Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 02.04.2018 18:09
Paikkakunta: Raahe

Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Elikkäs tuossa vaihtelin 320cdi -04 eemeliin öljyt ja suodattimet + termostaatin mersuun lämpimässä hallissa. Huollon jälkeen olin lähdössä ajamaan pukeilta pois autoa, niin herran jumala mikä ääni jä ravistus! Vajaalla käy ja jos kaasuun koskee niin tasaantuu vähän, ei kokonaan. Joka starttauksella ei lähtenyt edes käyntiin, ja jos silloin koskee kaasuun niin lopettaa yrittämisen saman tien.

Huollon aikana käytin keulan puoleisen polttoainetukin paineanturin liittimen irti ja se on kyllä kunnolla paikallaan. Toinen mitä tein irroitin suuttimien johtoja pitämässä olleen nippusiteen joka oli vedetty mun mielestä aivan liika lujalle ja laitoin siihen uuden nippusiteen inhimilliselle tiukkuudelle. Muutenkin vain pakolliset irroittelut huoltoa varten. Nyt en keksi muuta ku että olis johtosarjassa vikaa, mutta tiukan nippusiteen kohdalta ei ole mitään ulkoista vauriota johdoissa, eli suuttimien johtosarja täytynee mittailla ettei ole poikki jostain välistä. Toinen mitä tulee mieleen että olis vaan sattumalta suutin sattunut hajoamaan just siihen paikkaan. Vikakoodeja ei anna elekman mb lukijalla mutta jos ottaa suuttimen liittimen irti niin tulee moottorihäiriövalo mittaristoon ja siitä vikakoodi kyseisen suuttimen virtapiiriin.

Tosiaan aiemmin ei ole oireillut mitenkään, lähtenyt roikassa olon jälkeen niinkuin palmun alta ja ei ole täristellyt. Hallista ajoin ulos auton ja jätin sinne. Kuulemma savuttaa reilusti vaikka ajaa 20-30m nätisti. Täytyy pyytää apua viisaammilta jos jotain remontin kohdetta löytyis, ettei ihan hatusta ite vaan heittelis osia mitä alkaa vaihteleen :D
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 02.04.2018 18:09
Paikkakunta: Raahe

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Tosiaan staria ei ollut mahdollista päästä käyttämään nyt illalla mutta pitää koittaa hommata laite ja osaava henkilö sellasella lukemaan.
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4727
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Joku suuttimen johto mahdollisesti huono, tai poikki. Tai lämpöanturi sökö, ei muuten hehkuta ollenkaan silloin. Mitä moottorin lämmöt näyttää kylmänä?

Starin nokkaan vaan niin ei tarvitse kristallipallosta katsoa arvauksia.
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 02.04.2018 18:09
Paikkakunta: Raahe

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Antaa Delphin lukijalla tällaisia vikakoodeja. Vielä(kään) en saanut paikalle staria. Mutta mun mielestä nuo ei vaikuttais kyseiseen vikaan vaan olis lisänä vielä. Oli seissyt yön pihalla auto ja ravisti vähä vähemmän tällä kertaa. Äänikään ei ollut aivan yhtä paha.

Voiko suutin hajota yhtäkkiä varoittelematta? Johtoja taas nitkuttelin koitin katsella mutta en sen enempää purkanu niitä vielä. Jos ottaa suuttimella liittimen pois niin antaa kyllä heti koodin kyseiselle sylinterillä, mutta ei anna jos liitin kiinni. Siksi vähä epäilen että oisko johtosarja kumminki ehjä.

Varmaan seuraavaksi pitää alkaa mittailemaan suuttimen ohivuotoja ja hommaamaan se stari paikalle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Jwerty kirjoitti: Pe 18.02.2022 13:29 Antaa Delphin lukijalla tällaisia vikakoodeja. Vielä(kään) en saanut paikalle staria. Mutta mun mielestä nuo ei vaikuttais kyseiseen vikaan vaan olis lisänä vielä. Oli seissyt yön pihalla auto ja ravisti vähä vähemmän tällä kertaa. Äänikään ei ollut aivan yhtä paha.

Voiko suutin hajota yhtäkkiä varoittelematta? Johtoja taas nitkuttelin koitin katsella mutta en sen enempää purkanu niitä vielä. Jos ottaa suuttimella liittimen pois niin antaa kyllä heti koodin kyseiselle sylinterillä, mutta ei anna jos liitin kiinni. Siksi vähä epäilen että oisko johtosarja kumminki ehjä.
Ei nuo vikakoodit ihan täysin kohtaa oireiden kanssa. Oletko käyttänyt lämpimäksi asti tai edes vähän kylmää lämpimämmäksi? Entä kokeillut nyt sitä roikkalämmittämisen vaikutusta?

Kyllähän se suutinkin voi hajota sitten lopulta kerralla, mutta näillä tiedoilla sekin vaikuttaa epätödennäköiseltä. Vahvin arvaus on, kuten itsekin epäilet, niihin johtoihin liittyen.
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 02.04.2018 18:09
Paikkakunta: Raahe

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Ollu nyt lämpimässä hallissa auto pari päivää. Luultavasti vasta huomenna kerkeän seuraavan kerran kokeilemaan. Eli sitte ainaki olis +16-17, ettei ihan pakkasesta käyntiin laita ja kerennyt kuivua jos johonki olis kosteus päässy väärään paikkaan. Roikkalämmitystä en vielä oo kokeillu.

Huomenna kokeilla mitä sanoo viikonlopun jälkeen kun sulanut ja kuiva. Vähä toive ajattelua että toimis vain sillä ja jäis vaivaamaan mistä johtuu jos yhtäkkiä alkais vaan toimimaan. Pitää niitä johtoja kyllä nyt katsella. Tuli kans tässä mieleen että, voiko vaikuttaa kampiakselin tai nokka akselin asentotunnistin vai antaako niistä aina vikakoodin?


Edit. Ja tosiaan tarkotus on samalla kattoa ohivuodot suuttimista.
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 02.04.2018 18:09
Paikkakunta: Raahe

Re: Mb s211 320 cdi 2004 käy vajaalla

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Tämän hetkinen tutkimus tulos parin työreissun jälkeen on se, että käy normaalisti lopulta. Johdot kävin läpi ja ei vikaa, laitoin jäänesto aineen tankkiin ja kävin ajamassa moottorin lämpimäksi. Sen jälkeen oli auto parisen viikkoa parkissa. Ajoin eilen illalla halliin kun oli tullut lopulta ohivuotojen mittaus setti ja ei mitään ongelmaa kun käynnisti. Ainut vika että jousi oli poikki. Aiemmin en ollut huomannut, eli joko että paikallaan mennyt poikki tai että aiemmin katkennut jousi ja pala pudonnut vasta nyt kun jää sulanut auton alta.

Anyways. Jostain syystä oli jäätä tai vettä (luultavasti vesi) päässyt väärään paikkaan pukeilla ja antanut pelkkää vettä tai kokoajan polttoainetta yhdelle sylinterille. Siksi kamala ääni ja käynti. Plussan puolella ollessa ei lopulta ongelmaa toistaiseksi ole ollut pienen siirron aikana.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta niinkuin aina.
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Vastaa Viestiin