Se vanhanmallin suodatin jalka on n.250e joka tulee imusarjaan kiinni. Ei kait sitä pysty enää tilaamaan? Vai onko jäänyt hyllyyn ja nyt myyty oikealla hinnalla.
Alkuperäinen jalka on 57€ ja siitä 250€ ylittää kohtuuttoman rajan, kohtuuton hinnan korotus on kielletty. Asiasta voi vaikka tiedustella kuluttaja asiamieheltä neuvoa.
Kuluttajan kannattaa vähän vertailla hintoja ennen kuin suostuu auton korjaukseen ja pyytää arvio työstä kirjallisena aina!
ei vaihdettu ku polttoaine suodattimen jalka....mut kuulemma lisäsivät 5 litra raakaaa nestettä.....no eipä toista kertaa sama enää huolla....asikas maksaaa......et kärsitää ku ei tajuttu kysellä muualta.....
X204 220cdi tuli vaihdettua poltoaine suodattimen jalka osa ei oo kallis 56€ mut on siinä aika näpräämin et ei sitä ihan tuntiin harastelija vaihda
uusi päivitetty malli ei tule pohjasta kiinni lainkaan imusarjaa.Vanhasta jalasta mureni letku lähdöt ja tiivisteen reunoilta oli kuin paperia.
Oma mersu 220 Cdi automaatti w212 korimallia. Ilmeisesti 651 moottori. Polttoainesuodattimen jalasta vuotaa nesteet ja kun vanhan otti pois niin se on ollut kolmella läpipultilla imusarjassa kiinni. Uudess varaosassa on vain yhden pultin kiinnityd ja jalassa kierteet, josta tulee kiinni. Mistä saa noita kolmepulttisia vai saako tuon uudenmallisen jotenkin kiinnitettyä?
Onko 200 Cdi jalka tuo yhdellä pultilla oleva (mitä mm. Motonet tarjoaa) ja 220 Cdi kolmepulttinen (ilmeisesti joissain Sprintereissä sama)?
Ap tässä hei!
Syylliseksi paljastui tällä kertaa letkurikko. Joku letkuliitinyhdistelmä moottorin takana. Sieltä nesteet valui pohjapanssarin päälle - siksi vuotojälkiä ei näkynyt maassa.
Arvokkaat letkut, reilut parisataa euroa osiin. Työtä toinen mokoma päälle. Ja sitten nesteet, sekä järjestelmän ilmaus.
Powerblower kirjoitti: ↑Ti 07.11.2023 13:44
Tänään vaihdetaan vuotava jalka itse. W212 250. Mistä kannattaa laskea nestettä ulos jos haluaa välttää ryömimisen ja tunkkailun.
Jäähdyttimen vasemmassa päässä ruukaa olla vähän jokaisessa mersussa aivan vasittu hana. Sopiva letku niin ei tule pisaraakaan tallin lattialle. Muut vaihtoehdot on mallia nestettä joka paikassa moottorin etupäässä.
Ei kai tuo kova homma ole sen verran keulaa ylös että saa pohjamuovia (jos on sitäkään) pois?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vaihtelin eilen vaimon autoon (tuo allekirjoituksen s204 220cdi) tuon polttoainesuodattimen jalan. Täällä jotkut ovat kehuneet hommaa helpoksi, eikä se työnä varsinaisesti iso olekaan, mutta melko ahdas se kolo oli, mihin jalka pitää tunkea. Egr:n lauhduttimen irrottaminen olisi helpottanut hommaa huomattavasti, mutta en tajua, miten sen alla olevan torxin olisi saanut avattua. Pultin tunsi juuri ja juuri sormin tunnustelemalla, mutta mitään työkalua sinne ei kyllä mun mielestäni olisi mahtunut.
Entisen tilalle tuli tässäkin se ilmeisesti uusi malli, joka ei tule ollenkaan imusarjaan kiinni.
Viimeksi muokannut AriR, Su 28.01.2024 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E