W109 300 SE L 6.3 1971, myyty pois
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Avain kopioitiin Mikkelin Lukkosepillä, toimii toki hyvin.
Viime tiistaina ilmajousitus kenkkuili, ei noussut tarpeeksi ylös kun otti pakoputki kiinnin parkkihallin rampissa. Oltuaan tunnin ulkona parkissa niin ilmajousitusen merkkivalo syttyi mutta sammui sitten 20 sekunnin päästä, koskaan sitä tehnyt.
Eilen keula oli alhaalla jo mutta perä ylhäällä. Käytin lämpöiseksi, valo sammui het kohta ja ajelin hallissa hieman.
Tänään auto oli sitten ylhäällä eikä valo palanut missään vaiheessa kun illalla ajelin pirssillä. Taisi olla auton antama muistutus että sen pääventtiilin voisi huoltaa. Pitää yrittää saada se irti kuumentamlla putkien liitoksia pikku kaasutoholla, sen vois tehdä parkkihallissa niin sais lähetettyä kapistuksen Wörlelle Saksaan.
Viime tiistaina ilmajousitus kenkkuili, ei noussut tarpeeksi ylös kun otti pakoputki kiinnin parkkihallin rampissa. Oltuaan tunnin ulkona parkissa niin ilmajousitusen merkkivalo syttyi mutta sammui sitten 20 sekunnin päästä, koskaan sitä tehnyt.
Eilen keula oli alhaalla jo mutta perä ylhäällä. Käytin lämpöiseksi, valo sammui het kohta ja ajelin hallissa hieman.
Tänään auto oli sitten ylhäällä eikä valo palanut missään vaiheessa kun illalla ajelin pirssillä. Taisi olla auton antama muistutus että sen pääventtiilin voisi huoltaa. Pitää yrittää saada se irti kuumentamlla putkien liitoksia pikku kaasutoholla, sen vois tehdä parkkihallissa niin sais lähetettyä kapistuksen Wörlelle Saksaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Aiheuttaako tälläiset viileämmät kelit helposti veden kondensoitumista tuohon pussijärjestelmään...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Tällä ajetaan niin vähän että ilmankosteudella ei taida olla käytännön merkitystä. Sehän se siihen vaikuttaa enemmin, kesällä kosteampaa ... kait eli lämmin ilma sitoo itseensä enemmin kosteutta. Kun kompressori tiivistää ilman kaksitoista kertaa pienempää tilaan niin ilmiö on sama kun puristaisi pesusientä, vesi tihkuu ulos kun sille ei ole enää tilaa olla pienemmässä tilassa. Eli vesi kondensoituu ulos.
Tänä talvena piti ottaa tämä auto kotitalliin mutta suunnitelmat muuttui ja tallissa uusi projekti, ei MB.
Olen liottanut ilmaventtiilin liittimiä aina hallilla käydessäni ja yritän saada saada sen tuolla irti, ja lähetettyä Saksaan korjattavaksi.


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Kaivoin omastani (w112 coupe) pääventtiilin ja takapään venttiilin eilen irti. Lähtivät suht helposti auki. Lähtevät Woerlelle korjaukseen.
Viime vuonna käytin etupäästä toisen venttiilin siellä. Ja on se mahtavaa, kun nyt ei 3kk seisomisen jälkeen ollut etupää tullut yhtään alas. Kunnossa olevanahan tuo pitäisi pysyä kuukausia ylhäällä.
Viime vuonna käytin etupäästä toisen venttiilin siellä. Ja on se mahtavaa, kun nyt ei 3kk seisomisen jälkeen ollut etupää tullut yhtään alas. Kunnossa olevanahan tuo pitäisi pysyä kuukausia ylhäällä.
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Juu tänään sain irti pääventtiilin. 4 liitosta kuudesta lähti auki toissa viikolla, sitten sain ne kaksi viimeistä hollille, putsattua liitokset ja MoS irrotusöljyä pari viikkoa. Ne aukesi tänään, toiseen tarvi Knipexin pihtejä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Työvoitto...
Maltilla säästää paljon harmia jatkossa... arvatenkaan noihin ei ole osat a) helppoja löytää eikä varsinkaan b) halpoja....

Maltilla säästää paljon harmia jatkossa... arvatenkaan noihin ei ole osat a) helppoja löytää eikä varsinkaan b) halpoja....

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Jees piti kommentoida mutta jäi ... foorumilainen hoenen huollatti omansa juuri hiljattain. Kysyin hintaa Wörleltä ja:Luftwaffe kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 21:38 Kaivoin omastani (w112 coupe) pääventtiilin ja takapään venttiilin eilen irti. Lähtivät suht helposti auki. Lähtevät Woerlelle korjaukseen.
Viime vuonna käytin etupäästä toisen venttiilin siellä. Ja on se mahtavaa, kun nyt ei 3kk seisomisen jälkeen ollut etupää tullut yhtään alas. Kunnossa olevanahan tuo pitäisi pysyä kuukausia ylhäällä.
Price is 460,-- Euro without VAT and shipment.
Eli ei ihan halpaa mutta kerran 51 vuoteen sallittakoon.
KylläZac kirjoitti:Työvoitto

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Ilmaventtiili saapui Wörleltä työpaikalleni kuriirilla toissa maanantaina, sain sen itse vasta viime maanantaina käsiini. Josko vkl pääsisi asentaa sen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Eilen asensin uuden ilmajousituksen pääventtiilin, hyvin toimii. M100 foorumilla oli ohje miten vaijeri laitetaan oikeaan asentoon, en vaan löydä sitä ohjetta. Taisi olla että keskiasentoon pitää laittaa venttiilin vipu sekä kahva...
Pitää tutkia onko shop manuaalissa sitä ohjetta.
Pitää tutkia onko shop manuaalissa sitä ohjetta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Kuulostaa että W109 alkaa olemaan taas "tip top" kesän rientoihin... 

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
No ajo/tekniikkakunto on ok. On kyllä to-do listalla vaikka mitä, mutta tuli taas ostettua jotain muuta talliin niin tänä talvena jäi tekemättä.
Shop manuaalista löytyi ohje että ilmajousituksen säätönupin vaijeri asennetaan siten että nuppi ohjaamossa on keskiasennossa ja venttiilin vipu myös keskiasennossa siten että 5 mm kohdistustapin saa sen läpi. Muistelin oikein kyllä, pitää vaan kiristää vaijeri lopullisesti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Hain tämän mammutin kotitalliin tänään, käyttis meni vuorostaan säilytystalliin nyt kun tuo Marja-Liisa on ajossa. Renkaatkin on M+S joten niiden puoleen saa ajella, oli ns puolikuiva keli; alkoi just pakastaa niin ei ollut juurikaan märkää mutta kun vaihde vaihtui perä aina lipsahti sivulle jos oli tie jäässä.
To-do-listaa on kertynyt; viime kesänä ajettu Suur-Saimaan Ympäriajo palautti mieleen muutaman jutun, pitää etsiä se itse kirjoitettu vikalista jostain
To-do-listaa on kertynyt; viime kesänä ajettu Suur-Saimaan Ympäriajo palautti mieleen muutaman jutun, pitää etsiä se itse kirjoitettu vikalista jostain

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Pari kuvaa operaatiosta:



Pitää vaihtaa jäähdytinnesteet; taidan ostaa Motonetista sitä "parempaa" sinistä, G11 taisi olla tyyppi (MB 325.0 luokitus). Varmaan se "huonompi" BS6580 eli vihreäkin riittäis, hinta vaan on melkein sama jos 10 litraa ostaa.
Vaihteistoöljyksi tulee nyt Mobil ATF220, siellähän on ollut 14 vuotta Gulffin Dexron III öljyt, eli vähän liian uudet mutta ainakaan väännettiin asiasta paljon ja kerran ne toimii niin en lähtenyt vaihtamana niitä Dexron II tyyppisiksi. Lootassa on vaan olleet nuo Forten litkut ja ajatus oli nyt laittaa Shudder Fixiä kun se kolmosella vähän jyristelee.



Pitää vaihtaa jäähdytinnesteet; taidan ostaa Motonetista sitä "parempaa" sinistä, G11 taisi olla tyyppi (MB 325.0 luokitus). Varmaan se "huonompi" BS6580 eli vihreäkin riittäis, hinta vaan on melkein sama jos 10 litraa ostaa.
Vaihteistoöljyksi tulee nyt Mobil ATF220, siellähän on ollut 14 vuotta Gulffin Dexron III öljyt, eli vähän liian uudet mutta ainakaan väännettiin asiasta paljon ja kerran ne toimii niin en lähtenyt vaihtamana niitä Dexron II tyyppisiksi. Lootassa on vaan olleet nuo Forten litkut ja ajatus oli nyt laittaa Shudder Fixiä kun se kolmosella vähän jyristelee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Tämä mersu se miellyttää kyllä omaa silmää päivä päivältä enemmän!
Tuossa oli Rovaniemellä myynnissä vastaava w109 ja taisi olla peräti yhden päivän nettiautossa. Kahvikerman värinen nahka oli sisältä, oikein tyylikäs!
Oletko Karra katsellut, vieläköhän tähän ruiskusuuttimet maksaa sen 2000€/kpl vai onko jo noussut yli 3000€:n?
Tuossa oli Rovaniemellä myynnissä vastaava w109 ja taisi olla peräti yhden päivän nettiautossa. Kahvikerman värinen nahka oli sisältä, oikein tyylikäs!
Oletko Karra katsellut, vieläköhän tähän ruiskusuuttimet maksaa sen 2000€/kpl vai onko jo noussut yli 3000€:n?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?Ere866 kirjoitti: ↑Ti 21.02.2023 17:30 Tämä mersu se miellyttää kyllä omaa silmää päivä päivältä enemmän!
Tuossa oli Rovaniemellä myynnissä vastaava w109 ja taisi olla peräti yhden päivän nettiautossa. Kahvikerman värinen nahka oli sisältä, oikein tyylikäs!
Oletko Karra katsellut, vieläköhän tähän ruiskusuuttimet maksaa sen 2000€/kpl vai onko jo noussut yli 3000€:n?
En ole suuttimienkaan hintoja katsellut...

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
[/quote]
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?
[/quote]
Suomeen jäi
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?
[/quote]
Suomeen jäi
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Hyvä juttu jos jäi Suomeen!
Ei näitä w108 tai 109:jä ole kyllä liikaa näkyvillä.
Niitä aina silloin tällöin putkahtelee myyntiin jostain ja menevät kyllä yleensä varsin nopeasti. Eikös Rovaniemen suunnalla ollut toinekin 109 myynnissä tyyliin parisen vuotta sitten. Grafiitin harmaa muistaakseni väiltään, varsin vähillä kilometreillä (oisko ollut 60 tuhatta tms)
Pienenä OFFinä todettakoon, että tuo Villen automyynnin w109 olisi varmaan jo mennyt kaupaksi, jos olisi 6.3.
Ei näitä w108 tai 109:jä ole kyllä liikaa näkyvillä.
Niitä aina silloin tällöin putkahtelee myyntiin jostain ja menevät kyllä yleensä varsin nopeasti. Eikös Rovaniemen suunnalla ollut toinekin 109 myynnissä tyyliin parisen vuotta sitten. Grafiitin harmaa muistaakseni väiltään, varsin vähillä kilometreillä (oisko ollut 60 tuhatta tms)
Pienenä OFFinä todettakoon, että tuo Villen automyynnin w109 olisi varmaan jo mennyt kaupaksi, jos olisi 6.3.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?
[/quote]
Suomeen jäi
[/quote]
Niin jäi. tuttu kaveri osti.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
14 vuotta vanhat jäähynesteet jo laskettu pois, tosi puhtaat oli! Laitoin vettä syylariin ja ajelen vähän, sitten uusi huuhtelu vielä kerran. Aion nyt tehdä nesteen ionivaihdettuun veteen, pitäs olla yhtä puhdasta tai ainakin melkein, kuin tislattu vesi.
Purin eilen kuskin ovipahvin pois. Keskuslukon "sensori" eli alipaineventtiili on todella jäykkä. Sitä käytetään kun avainta kierretään lukossa taikka nuppia painetaan/vedetään ja se ohjaa keskuslukkoa. Sen karan saa vedettyä ulos joten jos saisi putsattu vanhoista rasvoista ja tilalle uutta, saan kaverilta Wabcon ilmaventtiilirasvaa siihen tarkoitukseen.

Tämän näkoinen paitsi että minulla runko on metallia, oisko alumiinia.
Penkit putsattu pesevällä hoitoaineella. Etupenkit sai nahkaöljykäsittelyn ja sitten vielä kaikkiin penkkilöihin valjasrasvaa.
Purin eilen kuskin ovipahvin pois. Keskuslukon "sensori" eli alipaineventtiili on todella jäykkä. Sitä käytetään kun avainta kierretään lukossa taikka nuppia painetaan/vedetään ja se ohjaa keskuslukkoa. Sen karan saa vedettyä ulos joten jos saisi putsattu vanhoista rasvoista ja tilalle uutta, saan kaverilta Wabcon ilmaventtiilirasvaa siihen tarkoitukseen.

Tämän näkoinen paitsi että minulla runko on metallia, oisko alumiinia.
Penkit putsattu pesevällä hoitoaineella. Etupenkit sai nahkaöljykäsittelyn ja sitten vielä kaikkiin penkkilöihin valjasrasvaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Tuo ohjausventtiili putsattu bräkleenillä ja kara sekä pesä rasvattu Wabcon vaseliinilla. Siitä tuli tosi herkkä, eli korjaus onnistui. Oven alaosa imuroitu ja tectylöity. Ikkunannostimen liu'ut ja hammaskiskot ym rasvattu. Yksi pultti oli löystynyt ikkunannostimen kiinnityksessä.
Tarttee muut kolme ovea huoltaa myös.
Ilmakompressorin hihnojen linja ei ole enää suora, on päässyt kääntymään...pitää syventyä siihenkin. Ois voinu tehdä nää hommat talvella muttaku piti käydä itse nivelkorjaamolla
Tarttee muut kolme ovea huoltaa myös.
Ilmakompressorin hihnojen linja ei ole enää suora, on päässyt kääntymään...pitää syventyä siihenkin. Ois voinu tehdä nää hommat talvella muttaku piti käydä itse nivelkorjaamolla

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Mun piti kanssa tehdä vähän ovien (sisäpuolista) ehostusta talven mittaan, vaan niinpä tuli "kesä" ja hommat tais jäädä "syssymmälle"... 

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Joskus elämä tulee väliin

Tänään iloinen yllätys, keskuslukossa oli alipainetta vielä vuorokauden jälkeen että pystyi avaamaan ja sulkemaan parikin kertaa ainakin. Ennen kadotti vakuumit reilussa puolessa tunnissa.
Ovipahvi kasattu, siellä oli sekä teräksisiä että muovisia nastoja, arvatenkin muovisista osa rikki ja yksi meni rikki, jos saisi siihen lasin alarunaan jostain sopivaa tiivistelistaa voisi oven ottaa vielä kerran työn alle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Mittailin kulutusta Suur-Saimaan Ympäriajojen yhteydessä ja vajaa 16 litraa sadalla hörppi, melkein 500 km tuli tuona vkl aikana ajoa.
Viimeksi muokannut karra, To 20.07.2023 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Tuo on kyllä jo vähän

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
No nyt tuli näppishärö, vähän alle 16 litraa sadalla piti kirjoittaa, sorry! Korjasin edelle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Täällä kaakon kulmalla on sellainen kauppaketju kuin Rajamarket. Siellä oli hyllyt täynnä Teboilin tuotteita. Ostin keskustan myymälästä viimeisen kannun Teboil 15W-40 mineraaliöljyä, kun sitä olen käyttänyt näissä vanhoissa wehkeissä. Mustolan myymälässä on vielä 6 kannua jäljellä, joten täytyy hakea sieltä jemmaan jokunen kannu.
Minulta jäi Gulfin 20W-50 sinkkipitoista öljyä 5 l kannu, se piti mennä A-Fordiin. Pitää hommata sitä vähän lisää, eli toinen kannu niin saa tuohon uuteen tulokkaaseen eli Pontiaciin siitä öljyt. Mersun 6.3 moottorissa 50 on liian paksua yläpäässä, ketjunkiristin rallattelee jonkin aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen; Tebikan 15W-40 toimii paremmin tässä.
Minulta jäi Gulfin 20W-50 sinkkipitoista öljyä 5 l kannu, se piti mennä A-Fordiin. Pitää hommata sitä vähän lisää, eli toinen kannu niin saa tuohon uuteen tulokkaaseen eli Pontiaciin siitä öljyt. Mersun 6.3 moottorissa 50 on liian paksua yläpäässä, ketjunkiristin rallattelee jonkin aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen; Tebikan 15W-40 toimii paremmin tässä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Outo homma. Kävin tänään hallilla käyttämässä tätä. Homman lopuksi vilkaisin takakontin kannen aukaisunappia ja se oli painunut sisään!
Nuppi oli hieman sisemmällä kuin se normaalisti painuu ja siinä tuntui pieni jousivaste. Ei pullahtanut ulos. Kansi ei siis auennut kun ei ollut mitään vastetta.
Kun auton veti lukkoon keskuslukolla niin nappi tuntui erilaiselta, en muista kumpaan suuntaan meni, sisään vaiko ulos. Nupin pää ei näytä murjotulta.
Pitää kokeilla magneetilla houkutella sitä ulospäin.
Nuppi oli hieman sisemmällä kuin se normaalisti painuu ja siinä tuntui pieni jousivaste. Ei pullahtanut ulos. Kansi ei siis auennut kun ei ollut mitään vastetta.
Kun auton veti lukkoon keskuslukolla niin nappi tuntui erilaiselta, en muista kumpaan suuntaan meni, sisään vaiko ulos. Nupin pää ei näytä murjotulta.
Pitää kokeilla magneetilla houkutella sitä ulospäin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Joku on käynyt sitä sorkkimassa, lukitussa kerrostaloyhtiön hallissa! Nuppi on lyöty sisään tosi syvälle, sieltä näki sinne rakenteisiin,en saanut koukulla vedettyä ulos koska se reikä ei auennut eli on työnnetty jotain sisään. Magneetti ei toimi.
Käynnistin auton ja sain alipaineet niin kaikki lukot avautui. Painoin nuppia vaan tarpeeksi syvälle niin kontti aukesi. Pitää purkaa nuo hilut pois niin näkee vaurion.
Käynnistin auton ja sain alipaineet niin kaikki lukot avautui. Painoin nuppia vaan tarpeeksi syvälle niin kontti aukesi. Pitää purkaa nuo hilut pois niin näkee vaurion.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
No huh huh johan on tuohua. Toivottavasti selviää.
Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)
Haiskahtaa pikkupoikien teoilta.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975