CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ihmisillä on sitten kovin kummallisia käsityksiä siitä millä auto liikkuu. Energiaa se vaatii ja se otetaan polttoaineesta. No, joissain tapauksissa tietysti on mahdollista hieman pienentää kulutusta ohjelmoinnilla ja samalla lisätä tehoa juuri tuikun mainitseman iskua/km vuoksi, mutta siinäkin on sitten toinen puoli. Jos sitä lisääntynyttä tehoa aktiivisesti myös käytetään, niin millä ihmeellä se auto nopeammin kiihtyy, kuin polttamalla lisää dieseliä?
Jos siis ajetaan lisääntyneellä teholla, niin ei taatusti kulutus pienene. Mutta jos ohjelmoinnin jälkeen viedään mummua kirkkoon rauhallisesti, niin saattaa olla, että kulutus on pienempi.
Ne kaksi asiaa, lisääntynyt teho ja kulutuksen putoaminen eivät toteudu yhtäaikaa. Samassa autossa kylläkin joskus mahdollista. Mutta ei niin, että lisääntynyttä tehoa olisi käytettävissä pienemmällä kulutuksella.
Jos siis ajetaan lisääntyneellä teholla, niin ei taatusti kulutus pienene. Mutta jos ohjelmoinnin jälkeen viedään mummua kirkkoon rauhallisesti, niin saattaa olla, että kulutus on pienempi.
Ne kaksi asiaa, lisääntynyt teho ja kulutuksen putoaminen eivät toteudu yhtäaikaa. Samassa autossa kylläkin joskus mahdollista. Mutta ei niin, että lisääntynyttä tehoa olisi käytettävissä pienemmällä kulutuksella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ajovastukseen kannattaa satsata jos mielii pihistellä, autonmassa, vierintävastus, ilmanvastus ja polttoaine.. näistä voisi aloittaa.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On se periaatteessa mahdollista mikäli ohjelmoimalla saa parannettua hyötysuhdetta, esim egr poistamalla ( enemmän happea auttaa palamista jonkin verran). Mutta käytännössä olet oikeassa, siitä polttoaineesta se liike-energia otetaan. Ei tuohon kulutukseen hirveästi voi vaikuttaa. Ilmanvastuksen pienentäminen olisi tehokasta mutta se on aika hankalaa kotikonstein. Vierintävastukseen voi jonkin verran vaikuttaa rengasvalinnoilla. Jarrut kuntoon niin ettei laahaa päällä, sekin auttanee. Kaikki valot ja muut sähkönkuluttajat pois niin säästyy hiukan polttoainetaa ( saa ihan vapaasti laskea montako sentilitraa sataa kilometriä kohti

Mulla se käsitys että osa ohjelmoinneista ei tapahdu oikein jolloin lisääntynyt ruiskutus ei vaikuta tietokoneen näyttämään kulutuslukemaan jolloin se kertoo puuta heinää ja osa ihmisistä on siitä vetänyt johtopäätöksen että ohjelmointi pienentäisi kulutusta. Tuikku käsittääkseni tekee ohjelmoinnin niin että se kkulutusmittari näyttää vielä oikein.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tai jos vaikka omistaa S203 200cdi -05 niin siitä saa ohjelmoimalla aivan kuin eri auton. Hurja muutos parempaan suuntaan ajomukavuudessa aivan normaalissa ajossa kulutuksen muuttumatta käytännössä mihinkään, eikä mikään mene huonompaan suuntaan.
wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täytyy oikeastaan vetää vähän puheitani takaisin, kun tuli tällainen esimerkki. Jos autossa on alitehoinen moottoriversio, siinä ohjelmointi voi hyvinkin vaikuttaa noin. Mitä tapahtuu, on että vääntö kasvaa ja vaihteisto käyttää suurempaa pykälää. Siinä juuri toteutuu se vähemmän iskuja/km hyvin. Usein liian pieni moottoriteho auton massaan nähden tarkoittaa suhteellisen suurta kulutusta. Koska moottoria joutuu kierrättämään paljon korkeammalle ihan normaaliajossakin.
Sitten nuo saastejutut syö oman osansa, tosiaan. Tämä on aikamoista pelleilyä, CO2-päästöjä pitäisi saada alas, mutta kun otetaan silmätikuksi typen oksidit, niin sitten voidaan polttaa reilusti enemmän dieseliä niiden vähentämiseksi. Ei oikein johdonmukaiselta vaikuta tuo puuhastelu.
Kohtahan meidät kaikki pakotetaan ajamaan sähköllä ja sitten pohditaan toisenlaisia ongelmia.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hyvin tuolla ehtii noinkin. Kiireempiin lähtöihin sitten 350dealer kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 09:21Tai jos vaikka omistaa S203 200cdi -05 niin siitä saa ohjelmoimalla aivan kuin eri auton. Hurja muutos parempaan suuntaan ajomukavuudessa aivan normaalissa ajossa kulutuksen muuttumatta käytännössä mihinkään, eikä mikään mene huonompaan suuntaan.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Omalla S203 200cdi ei ehtinyt sen jälkeen kun tuli kokeiltua samanlaista softattua. Jäi se pikkuvaihteella huutaminen pois kun Tuikku ohjelmoi, saa ohitella automaatin viitosella ja vääntö riittää.
Kiireeseen olisi tuo OM642/211 (joka tietysti sekin ohjelmoitu) mutta toivotaan ettei niin kiirettä ole että sen mukaan tarvitsisi autoa pihasta valita
Kiireeseen olisi tuo OM642/211 (joka tietysti sekin ohjelmoitu) mutta toivotaan ettei niin kiirettä ole että sen mukaan tarvitsisi autoa pihasta valita

wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vakiolla kerkee mutta omat olen kaikki ohjelmoinut ja on se vaan vaivattomampi ajaa ja loogisempi kun mennään väännöllä eikä huudattamalla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saako noista w169 160 cdi koneista mitään irti ohjelmoimalla?
W219 2008
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Lukematon viesti Kirjoittaja TPLtre » Su 05.12.2021 16:25
Ihmisillä on sitten kovin kummallisia käsityksiä siitä millä auto liikkuu. Energiaa se vaatii ja se otetaan polttoaineesta. No, joissain tapauksissa tietysti on mahdollista hieman pienentää kulutusta ohjelmoinnilla ja samalla lisätä tehoa juuri tuikun mainitseman iskua/km vuoksi, mutta siinäkin on sitten toinen puoli. Jos sitä lisääntynyttä tehoa aktiivisesti myös käytetään, niin millä ihmeellä se auto nopeammin kiihtyy, kuin polttamalla lisää dieseliä?
Jos siis ajetaan lisääntyneellä teholla, niin ei taatusti kulutus pienene. Mutta jos ohjelmoinnin jälkeen viedään mummua kirkkoon rauhallisesti, niin saattaa olla, että kulutus on pienempi.
Ne kaksi asiaa, lisääntynyt teho ja kulutuksen putoaminen eivät toteudu yhtäaikaa. Samassa autossa kylläkin joskus mahdollista. Mutta ei niin, että lisääntynyttä tehoa olisi käytettävissä pienemmällä kulutuksella.
Ei ajatukseni niin kyllä kulkenutkaan, että kulutus laskisi ja tehoa ja vääntöä olisi enemmän käytössä. Jos ajokäyttäytyminen pysyy sama kuin aiemminkin eli lähinnä vakionopeussäätimellä maantieajoa niin optimoidun moottorinhan pitäisi käydä optimaalisemmassa käyntipisteessä paremmalla hyötysuhteella. Matka-ajossa SFOC (g/kWh) on parempi=> pienempi kulutus.
Lukematon viesti Kirjoittaja TPLtre » Su 05.12.2021 16:25
Ihmisillä on sitten kovin kummallisia käsityksiä siitä millä auto liikkuu. Energiaa se vaatii ja se otetaan polttoaineesta. No, joissain tapauksissa tietysti on mahdollista hieman pienentää kulutusta ohjelmoinnilla ja samalla lisätä tehoa juuri tuikun mainitseman iskua/km vuoksi, mutta siinäkin on sitten toinen puoli. Jos sitä lisääntynyttä tehoa aktiivisesti myös käytetään, niin millä ihmeellä se auto nopeammin kiihtyy, kuin polttamalla lisää dieseliä?
Jos siis ajetaan lisääntyneellä teholla, niin ei taatusti kulutus pienene. Mutta jos ohjelmoinnin jälkeen viedään mummua kirkkoon rauhallisesti, niin saattaa olla, että kulutus on pienempi.
Ne kaksi asiaa, lisääntynyt teho ja kulutuksen putoaminen eivät toteudu yhtäaikaa. Samassa autossa kylläkin joskus mahdollista. Mutta ei niin, että lisääntynyttä tehoa olisi käytettävissä pienemmällä kulutuksella.
Ei ajatukseni niin kyllä kulkenutkaan, että kulutus laskisi ja tehoa ja vääntöä olisi enemmän käytössä. Jos ajokäyttäytyminen pysyy sama kuin aiemminkin eli lähinnä vakionopeussäätimellä maantieajoa niin optimoidun moottorinhan pitäisi käydä optimaalisemmassa käyntipisteessä paremmalla hyötysuhteella. Matka-ajossa SFOC (g/kWh) on parempi=> pienempi kulutus.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ajatukseni niin kyllä kulkenutkaan, että kulutus laskisi, kun käyttää enemmän tehoa ja vääntöä. Jos ajokäyttäytyminen pysyy sama kuin aiemminkin eli lähinnä vakionopeussäätimellä maantieajoa niin optimoidun moottorinhan pitäisi käydä optimaalisemmassa käyntipisteessä paremmalla hyötysuhteella. Matka-ajossa SFOC (g/kWh) on parempi => pienempi kulutus. Näin pienillä moottoreilla erot voi olla vaikeasti havaittavissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos tällä keski-suomessa pajaa joka laittaa tuikun ohjelmia ja penkissä ajaa? 
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä mielipiteesi aiheesta perustuu ajatukseen, että valmistaja jättäisi suosiolla kulutusta suuremmalle, tai että he eivät osaisi.Betlehem kirjoitti: ↑To 09.12.2021 12:15 Ei ajatukseni niin kyllä kulkenutkaan, että kulutus laskisi, kun käyttää enemmän tehoa ja vääntöä. Jos ajokäyttäytyminen pysyy sama kuin aiemminkin eli lähinnä vakionopeussäätimellä maantieajoa niin optimoidun moottorinhan pitäisi käydä optimaalisemmassa käyntipisteessä paremmalla hyötysuhteella. Matka-ajossa SFOC (g/kWh) on parempi => pienempi kulutus. Näin pienillä moottoreilla erot voi olla vaikeasti havaittavissa.
Näinhän se ei tietenkään ole.
Kulutusasia on valmistajalle niin tärkeä, että normi tilanteessa, ilman rautamuutoksia jälkikäteen ei varmasti pelkästään ohjelmaa naplaamalla hyötysuhdetta paranneta.
On todella vähän malleja, joissa tämä pelkkä ohjelman muuutos toimii, ne on tekemällä tehty alitehoisiksi mallisarjan vuoksi.
On käytännössä kaksi "pienen muutoksen" tapaa, tai vaihtoehtoa.
Saastelaitteiden deaktivoiminen.
Luiston vähentäminen voimansiirrosta ja saada koko paketti toimimaan pienemmillä kierroksilla.
Käytännön hyöty on sitä luokkaa, ettei sillä vielä herran huonetta rakenneta, tai lastutuksia maksella.
Ohjelmoinnissa ei ole mitään järkeä - se on vaan hauskaa. Ajomukavuuspäivitys.
Omana mielipiteenä sanoisin, että koko kulutusaialla itsensä kiusaaminen on kyllä viimmeisen päälle ajanhukkaa, jos haluaa pienemmän kuluyuksen, niin täytyy valita pienempi ja kevyempi auto, Ensin ostetaan kallis mersu ja sitten murehditaan kulutusta, absurdia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä olepostmanbat kirjoitti: ↑Pe 10.12.2021 11:19 Onkos tällä keski-suomessa pajaa joka laittaa tuikun ohjelmia ja penkissä ajaa?![]()
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko tuikun softissa 316cdi sprintteri ja 7g vaihteistolla rajoitettu ahtopaineita pienemmillä vaihteilla? Manuaaleissa on ainakin muitten softilla rajoitettu 1&2 vaihteilla?
Softa toimii kun unelma ja menee pintakaasulla erittäin keveästi vaikka onkin isokorinen paku kyseessä, mutta sitä mietin että vanhan 313cdi manuaalin softattu noin 195hv ja uudempi tuolla 7g automaatilla saa saman verran vauhtia tiettyyn kohtaan motarin rampilla, voisi luulla että tuo automaatti ottaisi enemmän vauhtia tuohon kun siinä pitäisi olla lähemmäs 250hv??
Paino autoissa samat, välityskin kun ainakin 100kmh vauhdissa kierrokset samat.
Tossa rampissa on ylämäkeä ja matkaakin jonnin verran niin luulisi että tuolla teho erolla saisi tehokkaammalla enemmän vauhtia siihen samaan kohtaan.
Eroa kiihtyvyydessä on sitten kun vedätetään 110kmh:stä ylöspäin.
Softa toimii kun unelma ja menee pintakaasulla erittäin keveästi vaikka onkin isokorinen paku kyseessä, mutta sitä mietin että vanhan 313cdi manuaalin softattu noin 195hv ja uudempi tuolla 7g automaatilla saa saman verran vauhtia tiettyyn kohtaan motarin rampilla, voisi luulla että tuo automaatti ottaisi enemmän vauhtia tuohon kun siinä pitäisi olla lähemmäs 250hv??
Paino autoissa samat, välityskin kun ainakin 100kmh vauhdissa kierrokset samat.
Tossa rampissa on ylämäkeä ja matkaakin jonnin verran niin luulisi että tuolla teho erolla saisi tehokkaammalla enemmän vauhtia siihen samaan kohtaan.
Eroa kiihtyvyydessä on sitten kun vedätetään 110kmh:stä ylöspäin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No, eipä ole.p0ks kirjoitti: ↑Su 12.12.2021 14:45 Onko tuikun softissa 316cdi sprintteri ja 7g vaihteistolla rajoitettu ahtopaineita pienemmillä vaihteilla? Manuaaleissa on ainakin muitten softilla rajoitettu 1&2 vaihteilla?
Softa toimii kun unelma ja menee pintakaasulla erittäin keveästi vaikka onkin isokorinen paku kyseessä, mutta sitä mietin että vanhan 313cdi manuaalin softattu noin 195hv ja uudempi tuolla 7g automaatilla saa saman verran vauhtia tiettyyn kohtaan motarin rampilla, voisi luulla että tuo automaatti ottaisi enemmän vauhtia tuohon kun siinä pitäisi olla lähemmäs 250hv??
Paino autoissa samat, välityskin kun ainakin 100kmh vauhdissa kierrokset samat.
Tossa rampissa on ylämäkeä ja matkaakin jonnin verran niin luulisi että tuolla teho erolla saisi tehokkaammalla enemmän vauhtia siihen samaan kohtaan.
Eroa kiihtyvyydessä on sitten kun vedätetään 110kmh:stä ylöspäin.
Tiedätkö, mihin tällä pyritään ?
Automaattilaatikko hukkaa tehoa voimakkaassa kiihdytysessä, kun se pääst'ää irti turbiinin lukituksesta, rengaskoko vaikuttaa jne jne ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Entä sitten tampereellatuikku kirjoitti: ↑Su 12.12.2021 02:35Eipä olepostmanbat kirjoitti: ↑Pe 10.12.2021 11:19 Onkos tällä keski-suomessa pajaa joka laittaa tuikun ohjelmia ja penkissä ajaa?![]()
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missäs kannattais käyttää ohjelmoinnissa päijät-hämeen alueella? Tuikun ohjelmia tällä alueella? Muita luotettavia?
Autona nimimerkin mukaan w203 220cdi, antautuuko näistä kytkin helposti tuollaisella about 170-180hv, 370-380nm ohjelmalla?
Kokemuksia kys. koneesta ohjelmoituna saa antaa
hakusessa ehkä hieman tasaisempi/laajempi vääntöalue, ei niinkään huipputeho mutta saishan tämä vähän pirteempiki olla
Edit: paljonko tuosta on järkevää ottaa tehoa? Ohjelmissakun näyttää olevan eroja, jokaisessa 170-180hp mutta väännöissä eroja.
Neljää ohjelmaa vertailin
1. 365nm
2. 380nm
3. 395nm
4. Celtic tuning stage1 lupaa 195hp/431nm
Paras olisi tietysti firma jolla penkki sekä tarkistaa auton kunnon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, räätälöi ohjelman kyseiselle autolle sopivaksi eikä vain lyö valmis ohjelmaa
Autona nimimerkin mukaan w203 220cdi, antautuuko näistä kytkin helposti tuollaisella about 170-180hv, 370-380nm ohjelmalla?
Kokemuksia kys. koneesta ohjelmoituna saa antaa
Edit: paljonko tuosta on järkevää ottaa tehoa? Ohjelmissakun näyttää olevan eroja, jokaisessa 170-180hp mutta väännöissä eroja.
Neljää ohjelmaa vertailin
1. 365nm
2. 380nm
3. 395nm
4. Celtic tuning stage1 lupaa 195hp/431nm
Paras olisi tietysti firma jolla penkki sekä tarkistaa auton kunnon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, räätälöi ohjelman kyseiselle autolle sopivaksi eikä vain lyö valmis ohjelmaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suosittelen tuikun ohjelmaa sinne laittamaan on ollut rehellisesti sanoen aika paskoja noi yhden pajan ohjelmat mitä nähnyt.
Kun ne suurin osa tekee sitä laitoin päämieheltä tulleen ohjelman enkä oikeastaan edes tiedä mitä siellä on.
Kun ne suurin osa tekee sitä laitoin päämieheltä tulleen ohjelman enkä oikeastaan edes tiedä mitä siellä on.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuo oma 200cdi on lähes sama auto.
Tuikun ohjelma ollut...hmmm... 6 vuotta/250tkm eikä ongelmia ole ollut. En tiedä syytä miksi laittaisin jonkin muun,vaikka voihan niistäkin löytyä hyviä ohjelmia.
Muuttuu ohjelmoimalla täysin eri autoksi,ainakin tuo 200cdi.
Eikös ainakin hämeenlinnassa tai jossain sillä suunnalla onnistunut tuikutus? Oma tehtiin vantaalla tai jossain sielläpäin.
Tuikun ohjelma ollut...hmmm... 6 vuotta/250tkm eikä ongelmia ole ollut. En tiedä syytä miksi laittaisin jonkin muun,vaikka voihan niistäkin löytyä hyviä ohjelmia.
Muuttuu ohjelmoimalla täysin eri autoksi,ainakin tuo 200cdi.
Eikös ainakin hämeenlinnassa tai jossain sillä suunnalla onnistunut tuikutus? Oma tehtiin vantaalla tai jossain sielläpäin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tälläistä vastausta vähän odotinkinzukka kirjoitti: ↑Ke 15.12.2021 23:36 Tuo oma 200cdi on lähes sama auto.
Tuikun ohjelma ollut...hmmm... 6 vuotta/250tkm eikä ongelmia ole ollut. En tiedä syytä miksi laittaisin jonkin muun,vaikka voihan niistäkin löytyä hyviä ohjelmia.
Muuttuu ohjelmoimalla täysin eri autoksi,ainakin tuo 200cdi.
Eikös ainakin hämeenlinnassa tai jossain sillä suunnalla onnistunut tuikutus? Oma tehtiin vantaalla tai jossain sielläpäin.
Parolassa ilmeisesti oli jokin firma, täytyy etsiä että mikä. Jos en väärin muista niin olisiko ollut jopa kouvolassa? Olisi vähän lähempänä kuin parola joten saa vinkata jos kouvolasta jokin paja löytyy
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Turbotehoa on se Parola. Dynoa heillä ei ainakaan pari vuotta sitten ollut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla ois W163 400CDI joka tars ohjelmointia
. Nyt syksyllä siihen tehtiin ohjelmointi, mutta 4000rpm ja yli jos käy vedossa kierrokset yli 3sek räppää heti vikatilaa, ja ohjelmoinnin jälkeen kulutus nousi 8.3litrasta 17 litraan per 100km
Autolla ajettu 250tkm
Ketäs suosittelisitte uudelleen ohjelmoimaan tampereen alueella?

Autolla ajettu 250tkm
Ketäs suosittelisitte uudelleen ohjelmoimaan tampereen alueella?

Mercedes W163 400CDI, W124 varaosa autoja ja Saab 96😎
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos oot lukenut yhtään viestiä tältä topikilta, niin ei sun tarvitse edes kysyä että keiltä kannattaa ottaa ohjelmointi. Ja varmaan samoilta henkilöiltä löytyy tietoa vikatila asiastakin.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sama paikka missä se nykyinkin on tehty tai sitten siellä vakioksi ja jonnekin muualle,^Larke^ kirjoitti: ↑La 15.01.2022 04:07 Mulla ois W163 400CDI joka tars ohjelmointia. Nyt syksyllä siihen tehtiin ohjelmointi, mutta 4000rpm ja yli jos käy vedossa kierrokset yli 3sek räppää heti vikatilaa, ja ohjelmoinnin jälkeen kulutus nousi 8.3litrasta 17 litraan per 100km
Autolla ajettu 250tkm
Ketäs suosittelisitte uudelleen ohjelmoimaan tampereen alueella?![]()
niin ei sitten seuraavan tarvitse ensin korjata muiden mokia vaan aloitta puhtaalta pöydältä
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 05.01.2022 01:05
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tervehdys arvoisat herrat.
320cdi s211 4-matic -05 om642 kaipaisi ohjelmointia. Asun Pudasjärvellä, minnepäin kannattaisi sännätä? Olen simppa80 laittanut yv. Liikenisikö itse mestarilla aikaa? Voin pyhänä ajella kauemmaskin jos vain jollakulla aikaa liikenisi. Menee ilmeisesti obd pistokkeesta? 5g laatikko. Kiitos.
Nollaneljäsataa kuuskasiviis nollakasikolme.
vp.kokko@gmail.com
Yv...
320cdi s211 4-matic -05 om642 kaipaisi ohjelmointia. Asun Pudasjärvellä, minnepäin kannattaisi sännätä? Olen simppa80 laittanut yv. Liikenisikö itse mestarilla aikaa? Voin pyhänä ajella kauemmaskin jos vain jollakulla aikaa liikenisi. Menee ilmeisesti obd pistokkeesta? 5g laatikko. Kiitos.
Nollaneljäsataa kuuskasiviis nollakasikolme.
vp.kokko@gmail.com
Yv...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W204 220cdi (om651) vm -13 tuikuteltu tänään.
Iso kiitos tuikulle ystävällisestä ja asiallisesta palvelusta.
Kajaanin jääteillä ei tehoja päässyt mittailemaan, mutta kotimatkalla jo suolatuilla teillä pääsi kaasua enemmän painamaan. Todellakin muutaman satasen arvoinen investointi, auto muuttui täysin. Eritoten kasvanut vääntö mukavoittaa ajamista reilusti, kun seiskavaihteellakin riittää vääntöä isompienkin mäkien ylitykseen. Ohituskiihtyvyys parani reilusti, ja kiihtyvyydessä iso ero vakioon. Nyt kaasupolkimen painaminen tuntuu enemmän "repivämmältä", vaste kaasuun nopeampi.
Ajotietokoneen mukaan kulutus oli 180km menomatkalla 5,1l/100km, ja paluumatkalla 4,8l/100km - parin desin eroilla ei toki kyllä itselle ole mitään merkitystä.
Tuikun mukaan nyt +230hp/500nm, kun vakiona 170/400. Enemmänkin olisi helpohkosti tuikun mukaan halutessaan saanut. Tämä riittää minulle varsin mainiosti, onhan tehoa nyt jnkv enemmän kuin 250cdi:sä.
Iso kiitos tuikulle ystävällisestä ja asiallisesta palvelusta.
Kajaanin jääteillä ei tehoja päässyt mittailemaan, mutta kotimatkalla jo suolatuilla teillä pääsi kaasua enemmän painamaan. Todellakin muutaman satasen arvoinen investointi, auto muuttui täysin. Eritoten kasvanut vääntö mukavoittaa ajamista reilusti, kun seiskavaihteellakin riittää vääntöä isompienkin mäkien ylitykseen. Ohituskiihtyvyys parani reilusti, ja kiihtyvyydessä iso ero vakioon. Nyt kaasupolkimen painaminen tuntuu enemmän "repivämmältä", vaste kaasuun nopeampi.
Ajotietokoneen mukaan kulutus oli 180km menomatkalla 5,1l/100km, ja paluumatkalla 4,8l/100km - parin desin eroilla ei toki kyllä itselle ole mitään merkitystä.
Tuikun mukaan nyt +230hp/500nm, kun vakiona 170/400. Enemmänkin olisi helpohkosti tuikun mukaan halutessaan saanut. Tämä riittää minulle varsin mainiosti, onhan tehoa nyt jnkv enemmän kuin 250cdi:sä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 05.03.2022 13:08
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko Etelä-Karjala/Kymenlaakso alueella ketään kuka asentaa Tuikun ohjelmia?
Tai vaihtoehtoisesti muitakin hyviä saa ehdottaa.
Auto olisi w204 220 cdi vm.11.
Tai vaihtoehtoisesti muitakin hyviä saa ehdottaa.
Auto olisi w204 220 cdi vm.11.