W140 sähkövika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja GMB »

Ostin tuossa pitkään levänneen SE 400 -94. Vika on toimimaton vilkku, vilkuttaa kokoajan vasempaan vaikka viiksestä ottaa liittimen auki. Peilin lämmityksen sulakkeen kun ottaa pois ni loppuu, hätävilkut toimivat normaalisti. Monitoimirele oli Romlab nimisessä firmassa korjauksessa mut vika jäi, he eivät luonnollisesti pystyneet toimintaa testaamaan. Auto ei myöskään lataa ja abs valo syttyy heti kun koskee jarrupoljinta, jv kytkin on uusi ja säädin laturissa myös uusi. Vähän epäilyttää että asiat olisivat yhteydessä toisiinsa. Kuulisin mielellään hyviä vinkkejä😁
tein itse ja säästin
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja pazo »

Jos monitoimirele on ok, seuraava suspekti on kai monitoimikatkaisija.
ABS-valon luulisi heittävän vikakoodeja?
Sulakkeet tarkistettu? Näissähän ei silmämäärinen tarkistus riitä, koska alumiinisulakkeiden kontaktit hapettuvat.
Auto on murenevien johtosarjojen vuosikertaa. Lataamattomuus ym. voi liittyä siihenkin. Vai onko johtosarjat ehkä vaihdettu?
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Käytä peilien kuoret irti. Ainakin 97-vuosimallissa oli metallisanka jota vääntämällä kuori lähtee irti. Peilit kun kääntää koria vasten niin siellä se sanka näkyy. Minun autossa oli kaikki peilin sisäiset johdot hävittäneet eristeensä, paljaat kuparit oli jäljellä. Vetaisin kutistesukkaa johtojen päälle. Peilien säätökatkaisin oli ehtinyt sulaa kun johdot olleet oikkarissa.
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja maukku »

Vianhaussa auttaa varsin paljon jo Star tai sen klooni, jos sellaiseen on pääsy. Toki villkkulukijallakin selviää, hiukan työläämmin tosin.
Tosiaan nuo hapertuvat johtosarjat ovat iso ongelma, kuten Pazo totesi. Ne on tarkistettava pikimiten. Pahimmillaan oikosulut voi polttaa koko auton muista vioista puhumattakaan.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja GMB »

Nyt tuli kuntoon vilkut ja pyyhkimen kun sain toisen monitoimireleen. Tuo sähköjohtojen tarkistus kuulostaa vähän suurelta hommata,ei nopeasti katsottuna näkynyt kuorien murenemaa,vai meneekö ne murusiksi katseilta piilossa.
tein itse ja säästin
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja pazo »

Tässä Kent Bergsman video M119 johtosarjaongelmasta (englanniksi): https://www.youtube.com/watch?v=NYFvCRN_FaA
Johtosarja murenee kohdista, jotka ovat alttiita lämmölle. Moottorisi päällä on klipseistä avattava kaukalo, josta saa kuvan tilanteesta (ks. video). Johtosarja voi toimia ongelmitta hieman murentuneenakin, kunhan siihen ei koske.
Alempi johtosarja murenee laturille, öljynpainekelloon ja öljypintasensoriin menevistä ohuista johdoista. Nämä pystyy korjaamaan/ohittamaan helposti.
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W140 sähkövika

Viesti Kirjoittaja maukku »

Soijapohjaiset (?) johdon eristeet murenee lämmön ja iän muota lähes hermeettisissäkin olosuhteissa. Kuvassa MAF-pistoke.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Vastaa Viestiin