***** Tämän ketjun viesti numero 500. !!! ... kappas vaan! Ja eikun lisää seuraa...
*****
Eli joulu kun saatiin alta pois niin pääsin jatkamaan tuota ketjun vaihtoa, sekä KL:n osat ketjunkiristimeen (kuula, kuppi, jousi)
että Autodocin paketti (jossa muiden autonosien mukana ketju ja ylin laahain) kun kummatkin tulivat jo ennen joulua.
Uusi (
Febi Bilstein) ketju uitettiin paikalle vanhaa ketjulukkoa ja rautalankavirityksiä hyväksi käyttäen (rautalankaa käytettiin siis vain varmistamaan eli estämään ketjun tipahtaminen koneen sisään..

) Se meni ihan ongelmitta paikoilleen. Kiristäjä kasattiin uudella kupilla ja kuulalla, mutta tullut jousi oli nähtävästi väärä (paljon lyhyempi ja aivan liian jäykkä), siksi käytettiin vanhaa jousta.
Uusi ketju paikoillaan
Kun kampiakselin laittoi 0-merkkiin, niin yllättäen nokka-akselin ratasta täytyi siirtää peräti 2 hammasta myötäpäivään, ennen kuin merkit menivät kohdilleen. Noh, jäi siihen ehkä joku vajaan millin heitto, mutta tuo menee jo hifistelyksi (erikoiskiilalla mahdollista hoitaa?)
Tänään sain kaikki hilppeet nokalta nippuun. Syyläristä oli nesteetkin pois koska iso yläletkuhan on aika lailla tiellä, samoin kuin kaikki suuttimien putket, ilmaputket, jne. Pääsin sitten käynnistämään ja tärähtikin kyllä heti käymään, ilman mitään sahuutusta... Vaikutti käyvän hyvin siihen nähden että toinen ruiskun putki tihkaisi bensaa (oli jäänyt huonolle kiristykselle).
Noh, tein loppukiristykset ja piti alkaa strobolla tarkistaa sytkää niin sitten sanoikin startti vaan *naks*... hmm...
Napajännitteen ollessa +12.5V laitoin nyt kuitenkin alkuun akun lataukseen (missä on paraikaa). Jollei sitten starttaa niin täytyy tarkistaa startin johtojen liitännät ym.
Hyvät uudet vuodet! 