S211 220cdi facelift 2007 ajettu n 260tkm siisti auto, ostettu käynti/käymäänlähtö vikaisena.
Autossa ollut lievä palovaurio ja edellinen omistaja vaihtanut uuden moottorinjohtosarjan vähän vasemmalla kädellä, myös suuttimet uusittu.
Kuuleman mukaan vähän hörähdellyt startatessa ja jonkin ajan kuluttua ei enää startannut.
Auto seisonut n vuoden ennen hankkimistani.
Nyt vikakoodit luettu ja ilmoitti, Tarkasta rakenneosa injektori sylinteri 3 johtokatkos.
Johtosarjan ecuun menevä liitin rikottu/teipattu.
Liitin irti ja siellähän on ecusta pinni nro 73 poikki, juurikin tuo 3 suuttimen toinen karva.
Mitä tuolle nyt olisi viisainta tehdä/korjata. Kaikki vinkit tervetulleita.
W211 646 07 delphin ecun pinni poikki
Re: W211 646 07 delphin ecun pinni poikki
Jos elektroniikka lähellä sydäntä niin...
Ecu auki ja lämmität pinniä kolvilla, vedät liittimestä ulos (sisälle päin) ja työnnät sopivasta piikkirimasta uuden tapin liittimeen ja
kolvaat liittimen nysän siihen kiinni.
Näin korjannut yhden boksin, ei Delphi mutta sama periaate.
Toinen vaihtoehto, ostat käytetyn samalla numerolla ja kloonaa vanhan boksin siihen.
Ecu auki ja lämmität pinniä kolvilla, vedät liittimestä ulos (sisälle päin) ja työnnät sopivasta piikkirimasta uuden tapin liittimeen ja
kolvaat liittimen nysän siihen kiinni.
Näin korjannut yhden boksin, ei Delphi mutta sama periaate.
Toinen vaihtoehto, ostat käytetyn samalla numerolla ja kloonaa vanhan boksin siihen.
Re: W211 646 07 delphin ecun pinni poikki
Boksi auki ja kyseisestä kohtaa tinaa johdon ja sille jostain "tie" ulkopuolelle, sitten vaan liittää johtoon joka tulee liittimeen.
wiimax.fi
Re: W211 646 07 delphin ecun pinni poikki
Ok, pitää avata boksi ja katsoa kumpi helpompi toteuttaa.