W906,etupää kolisee
W906,etupää kolisee
Terve,
W906 2013 M1 auto (180.000km.) pääasiassa pitkää maantieajoa.
Etupäästä on alkanut pikkuhiljaa kolinaa epätasaisilla pinnoilla, kuten esim.nimismiehen kiharat ja mukulakivi.
Mitkä ovat yleisimmät kohteet mitkä olisivat mahdollisesti uusimista vailla?.
W906 2013 M1 auto (180.000km.) pääasiassa pitkää maantieajoa.
Etupäästä on alkanut pikkuhiljaa kolinaa epätasaisilla pinnoilla, kuten esim.nimismiehen kiharat ja mukulakivi.
Mitkä ovat yleisimmät kohteet mitkä olisivat mahdollisesti uusimista vailla?.
Re: W906,etupää kolisee
Tuntematta rakennetta sinällään niin yleisimmät on vakaajan puslat ja alapallonivel...heiluttelemalla ja puristamalla niveliä voit löytääkin vian....meneekös auto suoraan?
Vakaajan välykset ei tunnu ajettavuudessa mutta muut kylläkin.
Vakaajan välykset ei tunnu ajettavuudessa mutta muut kylläkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W906,etupää kolisee
Vetää hieman oikealle.
Re: W906,etupää kolisee
Mulla aiheutti etuvakaajan runkopuslat kolinaa montuissa, mutta muuten ajossa ei huomannut vikaa. Vaihdoin puslat ja pannat, niin kolina katosi.
Sprinter w906 311cdi maxi
Re: W906,etupää kolisee
Puslat tilattu, joten ensiviikolla pääsee vaihtamaan ne.
Re: W906,etupää kolisee
Kallistuksenvakaajien kumipuslat on nyt vaihdettu eteen ja taakse. Kolina vaimeni hieman mutta edessä skrumleaa pienissä epätasaisuuksissa vielä joku, iskarit näyttää kuiville. Joku pieni välys etuakselistossa on vielä. Olisiko valistuneita arvauksia??.
Re: W906,etupää kolisee
Raidetangon sisempi kiinnitys näyttää ääntävän, kuten saksalalaisen "laadun" kuuluukin...
Re: W906,etupää kolisee
Onko nostettu alatukivarsista joskus ?
Ei kuulemma saisi.
Aiheuttaa marmorin tiedon mukaan vaurioita.
Ei kuulemma saisi.
Aiheuttaa marmorin tiedon mukaan vaurioita.
Re: W906,etupää kolisee
Mulla on nostanu palkista, ei suinkaa tukivarsista.
En kyllä tiedä kuin isoo vaurioo tekis jos nostaa tukivarresta, epäilen että tekee mitään. Kyllähän siinä pallolle tulee sitten voima "väärin" kun normaalisti Sprinter "roikkuu" pallon varassa ja jos nostaa tukivarresta niin sitten se rengasmassa lepää sen pallon päällä, itse auton massahan tulee sen tukivarren päälle jokatapauksessa koska etujousi tukee tohon tukivarteen. Tukivarsi on peltiä, siihen voi tulla lommo. Pusliin voi tulla voimia joita normaalisti ei tulis mutta tuskimpa ne siitä hajoaa kun ei kovin pitkään ole.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.