W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Enkö minä hoksaa jotain yksityiskohtaa myös pre-faceliftistä löytyvässä "progressive" näytössä vai oletko katsonut Vasemman ratin puolan asetusvalikon kaikkein oikeanpuoleista valintaa, josta saa vaihtaa mittaripanelin tyylilajin?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Tänään aamulla oli ulkona -24C, weba päällä n. 35 min ja öljyn lämmöt +27C startissa, kilometrin ajon (30 km/h alue) jälkeen jo +40C. Väittäisin että tekee moottorille hyvää lämmittää sitäkin eikä vaan kabiinia...
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Re: W213 E-sarja topikki
"Erweitertes automatisches Wiederanfahren im Stau" - kellään havaintoa miten tämä toimii? Pari kertaa nyt pysähtelevässä jonossa ajellut, eikä tuo toistaiseksi ole ainakaan itsekseen jatkanut pysähdyksen jälkeen vaikka distronic on päällä ollutkin.
Re: W213 E-sarja topikki
Oliko siinä joku 30 sekunnin maksimiaika.
Re: W213 E-sarja topikki
Joo, käsittääkseni on. Mutta "testatessani" oltiin välillä pysähdyksissä ehkä vain 5-10 sek, eikä silti lähdetty automaattisesti jatkamaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Täysi toiminnallisuus vaatii ilmeisesti auton hyvän tilannekuvan takaamiseksi Distronicin lisäksi myös aktiivisen pysäköintiavustimen ja ajoavustinpaketin.
Jos ne ovat käytettävissä, niin sitten pätee käyttöohjeen sivu 219 - 220:
"Jos aktiivinen etäisyysavustin Distronic jarruttaa auton pysähdyksiin asti monikaistaisella tiellä, jolla ajoradat on erotettu toisistaan, auto voi lähteä seuraamaan uudelleen liikkeelle lähtevää edellä ajavaa ajoneuvoa automaattisesti 30 sekunnin sisällä"
Jos on itse polkaissut jarrua tai aika ylittyy, sitten pitäisi jatkaa matkaa kaasupolkimen lisäksi myös Distronicin resume näppäimellä.
Jos ne ovat käytettävissä, niin sitten pätee käyttöohjeen sivu 219 - 220:
"Jos aktiivinen etäisyysavustin Distronic jarruttaa auton pysähdyksiin asti monikaistaisella tiellä, jolla ajoradat on erotettu toisistaan, auto voi lähteä seuraamaan uudelleen liikkeelle lähtevää edellä ajavaa ajoneuvoa automaattisesti 30 sekunnin sisällä"
Jos on itse polkaissut jarrua tai aika ylittyy, sitten pitäisi jatkaa matkaa kaasupolkimen lisäksi myös Distronicin resume näppäimellä.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Vai piti vielä ajoradat olla erotettu toisistaan. Tuleekohan tuo tieto karttatietokannasta vai kameralla.
Re: W213 E-sarja topikki
No niin, tämä selvitti. Testitilanteeni ei ollut moottoritiellä (sitähän tuo käytännössä tarkoittaa). Tarvittavat avustimet löytyy kyllä.
Kiitos molemmille avusta.
Kiitos molemmille avusta.
Re: W213 E-sarja topikki
Foorumi on laaja ja aihealueita monia, mutta mielelläni ottaisin kuulumisia AdBlue-tankin ja järjestelmän haasteista.
Joulukuun kovilla pakkasilla rupesi herjaamaan ja sytytti merkkivalon. Se poistui kun auto kävi lämpimässä tallissa, mutta uusiutui. Vikakoodi liittyi AdBlue-pumppumoduuliin, joka parin luentakerran jälkeen vaihdettiin. Epäilin jo tuolloin, että kyse voi olla jostain muusta, esim. anturiviasta, mutta tähän ottaisin muilta mielellään kokemus- tai osaamispohjaista lisätietoa.
Pumppumoduulin vaihto ei auttanut vaan nyt pitäisi uusia koko järjestelmä tankkeineen. Huollot todennäköisesti niin ylityöllistettyjä, että vikoja ei lähdetä etsimään saati korjaamaan.
S213 vm 2017 220d All Terrain siis kyseessä ja kilsoja vasta runsas 80tkm.
Joulukuun kovilla pakkasilla rupesi herjaamaan ja sytytti merkkivalon. Se poistui kun auto kävi lämpimässä tallissa, mutta uusiutui. Vikakoodi liittyi AdBlue-pumppumoduuliin, joka parin luentakerran jälkeen vaihdettiin. Epäilin jo tuolloin, että kyse voi olla jostain muusta, esim. anturiviasta, mutta tähän ottaisin muilta mielellään kokemus- tai osaamispohjaista lisätietoa.
Pumppumoduulin vaihto ei auttanut vaan nyt pitäisi uusia koko järjestelmä tankkeineen. Huollot todennäköisesti niin ylityöllistettyjä, että vikoja ei lähdetä etsimään saati korjaamaan.
S213 vm 2017 220d All Terrain siis kyseessä ja kilsoja vasta runsas 80tkm.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Huolenpitosopimus vai omasta pussista? Jos omasta, niin varmaan kallis operaatio. Kuusi vehkeet joka merkin ongelma pakkasessa, mutta mitä sitä autoilija ei maksaisi ympäristön eteen tehdyn teknologian ylläpitämisestä....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Auto eli 2017 220d 4matic, ajettu nyt 116 tkm, oli pajalla pari päivää ja pikaisen puhelinkeskustelun perusteella saivat tehtyä seuraavat toimenpiteet (huolenpitosoppariautossa ei ainakaan erikseen pyytämättä saa mitään yhteenvetoa/raporttia siitä, mitä on tehty):melastinen kirjoitti: ↑La 01.01.2022 15:05 Ketjuun liittyen uusia ongelmia, kilometrejä nyt 115 500. Ennen joulua pimeni ilmeisesti kuskin peilissä oleva sivukamera ja lisäksi sytytti moottorin vikavalon, jonka katsoivat Veholla etänä liittyvän kusijärjestelmään. Valon syttymisestä olen ajanut jo lähes parituhatta km, eikä ainakaan vielä ole lyönyt 800 km rajoitusta päälle. Urea kuitenkin liikkunee järjestelmässä, koska toisinaan näyttää jäljellä olevan ajomatkan mittarissa, vaikka yleensä siinä lukee vain "täyttömäärän mittaus ei mahdollista".
Joulukuussa auto seisoi muutaman päivän paikallaan ja siinä ajassa perä oli valahtanut aivan maahan, mikä ilmeisesti ei ole normaalia. Viime talvena lävähti kerran Airmaticin vikavalo ruutuun kovalla pakkasella ja herjasi sitä aikansa, mutta tästä ei ilmeisesti jäänyt mitään koodia muistiin. No, autossa on onneksi huoltosoppari, niin ei tarvitse sen enempää murehtia.
Muuten kulkine on todella mieluisa, mutta onhan niitä ongelmia ollut tässä reilun 2,5 vuoden ja n. 80 tkm aikana, mitä olen sillä ajellut. Äkkiseltään jos muistelee, niin ainakin on uusittu molemmat tukivarret eteen, kuskin oven saranat, takaluukun johtosarja, keskikonsolin Airmaticin nostonappi kahteen kertaan ja ovenkahvan ledivalo muistaakseni kolmeen oveen.
-Kusitankki vaihdettu. Moottorin vikavalo paloi taulussa noin 2500 km matkan ajan, eikä pystynyt mittaamaan täyttömäärää kuin muutaman kerran aivan satunnaisesti. Kerran moottorivalo myös sammui hetkeksi, mutta syttyi sitten uudestaan. Täältä luetun perusteella oma diagnoosikin oli oikea, Veholla ei ehditty tätä tutkimaan ennen eilistä. Toki etänä katsoivat herjan liittyvän AdBlue-järjestelmään.
-Kuskin sivupeilin kamera uusittu.
-Airmaticin kompura uusittu.
Muistin myös vihdoin kysyä, voisiko Multibeamien suuntaus olla persiillään, kun vastaantulijat räpsyttelevät valoja koko ajan automaattipitkien ollessa päällä. Kuulemma tuulilasin kamerasta puuttui hajavalosuodin tms. Tuulilasi on vaihdettu joskus reilu vuosi sitten, mutten kyllä huomannut mitään eroa Multibeamien käyttäytymisessä. Mielestäni automatiikka ei ole koskaan toiminut kovin hienosti, vaikka valot sinänsä ovat oikein hyvät.
Tämä on firman (työnantajan) auto, jonka käytöstä maksan valtiolle verojen muodossa. Kieltämättä oli hyvä ratkaisu hommata vähän ajettu "suomiauto", johon sai jatkettua huolenpitosopparia (verrattuna vaikka tuontiautoihin, joita myös katselin). Vähän käytetty sen takia, että sai hyvät ja mieleiset varusteet, jotka olisivat nostaneet uuden hintaa kohtuuttoman paljon. Huoltosoppari on kyllä todellakin ollut hintansa arvoinen.
Re: W213 E-sarja topikki
Valojen riittävyys riippuu käyttäjästä ja siitä missä ajaa, mutta oma mielikuva poronhoitoalueelta on päinvastainen, eli Multibeamin toimintalogiikka on mitä mainioin, vain valo puuttuu.melastinen kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 22:15 Muistin myös vihdoin kysyä, voisiko Multibeamien suuntaus olla persiillään, kun vastaantulijat räpsyttelevät valoja koko ajan automaattipitkien ollessa päällä. Kuulemma tuulilasin kamerasta puuttui hajavalosuodin tms. Tuulilasi on vaihdettu joskus reilu vuosi sitten, mutten kyllä huomannut mitään eroa Multibeamien käyttäytymisessä. Mielestäni automatiikka ei ole koskaan toiminut kovin hienosti, vaikka valot sinänsä ovat oikein hyvät.
Täällä sarvipäiden seassa seikkaillessa niin monilla on niin paljon valoa, ettei Multibeameista jaksa kukaan vilkutella vastaan vaan se kelpaa kaikille. Etelämpään päin ajaessa tulee välillä kuittia ilmeisesti kuskeilta jotka odottavat näkyvää valonvaihtotapahtumaa? Nekin vilkuttelijat ovat aivan onnellisia sillä, kun pyydettäessä napsauttaa valoviiksen lähivaloille ja tyrkkää sen saman tien takaisin Multibeam automatiikalle. Kyse ei selvästikään ole häiritsevästä valon määrästä vaan huomaamatta toimivasta varjostuksesta, joka ei kerro vastaantulijalle selvästi, että "nyt vaihdoin lähivaloille".
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Totta, eivätkä kaikki kuskit myöskään näe samalla tavalla, oli valoa tai ei. Mutta eivät nuo 213 Multibeamit missään nimessä huonot valot ole valotehonkaan osalta. Itsellä edellinen vertailukohta 212 ja 204 ILS xenonit.
Olen huomannut saman, vaikkakin suurin osa omasta ajosta tapahtuu Ruuhka-Suomessa. Jotain vikaa kuitenkin Multibeameihin liittyen löysivät, niin saapa nähdä, väheneekö vastaantulijoiden räpsyttely.740 GLE kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 23:10 Täällä sarvipäiden seassa seikkaillessa niin monilla on niin paljon valoa, ettei Multibeameista jaksa kukaan vilkutella vastaan vaan se kelpaa kaikille. Etelämpään päin ajaessa tulee välillä kuittia ilmeisesti kuskeilta jotka odottavat näkyvää valonvaihtotapahtumaa? Nekin vilkuttelijat ovat aivan onnellisia sillä, kun pyydettäessä napsauttaa valoviiksen lähivaloille ja tyrkkää sen saman tien takaisin Multibeam automatiikalle. Kyse ei selvästikään ole häiritsevästä valon määrästä vaan huomaamatta toimivasta varjostuksesta, joka ei kerro vastaantulijalle selvästi, että "nyt vaihdoin lähivaloille".
Re: W213 E-sarja topikki
Saman asioan olen huomannut multibeameihin liittyen. Kaikki eivät sitä varjostusta tajua, vaan väläyttävät pitkiä, kun huomaavat, että tie on hyvin valaistu ympärillä. Hieman sumuisella ilmalla näkee tosi hyvin sen multibeamien varjostuksen. Vastaantulevan auton kohdalle jää valaisematon kohta.740 GLE kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 23:10Valojen riittävyys riippuu käyttäjästä ja siitä missä ajaa, mutta oma mielikuva poronhoitoalueelta on päinvastainen, eli Multibeamin toimintalogiikka on mitä mainioin, vain valo puuttuu.melastinen kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 22:15 Muistin myös vihdoin kysyä, voisiko Multibeamien suuntaus olla persiillään, kun vastaantulijat räpsyttelevät valoja koko ajan automaattipitkien ollessa päällä. Kuulemma tuulilasin kamerasta puuttui hajavalosuodin tms. Tuulilasi on vaihdettu joskus reilu vuosi sitten, mutten kyllä huomannut mitään eroa Multibeamien käyttäytymisessä. Mielestäni automatiikka ei ole koskaan toiminut kovin hienosti, vaikka valot sinänsä ovat oikein hyvät.
Täällä sarvipäiden seassa seikkaillessa niin monilla on niin paljon valoa, ettei Multibeameista jaksa kukaan vilkutella vastaan vaan se kelpaa kaikille. Etelämpään päin ajaessa tulee välillä kuittia ilmeisesti kuskeilta jotka odottavat näkyvää valonvaihtotapahtumaa? Nekin vilkuttelijat ovat aivan onnellisia sillä, kun pyydettäessä napsauttaa valoviiksen lähivaloille ja tyrkkää sen saman tien takaisin Multibeam automatiikalle. Kyse ei selvästikään ole häiritsevästä valon määrästä vaan huomaamatta toimivasta varjostuksesta, joka ei kerro vastaantulijalle selvästi, että "nyt vaihdoin lähivaloille".
En ole juuri välittänyt räpsyttelystä... arvelen, että tajuavat itse sen olleen turhaa.
S213 -17, W212 -11
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Itse vedän viiksestä taaksepäin jokaisen vilkuttelijan kohdalla ja päästän vasta kun kohtaaminen on ohi. Näkee hyvin vastaantulijan persoonan tuolla tavalla. Omassa valojen suuntaus tarkistettu,ei vikaa. Mutta jotenkin se ahdistaa usein vastaantulijoita. Autona GLC coupe.
Re: W213 E-sarja topikki
Kun tuo kusivesi jäätyy jo -11 C lämpötilassa lienee selvää että tuo jäätyminen aiheuttaa leijonanosan ongelmista. Miksiköhän sitä ei saa paremmin pakkasta kestävänä, vaikka -25 C? Voikohan nykyisin myytäviä vaikka terästää jollain niin ettei systeemi pääsisi jäätymään vai meneekö taas jotain rikki tästä syystä? Vai onko ainut keino poistaa systeemi käytöstä?Tomba kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 11:37 Foorumi on laaja ja aihealueita monia, mutta mielelläni ottaisin kuulumisia AdBlue-tankin ja järjestelmän haasteista.
Joulukuun kovilla pakkasilla rupesi herjaamaan ja sytytti merkkivalon. Se poistui kun auto kävi lämpimässä tallissa, mutta uusiutui. Vikakoodi liittyi AdBlue-pumppumoduuliin, joka parin luentakerran jälkeen vaihdettiin. Epäilin jo tuolloin, että kyse voi olla jostain muusta, esim. anturiviasta, mutta tähän ottaisin muilta mielellään kokemus- tai osaamispohjaista lisätietoa.
Pumppumoduulin vaihto ei auttanut vaan nyt pitäisi uusia koko järjestelmä tankkeineen. Huollot todennäköisesti niin ylityöllistettyjä, että vikoja ei lähdetä etsimään saati korjaamaan.
S213 vm 2017 220d All Terrain siis kyseessä ja kilsoja vasta runsas 80tkm.
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
-
- Mersumies
- Viestit: 3101
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 E-sarja topikki
Kait se olisi enemmän pakkasta kestäväksi tehty, jos olisi mahdollista. Vettähän se taitaa suurimmaksi osaksi olla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 E-sarja topikki
Ad-blue järjestelmän voisi periaatteessa lämmittää sähköllä... säätyvä lämmitysvastus säiliöön ja saattolämmitys putkiin.Ripatti69 kirjoitti: ↑Su 16.01.2022 07:19Kun tuo kusivesi jäätyy jo -11 C lämpötilassa lienee selvää että tuo jäätyminen aiheuttaa leijonanosan ongelmista. Miksiköhän sitä ei saa paremmin pakkasta kestävänä, vaikka -25 C? Voikohan nykyisin myytäviä vaikka terästää jollain niin ettei systeemi pääsisi jäätymään vai meneekö taas jotain rikki tästä syystä? Vai onko ainut keino poistaa systeemi käytöstä?Tomba kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 11:37 Foorumi on laaja ja aihealueita monia, mutta mielelläni ottaisin kuulumisia AdBlue-tankin ja järjestelmän haasteista.
Joulukuun kovilla pakkasilla rupesi herjaamaan ja sytytti merkkivalon. Se poistui kun auto kävi lämpimässä tallissa, mutta uusiutui. Vikakoodi liittyi AdBlue-pumppumoduuliin, joka parin luentakerran jälkeen vaihdettiin. Epäilin jo tuolloin, että kyse voi olla jostain muusta, esim. anturiviasta, mutta tähän ottaisin muilta mielellään kokemus- tai osaamispohjaista lisätietoa.
Pumppumoduulin vaihto ei auttanut vaan nyt pitäisi uusia koko järjestelmä tankkeineen. Huollot todennäköisesti niin ylityöllistettyjä, että vikoja ei lähdetä etsimään saati korjaamaan.
S213 vm 2017 220d All Terrain siis kyseessä ja kilsoja vasta runsas 80tkm.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
Sen verran tarkistin, että ad-blue säiliössä pitäisi olla lämmitin, joka sulattaa jäätyneen nesteen. Ilmeisesti ei lämmitä putkia, vaan lämmitetty neste sulattaa putkista mahdollisesti jäätyneen nesteen. Puhdistustapahtuman jälkeen ad-blue putket tyhjennetään pumpulla takaisin säiliöön. Säiliön lämmitys ei tietysti toimi auton ollessa parkissa moottori sammutettuna.Robertx kirjoitti: ↑Su 16.01.2022 11:46Ad-blue järjestelmän voisi periaatteessa lämmittää sähköllä... säätyvä lämmitysvastus säiliöön ja saattolämmitys putkiin.Ripatti69 kirjoitti: ↑Su 16.01.2022 07:19Kun tuo kusivesi jäätyy jo -11 C lämpötilassa lienee selvää että tuo jäätyminen aiheuttaa leijonanosan ongelmista. Miksiköhän sitä ei saa paremmin pakkasta kestävänä, vaikka -25 C? Voikohan nykyisin myytäviä vaikka terästää jollain niin ettei systeemi pääsisi jäätymään vai meneekö taas jotain rikki tästä syystä? Vai onko ainut keino poistaa systeemi käytöstä?Tomba kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 11:37 Foorumi on laaja ja aihealueita monia, mutta mielelläni ottaisin kuulumisia AdBlue-tankin ja järjestelmän haasteista.
Joulukuun kovilla pakkasilla rupesi herjaamaan ja sytytti merkkivalon. Se poistui kun auto kävi lämpimässä tallissa, mutta uusiutui. Vikakoodi liittyi AdBlue-pumppumoduuliin, joka parin luentakerran jälkeen vaihdettiin. Epäilin jo tuolloin, että kyse voi olla jostain muusta, esim. anturiviasta, mutta tähän ottaisin muilta mielellään kokemus- tai osaamispohjaista lisätietoa.
Pumppumoduulin vaihto ei auttanut vaan nyt pitäisi uusia koko järjestelmä tankkeineen. Huollot todennäköisesti niin ylityöllistettyjä, että vikoja ei lähdetä etsimään saati korjaamaan.
S213 vm 2017 220d All Terrain siis kyseessä ja kilsoja vasta runsas 80tkm.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
On se "syöttöputkikin" sähköllä lämmitetty. Säiliöitähän ei ole mennyt rikki jäätymisen takia. Tiedä sitten niistä ruiskutusosista onko systeemiin jääneellä urealla jotain osuutta ongelmiin (jos jostain syystä kaikki urea ei poistu sammutettaessa).
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5812
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W213 E-sarja topikki
Ainakin semoista vaikutusta että kiteytyy ja tukki paikkat
Viimeksi muokannut FinlandMerceds, Ma 17.01.2022 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mökkillä
'
'
Re: W213 E-sarja topikki
Niin, mitään lämmittimiähän ei tarvitsisi jos kusi ei jäätyisi. Nyt nuo lämmittimetkin ovat mahdollisia vikakohteita.
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Re: W213 E-sarja topikki
Helpoin ratkaisu koko ongelmaan olisi kehittää Ad Blue joka pysyy nyt alkuun edes ainakin -30 asteen pakkaseen saakka sulana.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001891595.html
Kehitetty jo aikaa sitten, ei oikein hakemalla löytynyt tietoa miksi ei ole käytössä ainakaan Euroopassa.
Kehitetty jo aikaa sitten, ei oikein hakemalla löytynyt tietoa miksi ei ole käytössä ainakaan Euroopassa.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W213 E-sarja topikki
Tästä mainitsi aiemmin ilman linkkiä mihinkään uutiseen, oli kuulemma essonbaarin juttuja useiden foorumilaisten mielestä. Joku mielivaltainen EU pykälä varmaan kieltää jatkojalostamasta tuota liuosta adblue autoihin sopivaksi.multiviri kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 22:41 https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001891595.html
Kehitetty jo aikaa sitten, ei oikein hakemalla löytynyt tietoa miksi ei ole käytössä ainakaan Euroopassa.
Poistuisi varmasti kaikki vaivat näistä noxeista jäätyneisiin putkiin jne…
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: W213 E-sarja topikki
Mielivaltaisiahan ne EU-määräykset aina on, sallivat jopa 5G:n ja covid rokotukset. USA:ssa kun kaikki on toisin niin heittäisitkö sieltä tuoreemman linkin Denoxiumista? Suomalaisen firman ostanut amerikkalainen yritys ei näytä tuntevan ainakaan tuotemerkkiä eikä sillä vaikuta muutakaan vastaavaa tuotetta olevan.Devi82 kirjoitti: ↑Ti 18.01.2022 14:02Tästä mainitsi aiemmin ilman linkkiä mihinkään uutiseen, oli kuulemma essonbaarin juttuja useiden foorumilaisten mielestä. Joku mielivaltainen EU pykälä varmaan kieltää jatkojalostamasta tuota liuosta adblue autoihin sopivaksi.multiviri kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 22:41 https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001891595.html
Kehitetty jo aikaa sitten, ei oikein hakemalla löytynyt tietoa miksi ei ole käytössä ainakaan Euroopassa.
Poistuisi varmasti kaikki vaivat näistä noxeista jäätyneisiin putkiin jne…
Hyvältähän speksit kuulostaa mutta olisko tuotteistamisessa tullut ongelmia vai onko vaan vielä kesken? Kyllä se kotimarkkinoillekin tulee jos on hinnaltaan kilpailukykyinen ja toimii urean korvikkeena nykyisissä laitteissa.
Re: W213 E-sarja topikki
https://www.kemira.com/company/media/ne ... -denoxium/
Vähän aikaa sai etsiä, tuossa vuodelta 2013 uutinen. Ilmeisesti myyty lisenssituotantoon TerraCar (tjsp) nimiselle firmalle, sen jälkeen en löytänyt enää jatkoa ko tuotteelle ja miten tuotteen pakkaskestolle on käynyt.
Vähän aikaa sai etsiä, tuossa vuodelta 2013 uutinen. Ilmeisesti myyty lisenssituotantoon TerraCar (tjsp) nimiselle firmalle, sen jälkeen en löytänyt enää jatkoa ko tuotteelle ja miten tuotteen pakkaskestolle on käynyt.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W213 E-sarja topikki
Kävin tällä viikolla noutamassa Ruotsista 2019 S213sen AMG-paketeilla. Varustelistalla on muuten itselleni mieleinen, mutta valojen osalta on tingitty ja listalla ainoastaan perusledit eli ”632 LED High Performance”.
Oliko näihin millään keinolla ohjelmoitavissa jälkikäteen kaukovaloavustinta? Tuntuu hyvin kivikautiseltä hämmentää lähi- ja kaukovalojen väliä omatoimisesti, kun on edellisissä 2011-2015 204/205/212-korisissa tottunut ILS:n automatiikkaan.
Oliko näihin millään keinolla ohjelmoitavissa jälkikäteen kaukovaloavustinta? Tuntuu hyvin kivikautiseltä hämmentää lähi- ja kaukovalojen väliä omatoimisesti, kun on edellisissä 2011-2015 204/205/212-korisissa tottunut ILS:n automatiikkaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Pystyy ainakin Mb lab. Veho pystyy mutta ei saa..
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Jos on kamera tuulilasissa niin onnistuu koodaamalla, eli tietääkseni joko kaistavahti tai liikennemerkkitunnistin täytyis löytyä. Jos ei ole niin uus tuulilasi plus kamera ja joitain muoveja vaihtamalla saa asennettua. Omassa ei ole kun sadetunnistin niin samaa juttua tässä puntaroin kun lasin vaihtoon meni, mutta vissiin komponenttipulaa noissakin niin saatavuus ongelmia ja hinnat korkealla, joten unohdin omalta kohdalta.HJP kirjoitti: ↑To 20.01.2022 21:57 Kävin tällä viikolla noutamassa Ruotsista 2019 S213sen AMG-paketeilla. Varustelistalla on muuten itselleni mieleinen, mutta valojen osalta on tingitty ja listalla ainoastaan perusledit eli ”632 LED High Performance”.
Oliko näihin millään keinolla ohjelmoitavissa jälkikäteen kaukovaloavustinta? Tuntuu hyvin kivikautiseltä hämmentää lähi- ja kaukovalojen väliä omatoimisesti, kun on edellisissä 2011-2015 204/205/212-korisissa tottunut ILS:n automatiikkaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)