m102 ei käynnisty lämpimänä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
m102 ei käynnisty lämpimänä
Elikkä tuollanen 2.0 mylly ei lähde sitten väkisinkään käymään jos on lämmin kone, aina täytyy odottaa että jäähtyy. Vaihdettu on jakajan kansi, pyörijä ja tulpat.
Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
Voi olla lämpöanturi vika..tai kampiakselinasento tunnistin..puolakin mutta sitä en usko.
Lähteekös kaasua painamalla?...voit tehdä myös niin että tulpan kierteestä johto maihin ja tulpanpäähän irrallinen tulpanjohto jakajan kanteen tai jonkin sylinterin johto ja starttaa että tuleeko kipinä...ja bensaa voi kaataa hieman kurkkuun.
Lähteekös kaasua painamalla?...voit tehdä myös niin että tulpan kierteestä johto maihin ja tulpanpäähän irrallinen tulpanjohto jakajan kanteen tai jonkin sylinterin johto ja starttaa että tuleeko kipinä...ja bensaa voi kaataa hieman kurkkuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
https://m.youtube.com/watch?v=1L4nB2NdA0U" onclick="window.open(this.href);return false;
Liikaa pensaa kuumana? Onko jotain virityksiä? Käykö kuitenkin hyvin silloin kun käy? Ja onko kaasari vai ruikku?
Löysin pakin pohjalta yhden m102 koneen 4-napaisen ryyppyanturin. Tuossa kuvissa siis. Se on romuautosta, eli ei varmuutta miten täydellisesti toimii.
Koestin siitä ohmit yleisestä mielenkiinnosta eri lämpötiloissa, eli uuni eka n.80 astetta, sitten n.130 asteeseen. Ei kovin tarkkaa, mutta antanee suuntaa...
Kylmästä ulkoilmasta sisään tuotuna ohmit oli 2,47 Kilo-ohmia vastakkaisten pinnien välillä.
80 astetta 0.800 kilo-ohmia
130 astetta 0,250 kilo-ohmia.
Tuon luulisi ainakin olevan helppo kokeilla, että luuleeko ecu että kone on kylmä ja kastelee ehkä tulpat. Bensahan huuhtelee öljytkin palotiloista ja puristuksetkin huononee. En tiedä aivan varmasti nyt itsekään tätä jubinaa, mutta linkissä juutuuppi video. En tienny että tuollainen on edes mahdollista. Ainakin Taurus ilmeisesti hukkaa kipinänkin jos lämpöanturi on sökö. Mersu ehkä ei...
Vikahan voi olla jossain muuallakin, olis hauska tietää missä, kunhan paikallistat.
Liikaa pensaa kuumana? Onko jotain virityksiä? Käykö kuitenkin hyvin silloin kun käy? Ja onko kaasari vai ruikku?
Löysin pakin pohjalta yhden m102 koneen 4-napaisen ryyppyanturin. Tuossa kuvissa siis. Se on romuautosta, eli ei varmuutta miten täydellisesti toimii.
Koestin siitä ohmit yleisestä mielenkiinnosta eri lämpötiloissa, eli uuni eka n.80 astetta, sitten n.130 asteeseen. Ei kovin tarkkaa, mutta antanee suuntaa...
Kylmästä ulkoilmasta sisään tuotuna ohmit oli 2,47 Kilo-ohmia vastakkaisten pinnien välillä.
80 astetta 0.800 kilo-ohmia
130 astetta 0,250 kilo-ohmia.
Tuon luulisi ainakin olevan helppo kokeilla, että luuleeko ecu että kone on kylmä ja kastelee ehkä tulpat. Bensahan huuhtelee öljytkin palotiloista ja puristuksetkin huononee. En tiedä aivan varmasti nyt itsekään tätä jubinaa, mutta linkissä juutuuppi video. En tienny että tuollainen on edes mahdollista. Ainakin Taurus ilmeisesti hukkaa kipinänkin jos lämpöanturi on sökö. Mersu ehkä ei...
Vikahan voi olla jossain muuallakin, olis hauska tietää missä, kunhan paikallistat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
Kyllä kun vaan käymään saa niin käy hyvin, ei mitään oireiluja. Ja aina käynnistettäessä pitää antaa hieman kierroksia, muuten sammuu heti.
Puolan ja jakajan välisestä johdosta saattaa myös syypää löytyä, kun jakajan puolen päästä irtos se "holkki" millä johto lukittuu jakajan kanteen. Eli on siis vaan siinä "huulilla".
Pitää viikolla käydä hakemassa jostain johto, kun varaosakaupat on kovin huonosti auki näin viikonloppuisin
Puolan ja jakajan välisestä johdosta saattaa myös syypää löytyä, kun jakajan puolen päästä irtos se "holkki" millä johto lukittuu jakajan kanteen. Eli on siis vaan siinä "huulilla".
Pitää viikolla käydä hakemassa jostain johto, kun varaosakaupat on kovin huonosti auki näin viikonloppuisin

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
Nyt on vaihdettu siis jakajankansi, pyörijä, tulpat, puola ja puolan johto. Edelleen lähtee vaan viileenä käymään..
Onkos nuo termarikotelon vieressä olevat anturit molemmat lämpöantureita? Toinen mittarille ja toinen eculle? Toisen irrotuksella ei käyntiin vaikutusta, mutta sen ilmanputsarin puoleisen (vahvemmat johdot) kun nyppää irti, lähtee käymään, käy huonosti ja pienillä kierroksilla ja savuttaa mustaa..
Tuli vaan mieleen, että imuvuoto varmaan olis aika todennäkönen, koska viileellä koneella antaa ryyppyä jolloin seos on riittävä syttymiseen, mutta lämpimänä kun ei saa lisärikastusta ja imuvuoto olis jossain, olisi seos liian laihaa syttyäkseen? Oonkohan ihan hukassa? Kun ilman anturia heittää kait jollekin vakio/raakakartalle ja lähtee sillon käymään..
Pari alipaineletkua tuli vaihdettua kun oli halkeamaa ja hapertumista..kai se seuraavaks on nostettava ruiskuhässäkkä pois että pääsee sen kuuluisan kumikaukalon kattomaan..
Onkos nuo termarikotelon vieressä olevat anturit molemmat lämpöantureita? Toinen mittarille ja toinen eculle? Toisen irrotuksella ei käyntiin vaikutusta, mutta sen ilmanputsarin puoleisen (vahvemmat johdot) kun nyppää irti, lähtee käymään, käy huonosti ja pienillä kierroksilla ja savuttaa mustaa..
Tuli vaan mieleen, että imuvuoto varmaan olis aika todennäkönen, koska viileellä koneella antaa ryyppyä jolloin seos on riittävä syttymiseen, mutta lämpimänä kun ei saa lisärikastusta ja imuvuoto olis jossain, olisi seos liian laihaa syttyäkseen? Oonkohan ihan hukassa? Kun ilman anturia heittää kait jollekin vakio/raakakartalle ja lähtee sillon käymään..
Pari alipaineletkua tuli vaihdettua kun oli halkeamaa ja hapertumista..kai se seuraavaks on nostettava ruiskuhässäkkä pois että pääsee sen kuuluisan kumikaukalon kattomaan..
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe 29.10.2021 22:04
Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
Näin 6 vuotta myöhemmin hyvä kysyä, mutta mikä oli loppujen lopuksi vika, kun itsellä täysin samat ongelmat 

Re: m102 ei käynnisty lämpimänä
Tyypillinen vika. Suuttimet vuotaa, ja pudottaa paineet linjoista, jolloin kuuma moottori perkoloi bensan suutinputkissa, ja sen jälkeen alkaa sahaus, että saa uudestaan käymään. Kylmänä käynnistystä auttaa, kun kylmäkäyntisuutin antaa ylimääräistä rikastusta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85