S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Moi.
Menee hiukan tuosta hybridistä idea, kun ei pääse ajelemaan pelkillä akuilla.
Star kertoo syyksi start/stopin toimimattomuuteen autoin sähköjärjestrelmä.
Montako akkua tuoissa laitteessa mahta olla?
Yksi on takalaatikossa, mutta missä on loput?
Ennen käynnistystä star ilmoittaa kaikki kohteet "kunnossa"
Auto E300 BlueTec Hybrid 2014
Menee hiukan tuosta hybridistä idea, kun ei pääse ajelemaan pelkillä akuilla.
Star kertoo syyksi start/stopin toimimattomuuteen autoin sähköjärjestrelmä.
Montako akkua tuoissa laitteessa mahta olla?
Yksi on takalaatikossa, mutta missä on loput?
Ennen käynnistystä star ilmoittaa kaikki kohteet "kunnossa"
Auto E300 BlueTec Hybrid 2014
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Henri_L kirjoitti:Moi.
Menee hiukan tuosta hybridistä idea, kun ei pääse ajelemaan pelkillä akuilla.
Star kertoo syyksi start/stopin toimimattomuuteen autoin sähköjärjestrelmä.
Montako akkua tuoissa laitteessa mahta olla?
Yksi on takalaatikossa, mutta missä on loput?
Ennen käynnistystä star ilmoittaa kaikki kohteet "kunnossa"
Auto E300 BlueTec Hybrid 2014

Sitten sattaa olla vielä kojelaudan "päässä"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Eikai sillä pääse pelkillä akuilla kuin tallista ulos vaikka kunnossa, ja sitten käynnistyy. Ajelin vuoden tuommoisella, mutta polttoaineen säästö on ihan höpötystä, tavallinen E250CDI kevyempänä menee vähemmällä. Hybridissä on joku korkea jännite systeemi, ettei niitä kannata itse ruveta räpeltään.Henri_L kirjoitti:Moi.
Menee hiukan tuosta hybridistä idea, kun ei pääse ajelemaan pelkillä akuilla.
Star kertoo syyksi start/stopin toimimattomuuteen autoin sähköjärjestrelmä.
Montako akkua tuoissa laitteessa mahta olla?
Yksi on takalaatikossa, mutta missä on loput?
Ennen käynnistystä star ilmoittaa kaikki kohteet "kunnossa"
Auto E300 BlueTec Hybrid 2014
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Auto ylläpitolaturissa yön yli ja nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Kyllä noilla akuilla sentään jonkin matkan ajaa.
Oman arvion mukaan noin 1 km. Tuollaisen matkan se tehdaskin lupaa (Jostain lukenut, en tiedä onko faktaa).
Eihän tuo nyt hirmu matka ole, mutta on sekin kotiinpäin.
Polttoaine kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, ensimmäinen puolitankillista ollut noin 6L.
Kyllä noilla akuilla sentään jonkin matkan ajaa.
Oman arvion mukaan noin 1 km. Tuollaisen matkan se tehdaskin lupaa (Jostain lukenut, en tiedä onko faktaa).
Eihän tuo nyt hirmu matka ole, mutta on sekin kotiinpäin.
Polttoaine kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, ensimmäinen puolitankillista ollut noin 6L.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Eihän sillä tosiaankaan sähköllä kilonmetriä ajeta normaali liikenteen mukana.Mutta maantieajossahan sillä alamäessä sähkömoottorilla ruollailee kun moottori sammuksissa hyvissä oloissa km tolkulla,siinä on erillainen vaihteisto niin se sallii tuon rullauksen. Kuitenkin auto painaa enempi kui normaali E250Cdi niin kulutus on sama vaikka koittaa kirkkailla sillä sähköllä.Pääsin parhaillaan rajoitusten puitteissa ajaen vahan alle 5 litran,mitattu kulutus,ja samaahan pääsee normaali 4-pyttysellä.Henri_L kirjoitti:Auto ylläpitolaturissa yön yli ja nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Kyllä noilla akuilla sentään jonkin matkan ajaa.
Oman arvion mukaan noin 1 km. Tuollaisen matkan se tehdaskin lupaa (Jostain lukenut, en tiedä onko faktaa).
Eihän tuo nyt hirmu matka ole, mutta on sekin kotiinpäin.
Polttoaine kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, ensimmäinen puolitankillista ollut noin 6L.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Mää oon parhailla ajanut tuon oman S212 250 4maticin matka-ajossa 4,7l / 100km / 79km ajotietokoneen mukaan. Joskus mittailin ja eroa tankatun ja mitatun välillä ei tuntunut olevan.. Taitaa tuo hybridi kannattaa pienen Co päästön / veron takia?jussilampi kirjoitti:Eihän sillä tosiaankaan sähköllä kilonmetriä ajeta normaali liikenteen mukana.Mutta maantieajossahan sillä alamäessä sähkömoottorilla ruollailee kun moottori sammuksissa hyvissä oloissa km tolkulla,siinä on erillainen vaihteisto niin se sallii tuon rullauksen. Kuitenkin auto painaa enempi kui normaali E250Cdi niin kulutus on sama vaikka koittaa kirkkailla sillä sähköllä.Pääsin parhaillaan rajoitusten puitteissa ajaen vahan alle 5 litran,mitattu kulutus,ja samaahan pääsee normaali 4-pyttysellä.Henri_L kirjoitti:Auto ylläpitolaturissa yön yli ja nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Kyllä noilla akuilla sentään jonkin matkan ajaa.
Oman arvion mukaan noin 1 km. Tuollaisen matkan se tehdaskin lupaa (Jostain lukenut, en tiedä onko faktaa).
Eihän tuo nyt hirmu matka ole, mutta on sekin kotiinpäin.
Polttoaine kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, ensimmäinen puolitankillista ollut noin 6L.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
simppa80 kirjoitti:Mää oon parhailla ajanut tuon oman S212 250 4maticin matka-ajossa 4,7l / 100km / 79km ajotietokoneen mukaan. Joskus mittailin ja eroa tankatun ja mitatun välillä ei tuntunut olevan.. Taitaa tuo hybridi kannattaa pienen Co päästön / veron takia?jussilampi kirjoitti:Eihän sillä tosiaankaan sähköllä kilonmetriä ajeta normaali liikenteen mukana.Mutta maantieajossahan sillä alamäessä sähkömoottorilla ruollailee kun moottori sammuksissa hyvissä oloissa km tolkulla,siinä on erillainen vaihteisto niin se sallii tuon rullauksen. Kuitenkin auto painaa enempi kui normaali E250Cdi niin kulutus on sama vaikka koittaa kirkkailla sillä sähköllä.Pääsin parhaillaan rajoitusten puitteissa ajaen vahan alle 5 litran,mitattu kulutus,ja samaahan pääsee normaali 4-pyttysellä.Henri_L kirjoitti:Auto ylläpitolaturissa yön yli ja nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Kyllä noilla akuilla sentään jonkin matkan ajaa.
Oman arvion mukaan noin 1 km. Tuollaisen matkan se tehdaskin lupaa (Jostain lukenut, en tiedä onko faktaa).
Eihän tuo nyt hirmu matka ole, mutta on sekin kotiinpäin.
Polttoaine kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, ensimmäinen puolitankillista ollut noin 6L.
Joo tuon pienen autoveron takia minäkin sen aikoinaan ostin,mutta tulli arvio auton arvon aivan liian ylös,kun ne oli silloin niin harvinaisia,mutta sain sen valituksella oikaistua. Kyllähän nuo lataus hybridit saattaisi olla jo huippu vehkeitä ja varmaan vielä kehittyy.
Jaa sinäkö teet täällä Tuikun ohjelmia.Koitettiin sitä aikoinaan tehdä Tuikun kanssa tuohon hybridiinki muttei oikein onnistunut.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S212 start/stop ei toimi. (Auton sähköjärjestelmä)
Eilen ajaessani maantiellä (W212 E300 hybrid) ja ohitettuani edelläajavan palasin omalle kaistalle hidastaen auto kuten normaalia siirtyi sähköajoon mutta ei sen jälkeen käynnistänytkään polttomoottoria. Virrat pois ja käyntiin lähti, teki toisen kerran saman operaation ja sen jälkeen piti laittaa S-moodi päälle ettei enää kytke start/stop päälle ja pääsin perille. Onko jollakin tietoa tällaisesta ongelmasta?