AdBlue
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: AdBlue
Jollei hölmöt kuluttajat olisi hamstranneet kuin vessapaperia Koronan alussa, olisi ainetta kaupoissa ihan hyvin.
Mutta kun hulluus alkaa, niin käy näin.
No siinähän ovat kun monen vuoden tarpeet on ostettu vanhenemaan autotallissa!
Huoltovarmuus on juuri yksi miksi kuluttaja jää nyt ilman, se hoidetaan ensin. Ei tuo oikeasti ole loppu maailmasta, on vain pulaa ennen kuin saadaan korvaava tuotanto.
Mutta kun hulluus alkaa, niin käy näin.
No siinähän ovat kun monen vuoden tarpeet on ostettu vanhenemaan autotallissa!
Huoltovarmuus on juuri yksi miksi kuluttaja jää nyt ilman, se hoidetaan ensin. Ei tuo oikeasti ole loppu maailmasta, on vain pulaa ennen kuin saadaan korvaava tuotanto.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: AdBlue
Meillä korjaamolla tehtiin päätös että myydään ainoastaan tankattuna adblue joko huoltojen yhteydessä taikka jos auto sitä pyytää. Tällä omalta osalta yllä pidetään että meidän asiakkaiden huoltovarmuus säilyy ja saadaan huollot tehtyä
Adblue kyselijöitä ollut nyt 2 päivää riesaksi asti
Adblue kyselijöitä ollut nyt 2 päivää riesaksi asti
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: AdBlue
Pitihän sitä eilen ottaa oikein screenshot tapauksesta
Onneksi perheen omat romut ei tarvitse kyseistä litkua, todella surkea tilanne vaan niille jotka sitä tarvitsee. Toivotaan että tilanne parantuis nopeasti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: AdBlue
On oltu mökillä talvilomaviikkoa viettämässä ja yritimme tilata kaupungista viikonlopuksi saapuvan mukana yhden kanisterin, mutta tarkistetut 7 paikkaa myivät eioota.
Onneksi vasta huollettu tuo auto, joka Ad Blueta tarvitsee. Ajellaan menemään ja pidetään S213 jatkuvasti liikkeellä, mutta ellei Ad Blue saatavuus ala parantua pikaisesti, sitten vaihtuu W212 perheen enemmän liikkuvan auton rooliin, kun pre-facelift ei tarvi kuin dieseliä.
Onneksi vasta huollettu tuo auto, joka Ad Blueta tarvitsee. Ajellaan menemään ja pidetään S213 jatkuvasti liikkeellä, mutta ellei Ad Blue saatavuus ala parantua pikaisesti, sitten vaihtuu W212 perheen enemmän liikkuvan auton rooliin, kun pre-facelift ei tarvi kuin dieseliä.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: AdBlue
[quote="Juhani Halmeenmäki" post_id=1351009 time=1647606235 user_id=42690]
Jollei hölmöt kuluttajat olisi hamstranneet kuin vessapaperia Koronan alussa, olisi ainetta kaupoissa ihan hyvin.
Mutta kun hulluus alkaa, niin käy näin.
No siinähän ovat kun monen vuoden tarpeet on ostettu vanhenemaan autotallissa!
Huoltovarmuus on juuri yksi miksi kuluttaja jää nyt ilman, se hoidetaan ensin. Ei tuo oikeasti ole loppu maailmasta, on vain pulaa ennen kuin saadaan korvaava tuotanto.
[/quote]
Tämä kyllä oli Juhani loppumassa reilusti ennen uutista. Se olisi loppunut hamstrattiin tai ei. Osto rajoitukset oli päällä monessa paikassa.
Kyllä pyörillä yrittävät koittavat leivässä kiinni pysyä itse ja toimittaa sitä leipää muillekin.
Jollei hölmöt kuluttajat olisi hamstranneet kuin vessapaperia Koronan alussa, olisi ainetta kaupoissa ihan hyvin.
Mutta kun hulluus alkaa, niin käy näin.
No siinähän ovat kun monen vuoden tarpeet on ostettu vanhenemaan autotallissa!
Huoltovarmuus on juuri yksi miksi kuluttaja jää nyt ilman, se hoidetaan ensin. Ei tuo oikeasti ole loppu maailmasta, on vain pulaa ennen kuin saadaan korvaava tuotanto.
[/quote]
Tämä kyllä oli Juhani loppumassa reilusti ennen uutista. Se olisi loppunut hamstrattiin tai ei. Osto rajoitukset oli päällä monessa paikassa.
Kyllä pyörillä yrittävät koittavat leivässä kiinni pysyä itse ja toimittaa sitä leipää muillekin.
Re: AdBlue
Mie totesin jo vajaa 10v sitten kun myin W140 S 300 Turbodieselin että minun osalta dieselautoilut saa olla tässä. Nykyiset dieselit alkaa olla niin täyteen ladattuja erilaista tekniikkaa (voisi verrata 70-luvun lopun Mersun bensa-jenkkimalleihin), että on halvin ajaa tavallisella bensavehkeellä vaikka itse polttoaine onkin kalliimpaa (tosin juuri tällä hetkellä paikoin diesel on ollut bensaa kalliimpaa)!
1991 420 SE
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: AdBlue
No, totuuksiahan on useita, se on huomattu viime viikkoina.cuuno kirjoitti: ↑Pe 18.03.2022 22:55Tämä kyllä oli Juhani loppumassa reilusti ennen uutista. Se olisi loppunut hamstrattiin tai ei. Osto rajoitukset oli päällä monessa paikassa.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Pe 18.03.2022 14:23 Jollei hölmöt kuluttajat olisi hamstranneet kuin vessapaperia Koronan alussa, olisi ainetta kaupoissa ihan hyvin.
Mutta kun hulluus alkaa, niin käy näin.
No siinähän ovat kun monen vuoden tarpeet on ostettu vanhenemaan autotallissa!
Huoltovarmuus on juuri yksi miksi kuluttaja jää nyt ilman, se hoidetaan ensin. Ei tuo oikeasti ole loppu maailmasta, on vain pulaa ennen kuin saadaan korvaava tuotanto.
Kyllä pyörillä yrittävät koittavat leivässä kiinni pysyä itse ja toimittaa sitä leipää muillekin.
PS tuossa yksi :
https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000008698892.html
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ke 23.03.2022 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 619
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: AdBlue
Pystyyko ko. Shellillä jo tankkaamaan adblueta ilman rahtarikorttia? Viime kesänä ei onnistunut tai sitten "myyjätär" huijasi.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: AdBlue
Pystyy Shellin rahtimittarilla yleisesti. Ei tosin välttämättä enää halvalla.
W213 220d +W242 electric drive
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 619
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: AdBlue
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 17.04.2022 15:31
Re: AdBlue
VilleIm: Tuttu tilanne, itselle kävi vastaavasti ja oikeastaan ihan samoilla sanoilla Veholta vastattiin. Diagnoosi maksoi 158€. Ei auttanut, että kerroin heille, että vikakoodi on luettu huollon yhtydessä ja että itsekin olen sen lukenut saaden saman vastauksen, kuin mitä Veho sai. Kustannusarvio oli 2560€. Loppujen lopuksi maksoin vaihdosta 2100€. Tulivat hieman vastaan, kun nostin asiasta metelin.
Otin kuvia säiliöstä ja itse pumpusta. Päällepäin ei näkynyt mitään vikaa, mistä ongelma olisi voinut aiheutua. En ruvennut asiaa sen enempää selvittelemään. Jos jollakin on kättöä kyseiselle säiliölle, niin sen voi tulla hakemaan Vantaalta. Kuvia voi tarkastella täältä: https://1drv.ms/u/s!AvatJ3khewH9hbE9icE ... w?e=nBMqI9
Otin kuvia säiliöstä ja itse pumpusta. Päällepäin ei näkynyt mitään vikaa, mistä ongelma olisi voinut aiheutua. En ruvennut asiaa sen enempää selvittelemään. Jos jollakin on kättöä kyseiselle säiliölle, niin sen voi tulla hakemaan Vantaalta. Kuvia voi tarkastella täältä: https://1drv.ms/u/s!AvatJ3khewH9hbE9icE ... w?e=nBMqI9
Re: AdBlue
Näiden 2015 MB E 220CDI:n AdBlue-laitteiden ja varsinkin NOx-antureiden kanssa on mielenterveys kovilla. Ja, kun siihen liittyy rosvoyritys Veho niin aina vaan paranee. 14.5.19 vaihdettiin taempi anturi maahantuojan takuuna 65,000 km kohdalla. Sitten 21.12.20 meni molemmat sensorit huollon yhteydessä ohjelman päivityksen kera tehtaan takuuna uusiksi 119098 km kohdalla. Ja nyt taas 150098 km matkan jälkeen taempi anturi herjaa.
Paikallinen Mersu-tietäjä otti Xentry-dataa ulos ja tuomio oli P229F85, NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Signaali yli sallitun arvon.
Lielahden Vehon vastaus oli, että pitää mennä heille otattamaan uudestaan 150 euron testerilukemat ennen kuin voivat kertoa, että miten asiassa on mahdollista edetä. Olemassa oleva data ei kuulemma kelpaa. Eikä ole lainkaan varmaa, että tuleeko tehdas enää vastaan tunnistimen vaihdossa. On niillä otsaa rahastaa! Kai tämmösissä osissa joku takuu on? Tonnin heebelit on näköjään aina vajaan 18 kk jälkeen moro. Olkoonkin, että auto on jo 7 vuotta vanha, mutta se anturi on ollut siellä vasta 16 kk! Onko muilla vastaavia kokemuksia Vehon "palvelusta"? Mulla on kyllä lisääkin esimerkkejä sitä miten ao.pumppu pyrkii rahastamaan.
Paikallinen Mersu-tietäjä otti Xentry-dataa ulos ja tuomio oli P229F85, NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Signaali yli sallitun arvon.
Lielahden Vehon vastaus oli, että pitää mennä heille otattamaan uudestaan 150 euron testerilukemat ennen kuin voivat kertoa, että miten asiassa on mahdollista edetä. Olemassa oleva data ei kuulemma kelpaa. Eikä ole lainkaan varmaa, että tuleeko tehdas enää vastaan tunnistimen vaihdossa. On niillä otsaa rahastaa! Kai tämmösissä osissa joku takuu on? Tonnin heebelit on näköjään aina vajaan 18 kk jälkeen moro. Olkoonkin, että auto on jo 7 vuotta vanha, mutta se anturi on ollut siellä vasta 16 kk! Onko muilla vastaavia kokemuksia Vehon "palvelusta"? Mulla on kyllä lisääkin esimerkkejä sitä miten ao.pumppu pyrkii rahastamaan.
Re: AdBlue
Ei tässä olekyse pelkästään Vehosta, vaan myös kulkuvälineen valmistajasta.
Ovat tehneet selvästi virheitä joko hardiksen tai softan suhteen. Kuluttajan kannalta on aivan sama kummassa vika on, koska vastuu on valmistajan.
Tästä pitäisi tehdä isompi asia. Kyse ei ole takuusta, vaan tuotevastuusta. Tuotevastuu on se perusjuttu ja se tulee laista. Takuu on vain tuotevastuun päälle annettu lisä.
Oma ymmärrykseni on, että kymmeniä tuhansia euroja maksavan laitteen pitää kestää enemmän kuin muutama kymmenen tuhatta kilometriä ja muutama vuosi. Tämä ajatus on leivottu myös tuotevastuuseen.
Saksalainen valmistaja ei voi myöskään vedota saksalaisiin säännöksiin, koska Suomessa myynnissä olevaan tuotteeseen sovelletaan suomalaista tuotevastuuta.
Veho ottaa tietenkin rahansa sieltä, mistä sen helpommin saa. Eli kuluttajan taskusta. Toki kuluttajaa on muutenkin mukavampi rahastaa kuin "päämiestä". Tämä tulee jatkumaan maailman tappiin elleivät kuluttajat nosta tästä meteliä.
Ovat tehneet selvästi virheitä joko hardiksen tai softan suhteen. Kuluttajan kannalta on aivan sama kummassa vika on, koska vastuu on valmistajan.
Tästä pitäisi tehdä isompi asia. Kyse ei ole takuusta, vaan tuotevastuusta. Tuotevastuu on se perusjuttu ja se tulee laista. Takuu on vain tuotevastuun päälle annettu lisä.
Oma ymmärrykseni on, että kymmeniä tuhansia euroja maksavan laitteen pitää kestää enemmän kuin muutama kymmenen tuhatta kilometriä ja muutama vuosi. Tämä ajatus on leivottu myös tuotevastuuseen.
Saksalainen valmistaja ei voi myöskään vedota saksalaisiin säännöksiin, koska Suomessa myynnissä olevaan tuotteeseen sovelletaan suomalaista tuotevastuuta.
Veho ottaa tietenkin rahansa sieltä, mistä sen helpommin saa. Eli kuluttajan taskusta. Toki kuluttajaa on muutenkin mukavampi rahastaa kuin "päämiestä". Tämä tulee jatkumaan maailman tappiin elleivät kuluttajat nosta tästä meteliä.
MB E240 -98
Re: AdBlue
@ tilator
Seuraavassa episodissa tulen eskaloimaan asian niin pitkälle kuin on tarve. Vehon kohdalla raja ylittyy siinä, että pyrkivät rahastamaan ilman tietoa siitä, kuinka asiassa lopulta edetään. Ensin pitää saada varmuus maksajasta ja sitten vasta tehdään päätökset siitä, kuka anturin vaihtaa. Sen verran olen tekniikan kunnossapidon kanssa työskennellyt, että osaan kyllä vedellä oikeista naruista niin, ettei Veho ainakaan mua rahasta.
Kerran aiemmin Raision Veho oli tekemässä 700-1000 euron laskua mulle, mutta kielsin aloittamasta. Näyttöön tuli "No navigation module connected"-ilmoitus ja Raision Vehon mukaan navin antenni olisi pitänyt vaihtaa. Tutkin nettiä ja sieltä löytyi syy tuolle ilmoitukselle. Hanskalokeron vasemmassa reunassa on joku Beckerin matolaatikko, joka löystyy tärinästä ja lopulta aiheuttaa tuon ilmoituksen. Kun sen vain pukkasi takaisin, ilmoitus hävisi ja navi alkoi toimia normaalisti. Ilmeisesti asiassa Veho olisi halunnut edetä niin, että olisivat vaihtaneet antennin ja työntäneet Beckerin boksin paikoilleen. Ja kertoneet, että vika oli antennissa ja nyt toimii! 1000 euroa, kiitos! Pidän sitä mahdottomana ajatuksena, etteikö merkkihuollossa tiedettäisi, että se boksi voi aiheuttaa tuollaisen ilmoituksen. No tämä nyt levisi vähän AdBluesta pois, mutta varmaan joku mielensäpahoittaja antaa siitä palautetta. ;o)
Seuraavassa episodissa tulen eskaloimaan asian niin pitkälle kuin on tarve. Vehon kohdalla raja ylittyy siinä, että pyrkivät rahastamaan ilman tietoa siitä, kuinka asiassa lopulta edetään. Ensin pitää saada varmuus maksajasta ja sitten vasta tehdään päätökset siitä, kuka anturin vaihtaa. Sen verran olen tekniikan kunnossapidon kanssa työskennellyt, että osaan kyllä vedellä oikeista naruista niin, ettei Veho ainakaan mua rahasta.
Kerran aiemmin Raision Veho oli tekemässä 700-1000 euron laskua mulle, mutta kielsin aloittamasta. Näyttöön tuli "No navigation module connected"-ilmoitus ja Raision Vehon mukaan navin antenni olisi pitänyt vaihtaa. Tutkin nettiä ja sieltä löytyi syy tuolle ilmoitukselle. Hanskalokeron vasemmassa reunassa on joku Beckerin matolaatikko, joka löystyy tärinästä ja lopulta aiheuttaa tuon ilmoituksen. Kun sen vain pukkasi takaisin, ilmoitus hävisi ja navi alkoi toimia normaalisti. Ilmeisesti asiassa Veho olisi halunnut edetä niin, että olisivat vaihtaneet antennin ja työntäneet Beckerin boksin paikoilleen. Ja kertoneet, että vika oli antennissa ja nyt toimii! 1000 euroa, kiitos! Pidän sitä mahdottomana ajatuksena, etteikö merkkihuollossa tiedettäisi, että se boksi voi aiheuttaa tuollaisen ilmoituksen. No tämä nyt levisi vähän AdBluesta pois, mutta varmaan joku mielensäpahoittaja antaa siitä palautetta. ;o)
Re: AdBlue
Se vaan on niin että veho tai kukaan muukaan merkkikorjaamo ei voi tehdä GW kyselyä tehtaalle ellei heillä ole liittää siellä korjaamolla tehtyä diagnoosia, tai voi tehdä mutta luultavasti sillon GW 0%. Siihen en ota kantaa että onko 150€ siittä diagnoosista paljon vai vähän.Betlehem kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 08:00 Näiden 2015 MB E 220CDI:n AdBlue-laitteiden ja varsinkin NOx-antureiden kanssa on mielenterveys kovilla. Ja, kun siihen liittyy rosvoyritys Veho niin aina vaan paranee. 14.5.19 vaihdettiin taempi anturi maahantuojan takuuna 65,000 km kohdalla. Sitten 21.12.20 meni molemmat sensorit huollon yhteydessä ohjelman päivityksen kera tehtaan takuuna uusiksi 119098 km kohdalla. Ja nyt taas 150098 km matkan jälkeen taempi anturi herjaa.
Paikallinen Mersu-tietäjä otti Xentry-dataa ulos ja tuomio oli P229F85, NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Signaali yli sallitun arvon.
Lielahden Vehon vastaus oli, että pitää mennä heille otattamaan uudestaan 150 euron testerilukemat ennen kuin voivat kertoa, että miten asiassa on mahdollista edetä. Olemassa oleva data ei kuulemma kelpaa. Eikä ole lainkaan varmaa, että tuleeko tehdas enää vastaan tunnistimen vaihdossa. On niillä otsaa rahastaa! Kai tämmösissä osissa joku takuu on? Tonnin heebelit on näköjään aina vajaan 18 kk jälkeen moro. Olkoonkin, että auto on jo 7 vuotta vanha, mutta se anturi on ollut siellä vasta 16 kk! Onko muilla vastaavia kokemuksia Vehon "palvelusta"? Mulla on kyllä lisääkin esimerkkejä sitä miten ao.pumppu pyrkii rahastamaan.
Toki merkkikorjaamolla melkoset kulut testereistä ja lisensseistä niin kyllä niillä tehtävistä hommista vähän rahaa tarttee saadakkin.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: AdBlue
Vikakoodi on jo luettu. Jos Veho olisi yhtään asiakaspalveluun panostava, ne olisivat olemassa olevan tiedon perusteella selvittäneet tehtaalta, mikä on tehtaan kanta asiaan. Sen jälkeen olisivat voineet ilmoittaa mulle, että mikä on tehtaan kanta. Jos tehdas ei kanna vastuutaan niin voin teettää työn muualla halvemmin kustannuksin kuin Veholla.
Re: AdBlue
Itse asioin Raisiossa myös tavallisesti, mutta vikakoodit kävin selvittämässä Salon Astrumissa. Ajoaikaa auto ilmoitti olevan enää muutama kymmenen kilometriä jäljellä ja luonnollisestikin olisvat halunneet minulle tonnin osat + työn myydä. Ei kuulemma mitenkään saa ajokilometrirajoitetta pois, joten nyt on vaan auto jätettävä Saloon remonttiin. Eivät halunneet edes yrittää nollata vikakoodeja.Betlehem kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 09:07 @ tilator
Seuraavassa episodissa tulen eskaloimaan asian niin pitkälle kuin on tarve. Vehon kohdalla raja ylittyy siinä, että pyrkivät rahastamaan ilman tietoa siitä, kuinka asiassa lopulta edetään. Ensin pitää saada varmuus maksajasta ja sitten vasta tehdään päätökset siitä, kuka anturin vaihtaa. Sen verran olen tekniikan kunnossapidon kanssa työskennellyt, että osaan kyllä vedellä oikeista naruista niin, ettei Veho ainakaan mua rahasta.
Kerran aiemmin Raision Veho oli tekemässä 700-1000 euron laskua mulle, mutta kielsin aloittamasta. Näyttöön tuli "No navigation module connected"-ilmoitus ja Raision Vehon mukaan navin antenni olisi pitänyt vaihtaa. Tutkin nettiä ja sieltä löytyi syy tuolle ilmoitukselle. Hanskalokeron vasemmassa reunassa on joku Beckerin matolaatikko, joka löystyy tärinästä ja lopulta aiheuttaa tuon ilmoituksen. Kun sen vain pukkasi takaisin, ilmoitus hävisi ja navi alkoi toimia normaalisti. Ilmeisesti asiassa Veho olisi halunnut edetä niin, että olisivat vaihtaneet antennin ja työntäneet Beckerin boksin paikoilleen. Ja kertoneet, että vika oli antennissa ja nyt toimii! 1000 euroa, kiitos! Pidän sitä mahdottomana ajatuksena, etteikö merkkihuollossa tiedettäisi, että se boksi voi aiheuttaa tuollaisen ilmoituksen. No tämä nyt levisi vähän AdBluesta pois, mutta varmaan joku mielensäpahoittaja antaa siitä palautetta. ;o)
Kirosin pariin kertaan varmaan ihan ääneen ja rupesin katsomaan kännykästä vieläkö Motonet on auki, jotta pääsisi sinne koodien nollaukseen. Johan alkoi tapahtua, eli sitten ajoivat Starilla koodien nollauksen kolmeen kertaan peräjälkeen ja jokaisella kerralla jotakin virhekoodia poistui. Ei kuitenkaan kaikkia kerralla. Lopulta kolmannella nollauksella ajomatkan rajoite oli taas poissa.
Varmasti oikein hyvin tiesivät, että noin se toimii. Kauppaa vaan olisi pitänyt saada.
Nuo tonnin osat saa maailmalta puoleen hintaan ja lisäksi varmistin, että kalleimman osan varaosakoodikaan ei vaihdu. Kallein osa olisi ollut adblue-suutin. Vika on kuitenkin vuotavassa letkussa, joten ei tuohon mitään satojen eurojen suutinta kyllä ruveta vaihtamaan vanhasta täysin identtiseen uuteen vain siksi, että Stari niin näyttää vaikka vika on viereisessä osassa.
Varsinainen vika on vielä korjaamatta, kun odottelen osia maailmalta. Nyt pitäisi vaan saada nollatua virhekoodit taas Starilla/Xentryllä, jotta saa taas ajoaikaa.
Onko langoilla Turun seudulta C4 Starin omistajaa nollaamista tekemään, jotta voisi Vehossa asiointia edelleen vältellä?
MB E240 -98
Re: AdBlue
Ei pelkkä vikakoodi yleensä riitä vaan tarvitsee liittää tulotestilista ja testerin tarkistusten tulos kyselyyn eikä luonnollisesti ne voi olla muun liikkeen ottamiaBetlehem kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 09:48 Vikakoodi on jo luettu. Jos Veho olisi yhtään asiakaspalveluun panostava, ne olisivat olemassa olevan tiedon perusteella selvittäneet tehtaalta, mikä on tehtaan kanta asiaan. Sen jälkeen olisivat voineet ilmoittaa mulle, että mikä on tehtaan kanta. Jos tehdas ei kanna vastuutaan niin voin teettää työn muualla halvemmin kustannuksin kuin Veholla.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: AdBlue
Ajomäärän rajoituksen nollaus vaatii tehdasyhteydellä olevan testerin ja joka nollauksesta jää jälki tehtaan järjestelmään. Siksi ohjeistus on että rikkinäiseen autoon ei saisi nollausta tehdätilator kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 10:44Itse asioin Raisiossa myös tavallisesti, mutta vikakoodit kävin selvittämässä Salon Astrumissa. Ajoaikaa auto ilmoitti olevan enää muutama kymmenen kilometriä jäljellä ja luonnollisestikin olisvat halunneet minulle tonnin osat + työn myydä. Ei kuulemma mitenkään saa ajokilometrirajoitetta pois, joten nyt on vaan auto jätettävä Saloon remonttiin. Eivät halunneet edes yrittää nollata vikakoodeja.Betlehem kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 09:07 @ tilator
Seuraavassa episodissa tulen eskaloimaan asian niin pitkälle kuin on tarve. Vehon kohdalla raja ylittyy siinä, että pyrkivät rahastamaan ilman tietoa siitä, kuinka asiassa lopulta edetään. Ensin pitää saada varmuus maksajasta ja sitten vasta tehdään päätökset siitä, kuka anturin vaihtaa. Sen verran olen tekniikan kunnossapidon kanssa työskennellyt, että osaan kyllä vedellä oikeista naruista niin, ettei Veho ainakaan mua rahasta.
Kerran aiemmin Raision Veho oli tekemässä 700-1000 euron laskua mulle, mutta kielsin aloittamasta. Näyttöön tuli "No navigation module connected"-ilmoitus ja Raision Vehon mukaan navin antenni olisi pitänyt vaihtaa. Tutkin nettiä ja sieltä löytyi syy tuolle ilmoitukselle. Hanskalokeron vasemmassa reunassa on joku Beckerin matolaatikko, joka löystyy tärinästä ja lopulta aiheuttaa tuon ilmoituksen. Kun sen vain pukkasi takaisin, ilmoitus hävisi ja navi alkoi toimia normaalisti. Ilmeisesti asiassa Veho olisi halunnut edetä niin, että olisivat vaihtaneet antennin ja työntäneet Beckerin boksin paikoilleen. Ja kertoneet, että vika oli antennissa ja nyt toimii! 1000 euroa, kiitos! Pidän sitä mahdottomana ajatuksena, etteikö merkkihuollossa tiedettäisi, että se boksi voi aiheuttaa tuollaisen ilmoituksen. No tämä nyt levisi vähän AdBluesta pois, mutta varmaan joku mielensäpahoittaja antaa siitä palautetta. ;o)
Kirosin pariin kertaan varmaan ihan ääneen ja rupesin katsomaan kännykästä vieläkö Motonet on auki, jotta pääsisi sinne koodien nollaukseen. Johan alkoi tapahtua, eli sitten ajoivat Starilla koodien nollauksen kolmeen kertaan peräjälkeen ja jokaisella kerralla jotakin virhekoodia poistui. Ei kuitenkaan kaikkia kerralla. Lopulta kolmannella nollauksella ajomatkan rajoite oli taas poissa.
Varmasti oikein hyvin tiesivät, että noin se toimii. Kauppaa vaan olisi pitänyt saada.
Nuo tonnin osat saa maailmalta puoleen hintaan ja lisäksi varmistin, että kalleimman osan varaosakoodikaan ei vaihdu. Kallein osa olisi ollut adblue-suutin. Vika on kuitenkin vuotavassa letkussa, joten ei tuohon mitään satojen eurojen suutinta kyllä ruveta vaihtamaan vanhasta täysin identtiseen uuteen vain siksi, että Stari niin näyttää vaikka vika on viereisessä osassa.
Varsinainen vika on vielä korjaamatta, kun odottelen osia maailmalta. Nyt pitäisi vaan saada nollatua virhekoodit taas Starilla/Xentryllä, jotta saa taas ajoaikaa.
Onko langoilla Turun seudulta C4 Starin omistajaa nollaamista tekemään, jotta voisi Vehossa asiointia edelleen vältellä?
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: AdBlue
Ohjeistus saa olla mitä ohjeistaja haluaa, mutta kun minä olen auton ostanut ja maksanut voin kaiketi sentään itse päättää mitä sille tehdään.
Ajomäärän rajoituksen nollaus tomi kyllä oikein hyvin moneen kertaan alle 10 euron adapterilla ja kännykän Torque lite softalla. Nyt vaan tuli eteen vikakoodi, jota tuo ei kykene enää nollaamaan.
MB E240 -98
Re: AdBlue
Kerroin vaan miksi sitä merkkikorjaamot eivät kovin mielellään nollaa.tilator kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 11:22Ohjeistus saa olla mitä ohjeistaja haluaa, mutta kun minä olen auton ostanut ja maksanut voin kaiketi sentään itse päättää mitä sille tehdään.
Ajomäärän rajoituksen nollaus tomi kyllä oikein hyvin moneen kertaan alle 10 euron adapterilla ja kännykän Torque lite softalla. Nyt vaan tuli eteen vikakoodi, jota tuo ei kykene enää nollaamaan.
Se luultavasti on juuri se ajomäärän rajoitus vikakoodi mitä ei saa nollattua ilman tehdasyhteyttä. Koittaa toki voi mutta päivittäin itsekkin niitä tässä nollaillaan yleiskorjaamoiden jäljiltä kun eivät niitä itse pysty nollaamaan.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: AdBlue
Kyllä, jos teet sen itse.
Muuten se on oikeastaan niin, että voit päättää mitä sille ei tehdä. Tekijä voi päättää myöskin, ettei suostu tekemään jotain, vaikka kuinka haluaisit.
Sitten jos sekä sinä että tekijä molemmat haluatte että autolle tehdään jotain, niin kyseinen tekijä voi sen autollesi tehdä.
Voi siis syntyä tilanne että haluat autollesi tehtävänä jotain, jota et pysty itse tekemään, ja maailmassa ei ole ketään muuta joka sen suostuisi tekemään. Silloin et oikeastaan voi päättää, että autollesi tehdään tuo asia.
Re: AdBlue
Kiitoksia tästä informatiivisesta viestistä.tj86430 kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 11:55Kyllä, jos teet sen itse.
Muuten se on oikeastaan niin, että voit päättää mitä sille ei tehdä. Tekijä voi päättää myöskin, ettei suostu tekemään jotain, vaikka kuinka haluaisit.
Sitten jos sekä sinä että tekijä molemmat haluatte että autolle tehdään jotain, niin kyseinen tekijä voi sen autollesi tehdä.
Voi siis syntyä tilanne että haluat autollesi tehtävänä jotain, jota et pysty itse tekemään, ja maailmassa ei ole ketään muuta joka sen suostuisi tekemään. Silloin et oikeastaan voi päättää, että autollesi tehdään tuo asia.
Raision Vehon pikahuollossa ajomäärän rajoitus taas häipyi ja edelleen sama toistui, että yhdellä nollaamisella ei onnistunut.
Sitä en kysynyt, olivatko yhteydessä kotkanpesään tai mahdollisesti jonnekin muualle yläilmoihin. Samalla reissulla tuli haettua postista uusi letku.
MB E240 -98
Re: AdBlue
Huoltomiehen mukaan vikakoodi saattaa edellyttää jonkin ohjaimen tai sen osan firmiksen asentamista kokonaan uusiksi. En sen tarkemmin tiedä asiasta, mutta kuulostaa siltä, että sitkeimmät virhekoodit putsataan ajamalla koko softa ensin sileäksi ja ohjelmoimalla sen jälkeen uusiksi.
Tästä syystä huoltomies myös kysyi, onko ropposessa sen alkuperäinen softa vai onko tehty jotakin säätöä. Muutos kun tietenkin olisi samalla häipynyt.
MB E240 -98
Re: AdBlue
Siis se vaatii ohjainlaitteen SCN koodauksen, mikä taas vaatii että on testeri tehdasyhteydellätilator kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 13:39Huoltomiehen mukaan vikakoodi saattaa edellyttää jonkin ohjaimen tai sen osan firmiksen asentamista kokonaan uusiksi. En sen tarkemmin tiedä asiasta, mutta kuulostaa siltä, että sitkeimmät virhekoodit putsataan ajamalla koko softa ensin sileäksi ja ohjelmoimalla sen jälkeen uusiksi.
Tästä syystä huoltomies myös kysyi, onko ropposessa sen alkuperäinen softa vai onko tehty jotakin säätöä. Muutos kun tietenkin olisi samalla häipynyt.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Mersumies
- Viestit: 3093
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue
Mitäs sitten tapahtuu, kun kmlaskuri mene nollaan? pysähtyy niille sijoilleen, vai ei saa enään käynnistettyä, mutta pystyy ajamaan, kunhan ei sammuta?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue
Jos oikein olen ymmärtänyt, saa vielä sammuttamisen jälkeen käyntiin kun moottori on lämmin. Jäähtymisen jälkeen ei enää onnistu.tahtoomersun kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 18:50 Mitäs sitten tapahtuu, kun kmlaskuri mene nollaan? pysähtyy niille sijoilleen, vai ei saa enään käynnistettyä, mutta pystyy ajamaan, kunhan ei sammuta?
Missä tämä raja menee, olisi tietysti mielenkiintoista tietää. Voisi laittaa lämpömittarin anturiksi sopivan vastuksen, jotta moottori olisi aina lämmin

Raision Vehosta piti vielä aiemmin lisäämäni, että siellä niitä käytettyjä adblue-säiliöitä näytti olevan pitkin lattioita. Sillä paikalla, jossa oma ropposeni oli johdon päässä, oli kolme poistettua säiliötä.
MB E240 -98
Re: AdBlue
Taisivat olla rikkinäisiä vaihdettujatilator kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 18:54Jos oikein olen ymmärtänyt, saa vielä sammuttamisen jälkeen käyntiin kun moottori on lämmin. Jäähtymisen jälkeen ei enää onnistu.tahtoomersun kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 18:50 Mitäs sitten tapahtuu, kun kmlaskuri mene nollaan? pysähtyy niille sijoilleen, vai ei saa enään käynnistettyä, mutta pystyy ajamaan, kunhan ei sammuta?
Missä tämä raja menee, olisi tietysti mielenkiintoista tietää. Voisi laittaa lämpömittarin anturiksi sopivan vastuksen, jotta moottori olisi aina lämmin
Raision Vehosta piti vielä aiemmin lisäämäni, että siellä niitä käytettyjä adblue-säiliöitä näytti olevan pitkin lattioita. Sillä paikalla, jossa oma ropposeni oli johdon päässä, oli kolme poistettua säiliötä.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d