Moi,
Tuota mietiskelen, kun pitäisi vaihtaa w 126:n kuskin oven lasin nostin ( ilman moottoria), niin paljonkohan on eroa tarvike nostimella vrt. alkuperäiseen. Tarvikkeen saisi reilulla satasella ja alkuperäisellä nostimella ( A1267201346) on hintaa reilu 400€. Mahtaako kellään olla kokemusta, tarvikenostimista? Mahtaako olla vaivan arvoista iskeä tollainen tarvikenostin paikalleen?
T.
Jyrki
Tällä kertaa lasin nostimista
Re: Tällä kertaa lasin nostimista
Onko vanha nostin rikki? Yleensä sieltä hajoaa ensin liukumuoviosa, maksaa muutaman euron.
Re: Tällä kertaa lasin nostimista
Kyllä, Se on rikki. Olen vaihtamassa nostinta koska hammaskehltä puuttuu kolme hammasta. Joten uusiksi menee.
Re: Tällä kertaa lasin nostimista
Voihan sitä täyttöhitsata ja sitten hioa siihen uudet hampaat.
Re: Tällä kertaa lasin nostimista
Ei ole kokemusta 126 tarvikenostimista. 210 tarvikenostimista sen sijaan on, ja ne ovat kutakuinkin sama kuin heittäisi rahat vessanpönttöön.
Täytehitsauksesta ei ole kokemusta, mutta kuulostaa varteen otettavalta vaihtoehdolta, jos siitä vaan saa riittävän vahvan. Se hammaskehä ei ole kovinkaan leveä.
Yleisellä tasolla: Lähes aina on ollut järkevämpää ja lopputoksen kannalta parempi korjata alkuperäisosa, silloin kun se on mahdollista. Monet uudet ns. alkuperäisosatkaan eivät enää vastaa laadultaan niitä vanhoja alkuperäisiä.
Täytehitsauksesta ei ole kokemusta, mutta kuulostaa varteen otettavalta vaihtoehdolta, jos siitä vaan saa riittävän vahvan. Se hammaskehä ei ole kovinkaan leveä.
Yleisellä tasolla: Lähes aina on ollut järkevämpää ja lopputoksen kannalta parempi korjata alkuperäisosa, silloin kun se on mahdollista. Monet uudet ns. alkuperäisosatkaan eivät enää vastaa laadultaan niitä vanhoja alkuperäisiä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Tällä kertaa lasin nostimista
alkuperäisosa lähti tilaukseen. Nostinta tarkemmin tutkiessa tultiin johtopäätökseen, että se on kertaalleen vaihdettu ja jokin tarvikehilppanen se oli. Ei maksanut vaivaa alkaa hitsaamaan uusia hampaita. Sen verran nuukaksi kuitenkin heittäydyin, että jätän osan talteen. Siitä saa tulevaisuudessa näppärästi pätkän uutta hammaskehää, jos tarvis.