W108 Bagged Touhuja
Re: W108 Bagged Touhuja
Vähän lisää taas tutkittu puolaa odotellessa.Virranjakajan alipainekello taitaa olla jumissa.Minulla tuli auton mukana muutama käytetty vara virranjakaja ja niissä oli myös kellot yhtä jumissa,sai sormenpäät punasena painaa kellon vipua,että liikkuu mihinkään,joten tuskin jaksaa alipaineellakaan liikkua ( imemällä putkesta ei tapahtunut myös mitään liikettä jakajassa ). Tilasinpa tämänkin nyt uuden.
Venttiilit pitäisi myös säätää, tai katsoa rakotulkilla läpi ainakin.Löytyisiköhän joltain säätöohjetta venttiileille (m130)?
Venttiilit pitäisi myös säätää, tai katsoa rakotulkilla läpi ainakin.Löytyisiköhän joltain säätöohjetta venttiileille (m130)?
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Puola ei vaikuttanut käyntiin juurikaan.Tänään tuli mieleen tarkistaa maadoitukset ja olihan nuo nyt aika heikossa kunnossa.Moottorin maadoitus ja liitin aivan maalissa,ruosteessa ja likaa jne.No tämä akun maadoitus on kyllä varmasti ruosteisin vähään aikaan ja kaapeli aikalaill ehtoo puolella.Putsasin teräsharjalla ja hiomalla kaikki kunnolla,että varmasti on kunnossa niiltä osin.Sattuikin hyllyssä olemaan uusi kunnollinen kaapeli jäänyt pystylampun korjauksista yli,joten sen laitoin paikalleen.Käyntiin en nyt kokeillut,josko olisi jotain vaikuttanut.
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Täähän onkin kutoskoneinen, luulin jostain että ns raidmersu sähköruiskukasilla . Mites mekaaninen ruisku, jos on ollut kaksi kesää ajossa niin se varmaan toimii oikein, vaikkakin oli seisonut 10 vuotta. Seisotus on tulle myrkkyä. Normaalisti, etenkin nykybensalla pitäisi parin kk välein käyttää ettei ruutan sisukalut talmaannu.vk00 kirjoitti: ↑Ti 01.02.2022 18:44
Autohan on 2.8l koneella/automaattiloota,mustat nahat ja kattoluukku mainittavia juttuja.Historiasta ei sen koommin ole tietoa kuin,että Ruotsista tuotu joskus ja olikohan 10v seisonut käyttämättä tallissa.Nyt kaksi kesää ollut ajossa,jona aikana myös ilma-alusta asennettu.Autossa oli ollut myös jotain käyntihäiriöitä,mitkä pitäisi olla kunnossa tällähetkellä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W108 Bagged Touhuja
Eilen kirjoittelin,että putsailin nuo maadoitukset ja vaihdoin kaapelit.Tänään vielä vaihtelin plussa kaapelinkin,kun näytti osittain niin huonolta.Ainakin virtapuoli alkaa olla nyt uusittu suht hyvin.Kokeilin sitten käyntiin,niin eihän se luvannutkaan,ei varmaan ole saanut maita juurikaan,koska nyt sytkä oli aivan pielessä ja purkkia kääntämällä reilusti rupesi käymään jo kivemman.Huomenna jatketaan vielä venttiilien parissa ja säädetään sytytys kohdalleen,sekä öljyt ja nesteet vaihdan ja jotai tiivisteitä.karra kirjoitti: ↑Pe 29.04.2022 11:00Täähän onkin kutoskoneinen, luulin jostain että ns raidmersu sähköruiskukasilla . Mites mekaaninen ruisku, jos on ollut kaksi kesää ajossa niin se varmaan toimii oikein, vaikkakin oli seisonut 10 vuotta. Seisotus on tulle myrkkyä. Normaalisti, etenkin nykybensalla pitäisi parin kk välein käyttää ettei ruutan sisukalut talmaannu.vk00 kirjoitti: ↑Ti 01.02.2022 18:44
Autohan on 2.8l koneella/automaattiloota,mustat nahat ja kattoluukku mainittavia juttuja.Historiasta ei sen koommin ole tietoa kuin,että Ruotsista tuotu joskus ja olikohan 10v seisonut käyttämättä tallissa.Nyt kaksi kesää ollut ajossa,jona aikana myös ilma-alusta asennettu.Autossa oli ollut myös jotain käyntihäiriöitä,mitkä pitäisi olla kunnossa tällähetkellä.
Turkin poika laittoi kuvan vanteista, oli saanut valmiiksi.Kuulemma myöhästyy toimitus muutaman päivän ramadan takia
Viimeksi muokannut vk00, Pe 13.05.2022 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Eihän laturin tuotolle ole sinällään rajaa, kunhan on riitttävä. Elikkä 35a laturin tilalle voi llaittaa vaikka 180A jos se vaan sinne sopii. toki voi kiilaremmi olla ihmeissään jos sen kautta aletaan kovin kovia tehoja repimään. Tuon vesiletkun kumminkin vaihtaisen johonkin alkuperäisempään, kun tuo on varmaankin jokin yleistarivike ja aika pahan näköinen. Ainakin omaan silmään karttaa pahasti.
Nuo vanteet on kyllä jotain
Nuo vanteet on kyllä jotain
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W108 Bagged Touhuja
Joo se on hieno haitariputki ...Syylärin pinnasta en edes kehtaa kuvaa laittaa,ihmeesti siellä nesteet pysyy (toistaiseksi) ..kunhan sais nyt eka käymään ja kulkemaan jotenkin asiallisesti,niin alkaa sitten katselemaan siistimmäksi paikkoja ..Kiitos,kyllä tuollasia meinasin pystäriin jossain vaiheessa tilailla vastaavia, mutta jäi tekemättä.Tähän oli pakko saada.moska kirjoitti: ↑Pe 29.04.2022 22:48 Eihän laturin tuotolle ole sinällään rajaa, kunhan on riitttävä. Elikkä 35a laturin tilalle voi llaittaa vaikka 180A jos se vaan sinne sopii. toki voi kiilaremmi olla ihmeissään jos sen kautta aletaan kovin kovia tehoja repimään. Tuon vesiletkun kumminkin vaihtaisen johonkin alkuperäisempään, kun tuo on varmaankin jokin yleistarivike ja aika pahan näköinen. Ainakin omaan silmään karttaa pahasti.
Nuo vanteet on kyllä jotain
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Pentat on kyllä itsellä on kans työnalla semmoiset ihan suomalaisella tekijällä.
Eroa nuilla ja mun vanteilla tulee olemaan että keskiö kasataan mulla lipan ja kannun väliin. Itseä on aina häirinnyt jollaintapaa tuo tr custom wheelssin ja tt polishin tyyli kasata lipan päälle tuo keskiö.
Eroa nuilla ja mun vanteilla tulee olemaan että keskiö kasataan mulla lipan ja kannun väliin. Itseä on aina häirinnyt jollaintapaa tuo tr custom wheelssin ja tt polishin tyyli kasata lipan päälle tuo keskiö.
Re: W108 Bagged Touhuja
Täytyy sanoa et hienot vanteet tulossa w108
Kukas näitä Suomessa tekee? Joskus pari vuotta löysin yhden vanteen tekijän. Mut yhteystiedot olen hukannut. Tarvisi tehdä 3.os 18" vanteisiin uudet keskiöt 15" secin orkkis vanteista.
Kukas näitä Suomessa tekee? Joskus pari vuotta löysin yhden vanteen tekijän. Mut yhteystiedot olen hukannut. Tarvisi tehdä 3.os 18" vanteisiin uudet keskiöt 15" secin orkkis vanteista.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W108 Bagged Touhuja
Joni kilpelä. Facebookissa nimellä jii koo.
Se on koneistanu mulle Mersun kasireikäset jo aikasemmin kun tein niistä 3 osaiset. Ja nyt työn alla tosiaan pentat. Todellakin voin suositella sitä, on paljo tehny splittejä ja muita vannemuutoksia, ainoa vaan että tekee muiden työn ohessa ja vanteita silläkin jonossa joten aikataulut voi venyä aika pitkiksi.
Re: W108 Bagged Touhuja
Kiitos.Liekkö se on helpompi tehdä tuohon päälle sitten? Saako kysellä paljonko kustantaa Suomessa teettää,tai alkaako summa millä numerolla?, jos et halua paljastaabasa kirjoitti: ↑La 30.04.2022 13:37 Pentat on kyllä itsellä on kans työnalla semmoiset ihan suomalaisella tekijällä.
Eroa nuilla ja mun vanteilla tulee olemaan että keskiö kasataan mulla lipan ja kannun väliin. Itseä on aina häirinnyt jollaintapaa tuo tr custom wheelssin ja tt polishin tyyli kasata lipan päälle tuo keskiö.
Kiitos
Tänään menikin reipas 10h tallilla,mutta saatiin tulostakin aikaiseksi.Venttiilejä ei säädelty,koska oli säätömutterit aivan pirun tiukat ja itsellä ei mitään käryä pitääkö siinä aukoa joku lukitus ensin? No,venttiilit oli kuitenkin ihan ok säädöissä,toki pientä heittoa,mutta ei pitäisi vaikuttaa käyntiin.
Sitten vaihtelin Ngk tulpat Boschiin ja siinä samalla huomasi taas,kuten viikko sitten tulppia vaihdellessa,että 1 2 3 oli ok,mutta 4 märkä ja 5 6 nokiset.
Sitten kaasareiden ihmettelyä ja takimmainen heilui jonkunverran edestakaisin,kun kahdella kädellä liikutti,joten otettiin se pöydälle ja kaikki auki mikä lähti,koska edellinen omistaja oli tilaillut tiivkstesarjaa ja löytyi sieltä pääsuutinta yms. osaa myös.Ei muutakun kaasari takasin paikalleen ja johan tärähti käymään kaikilla.Koeajon kautta takaisin talliin ja loput hilut kiinni,jonka jälkeen auto starttaa,mutta ei lähde käyntiin.Puola oli tulikuuma ja joku aikaa siinä ihmeteltiin,niin tajuttiin edellinen omistaja on vetänyt ilma-alustan herätteen Puolalle...se irti sieltä ja taas toimii .Ajelin autolla tuossa reipas 30min lenkkiä ja hyvin pelasi.
Konehuonetta
Puristuspainemittaus oli aika hyvä
Ratti meni paikoilleen
Laitetaan nyt yksi ulkokuva,nämä ei vielä ihan turkinpojan pentat ole
Starttaus ja toimii! (Kuvaa painamalla pitäisi aueta videoklippi)
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Kiitos.Liekkö se on helpompi tehdä tuohon päälle sitten? Saako kysellä paljonko kustantaa Suomessa teettää,tai alkaako summa millä numerolla?, jos et halua paljastaabasa kirjoitti: ↑La 30.04.2022 13:37 Pentat on kyllä itsellä on kans työnalla semmoiset ihan suomalaisella tekijällä.
Eroa nuilla ja mun vanteilla tulee olemaan että keskiö kasataan mulla lipan ja kannun väliin. Itseä on aina häirinnyt jollaintapaa tuo tr custom wheelssin ja tt polishin tyyli kasata lipan päälle tuo keskiö.
Hintahan koostuu kuin paljo pitää koneistaa ja hitsaamaan. Mullehhan ei tuu siis kuin koneistetut keskiöt, lipat kannut ja kaikki muut mitä tarvii hommaan itse tai hyödynnän omia varastoja (paljon kertynyt kaikkea lippoja ja pultteja).
Kasireikäsen koneistus kustansi noin 600e. Tosiaan tapauskohtainen joka vannesarjalle mitä koneistaa.
Re: W108 Bagged Touhuja
Kaasarit! Allekirjoituksessa lukee että SE joten luulin ruiskuksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W108 Bagged Touhuja
Noniin.Vappucruisingit käyty ajelemassa.Aamulla lähdin hakemaan autoa tallilta ja starttaa kyllä,mutta ei inahdakkaan..voi perkele mikä paskakasa tuli tuumailtua,kun ei vaan lupaa vaikka kuinka kokeilee.Soittelin sitten kaverille,että mikähän nyt tuli ja vinkkasi,että pakko olla virtalukon pohja tai joku vastaava,kun kaikki osat vaihdettu muuten ja eilen toimi vielä nätisti.
Heiluttelin sitten virtalukkoon tulevaa pistoketta ja hörähti käyntiin heti.Täytyy siis seuraavaksi tutkia sinne suuntaan.Siitä kuitenkin koko päivä tuli ajeltu ja toimi kyllä kivasti.Onhan siinä kaikkea pientä tekemistä,mutta pystyypähän ajella.
Aika tonttiinhan toi painuu ja melko härski on noin kapeilla vanteilla
Heiluttelin sitten virtalukkoon tulevaa pistoketta ja hörähti käyntiin heti.Täytyy siis seuraavaksi tutkia sinne suuntaan.Siitä kuitenkin koko päivä tuli ajeltu ja toimi kyllä kivasti.Onhan siinä kaikkea pientä tekemistä,mutta pystyypähän ajella.
Aika tonttiinhan toi painuu ja melko härski on noin kapeilla vanteilla
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Osaako joku sanoa mikä pötikkä tuossa laatikon kyljessä on ja mistä/millainen tiiviste sinne tulee,saisiko itse tehtyä vai saako jostain tilattua? Kokeilin saksan sivuja katsella ja soitin myös KL,mutta ei taas oikein tuottanut tulosta.Vuotaa vain hieman laatkkkoöljyä ihan varresta ja joku oli kätevästi liimamassalla kokeillut korjata Omassa talli ahdas ja nosturia puuttuu,niin ei pääse auton alle tutkimaan kunnolla.Ensiviikonloppuna taas mahis mennä nosturille mutta olisi kiva olla aina mahdollisimman paljon osia mukana sinne
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Jarruremonttia pääsi tekemään,kun satulat rupesivat takaa jumittamaan.Ei ollutkaan ihan helppo homma saada satuloita,koska Suomessa myydään eioota ja saksansivuilta saa,mutta hintaa 267€/kpl (35mm mäntä).Suuremmilla männillä yli 300€.Tiivistesarjojakaan ei oikein tahtonut Suomesta löytyä.Jälkeenpäin löysin KL sivuilta,että sinne menee w124/201 35mm tiivisteet.Tiskillä myivät eioota näillekin kun olin aiemmin kysellyt.
No sinne kävi kuitenkin w123/114/126 satulat.Männät on näissä 38mm ja sisempi muoto hieman erilainen,sekä jarruputki tulee hiukan eri kohtaan.Hintaa jäi 59.90€/kpl + n.20€ palat/asennussarja.
Vanteetkin tulivat haettua ja mitä nyt nopeasti tarkistelin,niin ei ainakaan maalijäljellä voi kehua,koska roskia oli reilusti joissain vanteissa,sekä pultinreikien sivut ei ole saaneet kunnolla maalia,kehäpultit on halkaissut maali/lakkapintaa kiristysvaiheessa ja taisi jossain ollut livennyt porakonekkin lakkapinnalle,keskikupit puuttuivat kokonaan ,vaikka piti hintaan kuulua,sisäkehien piti olla mustat ja ovat harmaat.Eli sanomista löytyy,vaikka hinta on suht kova kyseisille tuotteille.Jätin vanteet rengasliikkeeseen ja toivotaan,että olisi kuitenkin suorat ja ilmat pysyisi sisällä .
Öljyt ja nesteet tuli moottoriin vaihdettua myös.Toi vaihdelaatikon anturi tai mikälie sai myös uuden kumitiivisteen sisään menevään osaan ja varteen tiivisteliima+kupariprikka.
Kuva satuloiden eroista.
No sinne kävi kuitenkin w123/114/126 satulat.Männät on näissä 38mm ja sisempi muoto hieman erilainen,sekä jarruputki tulee hiukan eri kohtaan.Hintaa jäi 59.90€/kpl + n.20€ palat/asennussarja.
Vanteetkin tulivat haettua ja mitä nyt nopeasti tarkistelin,niin ei ainakaan maalijäljellä voi kehua,koska roskia oli reilusti joissain vanteissa,sekä pultinreikien sivut ei ole saaneet kunnolla maalia,kehäpultit on halkaissut maali/lakkapintaa kiristysvaiheessa ja taisi jossain ollut livennyt porakonekkin lakkapinnalle,keskikupit puuttuivat kokonaan ,vaikka piti hintaan kuulua,sisäkehien piti olla mustat ja ovat harmaat.Eli sanomista löytyy,vaikka hinta on suht kova kyseisille tuotteille.Jätin vanteet rengasliikkeeseen ja toivotaan,että olisi kuitenkin suorat ja ilmat pysyisi sisällä .
Öljyt ja nesteet tuli moottoriin vaihdettua myös.Toi vaihdelaatikon anturi tai mikälie sai myös uuden kumitiivisteen sisään menevään osaan ja varteen tiivisteliima+kupariprikka.
Kuva satuloiden eroista.
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Mulla olis noita vanhanmallin Amg lätkiä kun teetin niitä aikanaan omaan käyttöön. Jos noissa siis sama keskireikä kun aidoissa AMG pentoissa.
Hyvännäköset vanteet kuvissa, et ole ensimmäinen joka on vähän mutissut työnlaadussa näissä ulkomaan spliteissä.
Hyvännäköset vanteet kuvissa, et ole ensimmäinen joka on vähän mutissut työnlaadussa näissä ulkomaan spliteissä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W108 Bagged Touhuja
Näissä on joku ihmekoko,ei käy mersun oma 75mm vai mikä se on ja kokeilin toisien pentojen kuppia mikä ei myös sopinut.Kyselin kuppien perään ja lupaili,että olisi tälläviikolla minulla,mutta eipä ole mistään UPS tms tullut mitään vahvistuksia..
Merseedespents
Re: W108 Bagged Touhuja
Juu noi penta kupit on 59/60mm ulkoa ja 55mm muistaakseni siitä kiinnityskehältä. Uudemmat 75mm ei käy ja kinukit myy väärällä designilla sekä kuppia, että logoa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)