W212 korkealla maavaralla
W212 korkealla maavaralla
Kesällä tarkoitus vaihtaa vähän uudempaan, joko alkupään om642 w212 tai facelift w212 om651 sedaniin.
Mutta, kuljen paljon tuollaisia huonompia sivukylän teitä talvisin ja kesällä.
Onko w212 sedanista mitään korkeampaa mallia? Onko elegance ja perus malli saman korkuisia?
Avantgarde on sitte jotain 20mm matalampi joo, ja ilmeisesti nätti amg-styling versio vielä avaria matalampi.
Te jotka sivutiellä seikkailette, oletteko laittaneet jotain kuormajousia näihin, tai onko edes saatavilla?
Ilmajouset ei oikein remontti herkkyyden vuoksi kiinnosta, vaikka mahtavat ovatkin, tiedän.
Nimimerkillä, pohjamuovi taas paskana...
Mutta, kuljen paljon tuollaisia huonompia sivukylän teitä talvisin ja kesällä.
Onko w212 sedanista mitään korkeampaa mallia? Onko elegance ja perus malli saman korkuisia?
Avantgarde on sitte jotain 20mm matalampi joo, ja ilmeisesti nätti amg-styling versio vielä avaria matalampi.
Te jotka sivutiellä seikkailette, oletteko laittaneet jotain kuormajousia näihin, tai onko edes saatavilla?
Ilmajouset ei oikein remontti herkkyyden vuoksi kiinnosta, vaikka mahtavat ovatkin, tiedän.
Nimimerkillä, pohjamuovi taas paskana...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 korkealla maavaralla
Ajattelin vaihtaa uudempaan S213 malliin ja haeskelin siihen sopivia korotuksia.
Tälläiset sivustot löytyivät:
https://www.spaccer.com/en_PK/makes-and ... class-7055
https://www.amazon.com/RisingTuning-Mer ... B09CP26JW1
Ei muuta tietoa - itseänikin asia kiinnostaa jos joku osaa kertoa enemmän.
Tälläiset sivustot löytyivät:
https://www.spaccer.com/en_PK/makes-and ... class-7055
https://www.amazon.com/RisingTuning-Mer ... B09CP26JW1
Ei muuta tietoa - itseänikin asia kiinnostaa jos joku osaa kertoa enemmän.
Kerman
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Re: W212 korkealla maavaralla
Tässähän olis korkeutta valmiiksi
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12541081
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12541081
Re: W212 korkealla maavaralla
"Kun ilmajousitus on normaalitasossaan, All-Terrainin pohja on vain vain kolmisen senttiä korkeammalla tien pinnasta kuin vakiomallisessa E-farmarissa. Maksimissaan maavaraa on tehtaan mukaan 15,6 senttiä, kun jousitus on säädetty korkeimpaan asentoonsa ja nopeutta on korkeintaan 35 kilometriä tunnissa."
Kerman
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Re: W212 korkealla maavaralla
Elegancessa on samankorkuinen Comfort-alusta kuin perusmallissa. Kannattaa myös muistaa että Avantgardeen sai valittua tilausvaiheessa Comfort-alustan ilman lisähintaa.
Näihin kyllä sai korotetun alustan ihan tilaamalla. (Hinnastossa koodi 482, korkean maavaran jousitus)
On kylläkin harvinainen varuste. Ainoastaan yhden olen nähnyt liikkeen sisällä luovutusta odottamassa ja se oli kyllä huomattavan korkean näköinen kun sitä silloin myyjän kanssa ihmeteltiin.
Näihin kyllä sai korotetun alustan ihan tilaamalla. (Hinnastossa koodi 482, korkean maavaran jousitus)
On kylläkin harvinainen varuste. Ainoastaan yhden olen nähnyt liikkeen sisällä luovutusta odottamassa ja se oli kyllä huomattavan korkean näköinen kun sitä silloin myyjän kanssa ihmeteltiin.
w213, w124
Re: W212 korkealla maavaralla
Vallgren kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 16:51 Elegancessa on samankorkuinen Comfort-alusta kuin perusmallissa. Kannattaa myös muistaa että Avantgardeen sai valittua tilausvaiheessa Comfort-alustan ilman lisähintaa.
Näihin kyllä sai korotetun alustan ihan tilaamalla. (Hinnastossa koodi 482, korkean maavaran jousitus)
On kylläkin harvinainen varuste. Ainoastaan yhden olen nähnyt liikkeen sisällä luovutusta odottamassa ja se oli kyllä huomattavan korkean näköinen kun sitä silloin myyjän kanssa ihmeteltiin.
Ittellä oli S204:ssa toi "higher ground clearance" optio, se kun oli vanha taksi. Muistaakseni se oli +30mm korkeampi vakioon nähden.
Joskus katselin sen osia ja tulin siihen tulokseen että eroa oli iskareissa, jousissa ja (muistaakseni) koiranluissa. Eemeliä en oo sen tarkemmin kattellu mutta niissähän taitaa melkein kaikissa olla ilmajouset takana eli hieman monimutkaisempi muutos.
Jos käytetyn ostaa, niin eihän se varmaan hirveä synti olisi vaihtaa tolppia, airmatic toki tuo hieman ylimääräistä hintaa, mutta varmasti ne vanhat osat saa myytyä jos kerran ehjinä ovat pois purettu.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 korkealla maavaralla
Nopeesti parts informationista katsoen ns perusmallia jossa takana ilmajousitus ja edessa rautajouset, on edessä eri iskarit ja jouset. Takana eri koodeja käytetty samalla osakoodilla, eli ilmeisesti takaiskareissa ei ole eroa, ilmajousen pussissa ei ole eroa.
Ei mikään älyttömän kallis homma siis. Takapää vaatinnee koodausta oikeassa paikassa jossa on siihen oikeat vehkeet kuten inklinometri.
Ei mikään älyttömän kallis homma siis. Takapää vaatinnee koodausta oikeassa paikassa jossa on siihen oikeat vehkeet kuten inklinometri.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 korkealla maavaralla
Eihän E-sedaneissa ole ilmajousia takana jos ei ole otettu airmaticcia. Ihan rautajouset ympäriinsä.
Farkuissa sitten eri juttu.
Tuo "higher ground clearance" on mielenkiintoinen. Sehän taitaa tulla ihan avantgardeen johon valittu comfort-alusta? Tällöinhän kyseessä on vielä ns normikorkeus (eli +20mm vs avari), ei varsinaisesti korotettu alusta joita myös saatavilla. Avantgardea comfort jousituksella on Suomessakin valtavat määrät kun vaihto ei maksanut mitään.
Tuo koodi 482 korotetun maavaran alusta on maksanut hinnaston mukaan noin 100€. Mitähän se sisältää?
Farkuissa sitten eri juttu.
Tuo "higher ground clearance" on mielenkiintoinen. Sehän taitaa tulla ihan avantgardeen johon valittu comfort-alusta? Tällöinhän kyseessä on vielä ns normikorkeus (eli +20mm vs avari), ei varsinaisesti korotettu alusta joita myös saatavilla. Avantgardea comfort jousituksella on Suomessakin valtavat määrät kun vaihto ei maksanut mitään.
Tuo koodi 482 korotetun maavaran alusta on maksanut hinnaston mukaan noin 100€. Mitähän se sisältää?
w213, w124
Re: W212 korkealla maavaralla
Tuo ylempi viesti nimenomaan koski optiota 482. Eli siis siellä on eri iskarit ja jouset.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 korkealla maavaralla
Eikö comfort alusta ole 485 koodilla (normaali korkeus, ei madallettu eikä "higher ground clearance"?). Viimeisimmästä hinnastosta en kyllä 482 koodia löytänyt paitsi joidenkin muiden optioiden kohdalla ehtona (ei 482 yhteydessä). Vähän puutteellisia nuo hinnastot harvinaisempien koodien kanssa.
Re: W212 korkealla maavaralla
Ei lähdetä kilpailemaan, mutta mökki on melko runsaslumisella paikkakunnalla. Virallinen lukema alle metrin maaliskuun lopulla on pettymys ja pilallinen hiihtotalvi. Saako takuuseen uuden kunnollisen?tinatähti kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 16:40 Kesällä tarkoitus vaihtaa vähän uudempaan, joko alkupään om642 w212 tai facelift w212 om651 sedaniin.
Mutta, kuljen paljon tuollaisia huonompia sivukylän teitä talvisin ja kesällä.
Onko w212 sedanista mitään korkeampaa mallia? Onko elegance ja perus malli saman korkuisia?
Avantgarde on sitte jotain 20mm matalampi joo, ja ilmeisesti nätti amg-styling versio vielä avaria matalampi.
Te jotka sivutiellä seikkailette, oletteko laittaneet jotain kuormajousia näihin, tai onko edes saatavilla?
Ilmajouset ei oikein remontti herkkyyden vuoksi kiinnosta, vaikka mahtavat ovatkin, tiedän.
Nimimerkillä, pohjamuovi taas paskana...
20220122_224257.jpg
Osuin tuohon keliin vielä auton mukana tulleilla huonoilla talvirenkailla ja oli rajatapaus nouseeko mökkirannasta. Oli niin rajatapaus, että vaihdettiin kuskia mökkitieltä poistumisen ajaksi ja kävelin takaisin mökille saateltuani hiihtäjät mäkeen. Vetopyörästön banjo näkyi vetäneen suuren osan matkaa kolmatta jälkeä pyöränjälkien väliin. Lunta oli selvästi yli renkaan korkeus ja samoin tähtäin konepellillä on ennen harjaamista kokonaan kinoksen sisässä.
http://www.mese.fi/forum/userpix/6676_lunta_pieni_1.jpg
Naapurin etuvetoinen katumaasturi / crossover vedettiin samasta pihasta ylös oikealla maasturilla kun ei pystynyt seuraamaan jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.
Tämän 2012 W212 Avan ohjauskoodien listalla on mukana
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
Onkos tuo se Elegancen ja Classicin vakiojousitus Avantgardeen no-cost optiona tilattuna vai kuinka?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 korkealla maavaralla
W212 korisiin ei ilmeisesti ole saatavilla mitään kuormajousia? Löytyykö keltään tietoa noihin mersun omiin jousien värikoodeihin, speksit niille?
Jousen päähän tulevilla kumeilla saa vähän nostettua, mutta saako tähän malliin niitä etupäähän? Näitä olen ennen käyttänyt.
Jousen päähän tulevilla kumeilla saa vähän nostettua, mutta saako tähän malliin niitä etupäähän? Näitä olen ennen käyttänyt.
Re: W212 korkealla maavaralla
Saakos S213-malliin eri korkuisia kumeja? Ja jos niin mistä?
Itse löysin nuo aiemmat spaccerin ja amazonin linkit.
Itse löysin nuo aiemmat spaccerin ja amazonin linkit.
Kerman
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Re: W212 korkealla maavaralla
Tosiaan noi sedanithan taitaa olla kaikki rautajousilla jos ei airmatic. Mulla oli iskostunu että olis ilmajouset takana mutta tosiaan kun vaan tullu katteltuu farkkuja..tinatähti kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 12:20 W212 korisiin ei ilmeisesti ole saatavilla mitään kuormajousia? Löytyykö keltään tietoa noihin mersun omiin jousien värikoodeihin, speksit niille?
Jousen päähän tulevilla kumeilla saa vähän nostettua, mutta saako tähän malliin niitä etupäähän? Näitä olen ennen käyttänyt.
Lyhyesti vastaus on että saa. Löytyy oe laatuiset esim Bilsteiniltä. Voit toki ostaa suoraan jonku vanhan taksin jossa saattaa olla valmiina se varustekoodi 482.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 korkealla maavaralla
Kannattaa muistaa, että näissä nykymersuissa on mcphersonit edessä, eli eipä sinne noita kumeja vaihdella toisin kun vanhempiin, missä on irtojouset. Taakse periaatteessa pitäis onnistuakin, mutta tuskin niitä on myynnissä muita kun vakioita. Eli tuollainen aiemmin mainittu Lift-kit on se ainut ratkaisu, ellei siis löydä korkeampia coilovereita ja jousia. Liftkitin plussa on ehdottomasti se, että auton voi helposti palauttaa vakiokorkeuteen vaikka myydessä. Kaikki ei kuitenkaan halua korotettua autoa.
Työkaveri laittoi tuollaisen Alltrack Golfiin. Helppo asentaa ja se tosiaan korotti autoa mitä lupasi. Miinuksena että auton ajokäytös muuttui levottomaksi, venetrailerin veto muuttui haastavaksi ja takarenkaat kului kulmien säädöstä riippumatta kärryn kanssa yhdessä lapinreissussa. Ilmeisesti olisi vaatinut muunkin alustageometrian muuttamista.
Näköjään ebaysta 213:een löytyy 20mm korotussarjaa:
https://www.ebay.de/itm/Front-strut-lif ... 632-2357-0
https://www.ebay.de/itm/Rear-coil-sprin ... 632-2357-0
Farkkuunhan tietysti ei tarvi kuin nuo coiloverin spacerit, kun takapään ilmajouset saa säädettyä ohjelmalla tai säätötangoilla.
Työkaveri laittoi tuollaisen Alltrack Golfiin. Helppo asentaa ja se tosiaan korotti autoa mitä lupasi. Miinuksena että auton ajokäytös muuttui levottomaksi, venetrailerin veto muuttui haastavaksi ja takarenkaat kului kulmien säädöstä riippumatta kärryn kanssa yhdessä lapinreissussa. Ilmeisesti olisi vaatinut muunkin alustageometrian muuttamista.
Näköjään ebaysta 213:een löytyy 20mm korotussarjaa:
https://www.ebay.de/itm/Front-strut-lif ... 632-2357-0
https://www.ebay.de/itm/Rear-coil-sprin ... 632-2357-0
Farkkuunhan tietysti ei tarvi kuin nuo coiloverin spacerit, kun takapään ilmajouset saa säädettyä ohjelmalla tai säätötangoilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W212 korkealla maavaralla
Löysinhän se lopulta.
Toi optio 482 nostaa autoa vakio (comfort) korkeudesta 15mm.
.
Toi optio 482 nostaa autoa vakio (comfort) korkeudesta 15mm.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 korkealla maavaralla
W212 avantgarde vuosimallia 2009, koodilla 677. Onko tämä normaalia avantgardea siis korkeampi?
Vastaa korkeudeltaan siis vakiomallia tai elegancea?
Re: W212 korkealla maavaralla
Ei, 677 on nimenomaan se Avantgarden oma ”madallettu urheilualusta”. Koodi 485 on vakiomallin/Elegancen mukavuusalusta.
Re: W212 korkealla maavaralla
Kiitos tiedosta. Olin siis väärässä tuon oman autoni jousituskorkeuden suhteen.
Ei se mitään. Päätin juuri että tällaisen minä halusinkin.
Ei se mitään. Päätin juuri että tällaisen minä halusinkin.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä