Heti ostaissa ihmettelin, kun kelailee todella tiuhaan tahtiin isompaa vaihdetta ja kickdown ei tee mitään.
Tänään aloitin tutkinnan, tosissaan joku ihana oli piiloitellut lootan vikoja löysäämällä vaijerin, pumpun kyljestä säädin aivan toiseen reunaan säädetty ja vakkarin/kaasuvivuston likeltä jotain liittimiä irti..
Tottakai liittimet kiinni ja sitten vaijeriin tiukkuutta, ei mennyt kauaa kun syyt löysälle vaijereille löytyi. 2->3 ei vetopäällä tunnu vaihtavan koskaan, tai noh, ainakin 5krpm saa laulattaa.. Heti kun höllää niin aivan julmettu potku ja lovi ylöspäin (potki ennenkin).
Nähtävästi tämä kenkkuaminen ollut jo pitkään, tunnustaa että lootaan on paineitakin säädetty ihan tosissaan ylös, pumpun kupeesta sitä säädintä kääntelin, jotain tuntuu tekevän, mutta ei ihmeitä.
- Vähän olen lueksinut aiheesta, 2->3 korjaussarja kai enimmäkseen korjaa luistoa, auttaako tähänkin vikaan, ettei vaihda?
- Tuollainen ''superior shift correction package'', olisiko hyvä paketti kerralla laittaa, kokemuksia ei (suomalaisilta) löydy?
- Osakaasullakaan paineet eivät laske inhimillisiksi, kytkinpommilla mennään jopa moottorijarrulla, onko tämä lootan kupeessa olevan modulaattorin vika, pumpun säätimen, liikaa nostettujen paineiden.. vai?
- Autoon tullaan tekemään tehoa lisääviä muutoksia ajan kuluessa, kerta tuohon on (huonosti) 4Matic muutettu jatkuvaksi ja pumppukin on 7mm (väitetysti), niin sama ottaa ilo irti.
Ostaissa jo tiesin, ettei tässä ole vahvistettu loota, vaikka niin väitettiin, muidenkin muutoksien oikein suorituksesta ei voi olla varma.. Tai noh, tuo loota on ainakin aivan hirveää kuraa verrattuna yhteenkään muuhun ajamaani vahvistettuun 722.3..
Yhden vahvistetun c36 lootan olen kaverin kanssa saanut pelaamaan, kun tehtiin venttiilipöydän vaihto, eli 'perus' lootan raotus ei pelota. Isommat muutokset ja korjaukset jää jollekkin muulle, kuin minulle.