OM646 nokka-akselin asentotunnistin
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Hei,
Rupesi W204:sessa palamaan moottorivikavalo kesken ajon, starilla näytti että nokka-akselin asentotunnistimeen ei signaalia. Pikaisella googlettamisella ei kovin yleinen vaiva että menis tuo tunnistin rikki. Onko kellään kokemusta missä kyseinen anturi edes sijaitsee? Vikakoodin nollauksen jälkeen ei oo ruvennut herjaamaan uudestaan vielä 50km ajon jälkeen.
Rupesi W204:sessa palamaan moottorivikavalo kesken ajon, starilla näytti että nokka-akselin asentotunnistimeen ei signaalia. Pikaisella googlettamisella ei kovin yleinen vaiva että menis tuo tunnistin rikki. Onko kellään kokemusta missä kyseinen anturi edes sijaitsee? Vikakoodin nollauksen jälkeen ei oo ruvennut herjaamaan uudestaan vielä 50km ajon jälkeen.
Star C3 @LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Oma w203/646 myös viimeksi pikatestissä valitteli tuota.
Muutaman kymmenen kertaa oli vika käynyt päällä,mutta vikavalo ei ole syttynyt.
Eikös se ole tuo apukuskin puolella moottorin takalaidan luona venttiilinkopan päällä?
Omasta mennyt johdon kiinnitysklipsi poikki vuosia sitten ja ollut nippusiteellä kiinni. Laitoin nyt uuden nippusiteen
En ole lukenut vieläkö sieltä tulee herjaa.
Toimiiko tuo normaalisti vaikka sytytti jo valonkin?
Muutaman kymmenen kertaa oli vika käynyt päällä,mutta vikavalo ei ole syttynyt.
Eikös se ole tuo apukuskin puolella moottorin takalaidan luona venttiilinkopan päällä?
Omasta mennyt johdon kiinnitysklipsi poikki vuosia sitten ja ollut nippusiteellä kiinni. Laitoin nyt uuden nippusiteen
En ole lukenut vieläkö sieltä tulee herjaa.
Toimiiko tuo normaalisti vaikka sytytti jo valonkin?
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Toimi ihan normaalisti vaikka valo päällä olikin. Täytyy tilata valmiiksi anturi jos nyt rupeaa herjaamaan uudestaan. http://mbepc.net/1/m/om646/63r/646966/0 ... #gsc.tab=0 tuolta osa nro 11. näyttäisi olevan
Star C3 @LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Vaihda se myös. Jätä vaikka vanha sitten varalle.
Kuitenkin vikaantuessaan tekee sen ettei enää saa moottoria käyntiin, niin mukavampi noinpäin.
Kuitenkin vikaantuessaan tekee sen ettei enää saa moottoria käyntiin, niin mukavampi noinpäin.
wiimax.fi
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Helppo vaihtaa, yhdellä ruuvilla kiinni moottorin päällä. Johdosta liitin irti, ruuvi irti ja tunnistin vaihtoon. Itselläkin kenkkuili tuo aikansa ja sitten hyytyi tyystin. Kehotan vaihtamaan heti, osa on halpa ja helppo vaihtaa (ottaa aikaa n. 5 min.) mutta vikaantuessaan estää moottorin käynnistymisen.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Onko se ihan näkyvillä? Tuon linkin mukaan minkä laitoin ylempänä, niin viittaisi että anturi olisi tuossa polttoaineputkien ja johtosarjan alla.
Viimeksi muokannut anselmi123, Su 04.04.2021 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star C3 @LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Ihan näkyvillä se on moottorin päällä.
Pitäisikö itsekin varuiksi tilata ja vaihtaa kun vielä toimii mutta koodeja on useasti sieltä tullut
Pitäisikö itsekin varuiksi tilata ja vaihtaa kun vielä toimii mutta koodeja on useasti sieltä tullut
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Laitoin tilaukseen anturin. Vaihdellaan sitten kun tulee.
Star C3 @LPR
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Sitä lukitusta ei ole pakko rikkoa sen voi myös avata
(vaikka jostain syystä se on usein rikki ja sitten korvattu jollain nippuside tms virtelmällä
vaikka siihin voi hankkia ehjänkin liitimen)
(vaikka jostain syystä se on usein rikki ja sitten korvattu jollain nippuside tms virtelmällä
vaikka siihin voi hankkia ehjänkin liitimen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Mites kun rupesin WISsistä katsomaan anturin irroitus/asennusohjetta (AR15.10-P-2000T), niin kyseisessä ohjeessa ei ole mainintaa OM646.811 versiosta joka tässä kyseisessä W204sessa on. Onko moottorin eri versioilla jotain eroavaisuuksia kyseisen anturin sijainnilla tai olemassaololla?
Star C3 @LPR
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Ei merkittäv'ää eroa eri 646 välilläanselmi123 kirjoitti: ↑Pe 09.04.2021 18:19 Mites kun rupesin WISsistä katsomaan anturin irroitus/asennusohjetta (AR15.10-P-2000T), niin kyseisessä ohjeessa ei ole mainintaa OM646.811 versiosta joka tässä kyseisessä W204sessa on. Onko moottorin eri versioilla jotain eroavaisuuksia kyseisen anturin sijainnilla tai olemassaololla?
katso kone huoneesen näyttäkö samalta kuin löytämässäsi ohjessa
(näytää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Sen nokka-akselin asentoanturin pitäisi löytyä tuosta ympyröidyltä seudulta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Tilannepäivitys:
10kk jälkeen sain anturin tilattua.
Odotellaan saapuvaksi...
Muutaman sata herjaa jo tullut kaikkiaan tässä vuosien aikana ilman ongelmia tai vikavaloa.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Nyt lähes vuotta myöhemmin sain aikaiseksi tänään vaihtaa uuden anturin.
Johan se tuossa 1-2kk olikin paketissa hanskalokerossa odottamassa.
Jännä sinänsä,että useampi sata vikakoodia sieltä oli tullut vuosien saatossa ilman mitään oireita
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Jatketaas aihetta...
Kaksi kertaa nyt anturin vaihdon jälkeen vaatinut johdon heiluttelua että on käynnistynyt.
Onko tuohon saatavissa uutta liitintä missä olisi pätkä johtoakin mukana että saisi vähän väljemmin laitettua kulkemaan vai etsinkö purkaamolta?
Ellei jollain täällä satu olemaan.
Kaksi kertaa nyt anturin vaihdon jälkeen vaatinut johdon heiluttelua että on käynnistynyt.
Onko tuohon saatavissa uutta liitintä missä olisi pätkä johtoakin mukana että saisi vähän väljemmin laitettua kulkemaan vai etsinkö purkaamolta?
Ellei jollain täällä satu olemaan.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Muutaman kerran vaati johdon heiluttelua ennen kun sain tänään aikaiseksi ostaa ja vaihtaa liittimen sekä pätkän johtoa.
Tässä fiilis kun ensimmäisen käynnistys yrityksen jälkeen tajuat laittaneesi laidimmaiset johdot ristiin ja ennen kokeilua on jo kutistesukat sulatettu sekä koko johtonippu kieritetty sähköteippiin
https://youtu.be/hvbwyu4nLKQ
Tässä fiilis kun ensimmäisen käynnistys yrityksen jälkeen tajuat laittaneesi laidimmaiset johdot ristiin ja ennen kokeilua on jo kutistesukat sulatettu sekä koko johtonippu kieritetty sähköteippiin
https://youtu.be/hvbwyu4nLKQ
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Huoh.
Tänään jätti käynnistymättä taas. Aivan identtisesti pyörittää ja vähän yrittää lupailla kun silloin ennen anturin ja johdon vaihtoa.
Koodeja en ole vielä lukenut,koska star on tallilla.
Jos sieltä tulee taas nokka-akselista koodia niin onko ideoita paitsi purkaa johtosarjaa pidemmälle?
Jokaisena kertana kun on jättänyt käynnistymättä niin aina on ollut ajoa takana reilusti,tänäänkin noin 150km eli aina lämpimällä moottorilla tehnyt tämän. Aiemmin johdon heiluttelulla lähti käyntiin,nyt ei auttanut.
Kokeilen kohta kun on muutaman tunnin jäähtynyt että suostuuko taas käynnistymään samantien.
Edit: muutaman tunnin seisottuaan laakista käyntiin.
Kaksi kertaa kokeilin.
Otin sitten uuden liittimen irti ja väänsin vähän liittimen naaras aukkoja tiukemmaksi sekä suhautin kentin contact cleaneria.
3 kertaa käynnistin auton vielä lopuksi.
Tänään jätti käynnistymättä taas. Aivan identtisesti pyörittää ja vähän yrittää lupailla kun silloin ennen anturin ja johdon vaihtoa.
Koodeja en ole vielä lukenut,koska star on tallilla.
Jos sieltä tulee taas nokka-akselista koodia niin onko ideoita paitsi purkaa johtosarjaa pidemmälle?
Jokaisena kertana kun on jättänyt käynnistymättä niin aina on ollut ajoa takana reilusti,tänäänkin noin 150km eli aina lämpimällä moottorilla tehnyt tämän. Aiemmin johdon heiluttelulla lähti käyntiin,nyt ei auttanut.
Kokeilen kohta kun on muutaman tunnin jäähtynyt että suostuuko taas käynnistymään samantien.
Edit: muutaman tunnin seisottuaan laakista käyntiin.
Kaksi kertaa kokeilin.
Otin sitten uuden liittimen irti ja väänsin vähän liittimen naaras aukkoja tiukemmaksi sekä suhautin kentin contact cleaneria.
3 kertaa käynnistin auton vielä lopuksi.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Samaa vikakoodia antoi:
https://photos.app.goo.gl/k5xFHmd1hMu8Cwui6
Purin moottorin päältä johtosarjan kotelostaan näkyville, liitin yleismittarin anturille menevään liittimeen ja heiluttelin, kääntelin, vääntelin, pyöritin, työnsin ja vedin johtosarjaa joka suuntaan ilman että signaali katkesi kertaakaan.
Anturin mittaamiseen tarvisi varmaan saada jokin tarkempi työkalu kun yleismittari, jos koittaisi kuumana startata ja katsoa saako anturi luettua?
Tuli tuossa ajomatkalla kotiin mieleen,että voisikohan ketju olla venynyt kun on vanha taksi joka on ronksottanut tolpalla?
Kun vikakin ilmennyt vain kuumana,jolloin luulisi lämpölaajentuman olevan suurimmallaan.
Jos kuumana menisi juuri raja-arvojen yli.
Toisaalta, aiemmin johdon heiluttelulla lähti kyllä käyntiin.
https://photos.app.goo.gl/k5xFHmd1hMu8Cwui6
Purin moottorin päältä johtosarjan kotelostaan näkyville, liitin yleismittarin anturille menevään liittimeen ja heiluttelin, kääntelin, vääntelin, pyöritin, työnsin ja vedin johtosarjaa joka suuntaan ilman että signaali katkesi kertaakaan.
Anturin mittaamiseen tarvisi varmaan saada jokin tarkempi työkalu kun yleismittari, jos koittaisi kuumana startata ja katsoa saako anturi luettua?
Tuli tuossa ajomatkalla kotiin mieleen,että voisikohan ketju olla venynyt kun on vanha taksi joka on ronksottanut tolpalla?
Kun vikakin ilmennyt vain kuumana,jolloin luulisi lämpölaajentuman olevan suurimmallaan.
Jos kuumana menisi juuri raja-arvojen yli.
Toisaalta, aiemmin johdon heiluttelulla lähti kyllä käyntiin.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Pari päivää sitten jätti kotona käynnistymättä kun emäntä yritti lähteä liikenteeseen minun ajon jäljiltä. Johdon heiluttelu ei auttanut.
Tänään kävi aivan sama asia, emäntä tuli autolla kotiin ja yritin hetken päästä lähteä niin ei käynnisty eikä johdon heiluttelu auta.
Oli vähän kiire,joten piti toisella autolla lähteä.
3 tuntia myöhemmin kun tulin kotiin niin taas samantien käyntiin jokaisella yrityksellä.
Yritän huomenna saada tuon niin ettei käynnistyisi että pääsen mittaamaan tuleeko anturille virtaa vai ei.
Jos ei tule,niin onko ideoita mistä tutkisin johtosarjaa?
Moottorin yläpuolelta viimeksi katselin ja heiluttelin johtoja yleismittarin ollessa kiinni anturin liittimessä eikä virta katkennut missään vaiheessa, tosin silloin auto ei ollut kuuma ja lähti käyntiinkin.
Lisämaadoitus on laitettu venttiilikopasta suoraan akulle vuosia sitten.
Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.
Ei tällä uskalla ajaa kun vaan töihin ja kotiin että suostuu aina jäähdyttyään lähtemään käyntiin. Kaupassa ei uskalla käydä ettei jää sinne seisomaan.
Tänään kävi aivan sama asia, emäntä tuli autolla kotiin ja yritin hetken päästä lähteä niin ei käynnisty eikä johdon heiluttelu auta.
Oli vähän kiire,joten piti toisella autolla lähteä.
3 tuntia myöhemmin kun tulin kotiin niin taas samantien käyntiin jokaisella yrityksellä.
Yritän huomenna saada tuon niin ettei käynnistyisi että pääsen mittaamaan tuleeko anturille virtaa vai ei.
Jos ei tule,niin onko ideoita mistä tutkisin johtosarjaa?
Moottorin yläpuolelta viimeksi katselin ja heiluttelin johtoja yleismittarin ollessa kiinni anturin liittimessä eikä virta katkennut missään vaiheessa, tosin silloin auto ei ollut kuuma ja lähti käyntiinkin.
Lisämaadoitus on laitettu venttiilikopasta suoraan akulle vuosia sitten.
Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.
Ei tällä uskalla ajaa kun vaan töihin ja kotiin että suostuu aina jäähdyttyään lähtemään käyntiin. Kaupassa ei uskalla käydä ettei jää sinne seisomaan.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Vika on niin hankala + häiritsevä, että itse saattaisin jo päätyä kokeilemaan niin että virtapiirikaavion avulla selvittää nokka-akselin anturin johdoista miten pitkälti niiden tilalle saisi helposti uutta johtoa (signaalijohdolle varmaan boksilta anturille saakka) ja tinailemaan sellaiset.
Jos vika olisi anturin virransaannissa tulisikohan vikakoodikin "virtakatkos" ?
Ehkä myös kokeilu vielä toisella anturilla, jos on ollut paikallaan vain se millä alun perin oireili ja nyt yksi uusi. Kai se on tunnettua merkkiä ?
Jos vika olisi anturin virransaannissa tulisikohan vikakoodikin "virtakatkos" ?
Ehkä myös kokeilu vielä toisella anturilla, jos on ollut paikallaan vain se millä alun perin oireili ja nyt yksi uusi. Kai se on tunnettua merkkiä ?
wiimax.fi
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
kampiakselin anturihan usein oireilee niin, että kuumana ei toimi mutta kylmänä taas hienosti.
Voisiko olla vaan testerin väärin tulkitsema vika ongelmana ja vika siinä?
...Käynnistyksessä juurikin vertaillaan nokka- ja kampikulmnan signaaleja, ja muodostetaan niiden perusteella käsitys meneillään olevasta tahdista, että olisi loogista että testeri sekoittaisi nuo jotenkin, jos kampiakselin anturin yhteys ei ole kokonaan poikki (anturi sähköisesti "elossa", mutta ei vaan lue enää hammaskehää...)
Voisiko olla vaan testerin väärin tulkitsema vika ongelmana ja vika siinä?
...Käynnistyksessä juurikin vertaillaan nokka- ja kampikulmnan signaaleja, ja muodostetaan niiden perusteella käsitys meneillään olevasta tahdista, että olisi loogista että testeri sekoittaisi nuo jotenkin, jos kampiakselin anturin yhteys ei ole kokonaan poikki (anturi sähköisesti "elossa", mutta ei vaan lue enää hammaskehää...)
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Hmmm... Tuo voi olla kyllä että koodiksi tulisi virtakatkos.
Uuden anturin myyjä oli merteil vai kl-varaosat, olikohan anturi bosch. Tarkistan tuon vielä ja kokeilen vanhaa anturiakin.
Tuo riston sanomakin voisi olla mahdollinen... Aiemmin nokka-akselin johdon heilautuksella lähti laakista käyntiin ja tuo toistettiin useasti. Luulisi ettei silloin johtuisi kampiakselin anturista?
Uuden anturin myyjä oli merteil vai kl-varaosat, olikohan anturi bosch. Tarkistan tuon vielä ja kokeilen vanhaa anturiakin.
Tuo riston sanomakin voisi olla mahdollinen... Aiemmin nokka-akselin johdon heilautuksella lähti laakista käyntiin ja tuo toistettiin useasti. Luulisi ettei silloin johtuisi kampiakselin anturista?
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Voi kokeilla kylmäspreillä auttaako anturin viilennys kun kuumana kerta ongelmaa ollut.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Hyvä idea tuokin.
Tänään toimii taas jokaisella käynnistyksellä. Raivostuttavaa.
Kävin nyt ostamassa molemmat anturit, nokalle hella kun ei muuta kl tarjoa ja kampuralle bosch.
Aiempi nokan anturikin oli hella.
Näistä tuli huomattua sellainen ero että alkuperäiset anturit ovat mittapäästä ja kiinnityspinmasta noin 0,5mm matalammat, eli jäävät kauemmas nokan lukukohdasta. Hellat ovat vähän pidemmät, mutta ei silti ole osumajälkeä anturissa.
Tosin pultin ympärille tuleva metalliholkki joka on anturissa tulee hellassa vähän yli tasopinnan ja se tasoittaa lukupään eron samoihin.
Tuo liittimen keskimmäinen johto, pystynkö mittaamaan sitä vaikka kokeilemalla että maadoittaako?
Edit: tässä noista parin päivän takaisista koodi.
https://photos.app.goo.gl/cMatDtD7HCv1TtLy5
Moottoria pyöritelty ja nokan luku kohta näyttää ehjältä.
Antureissa ei näy osuma jälkiä.
Näenkö tästä om646 moottorista starilla ketjun venymää eri arvoista?
Ihmetyttää tuo että vika ilmestyy pelkästää kuumalla moottorilla ja silloinkin vain välillä.
Kampuran anturi näyttää olevan ikävässä paikassa vaihdon kannalta kun irto moottorista sitä katselen.
Varmaan alakautta tarkoitus vaihtaa?
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Nyt on tuo uusi hellan anturi nokalle asennettu sekä boschin anturi kampuralle.
Samalla tuli tutkittua sulake/rele rasiaa konehuoneesta ja käyteltyä niitä ylhäällä että näkisi jos on hapettumaa.
Konehuoneen maadoituspisteetkin putsasin samalla.
Tänään koko päivän toiminut,joten paha sanoa auttoiko mitään.
Samalla tuli tutkittua sulake/rele rasiaa konehuoneesta ja käyteltyä niitä ylhäällä että näkisi jos on hapettumaa.
Konehuoneen maadoituspisteetkin putsasin samalla.
Tänään koko päivän toiminut,joten paha sanoa auttoiko mitään.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Ketjun venymä ei aiheuta tuollaista. Ei ainakaan ikinä ole ilmennyt moista.
Joskus olen vaihtanut kannentiivistettä (farkkuväyrynen OM611 mutta samahan se näiltä osin) ja siinä ilmeni että ketjun välipyörässä ei ollut enää hampaita jäljellä ja ketju tietysti lisäksi venynyt, auton oli omistaja tuonut Ruotsista ja kehuskeli miten halvalla sai Suomen liikkeiden hintoihin verraten. Ihmekös tuo että edullinen, mittarissa oli kai jotain 200000-300000 kilometriä ja auto kaikin puolin sen näköinen sisältä ja päältä että mikä lie lentokenttätaksi ollut ja varmasti ajettu miljoonaluokkaa + ne ajat kun ei ajossa ollut kävi joutokäyntiä. Siinäkään ei silti käynnistysongelmia tai sammumisia ollut.
Joskus olen vaihtanut kannentiivistettä (farkkuväyrynen OM611 mutta samahan se näiltä osin) ja siinä ilmeni että ketjun välipyörässä ei ollut enää hampaita jäljellä ja ketju tietysti lisäksi venynyt, auton oli omistaja tuonut Ruotsista ja kehuskeli miten halvalla sai Suomen liikkeiden hintoihin verraten. Ihmekös tuo että edullinen, mittarissa oli kai jotain 200000-300000 kilometriä ja auto kaikin puolin sen näköinen sisältä ja päältä että mikä lie lentokenttätaksi ollut ja varmasti ajettu miljoonaluokkaa + ne ajat kun ei ajossa ollut kävi joutokäyntiä. Siinäkään ei silti käynnistysongelmia tai sammumisia ollut.
wiimax.fi
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Muistaakseni Hellan antureissa ollut ongelmaa. Juurikin nokan anturissa
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Okei.
Alkuperäinen oli mb:n tähdellä varustettu, seuraava oli hella.
Noilla molemmilla oli samat oireet.
Nyt paikoillaan on toinen uusi hella.
Jalkatilassa on vielä varalla käytetty om611 moottorista alkuperäinen mb logolla.
Alkuperäinen oli mb:n tähdellä varustettu, seuraava oli hella.
Noilla molemmilla oli samat oireet.
Nyt paikoillaan on toinen uusi hella.
Jalkatilassa on vielä varalla käytetty om611 moottorista alkuperäinen mb logolla.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Reilun kk kesti toinen hella ennen ensimmäistä oikuttelua.
Omalla kohdalla meni nyt kyseinen merkki boikottiin.
Motonetistä haettu eilen illalla juuri ennen sulkemisaikaa tilalle "alkuperäistä vastaava" intermotor merkkinen.
Katsotaan toimiiko se.
Onhan tuossa vielä jalkatilassa käytetty alkuperäinen varalla.
Omalla kohdalla meni nyt kyseinen merkki boikottiin.
Motonetistä haettu eilen illalla juuri ennen sulkemisaikaa tilalle "alkuperäistä vastaava" intermotor merkkinen.
Katsotaan toimiiko se.
Onhan tuossa vielä jalkatilassa käytetty alkuperäinen varalla.