M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy?? --> Korjattu
M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy?? --> Korjattu
Ensikerran kiinnitin huomion tuohon ö-paineen muutokseen eilen illalla kun tulin pihaan. Paine tippui 1bar kieppeille joka on alempi kuin mitä normaalisti on ollu. Nyt aamulla työmaille mennessä parkkeeratessa tippui 0 ja sama nyt kun tulin pihaan. Oire on siis ihka uusi.
Eli kun mosa lämpeää ni käyntilämmössä tyjäkäynnillä ö-paineviisari tippuu nollaan. Kylmänä hetken normaalit tyhjäkäynnilläkin. Puolilämpimänä jo tippuu alle 2 tyhjäkäynnillä. 1500 r/m ni pysyy tapissa tosin mun työmatka on senverta lyhyt et m-öljyt ei ole normilämmössään.
Mutta omituista tässä on se että nokka-akselin jakotukinreijistä tule öljyä kuten ennenkin vaikka viisari nollassa olisikin?? Meinaan tarkistin tuon kun mosan aikanaan kansirempan jälkneen niputin. Siitä vois olla kuvakin täällä foorumilla ja nyt minusta öljynoro näytti samalla kuin ennenkin.
Öljyä tulee silloinkin kun pistää vaihteen päälle ja kattoo öljykorkinaukosta. Siitähän näkee ykkösen molemmat öljysuihkut. Niistä tulee tarkoituksenmukaista vauhtia öljyä. Kierroksethan laskee sinne 600 nurkille.
Mosa käy erittäin nätisti eikä siinä muutoksia ole tullut. Nin ja mainitaan nyt vielä se että öljyä on himppu vajaa ylämerkki. Irtomittaria kun ei ole ni sitä ei ihan just tällä istumalla voi tehdä ja todeta mitä ö-paine todellisuudessa olisi. Mistäköhän tuon saisi helpommin mitattua kuin anturinreiästä?
Kellään samanlaista vikaa ollu? Mosahan on mallia Matic joten öljypumpun nousuputki lie on erilainen kuin takapotka M103:ssa?
No täytyy tuo talliin jättää kaikenvaralta ja ottaa ajoon tuo 250DT
Eli kun mosa lämpeää ni käyntilämmössä tyjäkäynnillä ö-paineviisari tippuu nollaan. Kylmänä hetken normaalit tyhjäkäynnilläkin. Puolilämpimänä jo tippuu alle 2 tyhjäkäynnillä. 1500 r/m ni pysyy tapissa tosin mun työmatka on senverta lyhyt et m-öljyt ei ole normilämmössään.
Mutta omituista tässä on se että nokka-akselin jakotukinreijistä tule öljyä kuten ennenkin vaikka viisari nollassa olisikin?? Meinaan tarkistin tuon kun mosan aikanaan kansirempan jälkneen niputin. Siitä vois olla kuvakin täällä foorumilla ja nyt minusta öljynoro näytti samalla kuin ennenkin.
Öljyä tulee silloinkin kun pistää vaihteen päälle ja kattoo öljykorkinaukosta. Siitähän näkee ykkösen molemmat öljysuihkut. Niistä tulee tarkoituksenmukaista vauhtia öljyä. Kierroksethan laskee sinne 600 nurkille.
Mosa käy erittäin nätisti eikä siinä muutoksia ole tullut. Nin ja mainitaan nyt vielä se että öljyä on himppu vajaa ylämerkki. Irtomittaria kun ei ole ni sitä ei ihan just tällä istumalla voi tehdä ja todeta mitä ö-paine todellisuudessa olisi. Mistäköhän tuon saisi helpommin mitattua kuin anturinreiästä?
Kellään samanlaista vikaa ollu? Mosahan on mallia Matic joten öljypumpun nousuputki lie on erilainen kuin takapotka M103:ssa?
No täytyy tuo talliin jättää kaikenvaralta ja ottaa ajoon tuo 250DT
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 20.11.2021 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Muuttuuko lukema, jos mittaristoa kopauttaa? Mulla alko hourailemaan tuo ölynpaine vähän miten sattuu. Kopauttamalla nousi nollilta ylös. Saattoi tippua ajossakin nollille. Kolvasin ö-painemittarille tulevan liittimen uudelleen niin asettui.
Ilmeisesti anturikin on yleinen vikaantuja.
Ilmeisesti anturikin on yleinen vikaantuja.
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Totta nyt muistankin lukeneeni sun postauksen tuosta mittaristoviasta. Eilen yritin hakuakin mutta eihän mun sanat valikoituneet oikein. Jossain 190E:ssä on ollu ö-pumpun imuputki juuresta halki mutta siinä ei öljyä noussu kanteenkaan.
Mutta joo,,, Kiitokset vinkistä! Tuo mittaristo täytyy ekkana käydä läpi ja jos lähtee sillä pelaamaan ni otan ajoon takas. Toisaalta kun öljy n-akselille selvästi tulee ni mekaaninen puoli lie on kunnossa mut kuitenkin kunnioitan mittaria senverta etten ajele ennen kun vika löytyy.
Mutta joo,,, Kiitokset vinkistä! Tuo mittaristo täytyy ekkana käydä läpi ja jos lähtee sillä pelaamaan ni otan ajoon takas. Toisaalta kun öljy n-akselille selvästi tulee ni mekaaninen puoli lie on kunnossa mut kuitenkin kunnioitan mittaria senverta etten ajele ennen kun vika löytyy.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Aikoinaan emännän -93 W124 200 D teki samaa öljyhuollon jälkeen jossa vaihtui öljy ja suodatin. Vika hävisi kun vaihdoin vielä kerran suodattimen, eli ilmeisesti suodatin oli jotenkin viallinen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
OK Hyvä tietää tämäkin. Öljyt on vaihdettu joku 100kilsaa sitten mut suodinta ei koskapa M-netin täti myi vääränlaisen. No kun suotimella ei o menty kuin muutama tonni ni en sit jälkikäsin ole sitä vaihtamaan lähteny. Jokatapauksessa kun Dieseleitä on useampikin ni oikeinkin hyvä tieto! Kiitokset!
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Seuraan mielenkiinnolla! Miulla on toi matikki tehny tismalleen samat temput! En oo siis kyl korkista kurkkinu, et roiskiiko se ees, mutta mitää muita oireita ei tosiaan oo ku mittarin näyttämä kuumana. Tuo auto ku o vähä niiku holdissa, ni ei oo olt aikaa alkaa selvittää asiaa. Tääki tuli siis kansirempan ja siten öljynvaihdon jälkee, eikä tuolla oo sen perää ajettu muuta ku peltoteillä käyty välillä ulkoiluttamasssa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Eipä se mittarihuollolla muuttunu miksikään. Missäs kohtaa se tässä on tuo öljynpainekello? Dieselissä se on öljysuotimen jalassa ja jonninverran keljumaisessa paikassa ainakin nuissa 6 mukisissa.
Mahtaisiko Dieselin kello olla soppeli bensaan? Tuollaisia ehjia saattaisi olla parikin eri kappaletta.
Niin tai mistä kohtaa löytyisi mittauspiste jos tällää erillisen mittarin jolla varmistaa aihe?
Mahtaisiko Dieselin kello olla soppeli bensaan? Tuollaisia ehjia saattaisi olla parikin eri kappaletta.
Niin tai mistä kohtaa löytyisi mittauspiste jos tällää erillisen mittarin jolla varmistaa aihe?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 09.11.2021 21:46
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Samassa paikassa,sama suodin jalka.10×1 kierteellä jos haluat varmistaa mittarilla.mut kello sulla rikki on.Mittarin voit koittaa kun otat johdon irti virrat päällä hyppää mittari tappiin..joskus ollut et johto löystyy liitoksesta anturin päästä mut sillon usein rupee mittari ns hyppimään
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 09.11.2021 21:46
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Samassa paikassa,sama suodin jalka.10×1 kierteellä jos haluat varmistaa mittarilla.mut kello sulla rikki on.Mittarin voit koittaa kun otat johdon irti virrat päällä hyppää mittari tappiin..joskus ollut et johto löystyy liitoksesta anturin päästä mut sillon usein rupee mittari ns hyppimään
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Kiitokset tiedostaSt,bertils kirjoitti: ↑Ma 15.11.2021 21:39 Samassa paikassa,sama suodin jalka.10×1 kierteellä jos haluat varmistaa mittarilla.mut kello sulla rikki on.Mittarin voit koittaa kun otat johdon irti virrat päällä hyppää mittari tappiin..joskus ollut et johto löystyy liitoksesta anturin päästä mut sillon usein rupee mittari ns hyppimään

Liitin kuvan jossa näkyy öljynorot 1 syl pako ja imunokille. Vaihde on päällä ja rinkimittari näyttää noin 600r/min ja ö-painemittari näyttää 0
Löysin tuon kuvan kun kannen olin juuri laitanu ja tarkistin öljyntulon kanteen. Kuva on otettu reipas vuosi sitten ja näistä tuo jossa nuolia ei ole kuvaan laitettu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Mulla oli sama homma dieselissä, että tyhjäkäynnillä 0 bar ja kierroksilla nousi puoleentoista. Laitoin rinnalle mekaanisen mittarin niin paineet oli kierroksilla siellä 5 barin seutuvilla. Uusi painelähetin alkuperäiseen niin nousi entiseen paineeseen. Silloin lueskelin netistä jälkeen päin niin lähes kaikilla oli se anturi vika, eikä ite mittari.
Re: M103 Ö-paine 0 mutta n-akselille silti tulee öljy??
Kello vaihtamalla muuttu kerralla toiseksi. Tuossa mosassa kello itseasiassa onkin helppo vaihtaa. Imuilman puhdistin koteloineen irti sit ö-suodin irti ja ö-anturiseudun huolellinen pesu. 17mm avaimella yläkautta onnistuu ja tosiaan helposti. Tiloja on runsaasti ja käpälätkin mahtuu hyvin.
Vika oli siis kellossa kuten sitä täällä ehdoteltiinkin. Kiitokset vinkeistä!
Vika oli siis kellossa kuten sitä täällä ehdoteltiinkin. Kiitokset vinkeistä!
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661