"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990
Coupet on aika vähissä valkoisina, ja olisihan Lang myös vaihtoehto...
Vapaapäivä, niin vähän taas siivoiltiin verhoiluja.
Uuden konepellin äänieristeen liimasin paikalleen, aika näyttää miten pysyy...
Vanteisiin uudet tähdelliset keskikupit alkuperäisosina.
Museotarkastuksessa pitää olla rekisteriote, joten kävin hakemassa sen tänään katsastuskonttorilta. Olin melkein perillä niin kilahti puhelimeen viesti kyseisestä paikasta; tilaamanne rekisterikilvet ovat saapuneet.
Hyvin pian viestin jälkeen ovesta sisään astuminen herätti huvitusta; "Sinähän tosi nopeasti tulit ?"
Jujuu, ja ostaisin myös rekisteriotteen.
Kuten aina, kilpien vaihtaminen ei onnistu noin vain. En tullut ajatelleeksi että entisten finnikilpien pohjaan ei tavallinen kilpi käy, jää sivuun ja osa kilpilevystä näkyviin. Kilpilevyn neljästä kiinnitysruuvista on, totta kai, kaksi poikki. Ei se mitään, pitää vaihtaa pohjat.
Otteesta huomasin että katsastaakin pitää lokakuussa. Katsotaan nyt minkä mittainen "leima" tulee.
Vapaapäivä, niin vähän taas siivoiltiin verhoiluja.
Uuden konepellin äänieristeen liimasin paikalleen, aika näyttää miten pysyy...
Vanteisiin uudet tähdelliset keskikupit alkuperäisosina.
Museotarkastuksessa pitää olla rekisteriote, joten kävin hakemassa sen tänään katsastuskonttorilta. Olin melkein perillä niin kilahti puhelimeen viesti kyseisestä paikasta; tilaamanne rekisterikilvet ovat saapuneet.
Hyvin pian viestin jälkeen ovesta sisään astuminen herätti huvitusta; "Sinähän tosi nopeasti tulit ?"
Jujuu, ja ostaisin myös rekisteriotteen.
Kuten aina, kilpien vaihtaminen ei onnistu noin vain. En tullut ajatelleeksi että entisten finnikilpien pohjaan ei tavallinen kilpi käy, jää sivuun ja osa kilpilevystä näkyviin. Kilpilevyn neljästä kiinnitysruuvista on, totta kai, kaksi poikki. Ei se mitään, pitää vaihtaa pohjat.
Otteesta huomasin että katsastaakin pitää lokakuussa. Katsotaan nyt minkä mittainen "leima" tulee.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990
Olin kirjoittamassa tähän viestiä muutaman kuvan kera, mutta foorumi ilmoittaa että liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan.
Joku voisi muuttaa rajaa niin, että kuvia voi edelleen liittää, tai sitten viestiketjun voi poistaa ellei sellainen onnistu ja päätetään tarina täällä.
Joku voisi muuttaa rajaa niin, että kuvia voi edelleen liittää, tai sitten viestiketjun voi poistaa ellei sellainen onnistu ja päätetään tarina täällä.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990
Jotain häikkää tässä nyt on kun itse jätin ilmoituksen tuonne kauppatorin puolelle niin ei millään antanut laittaa kuvaa kun herjaa jatkuvasti samaa että maksimiraja ylitetty vaikka ei vielä ollut muuta kuin pieni tekstin pätkä.
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990
Kilvet vaihdettu ja peräkontin verhoiluun saatu puolenkymmentä uutta nippeliä, ne asennettu.
Kiiltopiste irrotteli kalvot laseista.
Suutinputkien kiinnikkeitä olisi uusia puuttuvien ja rikkinäisten tilalle, käytetty ehjä muovisuoja akun taakse löytyi myös.

Aiemmin kokeilin fosforihappoa metalliosien puhdistamiseen, tässä pari kuvaa.
Osat olivat tunnin 10% happoliuoksessa, huuhtelun jälkeen pyyhkäisty paperilla kuivaksi.


Kiiltopiste irrotteli kalvot laseista.
Suutinputkien kiinnikkeitä olisi uusia puuttuvien ja rikkinäisten tilalle, käytetty ehjä muovisuoja akun taakse löytyi myös.
Aiemmin kokeilin fosforihappoa metalliosien puhdistamiseen, tässä pari kuvaa.
Osat olivat tunnin 10% happoliuoksessa, huuhtelun jälkeen pyyhkäisty paperilla kuivaksi.

wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990
250TD museotarkastus tehtiin tänään, samalla oli tarkastettavana muitakin autoja:
- 300D -90
- 300TD -91
- 190E 2.5-16 -89
- Volvo 240 -86
- 300D -90
- 300TD -91
- 190E 2.5-16 -89
- Volvo 240 -86
Viimeksi muokannut dealer, Ti 24.05.2022 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Paperit tuli eilen ja tänään käytin katsastusasemalla, tehtiin muutos museoajoneuvoksi.
Samalla tuli 3 vuotta lisää ajoaikaa.
Samalla tuli 3 vuotta lisää ajoaikaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Onnittelut! 

k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Onnea! 

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Lykkyä! "Kerää koko sarja 147:na"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ehdottomasti samaa mieltä!

https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... 1749636308
https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... 1749636308
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kiitos.
Jos olisi kotona säilytystiloja, voisin harkita ehdotusta, Langiin taitaisi mennä hieman enemmän aikaa ja rahaa jos ajattelisi valkoisena museokilpiin.
Pojan talolla on kylmää tallitilaa useammallekin autolle talveksi, muutaman kymmenen kilometrin päässä. Se on vaan sitten kun auto(t) on siellä, niin eipä sillä lähdetä hetken mielijohteesta ajelulle kauniina päivänä. Nämä mallit kun ei pelkää pakkastakaan ja on mukava autoja jaloitella talvellakin. Auto saa seistä puoli vuotta ajamatta, sitten kun maaliskuussa kevätaurinko paistaa niin käy kääntämässä käyntiin ja lähtee ajelemaan.
Juuri tämä säilytystilojen vähyys mietityttää, pitäisi raskia myydä toinen näistäkin pois.
Asiaa miettiessäni tajusin, että en osaa arvioida tällaisille autoille realistista myyntihintaa. No, se millä kauppa toteutuu, tiedän...
Nettiautosta vastaavat on vähissä / ei ole lainkaan, valtaosa vähän vanhempia kapealistaisia. Esimerkiksi yhtään ilmastoitua dieselmoottorista museoajoneuvoksi rekisteröityä ei ole tarjolla.
Siltä osin olisi helppo myydä, kun autot on molemmat hyvässä kunnossa ottaa vaikka heti jatkuvaan käyttöön, huollettu läpeensä jne.
Viime kesänä pahoitin (pahoitan viimeistään nyt kun kerron) vakavamielisten museoautoilijoiden mielen ottamalla 300D:hen tavallisen liikennevakuutuksen kolmeksi kuukaudeksi ja ajoin sillä työmatkaa ym. niin paljon kuin mahdollista. Liikennevakuutus sille ajalle maksoi 45 euroa ja täyskasko 75 euroa.
Muistuttaisin kuitenkin, että kyseisenä aikana oli edelleen kaikki muut perheen autot aivan samalla lailla liikennekäytössä kuin muulloinkin, eli maksettiin parista 211:sta dieselverot henkilöauton mukaisesti. En vain viitsinyt huijata vakuutusyhtiötä ajamalla vuoden aikana niin paljon yli 30 päivänä, kun hintalappu rehellisyydelle jäi alle sataseen.
Taidan laittaa tuonne toiseen aiheeseen linkin tähän, jos saisi arvioita arvosta
Jos olisi kotona säilytystiloja, voisin harkita ehdotusta, Langiin taitaisi mennä hieman enemmän aikaa ja rahaa jos ajattelisi valkoisena museokilpiin.
Pojan talolla on kylmää tallitilaa useammallekin autolle talveksi, muutaman kymmenen kilometrin päässä. Se on vaan sitten kun auto(t) on siellä, niin eipä sillä lähdetä hetken mielijohteesta ajelulle kauniina päivänä. Nämä mallit kun ei pelkää pakkastakaan ja on mukava autoja jaloitella talvellakin. Auto saa seistä puoli vuotta ajamatta, sitten kun maaliskuussa kevätaurinko paistaa niin käy kääntämässä käyntiin ja lähtee ajelemaan.
Juuri tämä säilytystilojen vähyys mietityttää, pitäisi raskia myydä toinen näistäkin pois.
Asiaa miettiessäni tajusin, että en osaa arvioida tällaisille autoille realistista myyntihintaa. No, se millä kauppa toteutuu, tiedän...
Nettiautosta vastaavat on vähissä / ei ole lainkaan, valtaosa vähän vanhempia kapealistaisia. Esimerkiksi yhtään ilmastoitua dieselmoottorista museoajoneuvoksi rekisteröityä ei ole tarjolla.
Siltä osin olisi helppo myydä, kun autot on molemmat hyvässä kunnossa ottaa vaikka heti jatkuvaan käyttöön, huollettu läpeensä jne.
Viime kesänä pahoitin (pahoitan viimeistään nyt kun kerron) vakavamielisten museoautoilijoiden mielen ottamalla 300D:hen tavallisen liikennevakuutuksen kolmeksi kuukaudeksi ja ajoin sillä työmatkaa ym. niin paljon kuin mahdollista. Liikennevakuutus sille ajalle maksoi 45 euroa ja täyskasko 75 euroa.
Muistuttaisin kuitenkin, että kyseisenä aikana oli edelleen kaikki muut perheen autot aivan samalla lailla liikennekäytössä kuin muulloinkin, eli maksettiin parista 211:sta dieselverot henkilöauton mukaisesti. En vain viitsinyt huijata vakuutusyhtiötä ajamalla vuoden aikana niin paljon yli 30 päivänä, kun hintalappu rehellisyydelle jäi alle sataseen.
Taidan laittaa tuonne toiseen aiheeseen linkin tähän, jos saisi arvioita arvosta
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Eihän tuollaisesta pidä kenenkään pahoittaa mieltään. Autot tykkää, kun niitä käytetään ja huolletaan. Pointtihan on siinä, että museoauton statuksen ylläpitäminen edellyttää, että auton ilmiasu ja kunto säilyy hyvänä, jotta se jatkossakin koska vaan läpäisisi museoajeneuvotarkastuksen.
Tässä suhteessa iso vastuu siirtyy katsastajille, mutta siihen on luottaminen, ja näin sen tulee ollakin. Ja toivottavasti jonkilainen seula ja harkinta säilyy, jotta museoautoilla "oikeaoppinen" liikkuminen säilyy jatkossakin. Oikeaoppista ei mielestäni ole se, että autot vaan pölyttyvät varastoissa keräämässä erilaisia sesisottamisesta johtuvia toimintahäiriöitä ja vikoja. Ei niistä silloin ole kenellekään mitään iloa.
Eli ajakaamme museoautoilla vaikka kuinka usein, mutta niiden kunto ja ulkonäkö säilyttäen. Jos joku sitten tätä pitää väärinkäyttönä ja kustannusten kiertämisenä, niin väitän, ettei kyseinen henkilö tiedä mitään museoauton ylläpitämisestä. Vanhemman auton korkeampi kulutus tuo kyllä myös valtion kassaan sen toteutunutta käyttöä vastaavan määrän verran niitä verotuloja.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ota Classic Datan kollegoihin Ouluun yhteyttä www.classicdata.fi .dealer kirjoitti: ↑Su 10.10.2021 13:38
Juuri tämä säilytystilojen vähyys mietityttää, pitäisi raskia myydä toinen näistäkin pois.
Asiaa miettiessäni tajusin, että en osaa arvioida tällaisille autoille realistista myyntihintaa. No, se millä kauppa toteutuu, tiedän...
Nettiautosta vastaavat on vähissä / ei ole lainkaan, valtaosa vähän vanhempia kapealistaisia. Esimerkiksi yhtään ilmastoitua dieselmoottorista museoajoneuvoksi rekisteröityä ei ole tarjolla.
Taidan laittaa tuonne toiseen aiheeseen linkin tähän, jos saisi arvioita arvosta
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kiitos Timo, katsotaanpa jos ...
Tänään farkku-lumikkiin talvirenkaat alle. Lorinser RS80 16" ja Nokian 5 vuodelta 2007 (tiedän, renkaat on liian uudet
)
Tänään farkku-lumikkiin talvirenkaat alle. Lorinser RS80 16" ja Nokian 5 vuodelta 2007 (tiedän, renkaat on liian uudet

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
tässä on näköjään menny asiaa sivu silmien:) onnea farkun museoleimasta. jos myymiseen päädyt niin toivottavasti löytyy arvostava ostaja.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Pakkanen lauhtui sopivaksi tehdä lumityöt loppuun, joten pihalla seissyttä 250TD:tä piti siirtää.
Usein kysellään mitä kaikkea pitää tehdä kun jättää auton talvisäilöön, no minä otin pari kuukautta sitten avaimet pois virtalukosta
Kosteudenpoistajia on autojen sisällä kyllä ja 300D oikein tallissa suojassa
Kuten totuttua, 124 ei vaadi mitään erityistoimenpiteitä myöskään silloin kun sen ottaa taas liikenteeseen. Lumikolalla siirtelin kuskin oven edestä lunta pois sen verran että oven sai auki, sitten avain virtalukkoon, hehkutus ja käynnistys. Lasit oli lumessa ja jäässä niin annoin käydä muutaman minuutin jonka jälkeen tuulilasi olikin lasinpyyhkijän pyyhkäisyä vaille puhdas, sitten D päälle ja kaasua. Tässä vaiheessa ASD varmistaa sen että lähdetään, eikä jäädä yhdellä pyörällä sutimaan.
Voi että oli mukava ajella.
Kävin kaupungilla kiertelemässä, kun olivat malttaneet olla suolaamatta katuja. Huuhtaisin harjattomassa pesussa jäät ja lumet pois.
Usein kysellään mitä kaikkea pitää tehdä kun jättää auton talvisäilöön, no minä otin pari kuukautta sitten avaimet pois virtalukosta

Kosteudenpoistajia on autojen sisällä kyllä ja 300D oikein tallissa suojassa

Kuten totuttua, 124 ei vaadi mitään erityistoimenpiteitä myöskään silloin kun sen ottaa taas liikenteeseen. Lumikolalla siirtelin kuskin oven edestä lunta pois sen verran että oven sai auki, sitten avain virtalukkoon, hehkutus ja käynnistys. Lasit oli lumessa ja jäässä niin annoin käydä muutaman minuutin jonka jälkeen tuulilasi olikin lasinpyyhkijän pyyhkäisyä vaille puhdas, sitten D päälle ja kaasua. Tässä vaiheessa ASD varmistaa sen että lähdetään, eikä jäädä yhdellä pyörällä sutimaan.
Voi että oli mukava ajella.
Kävin kaupungilla kiertelemässä, kun olivat malttaneet olla suolaamatta katuja. Huuhtaisin harjattomassa pesussa jäät ja lumet pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tekemisen puutteessa naksautin myös 300D:n tulille ja kävin ajelulla. Tuli tankattua talvilaatua niin voi pakkasillakin ajella, ennestään kun oli vain tilkka kesälaatua tankissa.
Farkku on kaupungilla mukavampi, kun on automaatti. Erityisesti ASD ansiosta sillä ajaminen on tällä kelillä tosi kivaa, kun pääsee risteyksistä hyvin liikkeelle ja pikku luisu irtoaa helposti. Pois se minusta, että tarkoituksella kaupungilla luisuttelisin, mutta jos vahinko sattuu
Ajamisesta nauttii kyllä tälläkin.
Farkku on kaupungilla mukavampi, kun on automaatti. Erityisesti ASD ansiosta sillä ajaminen on tällä kelillä tosi kivaa, kun pääsee risteyksistä hyvin liikkeelle ja pikku luisu irtoaa helposti. Pois se minusta, että tarkoituksella kaupungilla luisuttelisin, mutta jos vahinko sattuu

Ajamisesta nauttii kyllä tälläkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Siinä olisi jonkin verran hipistelyä vaativa C124 jolla saisit Lumikki-trion kasaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12534173
Varustelista on mallia kompakti:
https://www.lastvin.com/vin/r1M9Wdw6myXAqgNvD

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12534173
Varustelista on mallia kompakti:
https://www.lastvin.com/vin/r1M9Wdw6myXAqgNvD
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
...joskus käynyt itselläkin Mielessä linkittää tähän kun on nähnyt myytäviä valkoisia coupeja. Mutta mikähän juttu toi tuon linkin coupen sisustus on. Alkuperäiset kangasoviverhoilut siinä on (ja takana kans) mutta kuinkahan nuo istuimet on tuommoiset. Ei ne ainakaan alkuperäisellä Mersun verhoilulla ole, vaikka saumat ovat sijainniltaan pääosin sinne päin. Keskiosahan kuuluisi olla (osittain) rei'itettyä, mutta ei oo.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Nahkapäällisiä on nähty.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Hienoja autoja, ei voi muuta sanoa.
Kyllä tuo valkoinen väri on yksi parhaista kun on puhdas ja ruosteeton. Uskomatonta kuinka hieno auto tuosta farkusta kuoriutui tuuninkisälän poiston jälkeen. 


1991 420 SE
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Komppaan. Tuon vitivalkoisen bonus on vielä se, että se on kiitollinen väri meikata ja korjausmaalata.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kaikin mokomin !Nozki kirjoitti: ...linkittää tähän kun on nähnyt myytäviä valkoisia coupeja...
Getrieben linkittämä auto ... olisipa sisusta kokonaan samaa kuosia, no ei tosin mielellään sinistä kangasta, ja olisipa toimiva ilmastointi, vaikka jälkiasennettu onkin. Varsin asiallisen näköinen auto kyllä.
Todella, ja vielä se että yksi paikkamaalipullo riittää useammalle autolle kun pysyy samassa värissäKarel kirjoitti:kiitollinen väri meikata ja korjausmaalata

Heh, tosiaan kyllä. Piti nyt kun mainitsit itsekin vertailla kuvia ennen ja jälkeen vierekkäin.Wikke kirjoitti:Uskomatonta kuinka hieno auto tuosta farkusta kuoriutui tuuninkisälän poiston jälkeen
Voisi se olla myyvämpi, tuo alempi kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Hienoja autoja molemmat!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12690781
Melko asiallisessa kunnossa oleva lumikki vaikkei alkuperäinen olekaan niin kuin väitetään
Melko asiallisessa kunnossa oleva lumikki vaikkei alkuperäinen olekaan niin kuin väitetään
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kiitos, JPM. Joo tuossa Injectionstw linkkaamassa 300D:ssä olisi varmaan vielä pitkäksi aikaa käyttöautoa jollekulle, tai sitten miksei museoitavaksikin kun vaihtaa konepellin, valot ym. alkuperäiseen. Maalauksessa näyttäisi olevan sävyeroja myös.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tervehdys. Vuosien ajan enää hyvin vähän foorumia katsellut ja kappas täällähän dealerilla valkoisia helmiä piisaa. Todella upeita molemmat ja farkun sisusta on erittäin kauniin värinen.. itsekin tuli haettua lumikki mallia oleva 250D automaatti viikko sitten talteen ja tarkoitus tehdä käyttöentisöinti sille.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Farkussa(kin) on vakionopeussäädin, mutta se ei toimi normaalisti. Kyseessä on alkuperäisvaruste.
Ongelma on sellainen että vakkari päällä ilmenee nykimistä.
Kuvaisin oiretta lähinnä sellaiseksi, että muutaman sekunnin välein, kuitenkin epäsäännöllisesti, tulee sellainen nykäys kuin hinaisit autoa köydellä ja köysi löystyisi aavistuksen ja sen kiristyessä taas ---> *nyks*
Minkäänlaista ryntäilyä ei ilmene, ja nykiminen on niin pienimuotoista ettei se kierrosluku- tai nopeusmittarissa näy, mutta se on kuitenkin hyvin häiritsevää, "oikeaa" nykimistä.
Vivustossa on tietysti jo välyksiä, alkuun ajattelin että kaasuvivuston keinuosan väljyys aiheuttaisi tuon, mutta syksyllä ennen museokatsastusta korjasin sen kohdan eikä vaikuttanut. Ongelma toki välillä jo unohtunut kokonaan, mutta ... kiva olisi vakkarillakin ajella silloin joskus kun vähän pidempää siirtymää suorittaa...
En muista aiemmin törmänneeni näissä vastaavaan. Mikähän voisi aiheuttaa ?
Ongelma on sellainen että vakkari päällä ilmenee nykimistä.
Kuvaisin oiretta lähinnä sellaiseksi, että muutaman sekunnin välein, kuitenkin epäsäännöllisesti, tulee sellainen nykäys kuin hinaisit autoa köydellä ja köysi löystyisi aavistuksen ja sen kiristyessä taas ---> *nyks*
Minkäänlaista ryntäilyä ei ilmene, ja nykiminen on niin pienimuotoista ettei se kierrosluku- tai nopeusmittarissa näy, mutta se on kuitenkin hyvin häiritsevää, "oikeaa" nykimistä.
Vivustossa on tietysti jo välyksiä, alkuun ajattelin että kaasuvivuston keinuosan väljyys aiheuttaisi tuon, mutta syksyllä ennen museokatsastusta korjasin sen kohdan eikä vaikuttanut. Ongelma toki välillä jo unohtunut kokonaan, mutta ... kiva olisi vakkarillakin ajella silloin joskus kun vähän pidempää siirtymää suorittaa...
En muista aiemmin törmänneeni näissä vastaavaan. Mikähän voisi aiheuttaa ?
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kysäises Jari Ke -nickiltä, on korjannut mulle monta boksia. Nelikkofarkussani esiintyy samaa hommaa ajoittain, mutta niin vähän, etten ole kaivanut boksia vielä esille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Katkos jossakin piirilevyn juotoksessa. Eli kosketushäiriö aika ajoin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85