![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Autossa on Webasto, onko sen käyttäminen selvä indikaatio AGM-akulle?
Parts informationin mukaan A 005 541 10 01, eli 95Ah AGM.
Saman huomasin kans että Exidellä lipsahtaneet jännitteet väärinpäin... myyvät kuitenkin liki 15V jännitteen latureita AGM akulle
vrla viittaa vahvasti AGMään kyllä https://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery (vai käytetäänkö geeliakkuja paljonkin?)
Pitää kattoa MB:n Xentry portaalista (EPC) auton rakenteesta minkä numeroinen akku kulutettu ko. Autoon...mrnorthernlight kirjoitti: ↑Ke 10.02.2021 10:48WDD2040081F068751
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merced ... e1xf-l9why
Millä näkee akkutietoja?
Sama akku kuin edellisessä.mrnorthernlight kirjoitti: ↑Ke 10.02.2021 10:48WDD2040081F068751
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merced ... e1xf-l9why
Millä näkee akkutietoja?
2000 luvun autot vaan seisoessaan vie sen verran virtaa, että parin-kolmen viikon jälkeen voi olla varaustila aika alhaalla ja käynnistysakku ei tykkää siitä. Sitten kun tarpeeksi alhaisella varauksella olevalla akulla koitetaan käynnistää autoa, niin autokaan ei siitä tykkää.v6omega kirjoitti: ↑Ma 07.03.2022 12:34 Kävin hetki sitten vaihdattamassa geeliakun autoon ja sain ohjeeksi jos auto seisoo esim. viikon tai pidempää niin laittaa akku älylaturin perään, näin akun elinikä ei lyhene (= pitkä seisokki on kuulemma pahaksi). Muutenkin omatoimisesti ei akkua enää autoon voi vaihtaa (järjestelmälle pitää kertoa akun vaihdoksesta ohjelmointilaitteella)
Akunvaihtoon suosittelen Akkukellari, Kraputie, Helsinki
Huttiainen kirjoitti: ↑Ma 07.03.2022 13:092000 luvun autot vaan seisoessaan vie sen verran virtaa, että parin-kolmen viikon jälkeen voi olla varaustila aika alhaalla ja käynnistysakku ei tykkää siitä. Sitten kun tarpeeksi alhaisella varauksella olevalla akulla koitetaan käynnistää autoa, niin autokaan ei siitä tykkää.v6omega kirjoitti: ↑Ma 07.03.2022 12:34 Kävin hetki sitten vaihdattamassa geeliakun autoon ja sain ohjeeksi jos auto seisoo esim. viikon tai pidempää niin laittaa akku älylaturin perään, näin akun elinikä ei lyhene (= pitkä seisokki on kuulemma pahaksi). Muutenkin omatoimisesti ei akkua enää autoon voi vaihtaa (järjestelmälle pitää kertoa akun vaihdoksesta ohjelmointilaitteella)
Akunvaihtoon suosittelen Akkukellari, Kraputie, Helsinki
ja akku kyllä vaihtuu varmasti ihan samallailla kun on aina vaihtunut autoihin myös siihen W204.
Mutta VOIKO OIKEASTI johonkin ohjaimeen kertoa W204 tapauksessa akun vaihdosta?, vai meneeko Motonetin malliin tämäkin, jossa tuota samaa kerrotaan joka auton kohdalla ja laskutetaan siitä erikseen jos siellä vaihdattaa, vaikka mitään ei voi edes autoon tehdä, eli on ihan huuhaata!
Akkukellaria pidän epäluotettava niin kauan, kun joku kertoo, mihin se akun vaihto kerrotaan autossa (W204)!
Tuo 12,6V max. tarkoittaa, että akku käytännössä purkaa koko ajan kun se alempi vaihteluväli menee ainakin miinukselle latauksen suhteen eikä tuo vaatimaton 12,6V riitä korjaamaan purkuvirtaa.