Mercedes luopuu farmareista
Re: Mercedes luopuu farmareista
Piti oikein kattoa että mikä siinä nyt ahdistaa, mutta joo, massoittelu on jännä kun valot on shoulderlinen alapuolella, niin se aiheuttaa optisen harhan että perä roikkuu. Tuo korostuu vaaleassa autossa. Jos katotte sivukuvaa ja peitätte takavalon niin ryhti palaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Mercedes luopuu farmareista
Matkasti ne optisen harhan johdosta roiskeläpät raapii kinuissa hidestetöyssyissä maata.
Re: Mercedes luopuu farmareista
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Mercedes luopuu farmareista
Harkitsin jo, mutta jätin väliin. Mutta kun nyt otit puheeksi, niin joo. Minusta hienon näköinen. Vähän Chrysler 300C tyylilajin matala takaosa ja pitkä voimanokka Volvo 164 tyyliin.
Ei puutu kuin moottorin kääntäminen oikein päin, taloudellinen automaatti ja kardaani ja Kartanoauton tavaratila.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Mercedes luopuu farmareista
Mersunkin road mapissa on lupaava kirjainyhdistelmä EQ T, mutta sen visiontimalli on vaan lähempänä Renault Kangoota ja VW Caddya kuin nykyisen E-sarjan T mallilla ajavan toiveita.
https://www.mercedes-benz.com/de/fahrze ... ncept-eqt/
Mutta onhan tässä vielä 10 vuotta aikaa joko opetella pakkaamaan, ostaa vielä kerran kunnon farkku, vaihtaa merkkiä (mihin?) tai hyväksyä kohtalonsa ja ostaa 10 senttiä korkeampi auto kuin naapurilla. Näppärimmät ehtivät tehdä nuo kaikkikin ennen isojen farkkujen loppua
https://www.mercedes-benz.com/de/fahrze ... ncept-eqt/
Mutta onhan tässä vielä 10 vuotta aikaa joko opetella pakkaamaan, ostaa vielä kerran kunnon farkku, vaihtaa merkkiä (mihin?) tai hyväksyä kohtalonsa ja ostaa 10 senttiä korkeampi auto kuin naapurilla. Näppärimmät ehtivät tehdä nuo kaikkikin ennen isojen farkkujen loppua
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Mercedes luopuu farmareista
En kyllä yhdessäkään ole kuvissa saati livenä nähnyt roiskeläppien raapivan maata, enkä perän olevan fyysisesti lintallaan. Niitä on tuossa firman parkkipaikallakin useampi.ennentauti kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 21:06 Matkasti ne optisen harhan johdosta roiskeläpät raapii kinuissa hidestetöyssyissä maata.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Mercedes luopuu farmareista
Harvemmin ne kuvissa raapii maata..itse olen kyllä nähnyt taxina kyllä useampiakin lonttia mitkä mennä pompottavat perä roikkuen. Joka tapauksessa jotenkin humoristisen näköinen ilmestys liikenteessä.EVO X kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 21:48En kyllä yhdessäkään ole kuvissa saati livenä nähnyt roiskeläppien raapivan maata, enkä perän olevan fyysisesti lintallaan. Niitä on tuossa firman parkkipaikallakin useampi.ennentauti kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 21:06 Matkasti ne optisen harhan johdosta roiskeläpät raapii kinuissa hidestetöyssyissä maata.
Re: Mercedes luopuu farmareista
Se on mukava pistää uusi pesukone palasiksi Gigantin eteisessä, että saa sen kuskattua kotiin jollakin muunsukupuolisten vinkulelulla, johon ei saa edes vetokoukkua. Valoisa on tulevaisuus, mutta toki voi olla ettei sillon tarvi pestä pyykkiä tai käyttää mitään kodinkoneita. Tai ehkä ne voi tilata kotiin jollain Sproltilla joka tuo ne jollain peräpuikon muotoisella sukkulalla, joka polttaa tofua..740 GLE kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 21:39 Mersunkin road mapissa on lupaava kirjainyhdistelmä EQ T, mutta sen visiontimalli on vaan lähempänä Renault Kangoota ja VW Caddya kuin nykyisen E-sarjan T mallilla ajavan toiveita.
https://www.mercedes-benz.com/de/fahrze ... ncept-eqt/
Mutta onhan tässä vielä 10 vuotta aikaa joko opetella pakkaamaan, ostaa vielä kerran kunnon farkku, vaihtaa merkkiä (mihin?) tai hyväksyä kohtalonsa ja ostaa 10 senttiä korkeampi auto kuin naapurilla. Näppärimmät ehtivät tehdä nuo kaikkikin ennen isojen farkkujen loppua
Toivon hartaasti, että tulisi joitain ihan oikeasti järkeviä uusia valmistajia, jotka tuottais jotakin järkevää tuolloin kymmenen vuoden päästä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Mercedes luopuu farmareista
Kardaanin korvaa hieno T8 "sekaveto" , arvotaan mennäänkö etuvedolla, "nelivedolla", vai peijing elektron valmistaman taka-akselin 5hv sähkömoottorin voimin740 GLE kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 21:34Harkitsin jo, mutta jätin väliin. Mutta kun nyt otit puheeksi, niin joo. Minusta hienon näköinen. Vähän Chrysler 300C tyylilajin matala takaosa ja pitkä voimanokka Volvo 164 tyyliin.
Ei puutu kuin moottorin kääntäminen oikein päin, taloudellinen automaatti ja kardaani ja Kartanoauton tavaratila.
Re: Mercedes luopuu farmareista
On se sähkömoottori sentään hieman tehokkaampi kuin 5 hv. Tuo mielikuva osuu paremmin aivan ensimmäisiin etuvetoisiin liitettäviin suorakylki XC70 ja V70 malleihin, joissa neliveto kytkettiin viskolla, joka vaati suuren pyörimisnopeuseron välittääkseen voimaa taakse ollenkaan. Mitoituksen näki kurkkaamalla auton alle, jossa noin sormenvahvuisia vetoakseleita tulee yhdestä 740:n vetoakselin metallimäärästä puolisen tusinaa.
Mutta yleisemminkin ihmettelen plugarien mitoituperusteita. Mittasuhteet ovat insinöörin silmissä väärät vaikkapa kun tuon XC90 T8:n 88 hv sähkömoottorin parina on 320 hv mäntämoottorin pyörittämä generaattori. Ymmärrän, ettei 100 kW polttis täyttäisi Volvo XC90 T8 hintaisen auton ostajan odotuksia. Ehkä se ei siihen pystyisi edes 60 kW sähkömoottorin tukemana? Mutta ellei tuo käytettävissä oleva teho riitä, ei pitäisi olla vaikea ymmärtää laittaa suurimman osan ajasta reservissä oleva lisäteho sähkömoottoriin, jonka hinta ja paino eivät muutu käytännössä lainkaan tehon tuplautuessa ja joka tuottaa käytännön liikenteessä jatkuvasti tarvittavan osatehonkin yhtä mainiolla hyötysuhteella kuin kaikki muutkin tehopyynnöt.
Opel Ampera ja Mitsubishi Outlander eivät ole ehkä kovin mediaseksikkäitä autoja, mutta niiden ajatus vaatimattomasta bensamoottorista sähköauton range extenderinä viehättää. BMW i3 tietenkin toteuttaa saman periaatteen vielä äärimmäisemmällä tavalla, mutta se on eri asia, koska jännittävän tekniikkansa lisäksi koko i3 on myös kaikilla tavoilla jännittävä pikkuauto. Outlander on itse asiassa hyvin piilotettu sähköauto, mutta sen voimalinja on tosiaan niin sähköinen, että Outlander plugari ei kykene liikahtamaan paikaltaan polttomootorin voimin. Täysin sähköisen ja uusimmissa vuosimalleissa takapainoisella voimanjaolla kulkevan voimalinjan yhtenä optimointivaihtoehtona on kytkeä polttomoottori "suoravedolla" ilman vaihteistoa apumoottoriksi maantienopeuksissa. Koska vaihteistoa ei ole, bensamoottori on irti voimansiirrosta alle 70 km/h nopeudella. Näitä konseptejakaan ei ole optimoitu tappiin saakka, koska jokaisen rasitteena on suoraan hyllystä tempaistu polttomoottorikäyttöön suunniteltu mäntämoottori, eikä alun perin vakiokierrosmoottoriksi suunniteltu huolella optimoitu HCCI-moottori, jonka ainoa tehtävä on pyörittää generaattoria tarkasti optimoidun moottorin sweet spotissa.
Isoakkuiset sähköautot taisivat lopettaa tämän kehityksen alkutekijöihinsä?
Mutta yleisemminkin ihmettelen plugarien mitoituperusteita. Mittasuhteet ovat insinöörin silmissä väärät vaikkapa kun tuon XC90 T8:n 88 hv sähkömoottorin parina on 320 hv mäntämoottorin pyörittämä generaattori. Ymmärrän, ettei 100 kW polttis täyttäisi Volvo XC90 T8 hintaisen auton ostajan odotuksia. Ehkä se ei siihen pystyisi edes 60 kW sähkömoottorin tukemana? Mutta ellei tuo käytettävissä oleva teho riitä, ei pitäisi olla vaikea ymmärtää laittaa suurimman osan ajasta reservissä oleva lisäteho sähkömoottoriin, jonka hinta ja paino eivät muutu käytännössä lainkaan tehon tuplautuessa ja joka tuottaa käytännön liikenteessä jatkuvasti tarvittavan osatehonkin yhtä mainiolla hyötysuhteella kuin kaikki muutkin tehopyynnöt.
Opel Ampera ja Mitsubishi Outlander eivät ole ehkä kovin mediaseksikkäitä autoja, mutta niiden ajatus vaatimattomasta bensamoottorista sähköauton range extenderinä viehättää. BMW i3 tietenkin toteuttaa saman periaatteen vielä äärimmäisemmällä tavalla, mutta se on eri asia, koska jännittävän tekniikkansa lisäksi koko i3 on myös kaikilla tavoilla jännittävä pikkuauto. Outlander on itse asiassa hyvin piilotettu sähköauto, mutta sen voimalinja on tosiaan niin sähköinen, että Outlander plugari ei kykene liikahtamaan paikaltaan polttomootorin voimin. Täysin sähköisen ja uusimmissa vuosimalleissa takapainoisella voimanjaolla kulkevan voimalinjan yhtenä optimointivaihtoehtona on kytkeä polttomoottori "suoravedolla" ilman vaihteistoa apumoottoriksi maantienopeuksissa. Koska vaihteistoa ei ole, bensamoottori on irti voimansiirrosta alle 70 km/h nopeudella. Näitä konseptejakaan ei ole optimoitu tappiin saakka, koska jokaisen rasitteena on suoraan hyllystä tempaistu polttomoottorikäyttöön suunniteltu mäntämoottori, eikä alun perin vakiokierrosmoottoriksi suunniteltu huolella optimoitu HCCI-moottori, jonka ainoa tehtävä on pyörittää generaattoria tarkasti optimoidun moottorin sweet spotissa.
Isoakkuiset sähköautot taisivat lopettaa tämän kehityksen alkutekijöihinsä?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä