W212 kysy & vastaa
Re: W212 kysy & vastaa
Nyt tarvitaan vertaistukea, kun en enää muista miten tuo oma autoni toimi sen ostaessani ja epäilyttää, että on tainnut OM651:n termostaatti kilahtaa?
Lämpötila +5 astetta, ei esilämmitystä, ei viimasuojaa nokalla. Työmatka 6 km 40-50-60 rajoituksella ja loput 16 km 80 - 100 rajoituksella, yhteensä 22 km. Perillä lämpömittarin viisari hädin tuskin 80 asteessa, eikä normaalissa 90 asteessa.
Onko tämä tosiaan näin hidas lämpenemään ihan luonnostaan vai onko syytä epäillä termostaatin kilahtaneen? Ja onko tässä moottorissa niitä termostaatteja vain yksi kannessa perinteiseen tapaan vai useampia?
Lämpötila +5 astetta, ei esilämmitystä, ei viimasuojaa nokalla. Työmatka 6 km 40-50-60 rajoituksella ja loput 16 km 80 - 100 rajoituksella, yhteensä 22 km. Perillä lämpömittarin viisari hädin tuskin 80 asteessa, eikä normaalissa 90 asteessa.
Onko tämä tosiaan näin hidas lämpenemään ihan luonnostaan vai onko syytä epäillä termostaatin kilahtaneen? Ja onko tässä moottorissa niitä termostaatteja vain yksi kannessa perinteiseen tapaan vai useampia?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Kyllä se vähän kylmältä kuulostaa. Oman viestihistorian mukaan "Ehjällä termostaatilla lämmittämätön neloskone lämpiää kovallakin pakkasella 12 km/15 min matkalla 85 asteeseen ja pysyy siinä" ja tuohon aikaan se matka oli 4 km 50-60 km/h alamäki-tasamaa ja 8 km 80 km/h murtomaaosuutta. E200CDI, 5-vaihteinen automaatti vm 2010
Re: W212 kysy & vastaa
Aika kylmänä käy, termarin vaihtoa edessä luultavasti
Re: W212 kysy & vastaa
W212 jäi ensi viikoksi maalarille. Työkohteena takaovien taka-alanurkkien pienet ruostekukkaset, ilmeisesti kynnysmuovien mukanaan raahaamaan hiekkakasan hiomana? Käykääpä kurkkaamassa, joka tuollaisella aikoo vielä pidempään ajaa.
Siistitään samalla itse kolhitut etuovet. Oikeaan tuli tallissa vahingossa kolhu paineilmakompressorista ja kuskin oveen hiihtokengästä
Keväällä voitelin suksia mökin verannalla. Vaikka räystäästä tippui vesi, kokeilin silti lunta, että saan oikeat litkut suksiini. Ihan märkää sohjoa ja sukset sen mukaiseen kuntoon. Sitten sukset kourassa tuvan läpi varjon puolella olevasta ovesta ulos ja FIUUUH! Rouva tuli katsomaan mitä on tekeillä, kun ukko hävisi, mutta kiroilu kuuluu liiankin selvästi. Kävi kuten Häkkiselle, että
"no et sitten satuttanut itseäsi?"
"No en, mutta HERMOT MENI!" (tunsin saman tien, että luistelukavion kova kärki osui kaatuessani auton kylkeen.)
Veti sen verran ikävän kaaren maalipinnan läpi, että sovin jo keväällä maalausajan, mutta maalari tuntuu olevan niin suosittu, että meni tänne saakka ennen kuin hän ehti ottaa minun autoni, joka ei ollut kiireellinen tapaus.
Kaiken lisäksi keli oli jäisiä mökin portaita lukuun ottamatta niin nuoska, ettei edes luistanut yhtään mihinkään. Ei parhaita hiihtoreissuja
Siistitään samalla itse kolhitut etuovet. Oikeaan tuli tallissa vahingossa kolhu paineilmakompressorista ja kuskin oveen hiihtokengästä

Keväällä voitelin suksia mökin verannalla. Vaikka räystäästä tippui vesi, kokeilin silti lunta, että saan oikeat litkut suksiini. Ihan märkää sohjoa ja sukset sen mukaiseen kuntoon. Sitten sukset kourassa tuvan läpi varjon puolella olevasta ovesta ulos ja FIUUUH! Rouva tuli katsomaan mitä on tekeillä, kun ukko hävisi, mutta kiroilu kuuluu liiankin selvästi. Kävi kuten Häkkiselle, että
"no et sitten satuttanut itseäsi?"
"No en, mutta HERMOT MENI!" (tunsin saman tien, että luistelukavion kova kärki osui kaatuessani auton kylkeen.)
Veti sen verran ikävän kaaren maalipinnan läpi, että sovin jo keväällä maalausajan, mutta maalari tuntuu olevan niin suosittu, että meni tänne saakka ennen kuin hän ehti ottaa minun autoni, joka ei ollut kiireellinen tapaus.
Kaiken lisäksi keli oli jäisiä mökin portaita lukuun ottamatta niin nuoska, ettei edes luistanut yhtään mihinkään. Ei parhaita hiihtoreissuja

Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Tähän kuittaus. Lisäsin erikseen muistilapun tuonne siltä varalta, että joku muukin tarvii hyvää maalaria:
viewtopic.php?f=25&t=212824
Arvioita ei ole kuin muutama, mutta omani ei ilmeisesti ollut sattumaa, koska kaikki muutkin ovat antaneet viisi tähteä.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Onko W212 jarrut sen verran älykkäät, että annostelevat jarruvoimaa akseleille ja kulmiin ajotilanteen mukaan eli riippuen nopeudesta, ratin asennosta jne? Toki ajonvakautustilanteissa tuota tapahtuu mutta että myös normitilanteissa missä auto ei ole luisussa tms tilanne päällä.
Huomasin sattumalta, että töihin kun ajan parkkihalliin, muutaman kerroksen spiraalimaista alamäkiramppia kääntyen oikealle koko ajan ja samalla jarruttaen kevyesti, on pysäköitäessä auton oikea takajarru lämmin/kuuma ja muut kylmiä. Tuon renkaan jarrutus muita enemmän, tai ainoastaan sitä auttaisi tuossa tilanteessa autoa kääntymään ketterämmin, vähän kuin joskus McLaren teki Häkkisen vuosina formuloissa. Kun ajan kotiin (normaaleja suoria risteysjarrutuksia) ovat kaikki jarrut yhtä viileät näin talvella ainakin. Sama juttu jos ajaa vaikka kauppaan tms. Kaikki jarrut saman lämpöisiä/kylmiä.
Vaihdoin äskettäin jarrulevyt ja palat joka nurkkaan ja käytin jo yhden kerran irti oikean takakulman jarrut mutta palat ja mäntä liikkuu sormin, ei laahaa yhtään kun rengas ilmassa pyörittelee ja mitään outoa muutenkaan en keksi.
Huomasin sattumalta, että töihin kun ajan parkkihalliin, muutaman kerroksen spiraalimaista alamäkiramppia kääntyen oikealle koko ajan ja samalla jarruttaen kevyesti, on pysäköitäessä auton oikea takajarru lämmin/kuuma ja muut kylmiä. Tuon renkaan jarrutus muita enemmän, tai ainoastaan sitä auttaisi tuossa tilanteessa autoa kääntymään ketterämmin, vähän kuin joskus McLaren teki Häkkisen vuosina formuloissa. Kun ajan kotiin (normaaleja suoria risteysjarrutuksia) ovat kaikki jarrut yhtä viileät näin talvella ainakin. Sama juttu jos ajaa vaikka kauppaan tms. Kaikki jarrut saman lämpöisiä/kylmiä.
Vaihdoin äskettäin jarrulevyt ja palat joka nurkkaan ja käytin jo yhden kerran irti oikean takakulman jarrut mutta palat ja mäntä liikkuu sormin, ei laahaa yhtään kun rengas ilmassa pyörittelee ja mitään outoa muutenkaan en keksi.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W212 kysy & vastaa
Käsijarrukenkä voi kans lämmittää. Vai onko w212 jo erilailla rakennettu?
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W212 kysy & vastaa
Ei ainakaan tunnu että olisi siitä navan ympäriltä niin kuuma, eikä laahaa kun säädin vaihtaessa levyjä, ja tarkistuksessakaan tuo nurkkaa ei laahannut. Ja pystyn liikuttamaan autoa vaihteisto P-asennossa todella helposti renkaasta hieman jalalla työntäen heti kun astun autosta ulos parkkihallissa, eli jos jarru laahaisi/jumii niin tuo ei onnistu. Kaikista kuumin paikka on levyn ja jarrupalan alue, siinä palaa iho sormesta. Lämpö kyllä siirtyy aika hyvin muualle jarrulevyyn ja vanteen keskiosaan, mitkä ovat lämpimiä mutta ei polta ihoa.Jari Nysten kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 10:31 Käsijarrukenkä voi kans lämmittää. Vai onko w212 jo erilailla rakennettu?
Jarrut siis pelaa normaalisti, tehoa on, jokainen nurkka jarruttaa ja absit pelaa joka nurkassa esim. jäällä, eikä mitään vikakoodeja ole.
Re: W212 kysy & vastaa
Ei se 212 jarruttele pelkästään helpottaakseen kääntämistä. Jarruttelee vasta kun ESP:llä on tarve puuttua auton kulkuun (tai collision prevention assist tai vastaavat mutta 212:ssa ei taida olla kuin Distronic joka tarvittaessa jarruttelee mutta ei kääntääkseen autoa). Jos käyttäisi jarrua kääntymisen avittamiseen niin jarruttaisi varmaan etupyörällä.
Kyllähän ne jarrut voi laahatessaan kuumentua vaikka ei niin kovin laahaisi että ei vapaana jaksa tuupata liikkeelle. Kai kokeilit vastakkaista "kierreajoa", siirtyikö lämpö toiselle puolelle.
Kyllähän ne jarrut voi laahatessaan kuumentua vaikka ei niin kovin laahaisi että ei vapaana jaksa tuupata liikkeelle. Kai kokeilit vastakkaista "kierreajoa", siirtyikö lämpö toiselle puolelle.
Re: W212 kysy & vastaa
Tänään syttyi w212 moottorin häiriövalo.
Vika oli imusarjan läppä moottorissa ja 1.syl suutin oli rikki ja se vaihdettiin uuteen.
Vika oli imusarjan läppä moottorissa ja 1.syl suutin oli rikki ja se vaihdettiin uuteen.
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W212 kysy & vastaa
Internetin ihmeellisessä maailmassa on näkynyt pelottavia kuvia W212 (ja W204) ruostuneista ja revenneistä takakelkoista.
Muutamasta tapauksesta lukenut täälläkin, mutta onko kyse vain yksittäisistä ja harvinaisista tapauksista, vai onko tuo oikeasti yleinenkin ongelma?
Onko foorumilaisia, joilla kelkka olisi revennyt ajossa, ja millä seuraamuksilla? Saako korjauksia tehtaan piikkiin ennakoivasti, vai vasta siinä vaiheessa kun tuho on jo tapahtunut, jos silloinkaan?
Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu.
Tarkoitus ei ole lietsoa paniikkia aiheesta, vaan ennemminkin tunnustella näkemyksiä ja kokemuksia siitä, että minkä näköisestä kelkasta kannattaa huolestua? Kannattaako ruosteista kelkkaa säikähtää välittömästi?
Edit. lauserakenteet
Muutamasta tapauksesta lukenut täälläkin, mutta onko kyse vain yksittäisistä ja harvinaisista tapauksista, vai onko tuo oikeasti yleinenkin ongelma?
Onko foorumilaisia, joilla kelkka olisi revennyt ajossa, ja millä seuraamuksilla? Saako korjauksia tehtaan piikkiin ennakoivasti, vai vasta siinä vaiheessa kun tuho on jo tapahtunut, jos silloinkaan?
Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu.
Tarkoitus ei ole lietsoa paniikkia aiheesta, vaan ennemminkin tunnustella näkemyksiä ja kokemuksia siitä, että minkä näköisestä kelkasta kannattaa huolestua? Kannattaako ruosteista kelkkaa säikähtää välittömästi?
Edit. lauserakenteet
Re: W212 kysy & vastaa
Tuskin ihan pintaruosteetonta löytää enää, että itte en semmoisesta olisi huolissaan.lareee kirjoitti: ↑Pe 25.02.2022 17:31 Internetin ihmeellisessä maailmassa on näkynyt pelottavia kuvia W212 (ja W204) ruostuneista ja revenneistä takakelkoista.
Muutamasta tapauksesta lukenut täälläkin, mutta onko kyse vain yksittäisistä ja harvinaisista tapauksista, vai onko tuo oikeasti yleinenkin ongelma?
Onko foorumilaisia, joilla kelkka olisi revennyt ajossa, ja millä seuraamuksilla? Saako korjauksia tehtaan piikkiin ennakoivasti, vai vasta siinä vaiheessa kun tuho on jo tapahtunut, jos silloinkaan?
Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu.
Tarkoitus ei ole lietsoa paniikkia aiheesta, vaan ennemminkin tunnustella näkemyksiä ja kokemuksia siitä, että minkä näköisestä kelkasta kannattaa huolestua? Kannattaako ruosteista kelkkaa säikähtää välittömästi?
Edit. lauserakenteet
Mulla teki ennen tukivarren korvan repeämistä semmosta, että äkkijarrutuksessa ja kaasu pohjassa ohittaan lähtiessä takapää muljahti hiukan sivuttain. Emännällä ajossa se sitten repesi, en tiedä minkälaisessa tilanteessa, autoa palauttaessa sano vaan, että se pitää kolinaa, eikä se oikeastaan hirveemmin vaikuttanut ajoon, äkkitilanteessa olis tietysti varmaan kärsinyt ohjattavuus merkittävästi. Autona siis 204
Re: W212 kysy & vastaa
Anzzu kirjoitti: ↑La 26.02.2022 14:29 Tuskin ihan pintaruosteetonta löytää enää, että itte en semmoisesta olisi huolissaan.
Mulla teki ennen tukivarren korvan repeämistä semmosta, että äkkijarrutuksessa ja kaasu pohjassa ohittaan lähtiessä takapää muljahti hiukan sivuttain. Emännällä ajossa se sitten repesi, en tiedä minkälaisessa tilanteessa, autoa palauttaessa sano vaan, että se pitää kolinaa, eikä se oikeastaan hirveemmin vaikuttanut ajoon, äkkitilanteessa olis tietysti varmaan kärsinyt ohjattavuus merkittävästi. Autona siis 204
Kiitos vastauksesta. Vaihdoitko kelkan omaan piikkiin, vai tuliko tehdas vastaan?
Re: W212 kysy & vastaa
S212 varustettuna thermotronic -kolmialueilmastoinnilla, eli takana keskikonsolin päädyssä on näyttö ja omat säädöt. Miten muilla käyttäytyy ne takalasien ilmasuulakkeet, tuleeko kunnolla ilmaa ja kuinka lämmintä? Mulla automaattiasennolla niistä ei tule käytännössä lainkaan puhallusta, sitten jos suuntaa laseille huurteenpoistoa ja laittaa puhalluksen täysille, niin tilanne vähän paranee, mutta sellaista puolihaaleaa lehmänhönkyä se sittenkin on. Ei puhettakaan, että jaksaisi pitää lasit puhtaana/sulattaa. Onko nyt jossain vikaa vai onko niiden suulakkeiden tarkoitus olla vain koristeena? Siitä keskeltä kyllä puhaltaa taakse lämmintä, ja puhalluksen voimakkuus on jotakuinkin sama kuin edessä.
Toinen kysymys Webaston ajastuksesta. Olipa kyseessä nollakeli tai kympin pakkanen, niin ajastettuna Webasto herää eloon vasta 15min ennen lähtöaikaa, ja eihän siinä ajassa ehdi lämmetä sen enempää sisätilat kuin moottorikaan. Onko muilla samoja havaintoja?
Toinen kysymys Webaston ajastuksesta. Olipa kyseessä nollakeli tai kympin pakkanen, niin ajastettuna Webasto herää eloon vasta 15min ennen lähtöaikaa, ja eihän siinä ajassa ehdi lämmetä sen enempää sisätilat kuin moottorikaan. Onko muilla samoja havaintoja?
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Re: W212 kysy & vastaa
Olikos näissä 581 koodilla olevissa lisäpuhallin siinä kyynärnojan alla.. ei ole tarvinnut perehtyä, ei ole ollut vastaavanlaisista toimintahäiriöistä asiakasvalituksia
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 kysy & vastaa
Omaan piikkiin se meni, purkuosan laitatin. Ebaysta näyttää saavan uusia kelkkoja noin kolmeen sataan, mutta ei tullut silloin paniikissa mieleenlareee kirjoitti: ↑La 26.02.2022 15:11Anzzu kirjoitti: ↑La 26.02.2022 14:29 Tuskin ihan pintaruosteetonta löytää enää, että itte en semmoisesta olisi huolissaan.
Mulla teki ennen tukivarren korvan repeämistä semmosta, että äkkijarrutuksessa ja kaasu pohjassa ohittaan lähtiessä takapää muljahti hiukan sivuttain. Emännällä ajossa se sitten repesi, en tiedä minkälaisessa tilanteessa, autoa palauttaessa sano vaan, että se pitää kolinaa, eikä se oikeastaan hirveemmin vaikuttanut ajoon, äkkitilanteessa olis tietysti varmaan kärsinyt ohjattavuus merkittävästi. Autona siis 204
Kiitos vastauksesta. Vaihdoitko kelkan omaan piikkiin, vai tuliko tehdas vastaan?

Re: W212 kysy & vastaa
Onko mahdollisesti vikakoodia jumissa olevista b-pilarin suulakkeiden siivistä/läpistä? Olen nähnyt omassa autossa pari kertaa vikakoodin noista, ei ole aktiivinen vika, vaan kerran tapahtunut.Yksi reissu heitettiin talvikeleissä 2+2 matkustajakuormalla ja takalasit huurtui hieman reunoilta kun lumisia ja märkiä janttereita kyydissä, mutta selkeästi suulakkeiden läheltä oli ikkuna huurteeton. Ja tosiaan keskeltä hönkii ihan hyvin joka tilanteessa.carbon kirjoitti: ↑La 26.02.2022 19:44 S212 varustettuna thermotronic -kolmialueilmastoinnilla, eli takana keskikonsolin päädyssä on näyttö ja omat säädöt. Miten muilla käyttäytyy ne takalasien ilmasuulakkeet, tuleeko kunnolla ilmaa ja kuinka lämmintä? Mulla automaattiasennolla niistä ei tule käytännössä lainkaan puhallusta, sitten jos suuntaa laseille huurteenpoistoa ja laittaa puhalluksen täysille, niin tilanne vähän paranee, mutta sellaista puolihaaleaa lehmänhönkyä se sittenkin on. Ei puhettakaan, että jaksaisi pitää lasit puhtaana/sulattaa. Onko nyt jossain vikaa vai onko niiden suulakkeiden tarkoitus olla vain koristeena? Siitä keskeltä kyllä puhaltaa taakse lämmintä, ja puhalluksen voimakkuus on jotakuinkin sama kuin edessä.
Re: W212 kysy & vastaa
Olisiko hyvä tietää joitain speksejä ennen kuin tekee ostopäätöksen. Tarkoitan lähinnä tyyppivikoja, rahaa vieviä huoltoja jne.
MB E200 t A (2013)
MB E200 t A (2013)
Perheen nykyiset menopelit:
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
Re: W212 kysy & vastaa
Onko bensa vai diesel kyseessä?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W212 kysy & vastaa
bensa
Perheen nykyiset menopelit:
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
Re: W212 kysy & vastaa
OM642 automaatilla, onkohan jakoketjun vaihtoja kuten om651.. muuta mitä kannataa huomioida ostaessa (remontit jotka olisi hyvä olla tehtynä) 3-500 tkm ajettuna
C250 CDI TA -13
ex. C180CDI TA -13
ex. C180CDI TA -13
Re: W212 kysy & vastaa
Onhan noita, mutta perusvarma tekniikkahan tuo OM642.
-Jakoketjuja menee näistäkin, ilmeisesti yleisin haarukka se 250-350tkm, omassa vastaavassa sai ketjun vaihdattaa n. 255tkm ajettuna.
-Öljynlauhduttimen silmälasitiivisteet myös yksi kohde, joka kannattaa tarkistaa onko tehtynä noilla kilsoilla.
-Turboja saattaa mennä 300tkm jälkeen (omassa 287tkm taulussa kulunut jo niin väljäksi että vaihtoon). Turboja hajonnut myös murentuvien pakosarjojen vuoksi.
Tuossa ehkä yleisimpiä vikakohtia, mutta kaikista noistakin selviää melko kohtuullisilla kustannuksilla nykypäivänä. Jokainen auto myös yksilö..
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W212 kysy & vastaa
Lähtökohtaisesti suosittelen näitä tapauksia käymään merkkiliikkeessä AINA tekemässä kyselyn tehtaan Goodwillin piikkiin, ennen kun alkaa tekemään toimenpiteitä omasta pussista. Näitä aika paljon vaihdellaan tälläkin hetkellä autoihin joissa isompiakin kilometrilukemia. Näitä pomppii jo nyt kasapäin katsastuksesta ja lähivuosina tulee olemaan vielä suurempi ongelma.lareee kirjoitti: ↑Pe 25.02.2022 17:31 Internetin ihmeellisessä maailmassa on näkynyt pelottavia kuvia W212 (ja W204) ruostuneista ja revenneistä takakelkoista.
Muutamasta tapauksesta lukenut täälläkin, mutta onko kyse vain yksittäisistä ja harvinaisista tapauksista, vai onko tuo oikeasti yleinenkin ongelma?
Onko foorumilaisia, joilla kelkka olisi revennyt ajossa, ja millä seuraamuksilla? Saako korjauksia tehtaan piikkiin ennakoivasti, vai vasta siinä vaiheessa kun tuho on jo tapahtunut, jos silloinkaan?
Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu.
Tarkoitus ei ole lietsoa paniikkia aiheesta, vaan ennemminkin tunnustella näkemyksiä ja kokemuksia siitä, että minkä näköisestä kelkasta kannattaa huolestua? Kannattaako ruosteista kelkkaa säikähtää välittömästi?
Edit. lauserakenteet
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W212 kysy & vastaa
Sotkeeko sähköinen sisätilanlämmitin tai akkulaturi (defat) jotenkin tehdaswebastoa, jos ovat yhtäaikaisesti päällä webaston kanssa?
Re: W212 kysy & vastaa
Seuraava huolto lähestyy. Koodi A0
Mitä kyseiseen huoltoon sisältyy?
Mitä kyseiseen huoltoon sisältyy?
Perheen nykyiset menopelit:
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
Re: W212 kysy & vastaa
Moro
Tekisi mieli laittaa 212 koriseen 271evo koneelliseen letkulämppäri. vuosimalli -11.
Osaako joku neuvoa mikä malli olisi hyvä ja mihin letkuun asennettaisiin?
Tekisi mieli laittaa 212 koriseen 271evo koneelliseen letkulämppäri. vuosimalli -11.
Osaako joku neuvoa mikä malli olisi hyvä ja mihin letkuun asennettaisiin?
Re: W212 kysy & vastaa
Ei ainakaan minun autossani ole esiintynyt mitään ristiriitaa niiden 8 vuoden aikana kun olen sitä käyttänyt.
Perusasetukset ovat normaali 1 - 2 tuntia sähkölämmitystä kellolla ohjattuna. Samalla kellolla käynnistyvät myös sisätilan lämmitin ja Defan akkulaturi.
Kelistä riippuen napsautan aamukahvipöydästä näiden lisäksi 10 - 20 minuuttia ennen lähtöä Webaston päälle nostamaan jäähdytysnesteen lämpötilan yli sähkölämmityksen terminaalilämpötilan. Tavoitteenani on noin 50 astetta pihasta ulos ajaessa. Tuolloin auto poistuu kylmäkäyntiasetuksilta varsin pian alkaen vaihtaa normaalisti eikä pidä tarpeettoman kovia kierroksia kevyellä kuormituksella.
Ajamaan lähtiessä ensin johto irti, auto käyntiin ja tyhjäkäynnillä rullaillen pihalta kadulle. Sitten lämpömittari nouseekin jo selvästi asteikolle ja Webaston voi sammuttaa saman tien kaikkein kylmimpiä kelejä lukuunottamatta.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02
Re: W212 kysy & vastaa
Sopiiko avantgarde farkkuun suoraan amg etujouset?
Tavoitteena saada keula putoamaan 20-30mm?
Muitakin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Tarkoituksena ei ole tehdä lumikolaa autosta, vaan saada vain kaarta pikkaisen lähemmäs rengasta. Luulen että -35/40 tiputtavat laskevat jo liikaa. Myös fiksuista takapään säätötangoista saa esittää vaihtoehtoja. Kiitos!
Tavoitteena saada keula putoamaan 20-30mm?
Muitakin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Tarkoituksena ei ole tehdä lumikolaa autosta, vaan saada vain kaarta pikkaisen lähemmäs rengasta. Luulen että -35/40 tiputtavat laskevat jo liikaa. Myös fiksuista takapään säätötangoista saa esittää vaihtoehtoja. Kiitos!
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 kysy & vastaa
"Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu." itsellä pientä pintaruostetta tökkäsin meisselillä ja meni läpi kuin hapankorpusta.
vaihtoivat tehtaan piikkiin. Olisi varmaan mennyt vielä todella pitkään ennenkuin mikään korvake olisi irronnut.
vaihtoivat tehtaan piikkiin. Olisi varmaan mennyt vielä todella pitkään ennenkuin mikään korvake olisi irronnut.
W212 E350cdi
Re: W212 kysy & vastaa
Nurmituomas kirjoitti: ↑Ma 09.01.2023 12:18 "Jos myytävänä olevassa autossa näkyy takakelkassa pintaruostetta siellä täällä, mutta rakenteellisesti vaikuttaa vankalta ja ehjältä, niin onko syytä huoleen? Tosin ulkopuoli ei taida tässäkään tapauksessa välttämättä paljastaa sitä mitä kelkan sisällä tapahtuu." itsellä pientä pintaruostetta tökkäsin meisselillä ja meni läpi kuin hapankorpusta.
vaihtoivat tehtaan piikkiin. Olisi varmaan mennyt vielä todella pitkään ennenkuin mikään korvake olisi irronnut.
Kyllä Suomen ilmasto ja tienhoito syö autoa. Ostin syksyllä vuoden 2014 s212:n, joka on Saksantuonti ja tänään vein sen massattavaksi. Pohja oli, kuin tehtaalta tullut muovien alta. Pultinpäissäkään ei ollut ruostetta. Takakelkassa ei ruostetta laisinkaan. Sitä ihmeteltiin oikein porukalla. Nyt suojat pintaan ja toivotaan, että on paljon huolettomia kilometreja edessä