Tarkotus ois tuohon pystäriin rempata w116:sta peräisin oleva 210mm LSD perä, 3.06 välityksellä. Huonosti on kitkalevyjä missään myynnissä, varsinkaan mersun omia. Racing Diffs myy kyllä tuohon sopivaa settiä, joka siis käy kaikkin "kunkkuperiin", kun nuo 210mm sisuskalut kaiketi samat aina w116:sta w124 e500:seen asti. Hinta kitkalevyillä n. 250e. Siihen sitten poskilaakerit ja pinionille omat, + tiivisteet ja lommahdus krymppi jne, jotka ei nyt hirveitä maksa, laakerit kylläkin.
Se alkoi ihmetyttään, kun w116 speksi sanoo että staattinen pitomomentti pitäisi olla välillä 25-35nm, ja sitten uudempi speksi sanoo w126:lle että 80-180nm. Noh, eihän siinä mitään, jos perä olisi rampillista mallia, mutta kun aukasin tuon perän niin eihän siinä mitään ramppia edes ole..?
Eli perä pitää shimmata pitämään tuo speksin staattinen momentti, mutta jos käy niin että pyörä lipsahtaa ja yksi rengas ottaa enemmän kiekkoja niin sehän on aina kerrasta selvä tuo kitkapakka..
Tämä ihmetyttää, että ompa tosiaan surkeasti tehty tuo mersun LSD...
Quaifei myy tuhonkin sopivaa torsenia, mikä olisi voittajan valinta, mutta köyhälle ulottumattomissa. Toisaalta, laskeskelin että tuo perän remppaus maksanee vähintään sen 500e, jo pelkästään nuo kuluvat osat uusimalla.



