190 2.0D Muutos 3.0TD

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

190 2.0D Muutos 3.0TD

Viesti Kirjoittaja pultti »

Mitkä jarrut täytyy laittaa ja mikä alusta? Pitääkö lupa hakea vai saako leimattua suoraan? Onhan näitä muutettu suomessa!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

En ihan ensimmäisenä laittaisi 3.0TD:ä 201:n pellin alle.
Kun kahtoo noita "isojen poikien" pellin alusia, niin itkettäis ruveta vaihtaan laturin hihnaa tai kytkintä :wink:
Pitää olla Superturbo 400HP>>>> ennenkuin on mitään järkeä. Tai no järkeä.... harrastuksissa... :roll:

Jokatapauksessa melekonen savotta. Kardaanit ym. voimansiirto täytyy melkein valmistaa itse.

Itse ainakin nyt olisin enemmän 290DT:n kannalla. Ehkäpä tässä joskus omaan... :twisted:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aki P kirjoitti:Itse ainakin nyt olisin enemmän 290DT:n kannalla. Ehkäpä tässä joskus omaan... :twisted:
Ja tuommoinenhan olisi nyt kaupan....
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mauri H. kirjoitti:
Ja tuommoinenhan olisi nyt kaupan....
Mitäs nuo tommoset "Mjoottorit" maksaa?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aki P kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Ja tuommoinenhan olisi nyt kaupan....
Mitäs nuo tommoset "Mjoottorit" maksaa?
Tiedä niistä, mutta koko auto on siis kaupan, W201 2.9 koneella.

Jormalta voi kysellä jos kiinnostaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mauri H. kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Ja tuommoinenhan olisi nyt kaupan....
Mitäs nuo tommoset "Mjoottorit" maksaa?
Tiedä niistä, mutta koko auto on siis kaupan, W201 2.9 koneella.

Jormalta voi kysellä jos kiinnostaa.
Joop. Muuten hyvä, mutta kun on tottunut että jos jotain tehdään niin tehdään itse ja omien kykyjen mukaan. Vaikkei niin hyvä tuliskaan. Menee hauska harrastus hukkaan jos valmiin ostaa. :wink:
Ja meidän rouva ei tarvii Superturboa :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Joop. Muuten hyvä, mutta kun on tottunut että jos jotain tehdään niin tehdään itse ja omien kykyjen mukaan. Vaikkei niin hyvä tuliskaan. Menee hauska harrastus hukkaan jos valmiin ostaa.


jep! olen samaa mieltä,itse kun rakentelee niin tietää mitä on syöny :roll:
ja harrastushan tämä turpottelu on varmaan 99prosenttisesti turbo miehille :wink:
ML W164
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pultti »

Onko pituus eroa koneissa 2.9- 3.0? Vai miksi toi 2.9 ?Ainakin on kalliimpi ostaa toi 2.9 mylly
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

pultti kirjoitti:Onko pituus eroa koneissa 2.9- 3.0? Vai miksi toi 2.9 ?Ainakin on kalliimpi ostaa toi 2.9 mylly
2.9 on OM602:sen pohjalta tehty eli 5-sylinterinen. 3.0 kuusisylinterinen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14195
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lisäksi 2.9 (2874 cm3) on suoraruiskumoottori ja paljon uudempi tyyppi.
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 27.12.2004 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pultti »

Meneekö suoraan toi 2.9TD pellin alle ja mitä täytyy laittaa että saa leiman?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

190 turbod

Viesti Kirjoittaja esko »

voi käyttää 2,6 B vastaavuustietoja
jäähdytetyt satulat eteen jne..löytyy varastosta...
tallista löytyis 2.9 l esikammiodiesel
jonka vois turbottaa..

kuullaan
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pultti »

kyllä se kone vois kiinnostaa! Laita viestiä siitä koneesta ja jarruista
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Taitaapi tuossa 290:ssa olla kaikista järein alakerta.... kestääpi kiusata isoillakin paineilla.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, alkakerta on tuossa tosi raju, rakenteesta johtuen huipputeho jää noita esikammiollisia pienemmäksi, mutta kyllä tuostakin sen n. 300 hv irti saa, ja vääntö ja käyttöominaisuudet on muhkeat. Ja kestää ajaa kaasu pohjassa vaikka Rovaniemelle (mutta mistä? :lol: ).
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Mauri H. kirjoitti: Ja kestää ajaa kaasu pohjassa vaikka Rovaniemelle (mutta mistä? :lol: ).
Ainakin Rovaniemen maalaiskunnasta :lol:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tai ainakin ounasvaaralta keskustaan...

Eikös noissa koneissa ole nuo kannet vähän huonommin virtaavia. Siksi vissiin vähemmän virivaraa.
Joku mersupurkaamo??
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pultti »

No ei tosta 190:sta rakettia tehdä!? Mutta kumminkin semmoinen että ei tarvi jaloissa pyöriä :lol: :lol: ps.KONETTA KANNATTAA TARJOTA JA JARRUJA
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

pultti kirjoitti:No ei tosta 190:sta rakettia tehdä!? Mutta kumminkin semmoinen että ei tarvi jaloissa pyöriä
Niinpä niin... tuttua puhetta.

Itsekin taisin aluksi puhua, että jos vaan samanverran tehoa mitä bensassa oli eli n.120hp. Mutta nyt meinaa tuo nälkä kasvaa. Tuli isompaa pumppua lisärikastuksella ym.. Ja tehoja mieluummin likelle 200Hp.
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin