2006 mallivuoden (-05) rekisteröity kulkine.
Kuinka lämpimänä moottori muilla käy? Mercedes Me Adapter näyttää jäähdytinnesteen lämpötilaksi noin 78-81 astetta. Kuuluisko tuon kuumempana käydäkään?
Talvella kulutus aika suurta ja kävi mielessä käykö turhan kylmänä.
Onkohan termostaatteja V6 moottorissa kuin 1kpl?
W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Kyllä sen kuuluu sinne 87-90 tienoille nousta. Itse laitoin omaan uuden Wahlerin termostaatin syksyllä. Vain yksi termostaatti on v6-diisselissä. Helppo vaihtaa, yhden polttoaineletkun jouduin irrottamaan jotta sai termarikopan pisimmän pultin pois.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Moottorityypistä ja siitä kuinka monta termaria siinä on en osaa sanoa mutta.....Yleispätevästi sanottuna olisi hyvä tietää ( älä kysy onko muuta tapaa kuin ottaa termari käteen ja katsoa) missä asteessa termari alkaa avautuun eli onko noissa ollut "kesätermostaatteja" joissa avautumislämpötila alhaisempi..."Normaali" termari niin avautuu 90 asteen lämpötilassa. Sikäli termaria ei ole koskaan vaihdettu niin voipi olla että se alkaa jumittamaan ja ehkä ei edes mene kunnolla kiinni ja jää vuotamaan.. Toki nyt tietty kun et laittanut että paljonko ulkona oli mittaushetkellä pakkasta ja paljonko oli sisälämmölle pyynti entä huusiko lämppärin moottori täysillä ja mikä oli auton nopeus ja kierrokset yms yms.
Omassa OM651 koneisessa E sarjan kopassa w212 -20 pakkasessa sai veden lämmöt tippumaan 85 asteeseen ja jopa vähän alle sikäli lämppäri huusi täysillä ja pyynti yli 23 asteeseen säädetty sisälle. Tämän mittailin samalla systeemillä kuin ketjun aloittaja.
Minä lähtisin kyllä vaihdattamaan herkästi sen termostaatin tai ne jos useampi kuin 1. Investointi tulee herkästi kuitattua säästyneen polttoaineen muodossa ja on se mukavaa kun matkustamo lämpiää nopeammin
Omassa OM651 koneisessa E sarjan kopassa w212 -20 pakkasessa sai veden lämmöt tippumaan 85 asteeseen ja jopa vähän alle sikäli lämppäri huusi täysillä ja pyynti yli 23 asteeseen säädetty sisälle. Tämän mittailin samalla systeemillä kuin ketjun aloittaja.
Minä lähtisin kyllä vaihdattamaan herkästi sen termostaatin tai ne jos useampi kuin 1. Investointi tulee herkästi kuitattua säästyneen polttoaineen muodossa ja on se mukavaa kun matkustamo lämpiää nopeammin

Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Yks termari siellä tosiaan on ja joko 80c tai 92c termarin ollessa kunnossa lämmöt pysyy ylhäällä pakkasista riippumatta eikä tarvi muurata keulaa umpeen.
Älä laita tarvikemallia,niillä ei tee mitään! Tarkista ennen ostoa onko kopassa anturi vai ilman.termarihan on kuin sian otsassa, käytä moottorin suojamuovi pois et voi olla huomaamatta.
Älä laita tarvikemallia,niillä ei tee mitään! Tarkista ennen ostoa onko kopassa anturi vai ilman.termarihan on kuin sian otsassa, käytä moottorin suojamuovi pois et voi olla huomaamatta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Pitänee vaihtaa tuo termari kokeeksi ja katsoa miten lämmöt pysyy sen jälkeen. Merkkinä originaalia muttei Mersun tiskiltä.
Nyt plussakeleillä lämmöt nousi sinne 85-86 nurkille mutta tosi hitaasti vajaan 80 asteen jälkeen. Hyvin nopeasti lämmöt nousee esim. 70 asteeseen kelistä riippumatta.
Varaosaluettelon mukaan termostaatti on 87 asteinen ja 92 asteisia ei taida tuohon malliin olla?
Nyt plussakeleillä lämmöt nousi sinne 85-86 nurkille mutta tosi hitaasti vajaan 80 asteen jälkeen. Hyvin nopeasti lämmöt nousee esim. 70 asteeseen kelistä riippumatta.
Varaosaluettelon mukaan termostaatti on 87 asteinen ja 92 asteisia ei taida tuohon malliin olla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Tarkkailtu nyt että lämpiää ylävesiletku jonkin verran vaikka moottorinlämmöt kävi eilen max. 78 asteessa. Eli termostaatti päästää liian aikaisin läpi.
Tilattu uusi Wahlerin (alkuperäinen) termostaatti ja näkyi olevan mallia iman anturia. Olikin tosi hyvin näkösällä, moottorin suojamuovin kun nosti pois niin näkyi termostaatti ja jopa varaosanumero ja Wahler luki kyljessä Mersun logon lisäksi.
Jos ehtii torstaiksi kun korjaamolla käyntiä niin vaihtuu samalla.
Koko auton omistuksen ajan käyttäytynyt samalla tavalla että lämmöt nousee tosi nopeasti johonkin 70 nurkille ja hitaasti siitä ylöspäin. Saa nähdä miten muuttuu ja vaikuttaako kulutukseen joka minusta vähän kovempaa kuin kuuluisi olla. Vasta tosi pitkällä matkalla menee alle 7 kulutuksilla.
Tilattu uusi Wahlerin (alkuperäinen) termostaatti ja näkyi olevan mallia iman anturia. Olikin tosi hyvin näkösällä, moottorin suojamuovin kun nosti pois niin näkyi termostaatti ja jopa varaosanumero ja Wahler luki kyljessä Mersun logon lisäksi.
Jos ehtii torstaiksi kun korjaamolla käyntiä niin vaihtuu samalla.
Koko auton omistuksen ajan käyttäytynyt samalla tavalla että lämmöt nousee tosi nopeasti johonkin 70 nurkille ja hitaasti siitä ylöspäin. Saa nähdä miten muuttuu ja vaikuttaako kulutukseen joka minusta vähän kovempaa kuin kuuluisi olla. Vasta tosi pitkällä matkalla menee alle 7 kulutuksilla.
Re: W211 E280CDI V6 käyntilämpötila
Itse ajan enimmäkseen 16km siivua kerrallaan työmatkaa, josta 80% maantietä. Talven tankkauksista mitattu keskikulutus 8.6l/100km. Ajotietokone näyttää 8.1l/100km samalle ajalle. Ohjelmoitu auto josta poistettu Egr ja Dpf. Ei kerkeä lämmetä kunnolla uudella termarillakaan jos yli 15 pakkasta
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07