W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Moi, onko joku saanut remote parkingin toimimaan iphonen uudemmilla malleilla. Vanha oli iphone 7, ja toimi hyvin, nyt uusi on iphone 11 ja paritus ei onnistu. Android-puhelimilla ei ole kokemusta.
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kenelläkään muulla ollut W213 faceliftin penkkien kanssa ongelmia? Itsellä alkoi neljän kuukauden ajon jälkeen kuskin penkki napsua alla, korjauksen jälkeen toiminut hyvin puolisen vuotta kunnes eilen taas alkoi napsumaan.
2021 E300e
Re: W213 E-sarja topikki
Missä vika kun ovenkahvojen valoista 3 pimeänä. Onko vaan ledit kyrvähtänyt vai joku valoja ohjaava boksi? Onko yleinen vika?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Mulle on vaihdettu niitä ulkopuolen ovenkahvojen ledejä jo ainakin kolme kpl yhteensä 2017 autoon. Taisivat sammua about vuoden sisällä kaikki eli ei kai se mahdotonta ole, että kyrvähtäisivät kaikki kolme yhtaikaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Oma iPhone 11 toimii hyvin Remote parkingin kanssa. Muistitko aktivoida parituksen autosta sekä sovelluksesta? Itse tein tuon parituksen jo useampi (Applen) ohjelmistopäivitys sitten, joten onhan sekin teoriassa mahdollista että jokin myöhemmin tullut päivitys sotkee tämän.
Re: W213 E-sarja topikki
Mikä on linkin autossa etupenkkien takapuolella oleva varuste? Tuhkakuppi??
Mese
Mese
Re: W213 E-sarja topikki
Piti oikein käydä autolla tsekkaamassa. Ei ole mulla tollasia, vaikkakin coupe. Kuvista ei näy onko edessä tuhkis. Onkohan röökimallisia valikoimassa.
Re: W213 E-sarja topikki
Ensimmäisen talvipäivän havaintoja.
Michelin Alpin Keski-Euroopan kitkarengas toimii yllättävän hyvin märässä sohjossa ja lumessa. Saattavat olla jo vähän kuluneet, koska lumen syvyyden kasvaessa jo helposta pakkaslumen kelistä tulee liukasta, ikään kuin kuvio menisi tukkoon.
Rouva tykkää kun voi vaihtaa kohtuulliset talvitassut alle jo syyskuussa ja pyysi kolmatta rengassarjaa. S213 kokoista 17" viisipuolaista AMG vanteen miniatyyriä saa tarjota jos jollain on ylimääräinen sarja?
Pari luistoa lipsahti mutkaisella tiellä. Kitkarenkaalta ja etenkin nopealta eteläiseltä kitkalta ei voi mahdottomia vaatia, mutta auton käytös on rauhallista ja kaunista. Omaa W212 nopeampi ohjausvälitys helpottaa korjauksia.
Kaistavahti häröilee lumisella tiellä niin pahasti, että painoin pois päältä, kun nykii rattia jatkuvasti lumivallista hätääntyessään.
Räntä- ja lumisatessa ensin tuli ilmoitus Distronicin disabloinnista. Toimiiko se säleikön keskellä olevan tutkan perusteella?
Seuraavaksi kieltäytyi yhteistyöstä Multibeam, mikä vähän ihmetytti, koska eikös se katsele maailmaa tuulilasin yläreunan kameroilla, jotka ovat pyyhkimien siivoamalla alueella?
On totuttu niin hyvälle, että valoa taitaa tulla jossain vaiheessa lisää? Moni varmaan pärjää Multibeameilla, mutta totuttu silmiä rauhoittava juhlavalaistus ja hieman pidempien ja reilusti leveämpien kaukovalojen pari lisäsekuntia rentouttavat silmiä ja hartiaseutua pidempää siivua läpi pimeän Pohjanmaan ajaessa.
Michelin Alpin Keski-Euroopan kitkarengas toimii yllättävän hyvin märässä sohjossa ja lumessa. Saattavat olla jo vähän kuluneet, koska lumen syvyyden kasvaessa jo helposta pakkaslumen kelistä tulee liukasta, ikään kuin kuvio menisi tukkoon.
Rouva tykkää kun voi vaihtaa kohtuulliset talvitassut alle jo syyskuussa ja pyysi kolmatta rengassarjaa. S213 kokoista 17" viisipuolaista AMG vanteen miniatyyriä saa tarjota jos jollain on ylimääräinen sarja?
Pari luistoa lipsahti mutkaisella tiellä. Kitkarenkaalta ja etenkin nopealta eteläiseltä kitkalta ei voi mahdottomia vaatia, mutta auton käytös on rauhallista ja kaunista. Omaa W212 nopeampi ohjausvälitys helpottaa korjauksia.
Kaistavahti häröilee lumisella tiellä niin pahasti, että painoin pois päältä, kun nykii rattia jatkuvasti lumivallista hätääntyessään.
Räntä- ja lumisatessa ensin tuli ilmoitus Distronicin disabloinnista. Toimiiko se säleikön keskellä olevan tutkan perusteella?
Seuraavaksi kieltäytyi yhteistyöstä Multibeam, mikä vähän ihmetytti, koska eikös se katsele maailmaa tuulilasin yläreunan kameroilla, jotka ovat pyyhkimien siivoamalla alueella?
On totuttu niin hyvälle, että valoa taitaa tulla jossain vaiheessa lisää? Moni varmaan pärjää Multibeameilla, mutta totuttu silmiä rauhoittava juhlavalaistus ja hieman pidempien ja reilusti leveämpien kaukovalojen pari lisäsekuntia rentouttavat silmiä ja hartiaseutua pidempää siivua läpi pimeän Pohjanmaan ajaessa.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kellään omakohtaista kokemusta. Alapallonivelen vaihdon jälkeen. Onko tarvetta pyöränkulman säädölle?
Onko esim. Meyle tai joku muu merkki samoissa mitoissa vai onko aina heittoa.
Omassa alkavaa välystä kuskin puolella. 194tkm. Mittarissa
Onko esim. Meyle tai joku muu merkki samoissa mitoissa vai onko aina heittoa.
Omassa alkavaa välystä kuskin puolella. 194tkm. Mittarissa
Re: W213 E-sarja topikki
Valmistajan ohjeen mukaan säädetään alapallovarren vaihdon jälkeen. Niin tekivät, ei ollut tarvetta säätää.
Myöhemmin vaihdoin lemförderin itse vasemmalle, ei säädetty, en ole huomannut tarvetta säätöön.
Myöhemmin vaihdoin lemförderin itse vasemmalle, ei säädetty, en ole huomannut tarvetta säätöön.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Itsellä ei ollut facelift, mutta -18 mallissa selkänoja alkoi napsumaan ja natisemaan reilu 20 tkm ajettuna. Vein huoltoon ja sanoivat, että selkänojan sisällä jokin huopa otti kiinni johonkin. Hetken oli korjauksen jälkeen hiljaa kunnes alkoi taas vähitellen voimistua. Tuli siinä muutenkin mitta täyteen sisustan helinöitä ja räminöitä sekä hammastangon kolinaa alle 30 tkm ajettuna, niin auto lähti vaihtoon. Muutenkin W213 oli tavallaan pettymys mm. rengas- ja moottoriäänien (M274 350e:ssä) osalta akuustiikkapaketillakin sekä erityisesti juuri näiden räminöiden ja nitinöiden takia. Kaiken lisäksi ensimmäinen ilmajousi hajosi ennen kuin 30 tkm oli mittarissa. Suurimmat plussat on oikein varusteltuna tyylikäs sisusta, hyvä ohjaustuntuma sekä se että 350e:tä sai toissa kesänä Saksasta puoli-ilmaiseksi, niin eipä tuosta kokeilusta tappiotakaan päässyt syntymään. Nyt ymmärrän entistä paremmin niitä, jotka sanovat että W124 oli viimeinen kunnollinen.

Re: W213 E-sarja topikki
Ovatko muut huomanneet ongelmia Multibeam LED valojen toiminnassa keskikaidetiellä?
Suomessa vapailla teillä hyvin toiminut Multbeamin automatiikka jäi käyttökelvottomaksi Pohjois-Ruotsin vaijerikaidetiellä. Virhevaihtoja tuli niin paljon, että ei pystynyt käyttää ollenkaan, kun vastaantulijoilta tulee kuittia liioista valoista. Vapailla teillä en ole nähnyt näitä protesteja ja naapurin puolella pohjoisessa sitä palautetta ei viitsi katsella kun siellä ei ole tapana ajaa pimeässä, eli valoja on autoissa yleensä riittävästi.
Suomessa vapailla teillä hyvin toiminut Multbeamin automatiikka jäi käyttökelvottomaksi Pohjois-Ruotsin vaijerikaidetiellä. Virhevaihtoja tuli niin paljon, että ei pystynyt käyttää ollenkaan, kun vastaantulijoilta tulee kuittia liioista valoista. Vapailla teillä en ole nähnyt näitä protesteja ja naapurin puolella pohjoisessa sitä palautetta ei viitsi katsella kun siellä ei ole tapana ajaa pimeässä, eli valoja on autoissa yleensä riittävästi.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Ei pelaa vaikka mitä tekis. Mulla on ios 15 puhelimessa.rzy kirjoitti: ↑La 23.10.2021 09:08Oma iPhone 11 toimii hyvin Remote parkingin kanssa. Muistitko aktivoida parituksen autosta sekä sovelluksesta? Itse tein tuon parituksen jo useampi (Applen) ohjelmistopäivitys sitten, joten onhan sekin teoriassa mahdollista että jokin myöhemmin tullut päivitys sotkee tämän.
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kukaan keksinyt 213 sarjan COMANDista asetusta, jolla sen naville saa kerrotuksi, ettei navigaattorin oleteta kiinnittävän mitään huomiota siihen onko reitillä tulliteitä vai ei?
Minä löysin vain vaihtoehdot:
- telemaksutie
- rahamaksutie
- älä käytä tullitietä
Neljättä ja minun tapauksessani ainoa oikeaa vaihtoehtoa en löytänyt.
Mihin ruutuihin laitetaan rasti kun haluaa auton navigoivan "nopein reitti tietulleista välittämättä"?
Minä löysin vain vaihtoehdot:
- telemaksutie
- rahamaksutie
- älä käytä tullitietä
Neljättä ja minun tapauksessani ainoa oikeaa vaihtoehtoa en löytänyt.
Mihin ruutuihin laitetaan rasti kun haluaa auton navigoivan "nopein reitti tietulleista välittämättä"?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
En ymmärtänyt ongelmaa. Jos haluat nopeimman reitin, eikö riitä "Fast Route" tai vastaava reittivalinta ja ruksi pois kaikista vältettävistä kohteista?740 GLE kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 21:10 Onko kukaan keksinyt 213 sarjan COMANDista asetusta, jolla sen naville saa kerrotuksi, ettei navigaattorin oleteta kiinnittävän mitään huomiota siihen onko reitillä tulliteitä vai ei?
Minä löysin vain vaihtoehdot:
- telemaksutie
- rahamaksutie
- älä käytä tullitietä
Neljättä ja minun tapauksessani ainoa oikeaa vaihtoehtoa en löytänyt.
Mihin ruutuihin laitetaan rasti kun haluaa auton navigoivan "nopein reitti tietulleista välittämättä"?
Re: W213 E-sarja topikki
Onko tarjolla faktaa amg-lineen sopivien vanteiden minimikoosta? Sopiiko perusmallisesta 17” vanteet?
Re: W213 E-sarja topikki
Fastest route oli valittuna myös. Ongelmani on siinä, että nuo maksuteiden kolme valintaa eivät ole check boxeja, joista voisi valita tai olla valitsematta haluamansa vaihtoehdot, vaan ne ovat radio button kontrolleja, joista on pakosti yksi ja vain yksi valinta pohjassa.
Toiveena olisi juurikin kuvaamasi valinta "ei mikään näistä kolmesta" tai kyseisen tullitievalinnan disablointi kokonaan?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W213 E-sarja topikki
17 sopii kokemuksella, 16” ei taida mahtua.
Star @ Mikkeli
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Re: W213 E-sarja topikki
Erikoista, on-line ohjekirjan mukaan pitäisi olla ruksattavat valinnat. Pitää joku ilta käydä tallilla tarkistamassa MBUX-versio, omissa vanhemmissa malleissa on aina saanut ruksata aiheen kerrallaan.740 GLE kirjoitti: ↑Ma 01.11.2021 22:07 Fastest route oli valittuna myös. Ongelmani on siinä, että nuo maksuteiden kolme valintaa eivät ole check boxeja, joista voisi valita tai olla valitsematta haluamansa vaihtoehdot, vaan ne ovat radio button kontrolleja, joista on pakosti yksi ja vain yksi valinta pohjassa.
Toiveena olisi juurikin kuvaamasi valinta "ei mikään näistä kolmesta" tai kyseisen tullitievalinnan disablointi kokonaan?
Olisi mukava jos joku muu 213-omistaja tarkistaisi omansa jos vaikka softaversioissa eroja.
https://moba.i.daimler.com/markets/ece- ... fi-FI.html
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitokset! Juuri tuo check box valikkohan ratkaisi asian meidän käyttötilanteessamme jos saisi napsutella vain kaikki ruksit pois päältä. Mutta radio buttonia ei saa pois, kun yksi nappi on väkisin pohjassa. Siinä mielessä huijausta ei ole tapahtunut, että meidän auto toimii juuri kuten sen VIN-koodin perusteella tilatussa käyttöohjekirjassa kerrotaankin. Me vain haluaisimme toiminnan, jota autosta ei tunnu löytyvän (eli siis kuinka kertoa naville, että älä välitä siitä onko tiellä tulleja vai ei).DBFI kirjoitti: ↑Ti 02.11.2021 08:17 Erikoista, on-line ohjekirjan mukaan pitäisi olla ruksattavat valinnat. Pitää joku ilta käydä tallilla tarkistamassa MBUX-versio, omissa vanhemmissa malleissa on aina saanut ruksata aiheen kerrallaan.
Olisi mukava jos joku muu 213-omistaja tarkistaisi omansa jos vaikka softaversioissa eroja.
https://moba.i.daimler.com/markets/ece- ... fi-FI.html
Tämä meidän heinäkuussa 2018 valmistunut on vielä ennen MBUXia.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Pitäisi saada webasto lämmittämään moottoria. Missäs se vesiventtiili sijaitsi 220d:ssä?
Olen lukenut jostain "simulaattorista", olisi kuulemma parempi kuin tehovastus. Tietääkö joku mistä sellaisia saisi? Mielummin ohjelmoituttaisin pois, muttei taida tähän hätään osaajaa löytyä esim. Rovaniemen lähistöltä?
Olen lukenut jostain "simulaattorista", olisi kuulemma parempi kuin tehovastus. Tietääkö joku mistä sellaisia saisi? Mielummin ohjelmoituttaisin pois, muttei taida tähän hätään osaajaa löytyä esim. Rovaniemen lähistöltä?
Re: W213 E-sarja topikki
MBUX:issa voi valita käytetäänkö tietulliteitä vai vältetäänkö ja jos vältetään niin voi vielä määritellä missä maissa vältetään.740 GLE kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 01:20 Kiitokset! Juuri tuo check box valikkohan ratkaisi asian meidän käyttötilanteessamme jos saisi napsutella vain kaikki ruksit pois päältä. Mutta radio buttonia ei saa pois, kun yksi nappi on väkisin pohjassa. Siinä mielessä huijausta ei ole tapahtunut, että meidän auto toimii juuri kuten sen VIN-koodin perusteella tilatussa käyttöohjekirjassa kerrotaankin. Me vain haluaisimme toiminnan, jota autosta ei tunnu löytyvän (eli siis kuinka kertoa naville, että älä välitä siitä onko tiellä tulleja vai ei).
Tämä meidän heinäkuussa 2018 valmistunut on vielä ennen MBUXia.
Omassa autossa vastaava valinta. Outoa jos noiden välille valmistusajaltaan sijoittuvassa navissa ei onnistu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Itselle vastaten, Rovaniemen Wetterillä onnistuu. Hinta ~125e.Ari89 kirjoitti: ↑To 11.11.2021 18:18 Pitäisi saada webasto lämmittämään moottoria. Missäs se vesiventtiili sijaitsi 220d:ssä?
Olen lukenut jostain "simulaattorista", olisi kuulemma parempi kuin tehovastus. Tietääkö joku mistä sellaisia saisi? Mielummin ohjelmoituttaisin pois, muttei taida tähän hätään osaajaa löytyä esim. Rovaniemen lähistöltä?
Re: W213 E-sarja topikki
Mites muuten koukun jälkiasennus S213:een, onko ihan perusoperaatio joka onnistuu millä tahansa asiaan perehtyneellä pajalla vai onko jotain kommervenkkejä?
Re: W213 E-sarja topikki
En kyllä aivan suoraa vastausta saanut, mutta epäilen, etteivät kyllä suoraan sitä ohjelmoi pois. Puhui jostain molikasta (liekkö vastus) ja tietokoneesta. Noin tunnin pyysi varaamaan aikaa. Ei kysynyt edes auton mallia.
Re: W213 E-sarja topikki
Johto irti venttiilistä ja vastus (tyhmä tai älykäs) tilalle olisi omakin veikkaus. Sinänsä sama miten tekevät kunhan tarjoavat jonkun ratkaisun asiakkaan pyyntöön eivätkä pelkkää ei-oo:ta.
Re: W213 E-sarja topikki
Samaa mieltä. Kertoivat, että "kaikkiin" nämä on päivitetty. En tajunnut kysyä, että mistä lähtien, kun olin siinä käsityksessä itsekin, ettei onnistu. Ohi ajaessa arvelin vaan käydä kysymässä.