Joo mä kävin kattelemassa tuota autoa syyskuussa ja otin siitä itselle läjän kuvia, joista osan laitoin esille blogikirjoitukseen. Omalle koneelle jäi vielä tukku julkaisemattomia lisäkuvia. Hämmentävästi auton kunto näyttää huonontuneen merkittävästi syyskuusta. Takaluukusta on lähtenyt peukalonpään kokoinen läntti maalia ja kuskin puolen etulokarissa on molemmin puolin kukkaa. Erikoista kyllä, näitä ei silloin syyskuussa näkynyt autossa ollenkaan.
Takaluukun seutuvista mulla on useitakin kuvia ja kaikissa se näyttää virheettömältä, mutta etulokarista en ole ottanut lähikuvaa. Vähän kauempaa otetuissa kuvissa taas ei virheitä näy zoomaamallakaan. Sellainen taustatieto jutun/kuvien takaa, että kävimme myyjän kanssa yhdessä läpi noita helman Sacco-panelin seutuja. Aihe oli sen vuoksi ajankohtainen, että oma W126 oli silloin samaan aikaan peltitöissä noiden seutuvien takia
En muista sanatarkalleen mitä myyjä minulle aiheesta puhui, mutta kuulemma liike oli käyttänyt autoa juuri jollain peltisepällä muutamalla satkulla tai reilulla tonnilla tarkoituksena varmista auton kuntoa ja fiksata alkavia ruosteita pois. Näin 4kk myöhemmin näyttää siltä, että siellä on taidettu vain meikata pahimpia juttuja piiloon korjaamisen sijasta.
Olen näköjään kirjoittanut tänne foorumille syksyllä, että "heittämällä museoon", josta tulen sanoissani nyt vähän takaisin. Kyllä se vähän töitä vaati jo syksyn kunnossa, joskin olen yhä sitä mieltä, että paremmassa kunnossa tuo on/oli kuin suurin osa Nettiauton "valmiina museoon"-autoista
Sisustan puolelta tuo oli päällisin puolin siisti, lukuunottamatta rumaa puhelinasennusta, ylimääräistä tilpehööriä (takalasiverhoa, sisätilanlämppäriä ja pistokkeita) sekä roikkuvaa kattopaneelia (tämä lienee se eniten työtä vaativa). Ai niin ja ratti, mutta siitä olikin jo moneen kertaan puhetta.
Jos joku onpi tuosta autosta tosissaan kiinnostunut, niin YV:n kautta minulta saa mahdollisesti pääsyn kaikkiin ottamaani valokuviin autosta. Täytyy kuitenkin korostaa, että kuvat on siis syyskuulta, jolloin auto oli ilmeisesti vielä astetta paremmassa kunnossa.
EDIT: Muisti palailee pätkittäin. En tiedä onko olemassa mahdollisuus sille, että nuo Huutokaupoissa käytettävät kuvat olisi otettu ennen fiksarilla käyntiä. Auto oli kuvattu liikkeessä jo ennen fiksarille menemistä. Muistan siitä, että katsoin myynti-ilmoituksen kuvineen kotona, jonka jälkeen lähdin kohti liikettä, jossa sanottiin auton olevan nyt fiksarilla ja palaa seuraavana päivänä. Kenties nuo kuvat ovat vielä ne alkuperäiset kuvat. En muista enää että päivittikö liike uudet kuvat internetiin auton palattua ehostuksesta.
EDIT2: Kyllä ne mun ottamat kuvat lienee uudempia, eli ilmoituksessa on ns alkuperäiset kuvat. Kilometrilukema myyntikuvissa 253039km, kun taas omalla koneella olevissa kuvissa mittarissa on jo 253122km