Kokemuksia saksantuonnista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Pari vuotta sitten tulin siihen tulokseen, että nyt täytyy saada mersu alle ja kaverien hyvistä kokemuksista innostuneena päätin hommata auton saksasta. Onneksi tuttavapiirissä on henkilö, joka asuu eteläsaksassa ja tuo autoja suomeen päätyökseen. Hän oli käymässä sopivasti suomessa ja annoin hänelle toimeksiannon. Kerroin millaisen auton haluan ja mitä se saa suurinpiirtein maksaa. Sanoin lisäksi, ettei ole kiirettä, vaan saa kaikessa rauhassa etsiä sopivaa peliä. Aikaa meni noin pari kuukautta ja sain netin kautta kuvia ehdokkaasta ja selostuksen autosta ja sen historiasta. Auto näytti hyvältä, ajomääräkin oli sopiva ja kun tiesin hovihankkijan luotettavaksi, niin tein ostopäätöksen. Sain laskun postissa ja maksoin ystäväni saksan tilille sovitun summan. Auto tuli rekalla Stutgartista satamaan ja laivalla Raumalle, josta kävin sen hakemassa. Sain faksilla tarvittavat paperit ja auton tiedot siirtokilpiä varten. Auton olisi saanut myös kotipihaan tuotuna pienellä lisärahdilla, mutta halusin noutaa sen itse satamasta. Olisin voinut hakea sen itsekin saksasta, mutta silloin ei oikein ollut mahdollista ottaa vapaata.
Sama kaveri on hommannut ystäväpiiriini toistakymmentä autoa, suurin osa mersuja ja vielä ei ole tullut vastaan pettymyksiä. Tiedän kaverin ehdottoman luotettavaksi, hänellä kun on useiden vuosien kokemut autojen tuonnista suomeen ja voin suositella häntä muillekin.
Itselläni ei ole saksankielen taitoa, eikä niin paljon kokemusta autoista, että olisin arvannut itsekseni lähteä etsimään autoa saksasta. Oman tuontikuvioni jälkeen hovihankkijani kuvio on hieman muuttunut ja hänellä on kaverinsa kanssa liike Seinäjoella (katso netistä Bayerncar.com), jossa on muutamia myytäviä autoja ja josta saa tilata haluamansa auton. Kustannukset ovat mielestäni kohtuulliset ajatellen sitä, että lähtisi itse ummikkona etsimään autoa ja hoitamaan siellä kaikkea paperisotaa. Eipä silti matkailu kyllä avartaa. Olen ajellut useita kertoja omalla autolla pitkin eurooppaa ja se onkin mielestäni paras tapa lomailla, varsinkin ellei ole kiire aikataulu. Pisin lenkki on ollut 11500 km. Englannin kielellä pärjää kaikkialla euroopassa majoitus yms. asioissa.
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Terve

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onkos sulla sen kaverin puhelin numeroo?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
tupis
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tupis »

Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Tupis antoikin jo vastauksen, itse olen asioinut Mikko Kultalahden kanssa ja kuten mainitsin systeemi on siitä hiukan muuttunut, ilmeisesti siksi, että asiat sujuisivat jouheammin. Hän asuu saksassa, mutta saattaa olla nyt joulunaikaan käymässä suomessa. Pojilla on melko vipinää saksassa ja parhaiten Mikkoon saa yhteyden tekstiviestillä. Mutta homma hoituu kyllä Seinäjoella Bayerncarissa oikein mainiosti. Noilta poikien sivuiltakin näkee, että homma on hallussa todella ammattitaitoisesti ja se pitää mitä on sovittu.
Vastaa Viestiin