Eli ovi kyllä aukeaa, mutta eipä mene kunnolla kiinni. Lukkoa avaimella räpläten oven lukitseva salpa tuntuu liikkuvan hyvin mutta eipä vaan lukittunut ennen kuin ehdin ajaa auton lämpimäksi.
Roiskaisin ensiapuna sprayvaseliinia kaikkien ovien lukkomekanismiin mutta en tiedä sainko aikaan muuta kuin plasebovaikutuksen kuskille kun on jotain ollut tekevinään asialle.
Onko tämä tyyppivika ja jos on jo tunnettu, mitkä ovat korjaavat toimenpiteet?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Eli ovi kyllä aukeaa, mutta eipä mene kunnolla kiinni. Lukkoa avaimella räpläten oven lukitseva salpa tuntuu liikkuvan hyvin mutta eipä vaan lukittunut ennen kuin ehdin ajaa auton lämpimäksi.
Roiskaisin ensiapuna sprayvaseliinia kaikkien ovien lukkomekanismiin mutta en tiedä sainko aikaan muuta kuin plasebovaikutuksen kuskille kun on jotain ollut tekevinään asialle.
Onko tämä tyyppivika ja jos on jo tunnettu, mitkä ovat korjaavat toimenpiteet?
Siltähän tuo vaikuttaa, että etuvetoiset elikkä siis talvikelissä toimimattomat lukot.
Tarkoittaakohan eri kohteisiin jo hyvissä ajoin syksyllä kaadettavien liemireseptien puute yksittäistapausta kun vertaistukiryhmällä ei kuulosta olevan valmista ratkaisua?
Voisi tietenkin jatkossa ajaa pesun kautta töistä palatessa (ja matkalla auton lämpimäksi) eikä pesulle töihin mennessä ja parin korttelin päässä pesupaikasta auto päiväksi ulos pakkaseen parkkiin?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
tj86430 kirjoitti: ↑Pe 04.03.2022 20:41
Mitenkäs autotallin oven avaaja opetetaan? Pari videota löysin, mutta niiden vihjeillä ei vielä lähtenyt toimimaan,
Täsmennetään kysymystä. Vanhojen ohjelmointien poisto näytti onnistuvan ihan ok (painamalla pitkään ensimmäistä ja kolmatta nappia), mutta kun yritän ohjelmoida uuden avaajan, niin valo alkaa kyllä vilkuttaa keltaoranssia, mutta vaikka kuinka yritän osoitella kaukosäätimellä peilin suuntaan, ei tule vilkkuvaa tai kiinteää vihreää. Arviolta minuutin päästä vilkkuva keltaoranssi sammuu, mutta ohjelmointi ei ole onnistunut.
Kokeiltu kaikkia kolmea painiketta peilissä ja kolmea eri autotallin oven kaukosäädintä (kahta eri merkkiä). Kaukosäätimet todistettavasti toimivat.
tj86430 kirjoitti: ↑Pe 04.03.2022 20:41
Mitenkäs autotallin oven avaaja opetetaan? Pari videota löysin, mutta niiden vihjeillä ei vielä lähtenyt toimimaan,
Täsmennetään kysymystä. Vanhojen ohjelmointien poisto näytti onnistuvan ihan ok (painamalla pitkään ensimmäistä ja kolmatta nappia), mutta kun yritän ohjelmoida uuden avaajan, niin valo alkaa kyllä vilkuttaa keltaoranssia, mutta vaikka kuinka yritän osoitella kaukosäätimellä peilin suuntaan, ei tule vilkkuvaa tai kiinteää vihreää. Arviolta minuutin päästä vilkkuva keltaoranssi sammuu, mutta ohjelmointi ei ole onnistunut.
Kokeiltu kaikkia kolmea painiketta peilissä ja kolmea eri autotallin oven kaukosäädintä (kahta eri merkkiä). Kaukosäätimet todistettavasti toimivat.
Oletko katsonut täältä, että kaukosäätimesi on ylipäätään yhteensopiva auton kanssa? https://homelink.com/compatible/vehicle ... cedes-benz Mitä nopeasti luin, niin ilmeisen huonosti toimiva järjestelmä on kyseessä. Yksi ongelma on myös se, että joissain kaukosäätimissä on ns. "juokseva koodi", joka vaihtuu joka avauksella signaalin kopioimisen estämiseksi. Tälläista kaukosäädintä ei voi luonnollisesti opettaa autolle lainkaan.
V-K kirjoitti: ↑Su 13.03.2022 21:50
Oletko katsonut täältä, että kaukosäätimesi on ylipäätään yhteensopiva auton kanssa? https://homelink.com/compatible/vehicle ... cedes-benz Mitä nopeasti luin, niin ilmeisen huonosti toimiva järjestelmä on kyseessä. Yksi ongelma on myös se, että joissain kaukosäätimissä on ns. "juokseva koodi", joka vaihtuu joka avauksella signaalin kopioimisen estämiseksi. Tälläista kaukosäädintä ei voi luonnollisesti opettaa autolle lainkaan.
Kyllä rolling code kaukosäätimen saa Mersuun ohjelmoitua jos on muuten yhteensopivien listalla. Ohjekirjasta voi katsoa miten tehdään.
Miksi ihmeessä vaihtuvaa koodia ei saisi yhteen kakeen ohjelmoitua jos toiseen onnistuu? Kaukosäätimenähän se ovi mersun näkee.
V-K kirjoitti: ↑Su 13.03.2022 21:50
Oletko katsonut täältä, että kaukosäätimesi on ylipäätään yhteensopiva auton kanssa? https://homelink.com/compatible/vehicle ... cedes-benz Mitä nopeasti luin, niin ilmeisen huonosti toimiva järjestelmä on kyseessä. Yksi ongelma on myös se, että joissain kaukosäätimissä on ns. "juokseva koodi", joka vaihtuu joka avauksella signaalin kopioimisen estämiseksi. Tälläista kaukosäädintä ei voi luonnollisesti opettaa autolle lainkaan.
Kyllä rolling code kaukosäätimen saa Mersuun ohjelmoitua jos on muuten yhteensopivien listalla. Ohjekirjasta voi katsoa miten tehdään.
Miksi ihmeessä vaihtuvaa koodia ei saisi yhteen kakeen ohjelmoitua jos toiseen onnistuu? Kaukosäätimenähän se ovi mersun näkee.
Voin hyvin olla väärässäkin tuon juoksevan koodin osalta, olin niin vain kuullut mutta se oli sitten väärää tietoa.
Kiitos linkistä, pitää tutkia. Vaihtuvakoodisenkin saa tosiaan ohjeiden mukaan opetettua, mutta nyt ei päästä edes siihen vaiheeseen jossa tämä pitäisi tehdä.
Tovin kuulunut joku ärsyttävä resonointi ääni jostain. Aluksi kuului vaimeasti vain "vedättäessä" siis silloin kun moottori tärisi hieman enemmän. Pikkuhiljaa tuo resonointi pärinä alkoi kuulua kovempana ja useammin, lopulta ylitti sietokynnyksen. Auto kun muuten on hiljainen, kuin kirjastolla ajelisi, niin ylinmääräiset pärinät ovat ärsyttäviä. Vaikea oli paikallistaa kuuluuko kojelaudasta vai konehuoneesta vai mistä. Lopulta löytyi tuon mustan putken läpivientikumi oli revennyt ja putki resonoi läpivientiinsä. Hätäpaskakorjaus nippusiteillä vaimensi äänen miltei pois, konehuoneen puolella nipparilla sähköjohtonippuun ja rintapellin toisella puolen pari nippusidettä, toinen sisälämppärin kaapeliin ja toinen tukirautaan. Noin sai tuohon putkeen vetoa vähän eri suuntiin, että ei heilu ja rämise läpivientiinsä. Mutta eihän tuo nippusideviritys ole lopullisen toimiva, korjattavahan tuo on.
Hämmästyttävää, että noin surkea läpivientikumi on yleensä olemassa, että nyt jo on jo mahinut hajalle.
Kulkimena 2019 S213 e200 d
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut hakkry, La 19.03.2022 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hakkry kirjoitti: ↑La 19.03.2022 11:33
Tovin kuulunut joku ärsyttävä resonointi ääni jostain. Aluksi kuului vaimeasti vain "vedättäessä" siis silloin kun moottori tärisi hieman enemmän. Pikkuhiljaa tuo resonointi pärinä alkoi kuulua kovempana ja useammin, lopulta ylitti sietokynnyksen. Auto kun muuten on hiljainen, kuin kirjastolla ajelisi, niin ylinmääräiset pärinät ovat ärsyttäviä. Vaikea oli paikallistaa kuuluuko kojelaudasta vai konehuoneesta vai mistä. Lopulta löytyi tuon mustan putken läpivientikumi oli revennyt ja putki resonoi läpivientiinsä. Hätäpaskakorjaus nippusiteillä vaimensi äänen miltei pois, konehuoneen puolella nipparilla sähköjohtonippuun ja rintapellin toisella puolen pari nippusidettä, toinen sisälämppärin kaapeliin ja toinen tukirautaan. Noin sai tuohon putkeen vetoa vähän eri suuntiin, että ei heilu ja rämise läpivientiinsä. Mutta eihän tuo nippusideviritys ole lopullisen toimiva, korjattavahan tuo on.
Hämmästyttävää, että noin surkea läpivientikumi on yleensä olemassa, että nyt jo on jo mahinut hajalle.
Kulkimena 2019 S213 e200 d
Tuo että johto sarjaa venytetään johonkin suuntaan ja että
siihen on kiinitetty vielä jotain mikä heiluu/resonoi
ei tunnu alkuunkaan hyvältä idealta paitsi jos on tarkoitus saada aikaan läjäpäin shkö vikoja
Onhan se moottorikin kiinni noissa johdoissa, eikä johdot katkea. Eikä tuo muoviputki revi niitä johtoja mihinkään suuntaan, nipparit vain estää tuon putken räminän läpivientireiän reunoihin.
tj86430 kirjoitti: ↑Pe 11.02.2022 23:17
Onkos muilla esiintynyt sellaista, että kaikki avustimet (holdia myöten) menevät pois päältä, ja kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan kaikki toimii taas normaalisti?
Oma s213 220d -17 tehnyt tuota nyt muutaman kerran. Vaihtoautotakuu on kyllä voimassa joten sen puolesta ei hätää, mutta kiinnostaisi tietää onko tuollaisesta kokemuksia ja mikä ongelman aiheuttanee?
Auto kävi pari viikkoa sitten Merbagilla korjattavana ja löysivät jostain (eivät kertoneet tarkemmin mistä) huonon liitoksen. Korjauksen jälkeen vika ei ole toistunut (juuri ennen korjausta toistui jo päivittäin, eli jotain on selkeästi tehty)
Kiikarissa olisi E-300 hybrid, bensa. Takaveto, vm 19 ja ajettu about 60tkm.
Onko kellään kokemuksia ko automallista? Bensan kulutus kun akku loppuu? Akun kesto? Tyyppivikoja?
hakkry kirjoitti: ↑Ti 29.03.2022 16:47
Nyt tuossa resonoivassa alipaineputkessa on uusi läpivientikumi. Ja ullatus: resonointiräminät katosivat.
Oma 2019 200d resonoi myös kaupunkivauhdissa kevyellä tasakaasulla ja pienillä kierroksilla ajettaessa. Kuulostaa ihan siltä kun moottori ”rohjottaisi”. Pitääpä tarkistaa sama läpivientikohta, osaatko muuten sanoa onko tästä esim. Veholla tietoa eli onko kyseessä jokin yleiseksi viaksi tunnistettu osa ja onko uusi läpivienti malliltaan kehittyneempi?
2019 300de mallissa näytti olevan jo vakiona jo tuo hakkry 29.3. laittaman kuvan mallinen läpivienti, joka on sieltä kaukalon puolelta hiukan erinäköinen kun tuo hajonnut osa. Joten mahdollisesti se on se päivitetty osa
hakkry kirjoitti: ↑Ti 29.03.2022 16:47
Nyt tuossa resonoivassa alipaineputkessa on uusi läpivientikumi. Ja ullatus: resonointiräminät katosivat.
Oma 2019 200d resonoi myös kaupunkivauhdissa kevyellä tasakaasulla ja pienillä kierroksilla ajettaessa. Kuulostaa ihan siltä kun moottori ”rohjottaisi”. Pitääpä tarkistaa sama läpivientikohta, osaatko muuten sanoa onko tästä esim. Veholla tietoa eli onko kyseessä jokin yleiseksi viaksi tunnistettu osa ja onko uusi läpivienti malliltaan kehittyneempi?
Veholla sanoivat että yksi tunnetuista resonointiäänilähteistä on tuo. En sitten tiedä, onko muutettu miten vuosien saatossa läpivientikumia.
Mutta ilo oli liian aikainen, vielä kuuluu lievää ääntä varsinkin tasakaasulla vedättäessä kaupunkiajossa, kun tulee vähän enemmän tärinää koneelle. Tosin paljon vaimeampana ja tosi harvakseltaan, ääntelee siiis muualtakin tuo putki, kuin tuosta läpiviennistä. Tuntuu että tuon putken suunnittelussa ei ihan kaikki ole mennyt nappiin. Hontelosti tuettu pitkä muoviputki joka pääsee heilumaan ja osumaan muihin rakenteisiin.
Mutta niin paljon hiljeni, jos ei enemmän ala pärisemään, niin tuon kanssa voinee elää. Ei een hinnalla saa ässää.
Yksi resonointia aiheuttava kohta on myös tulipellin kohdalla oleva raitisilmasuodattimen kotelon kiinnitys. Se menee kahteen hahloon ja saattaa jäädä toiselta puolelta vaan huulille. Sitten toki moottorin suojamuovin kiinnikkeet voi olla hiukan väljät ja resonoida tai muut pienet johto ja kiinnikeliitokset
Miksi ihmeessä vaihtuvaa koodia ei saisi yhteen kakeen ohjelmoitua jos toiseen onnistuu? Kaukosäätimenähän se ovi mersun näkee.
Voin hyvin olla väärässäkin tuon juoksevan koodin osalta, olin niin vain kuullut mutta se oli sitten väärää tietoa.
Moi!
Itellä nyt e400d 2019, sain kaikki kauko-ohjaus ovet opetettua sille. Vaihtuva koodista, piti muistaakseni vähän enemmän herkutella oven kaukolla, ennenkuin mese sen nielaisi. Tehtävissä on kuitenkin. Normi oven nielaisi niin helposti, että jos w213 mese on lähellä, niin elä silloin painele oven avaustasi
[quote=kenni_ post_id=1352753 time=1650215873 user_id=64843]
Tietääkö joku -21 vuoden 300de amg-line2 aljuperäisvanteiden kokoo? 18x8 vai minkä kokoset ne on?
[/quote]
Edessä 8x18 ET 43 ja takana 9x18 ET53, näin on 4matic:ssa.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
[quote=kenni_ post_id=1352868 time=1650378407 user_id=64843]
[quote=Pekko post_id=1352816 time=1650300795 user_id=4758]
[quote=kenni_ post_id=1352753 time=1650215873 user_id=64843]
Tietääkö joku -21 vuoden 300de amg-line2 aljuperäisvanteiden kokoo? 18x8 vai minkä kokoset ne on?
[/quote]
Edessä 8x18 ET 43 ja takana 9x18 ET53, näin on 4matic:ssa.
[/quote]
Vakiokoko 245/45 ja 275/40?
[/quote]
Kyllä
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
marakeesi kirjoitti: ↑Ti 08.02.2022 14:54
Moro.
Miten akun vaihto tähän W213 malliin. Käykö heittämällä, vai pitääkö jotakin koodata? Rupesi omassa autossa hälyttelemään matalaa jännitettä päivän seisomisen jälkeen, vaikka sitä ennen oli ajua muutama sata kilometriä. Akulla ikää vajaat neljä vuotta ja autossa webasto.
Akku vaihdettu jokin aikaa sitten. Nyt loppui herja huoltovalikossa (akku osittain ladattu) ja myös start/ stop toiminto pelaa normaalisti. Akkuliikkeessä näköjään tietävät, miten akku vaihdetaan apuvirtaa käyttäen.
Onkos mitään nettikauppaa mistä sais uudet pohjamuovit? Kevään ihanuudet eli helvetinmoiset routaheitot pisti ne meinaan vaihtoon.
Saako saksasta jostain vai täytyykö marssia vehon tiskille?
kenni_ kirjoitti: ↑Ke 27.04.2022 21:42
Onkos mitään nettikauppaa mistä sais uudet pohjamuovit? Kevään ihanuudet eli helvetinmoiset routaheitot pisti ne meinaan vaihtoon.
Saako saksasta jostain vai täytyykö marssia vehon tiskille?
ebay.de saa yleensä mitä vaan. Jotain tällaistako? https://www.ebay.de/itm/154572747956 (tässä ilmossa vaan yksi noista, mutta varmaan muutkin löytyy jos hakee)
kenni_ kirjoitti: ↑Ke 27.04.2022 21:42
Onkos mitään nettikauppaa mistä sais uudet pohjamuovit? Kevään ihanuudet eli helvetinmoiset routaheitot pisti ne meinaan vaihtoon.
Saako saksasta jostain vai täytyykö marssia vehon tiskille?
ebay.de saa yleensä mitä vaan. Jotain tällaistako? https://www.ebay.de/itm/154572747956 (tässä ilmossa vaan yksi noista, mutta varmaan muutkin löytyy jos hakee)
Juurikin! Joo tarvis noi 2 etummaista isoo palaa. Näyttäis olevan tossa linkin kuvassa nro 10 ja 150.