pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
W203 180 (M65)kompura meseen jos vaihtaa esim. tällaisen https://www.ebay.co.uk/itm/192626761134 eikä muuta tee, niin mahtaakohan olla minkäänlaista käytännön hyötyä (tai haittaa). Onko kokemuksia moisesta operaatiosta?
Re: pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
Ei taida yhden hihnapyörän vaihto vaikuttaa. Pitäis vaihtaa koko setti + hihna: https://catalog.kleemann.dk/catalog/eng ... boost-kit/
Noihin 180-koneisiin ei oikein ole tarjolla noita hihnapyöräsettejä, 200 ja 230 enempi tarjolla. Myllyt poikkeaa toisistaa hiukan sisuksien osalta (puristukset).
Mulla on tuo Kleemannin K1-box -setti mutta en ole sitä vielä kokeillut / asentanut. Pelkän vaparifiltterin laiton ja ehkä se hiukan elävöittää konetta (180K).
Noihin 180-koneisiin ei oikein ole tarjolla noita hihnapyöräsettejä, 200 ja 230 enempi tarjolla. Myllyt poikkeaa toisistaa hiukan sisuksien osalta (puristukset).
Mulla on tuo Kleemannin K1-box -setti mutta en ole sitä vielä kokeillut / asentanut. Pelkän vaparifiltterin laiton ja ehkä se hiukan elävöittää konetta (180K).
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
No sitä vähän ajattelinkin, on vaan tuo vääntö varsinkin melko vaatimaton tuossa.
Re: pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
Totta kai ahtimen hihnapyörän vaihto vaikuttaa, ahdin kiertää enemmän ja siten tuottaa enemmän.
Ei ole merkitystä vaihtaako kampiakselin suurempaan vai ahtimen pienempään, kunhan välityssuhde muuttuu.
Molempien vaihtamista en suosittelisi, itse kokeilleena, ahdin käy turhan suurilla kierroksilla ja tuottaa niin paljon lämpöä, että teho jo laskee.
Vanhemmissa m111 moottorisissa suosittu ja toimiva konsti lisätä tehoa.
Varmaan toimii näissäkin.
Ei ole merkitystä vaihtaako kampiakselin suurempaan vai ahtimen pienempään, kunhan välityssuhde muuttuu.
Molempien vaihtamista en suosittelisi, itse kokeilleena, ahdin käy turhan suurilla kierroksilla ja tuottaa niin paljon lämpöä, että teho jo laskee.
Vanhemmissa m111 moottorisissa suosittu ja toimiva konsti lisätä tehoa.
Varmaan toimii näissäkin.
Re: pienempi hihnapyörä 180 kompuraan
Itselläni oli 230K ja siihen oli laitettu isompi kampiakselin pyörä ja tulpat oli asteen kylmemmät ja speksin mukaan pysty ajaa vain 98 oktaanisella. Luulisin että jostakin löytyy tuohon isompi pyörä kampiakselille. Tehoissa ja väännössä ero on suuri. Mitään virilootia ei kannata laittaa, toi motti tarvitsee lisää ahtoa ei pelkillä säädöillä onnistu.