisi oltava juuri 200/220, kun farkun pitäisi olla ilmastoitu 240/300?Hage kirjoitti: ↑Pe 22.10.2021 04:32 En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia
Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
200D/220D kohdalla käytännössä kaksi asiaa taustalla; Autoilun lähihistorian hitain kulkine ja vetohehku. Jos tämmöinen tulisi vastaan niin varusteista (paitsi automaatista) viis, keep it simple.
S123:n kanssa taas käytännöllisyys (farmari) ja siihen haluaisin jotain luksustakin eli ilmastointi must ja mielellään absit.
Uskon siis että on helpompaa löytää esim. ilmastoitu 300TDT kuin 200D. Vain kahdessa 200D:ssä oon nähnyt manuilmastoinnin; toinen 1. sarjan vääntönupilla ja toinen faceliftmallinen rulla.
Mutta jos joku löytää täysin räpeltämättömän 1. sarjan 200D/220D:n automaatilla, ilmastoinnilla ja abseilla niin farkku kyllä unohtuu aika nopeasti mielestä.
En tiedä mikä siinä vetohehkussa viehättää, ehkä paluu menneisyyteen kun autot tehtiin oikeasti kestämään ja se monen asian mekaanisuus?
Pystylamppudiesel 200D/220D ei vieläkään ole poissuljettu vaihtoehto, niitä ei tosin vaan meinaa millään löytyä mikä sopisi itselle.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
240D Diesel mallia on myös saanut vetohehkulla. Jos muistan oikein,ABS taisi tulla lisävarusteeksi vasta 1978 tai 1979 joten muistaakseni sitä ei saanut 1.sarjaan.Hage kirjoitti: ↑Ma 25.10.2021 00:09200D/220D kohdalla käytännössä kaksi asiaa taustalla; Autoilun lähihistorian hitain kulkine ja vetohehku. Jos tämmöinen tulisi vastaan niin varusteista (paitsi automaatista) viis, keep it simple.
S123:n kanssa taas käytännöllisyys (farmari) ja siihen haluaisin jotain luksustakin eli ilmastointi must ja mielellään absit.
Uskon siis että on helpompaa löytää esim. ilmastoitu 300TDT kuin 200D. Vain kahdessa 200D:ssä oon nähnyt manuilmastoinnin; toinen 1. sarjan vääntönupilla ja toinen faceliftmallinen rulla.
Mutta jos joku löytää täysin räpeltämättömän 1. sarjan 200D/220D:n automaatilla, ilmastoinnilla ja abseilla niin farkku kyllä unohtuu aika nopeasti mielestä.
En tiedä mikä siinä vetohehkussa viehättää, ehkä paluu menneisyyteen kun autot tehtiin oikeasti kestämään ja se monen asian mekaanisuus?
Pystylamppudiesel 200D/220D ei vieläkään ole poissuljettu vaihtoehto, niitä ei tosin vaan meinaa millään löytyä mikä sopisi itselle.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mua jäi edelleen häiritsemään (eikä jäljemmät viestitkään vastanneet) että Mikä Biisi...?Hage kirjoitti: ↑Pe 22.10.2021 04:32 Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
...
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.

Itse olen muuten ihan fiiliksissä tuosta Vauhti Kiihtyy (Matti & Teppo feat. Portion boys) -rallista...
Vaikka se lähinnä hehkuttaakin Kadett GSi:tä ...

t. toinen SEC-kuumeinen
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Voi tätä ilon päivää: Aijaa.com kuvienjakopalvelu toimii taas...
Sinne (URL) ei siis aikoihin päässyt ollenkaan...
Testijako: W111 konehuone kevään 2020 (koronasulun) ehostuksen jälkeen:

Ihan kiva, koska mulla tuolla jaossa nyt 4v. kestäneen harrasteen oleelliset kuvat.

Sinne (URL) ei siis aikoihin päässyt ollenkaan...
Testijako: W111 konehuone kevään 2020 (koronasulun) ehostuksen jälkeen:

Ihan kiva, koska mulla tuolla jaossa nyt 4v. kestäneen harrasteen oleelliset kuvat.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Meinaatko siis 115 korista 240D:tä? 123:ssa sitä ei tainut enää olla.
Ja siis joo, kyllä mulle 240D /8 käy myös, kunhan on vetohehku

http://www.youtube.com/watch?v=-gwgJOrsHi4
Tämmönen, kesti taas hetki löytää oikea versio kiitos Youtuben ja sen käyttäjien takia.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kyllä W123 240D:tä sai vetohehkulla, kaikki 1.sarjan 240D on vetohehkulla.Hage kirjoitti: ↑Ti 09.11.2021 00:43Meinaatko siis 115 korista 240D:tä? 123:ssa sitä ei tainut enää olla.
Ja siis joo, kyllä mulle 240D /8 käy myös, kunhan on vetohehku
http://www.youtube.com/watch?v=-gwgJOrsHi4
Tämmönen, kesti taas hetki löytää oikea versio kiitos Youtuben ja sen käyttäjien takia.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- räimänparoni
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 27.11.2006 18:11
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Täältä löytyy w123 240TD automaatilla ja ilmastoinnilla. Lisäksi vielä kattoluukku ja ABS- jarrut.Hage kirjoitti: ↑Pe 22.10.2021 04:32 En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia
Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ei ole.Pontus kirjoitti: ↑To 14.10.2021 14:36Meinasin sitä tosiaan että niihin ei ole tullut mitään muutoksia valmistusvuosien aikana.Zac kirjoitti: ↑To 14.10.2021 12:18 Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?
Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE
Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mistähän ottaisi uudet satulat ja letkut joka nurkkaan pystylyhtyyn?
Vanhat ovat niin umpijumissa etten viitsi alkaa kiireellä ja väkisin niitä purkamaan, menevät vain rikki.
Saisi vehkeen ajo ja ehkä jopa leimakuntoon.esim autodocin hinnat ei paljoa ero motonetin tarjonnasta.
Vanhat ovat niin umpijumissa etten viitsi alkaa kiireellä ja väkisin niitä purkamaan, menevät vain rikki.
Saisi vehkeen ajo ja ehkä jopa leimakuntoon.esim autodocin hinnat ei paljoa ero motonetin tarjonnasta.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kyllähän niillekin hintaa tulee jos joka nurkan tekee uusilla osilla.
Haet siis ehkä ennemmin hyviä käytettyjä satuloita jotka voisi kalustaa uusin tiivistein, letkuin, tarvittaessa myös männin?
Haet siis ehkä ennemmin hyviä käytettyjä satuloita jotka voisi kalustaa uusin tiivistein, letkuin, tarvittaessa myös männin?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Nekin tietty menisi, mutta ne ajat on menneet kun hyviä käytettyjä kohtuuhintaisia mersun satuloita löytyi helposti.
Uutta tarvikesatulaa saa 50 haarukoissa niin päätöksen teko on hankalaa.
Uutta tarvikesatulaa saa 50 haarukoissa niin päätöksen teko on hankalaa.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Moi
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Omien selvittelyjen mukaan olisi 7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED. Pitääkö paikkansa? Ja onko tuolla samalla värillä sekä puskurit että helmapelti?
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ainakin helmojen väri on tuo Galinitgrau. Olettaisin että myös puskureiden, mutta eikös ne ole maalaamatonta muovia?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kiitos.karra kirjoitti: ↑Ke 05.01.2022 08:20Ainakin helmojen väri on tuo Galinitgrau. Olettaisin että myös puskureiden, mutta eikös ne ole maalaamatonta muovia?
Saattaa olla, en tiedä. Ainakin puskurin runko-osa on harmaan sävyinen, kun taas törmäyslista on ihan musta. Sekä edessä, että takana. Etupuskuria pitäisi hieman maalata paikkauksen jäljiltä...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kysäisepä käyttäjältä 'jusa82'..? Paljon juurikin noiden pystylamppujen osien kanssa pelasi takavuosina.Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 18:59 Nekin tietty menisi, mutta ne ajat on menneet kun hyviä käytettyjä kohtuuhintaisia mersun satuloita löytyi helposti.
Uutta tarvikesatulaa saa 50 haarukoissa niin päätöksen teko on hankalaa.
Hänelle möin ainoan meidän W115-korisenkin (valitettavasti jo taivasalla liian pitkään viihtyneen...)
Siitä sentään syntyi vielä näin kiva seinänkoriste jonkun kesäkeittöön:

Joskos jusa82:lla olisi vielä loppurunko jarruineen jossain tallessa...

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Joo vaihteeksi yksi raato lisää kokoelmaan.220d pystäri.
Tekniikka pelaa sen verran terveen oloisesti ettei tälle aleta tekemään mitään täysentisöintiä.ruostetta on jokapaikassa silleen näkyvästi, vaikka varsinaisia mätäreikiä ei olekkaan, että täytyy tehdä kosmeettinen entisöinti.eiköhän siitä museoauto saada syntymään.
Tekniikka pelaa sen verran terveen oloisesti ettei tälle aleta tekemään mitään täysentisöintiä.ruostetta on jokapaikassa silleen näkyvästi, vaikka varsinaisia mätäreikiä ei olekkaan, että täytyy tehdä kosmeettinen entisöinti.eiköhän siitä museoauto saada syntymään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Täytyy varoittaa muita.
Tilasin tehdasvaraosana vetohehkun nupin.
Saapunut nuppi kyllä sopi paikoilleen, mutta on paljon pienempi kuin alkuperäinen.
Se siitä 11 euron kokeilusta.täytyy etsiä orggis jostain tilalle.
Tilasin tehdasvaraosana vetohehkun nupin.
Saapunut nuppi kyllä sopi paikoilleen, mutta on paljon pienempi kuin alkuperäinen.
Se siitä 11 euron kokeilusta.täytyy etsiä orggis jostain tilalle.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
No katoppa... Ei kyllä tule mieleen että vetomallin hehkuja olisi (aikoinaan) ollut mitenkään paljon pienempiä..(?)
Ts. ovatko sitten ihan tosissaan korvanneet tuon vaan "saatuvilla olleella" tarvikkeella, omituista kyllä :-/
Ts. ovatko sitten ihan tosissaan korvanneet tuon vaan "saatuvilla olleella" tarvikkeella, omituista kyllä :-/
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tässä ei nyt lopullista totuutta tiedä vieläkään.
Toi pieni nuppi lie 107 koppaisen seisontajarrun vapautin.
Pystärissä kaikki nupit on kyllä isoa kaliiberia.
Toi pieni nuppi lie 107 koppaisen seisontajarrun vapautin.
Pystärissä kaikki nupit on kyllä isoa kaliiberia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Miten on, kuuluuko pystärin lämmityslaitteen puhaltimen toimia myös ilman että virrat on virtalukosta käännetty päälle?
Tässä on kyllä joku muinainen webaston tapainen ollut.
Tässä on kyllä joku muinainen webaston tapainen ollut.