Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
-
Viimeksi muokannut Cdi88, La 15.06.2024 17:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
-
Viimeksi muokannut Cdi88, La 15.06.2024 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?


Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?


-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
C/S moden käyttämisellä ei mitään vaikutusta kestoonCdi88 kirjoitti: ↑Su 16.01.2022 22:34 Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?
![]()
sen voi sanoa että nuo Ei ole johdinlevystä
Mökkillä
'
'
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Olisko nää voinut irrota parkkilukko rattaasta jos sorvattu vauhdissa sisään ? Vaihteisto kuitenkin toiminut muuten normaalisti, löi vikatilan kaupan pihassa. Jos olis hilut rikkoneet johdinlevyn/tarttuneet nopeustunnistimeen (magneettinen)FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 13:17C/S moden käyttämisellä ei mitään vaikutusta kestoonCdi88 kirjoitti: ↑Su 16.01.2022 22:34 Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?
![]()
sen voi sanoa että nuo Ei ole johdinlevystä

Viimeksi muokannut Cdi88, Ke 19.01.2022 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Tuo nyt vähän näyttäis siltä, että siellä on hampaita ja pyöriä jossain. Kun ennen oli hammaspyöriä.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Se on nyt hyvin mielenkiintoista nähdä mitä mun laatikon öljypohjasta mahtaa löytyä seuraavassa öljynvaihdossa. Olen tässä hakenut omituisen jurinan tai ulinan syytä, eikä sitä oikeastaan ole löytynyt. Oli nimittäin kova ääni. Moottoritien rampista ylös ja vauhdin hidastuessa sellainen ääni, aivan kuin loota olisi yrittänyt P:tä päälle vauhdissa. Lämpötila oli pahimmillaan -27.5 sillä reissulla, en tiedä voisiko siitä seota noin, mutta siltä se kuulosti.
Nyt on oikeastaan kaikki muu katsottu, takalevyt käytetty irti, ei mitään, ei pyöränlaakerit, ei vetonivelet. Kardaanin tukilaakerin kumi paskana, mutta ei sekään tuota selitä. Joku otti kiinni johonkin ja lujaa, sen voin sanoa.
Nyt on oikeastaan kaikki muu katsottu, takalevyt käytetty irti, ei mitään, ei pyöränlaakerit, ei vetonivelet. Kardaanin tukilaakerin kumi paskana, mutta ei sekään tuota selitä. Joku otti kiinni johonkin ja lujaa, sen voin sanoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Ei liity enän oikeestan otsikon aiheesen muttaTPLtre kirjoitti: ↑Ma 17.01.2022 22:50 Se on nyt hyvin mielenkiintoista nähdä mitä mun laatikon öljypohjasta mahtaa löytyä seuraavassa öljynvaihdossa. Olen tässä hakenut omituisen jurinan tai ulinan syytä, eikä sitä oikeastaan ole löytynyt. Oli nimittäin kova ääni. Moottoritien rampista ylös ja vauhdin hidastuessa sellainen ääni, aivan kuin loota olisi yrittänyt P:tä päälle vauhdissa. Lämpötila oli pahimmillaan -27.5 sillä reissulla, en tiedä voisiko siitä seota noin, mutta siltä se kuulosti.
Nyt on oikeastaan kaikki muu katsottu, takalevyt käytetty irti, ei mitään, ei pyöränlaakerit, ei vetonivelet. Kardaanin tukilaakerin kumi paskana, mutta ei sekään tuota selitä. Joku otti kiinni johonkin ja lujaa, sen voin sanoa.
Mitenkäs se laakeri siellä kumin sisällä oliko missä kunnossa,
muuten arvaus turbini tai sitten löi pakki lukkoa päälle,
tuolla aiemmin olessa kuvass jos palat on pakki lukkust niin pitäis näkyä jo sen toiminnas
Mökkillä
'
'
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Laitetaan tännekin avunpyyntö mikäli joku tätä topicia aktiivisemmin seuraa kuin uusia.
Eli apuja kaivattaisiin S204 ESP vaivojen diagnosoinnin kanssa. Mouhijärvi, Nokia, Pirkkala (Vammala, Ylöjärvi, Tampere, Hämeenkyrö) joista suluttamattomat ovat vain kätevimmin omalla työreitillä, mutta ei tuota väliä tietysti välttämättä kiskoilla kuljeta.
Jos ei tiloja missä mukavasti tutkia, mutta liikkuvakalusto ja halua liikkua niin Häijäässä on tilat missä voidaan katsoa ja ihmetellä lähes lämpimässä.
viewtopic.php?f=2&t=213957
YV. tekstari tai whatsapp -> 04OO758 neljä neljä kolome.
-Henri
Eli apuja kaivattaisiin S204 ESP vaivojen diagnosoinnin kanssa. Mouhijärvi, Nokia, Pirkkala (Vammala, Ylöjärvi, Tampere, Hämeenkyrö) joista suluttamattomat ovat vain kätevimmin omalla työreitillä, mutta ei tuota väliä tietysti välttämättä kiskoilla kuljeta.
Jos ei tiloja missä mukavasti tutkia, mutta liikkuvakalusto ja halua liikkua niin Häijäässä on tilat missä voidaan katsoa ja ihmetellä lähes lämpimässä.
viewtopic.php?f=2&t=213957
YV. tekstari tai whatsapp -> 04OO758 neljä neljä kolome.
-Henri
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?Ponton kirjoitti: ↑Ti 18.01.2022 23:14Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Nämä vikakoodit antoi. Jälkimmäinen halpa mokkulalla kännykällä saatu koodi.
Laatikko ei myöskään luista mielestäni mitenkään.
Vikakoodien nollauksen jälkeen auto vaihtoi (S mode) päällä vaihteet 1-3 jonka jälkeen jäi kolmoselle, lähtee liikkeelle kolmosella luistattaen. Kun auton sammuttaa ja starttaa niin taas toimii 1-3 vaihteet ja jää myös kolmoselle.


-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Jos tuolla ylempänä vastuksessa oleva pitää paikkansa niinCdi88 kirjoitti: ↑Ke 19.01.2022 16:59Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?Ponton kirjoitti: ↑Ti 18.01.2022 23:14Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
laatikko on ehjä, turbin rikki
Mökkillä
'
'
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Juu, laatikko toimii kyllä luistamatta. Tuskin vika vapaakytkimessä. Pääseekö hilut muuntimen sisältä edes mitenkään öljypohjaan ? Eikös se ole yhteen hitsattu se momentinmuuntimen koppa ?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 19.01.2022 18:23Jos tuolla ylempänä vastuksessa oleva pitää paikkansa niinCdi88 kirjoitti: ↑Ke 19.01.2022 16:59Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?Ponton kirjoitti: ↑Ti 18.01.2022 23:14Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
laatikko on ehjä, turbin rikki
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Tälle perusteluja kaupaisi. Onko hilut sen näköisiä että olisi momentinmuuntimen sisältä ? Mitä kautta ne pääsevät öljypohjaan?Ponton kirjoitti: ↑Ti 18.01.2022 23:14Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Starillako ne hileiden päätymiset öljypohjaan selvitetään vai miksi tätä ketjua sotketaan jollain lahonneella vaihteistolla?
Oman ketjunsa voisi tehdä ja jatkaa siellä.
Oman ketjunsa voisi tehdä ja jatkaa siellä.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Hämeenlinna, vm-00 s210 320cdi kaipaisi vikakoodien lukua ja nollausta. Tällä hetkellä vaihteisto vikatilassa ja webasto oikuttelee.
-Eetu 0504968968
-Eetu 0504968968
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Olisiko Oulun seudulla seppää jolla onnistuisi koodata webaston vesikierto myös moottorille, kun tuossa se lämmittää ensin kabiinia?
Ja saako siitä automaattikäynnistyksen alarajaa laskettua tai jopa kokonaan pois?
Ja autohan on C220d -18
-Ari 040 7037136 tai yv
Ja saako siitä automaattikäynnistyksen alarajaa laskettua tai jopa kokonaan pois?
Ja autohan on C220d -18
-Ari 040 7037136 tai yv
S205 220d 4Matic-18
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Starilla koodausta kaivattaisiin. Tosiaan w203 vaihteisto vikatilassa. Johdinlevy ja apparin jalkatilan boxi(TCU) vaihdettu. Vaatisi nollauksen ja tcu:n parittamisen starilla.
VANTAA/HELSINKI
-Jesse
Yv/0402537411
VANTAA/HELSINKI
-Jesse
Yv/0402537411
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 07.06.2016 07:41
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Turun seutu, ( Raisio - Masku ) star-apuva!
Tarvisi tutkia w204 faceliftin OM651 älyä, korvausta vastaan tottakai.
Yv:llä helpoiten voidaan sopia aikataulut jne.
Tarvisi tutkia w204 faceliftin OM651 älyä, korvausta vastaan tottakai.
Yv:llä helpoiten voidaan sopia aikataulut jne.
- W204 & S212 -
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Turun seudulla myös apuja tarvitaan.
W212 v6 tdi 2011. Motomatin vikakoodi p200a imusarjan ojaimen lukema lohko1. Hävittää tehot ja uudelleenkäynnistämällä toimii taas. Välillä jättää vikavalon päälle joksikin aikaa. Vian löytäjälle korvaus reilusti!
W212 v6 tdi 2011. Motomatin vikakoodi p200a imusarjan ojaimen lukema lohko1. Hävittää tehot ja uudelleenkäynnistämällä toimii taas. Välillä jättää vikavalon päälle joksikin aikaa. Vian löytäjälle korvaus reilusti!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Jos koodi/kuvailu yhtään oikeen arvotu oikeen motonetin arpakonellaRentturanki kirjoitti: ↑Ke 16.02.2022 19:30 Turun seudulla myös apuja tarvitaan.
W212 v6 tdi 2011. Motomatin vikakoodi p200a imusarjan ojaimen lukema lohko1. Hävittää tehot ja uudelleenkäynnistämällä toimii taas. Välillä jättää vikavalon päälle joksikin aikaa. Vian löytäjälle korvaus reilusti!
niin imsarjan läpäät niiten ohjaus
Mökkillä
'
'
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Nurmijärvi/uusimaa Alueella kaivattaisi starin omaavaa henkilöä lukemaan w203, vm2002, 270stä koodit ja kuittaamaan korvausta vastaan. 0442168163 wa/txt/soitto tai täältä viestiä. Kiitos!
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Oliko Järvenpäässä STARIA?pitäisi vitosta 115cdi 2008 vm
Nollata vikakoodit,mitä antaa DPF tukossa liikaa nokea
DPF suodatin+catti vaihdettu nyt uuteen
0403547350
Nollata vikakoodit,mitä antaa DPF tukossa liikaa nokea
DPF suodatin+catti vaihdettu nyt uuteen
0403547350
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Onko ketään alueella?pitäisi dpf ja ilmeisesti catalysator sopeuttaa/kertoa autolle että vaihdettu uuteen
0403547350 pete tai whats up
tänään,kiire olisi
0403547350 pete tai whats up
tänään,kiire olisi
Viimeksi muokannut pete695, Su 20.02.2022 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 13.03.2019 19:32
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Moottorivalo palaa s205. Epäilys on nox-anturi.
Luku apua tarvitaan korvaus vastaan Helsingissä/Pks päin. Kokeneemmat voisi kommentoida, pystyykö jollain muulla lukijallakin lukea ja nollata ko.
WhatsApp nolnelnol 48o6ii3
Luku apua tarvitaan korvaus vastaan Helsingissä/Pks päin. Kokeneemmat voisi kommentoida, pystyykö jollain muulla lukijallakin lukea ja nollata ko.
WhatsApp nolnelnol 48o6ii3
Mercedes Benz C s205 & A W177
"Whenever I look at a Mexican, I will think of you. Whenever you look at that jackass, you think of me." - Kenny Powers (Eastbound and Down)
"Whenever I look at a Mexican, I will think of you. Whenever you look at that jackass, you think of me." - Kenny Powers (Eastbound and Down)
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
S212 250CGI vm.2010 vikakoodien luku + ehkä joku toimintatesti pk-seudulla korvausta vastaan.
Eli koodit luettu kiinan delphillä, mutta pitäis vielä varmistaa starilla ennenkuin aletaan jakopääremonttia tekemään. Myös terminal 30G sijainti kiinnostaa(edellyttäen et delphi on edes jäljillä).
Viestit yv:llä
Koodit delphillä:
Petrol (271.860 - SIM271DE20 - MT/AT - 212.047/048/147/148) DTC
Description
0016 - Camshaft sensor inlet, incorrect signal - The signal comparison is faulty - Intermittent
0011 - Incorrect position of the intake camshaft - Commanded position not reachable - Intermittent
2261- Turbocharger/Supercharger Bypass Valve - The actuator does not close - Permanent
Multifunction (Air suspension (Air suspension system) - SPC_204 (Air suspension system) - MT/AT) DTC
Description
B2191- Terminal 30G - Voltage too low - Intermittent
Multifunction (Electric level adjustment - EHNR212 (Electric level adjustment ) - MT/AT) DTC
Description
A191 - Terminal 30G - Voltage too low - Intermittent
Eli koodit luettu kiinan delphillä, mutta pitäis vielä varmistaa starilla ennenkuin aletaan jakopääremonttia tekemään. Myös terminal 30G sijainti kiinnostaa(edellyttäen et delphi on edes jäljillä).
Viestit yv:llä
Koodit delphillä:
Petrol (271.860 - SIM271DE20 - MT/AT - 212.047/048/147/148) DTC
Description
0016 - Camshaft sensor inlet, incorrect signal - The signal comparison is faulty - Intermittent
0011 - Incorrect position of the intake camshaft - Commanded position not reachable - Intermittent
2261- Turbocharger/Supercharger Bypass Valve - The actuator does not close - Permanent
Multifunction (Air suspension (Air suspension system) - SPC_204 (Air suspension system) - MT/AT) DTC
Description
B2191- Terminal 30G - Voltage too low - Intermittent
Multifunction (Electric level adjustment - EHNR212 (Electric level adjustment ) - MT/AT) DTC
Description
A191 - Terminal 30G - Voltage too low - Intermittent
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Terve ,
Olisko täältä saatavilla apuja pks alueella w204 2008 mallisen auton ajovaloautomatiikan koodaamiseen, nyt autossa palaa ajovalot 0 ja A asennoissa eli käytännössä A asento aivan turha , tahtotila olis saada A asennossa sytyttämään valot vasta kun hämärää ja 0 asennossa valojen olevan kokonaan pois.
Vikakoodien luku onnistui foorumin kautta hienosti niin pakko kysyä tällaistakin koodien hieromista
Olisko täältä saatavilla apuja pks alueella w204 2008 mallisen auton ajovaloautomatiikan koodaamiseen, nyt autossa palaa ajovalot 0 ja A asennoissa eli käytännössä A asento aivan turha , tahtotila olis saada A asennossa sytyttämään valot vasta kun hämärää ja 0 asennossa valojen olevan kokonaan pois.
Vikakoodien luku onnistui foorumin kautta hienosti niin pakko kysyä tällaistakin koodien hieromista

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Onko sinulla se yksinkertaisempi ratti ja mittaristo? 12-nappisella ratillahan asetus löytyy mittaristosta, köyhemmässä joutuu koodaamaan testerillä.Meceed kirjoitti: ↑Ti 29.03.2022 23:57 Terve ,
Olisko täältä saatavilla apuja pks alueella w204 2008 mallisen auton ajovaloautomatiikan koodaamiseen, nyt autossa palaa ajovalot 0 ja A asennoissa eli käytännössä A asento aivan turha , tahtotila olis saada A asennossa sytyttämään valot vasta kun hämärää ja 0 asennossa valojen olevan kokonaan pois.
Vikakoodien luku onnistui foorumin kautta hienosti niin pakko kysyä tällaistakin koodien hieromista![]()
Olet kai asentamassa päiväajovaloja? Muutenhan se kaipaamasi asento on ihan turha.
Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic
Mulla on se köpömpi 4-nappinen ratti ja sitä myöden pienempi ajotietokone eli ei saa muutettua simppelisti valoasetuksia. Päiväajovalotkin menee varmaan asentaen jos tämän valoasetuksen saa toteutettua mutta lähinnä pännii se kun tuolla automaattiasenolla (A) ei ole tällä hetkellä mitään merkitystä koska toiminta 0 ja A asennolla täysin samanlaista,mun mielestä ilman päiväajovalojakin toiminta olisi ihannetasolla jos katkasijaa voisi pitää A asennossa ja pysäköintivalot palaisi valosalla ja kun hämärtyy niin sytyttäisi ajovalot, valoisuusanturi tuntuu toimivan juuri sopivan herkästi omaan makuun tässä autossa , mittariston/radion näytöstä huomaa kun ajaa esim sillan ali niin muuttaa valaistusta ja olisi mieluisaa jos ajovat seuraisi samaan tahtiinDBFI kirjoitti: ↑Ke 30.03.2022 08:28Onko sinulla se yksinkertaisempi ratti ja mittaristo? 12-nappisella ratillahan asetus löytyy mittaristosta, köyhemmässä joutuu koodaamaan testerillä.Meceed kirjoitti: ↑Ti 29.03.2022 23:57 Terve ,
Olisko täältä saatavilla apuja pks alueella w204 2008 mallisen auton ajovaloautomatiikan koodaamiseen, nyt autossa palaa ajovalot 0 ja A asennoissa eli käytännössä A asento aivan turha , tahtotila olis saada A asennossa sytyttämään valot vasta kun hämärää ja 0 asennossa valojen olevan kokonaan pois.
Vikakoodien luku onnistui foorumin kautta hienosti niin pakko kysyä tällaistakin koodien hieromista![]()
Olet kai asentamassa päiväajovaloja? Muutenhan se kaipaamasi asento on ihan turha.