Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Kävin tänään ihmettelämässä uusia A-C-E-S sarjalaisia, S oli täysähkö mallia. Vuosivuodelta huomaa että kulutusyhteiskunta kirous se vaan jyllää negatiiviseen suuntaan näissäkin, EQS hinta lappua kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä sisustan halpuutta ja sen viimeistelyn tasoa.
Näiden kanssa kun touhuilee, eri vuotisia, eri vuosikymmeniltä niin huomaa hyvin mistä kaikesta voidaan tinkiä ja todellakin tehdään mistä se voidaan tehdä. Jossain kohtaa S-sarja oli täysin ylivoimainen muihin merkkeihin verrattuna, kesti hyvin vertailun (ja jopa parempi sisustan laatu mersussa) vs. ns. ökysarjan autoihin, esimerkiksi rolssiin jne. Nyt tämä nykyinen EQS on lähinnä vitsi sen puolesta C-sarjalaiseen verrattavissa, voisi hyvin sanoa että keskiluokkaisen amerikkalaisen daily driver
Jotain huomattuja juttuja line-upissa (a-c-e-s): ratin takana oleva käyttöviikset, mitä ihmettä...halpaa muovia, valusaumat tuntuu jne. Sisäpuolelta oven kahvat heiluu Jopa takaluukun alapohjan kahva, sitä ei taida enää mitenkään voida vähentää muovin määrää ilman että rakenne kärsii, valusaumat tässäkin tunnet käyttäessä, ihmettelen jos kestää edes ekan omistajan ajan.
Maalipinta, no , on niissä sentään värit karmeja myöden.
Onnittelen kyllä tehdasta, on hyvä ratsastaa menneiden vuosikymmenien takaisella imagolla ja myydä ylihintaista tuubaa syöpäläisille
Näiden kanssa kun touhuilee, eri vuotisia, eri vuosikymmeniltä niin huomaa hyvin mistä kaikesta voidaan tinkiä ja todellakin tehdään mistä se voidaan tehdä. Jossain kohtaa S-sarja oli täysin ylivoimainen muihin merkkeihin verrattuna, kesti hyvin vertailun (ja jopa parempi sisustan laatu mersussa) vs. ns. ökysarjan autoihin, esimerkiksi rolssiin jne. Nyt tämä nykyinen EQS on lähinnä vitsi sen puolesta C-sarjalaiseen verrattavissa, voisi hyvin sanoa että keskiluokkaisen amerikkalaisen daily driver
Jotain huomattuja juttuja line-upissa (a-c-e-s): ratin takana oleva käyttöviikset, mitä ihmettä...halpaa muovia, valusaumat tuntuu jne. Sisäpuolelta oven kahvat heiluu Jopa takaluukun alapohjan kahva, sitä ei taida enää mitenkään voida vähentää muovin määrää ilman että rakenne kärsii, valusaumat tässäkin tunnet käyttäessä, ihmettelen jos kestää edes ekan omistajan ajan.
Maalipinta, no , on niissä sentään värit karmeja myöden.
Onnittelen kyllä tehdasta, on hyvä ratsastaa menneiden vuosikymmenien takaisella imagolla ja myydä ylihintaista tuubaa syöpäläisille
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Mulla lähti maalit C-sarjalaisen konepellin reunasta, kun pyyhkijät oli lumimyrskyn aikana ylhäällä ja aamulla starttasin auton epähuomiossa ennen kuin laskin pyyhkijät alas. Lähtivät päälle ja kuskin puolen pyyhkijän juuren suojamuovi, siis muovi, repi maalit mennessään, vaikkei ollut edes mitään reunaa, mikä olisi ottanut peltiin ensin kiinni. Sen lisäksi ties sun mitä vaivaa ja brenkkaa, mitä ei ole koskaan ollut yhdessäkään aiemmassa 50 tkm ajetussa autossa, joita on ollut paitsi Pösössä, joka vielä johtaa niukasti korjaamokäyntien määrässä.
C200 (S205) 2017
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
67 eri korimallia (heitto, en laskenut) joka ikäluokalle, sukupuolelle ja suuntautumiselle. Näkyy laadussa, uuden mallin kehittäminen ei ole halpaa ja kun pitää olla katumaasturit mopoutosta s-luokkaan, sedanit, farkut, kaikkia ihme shooting brakeja ja nyt tämä sähköautohomma. Toi w205 on ilmeisesti aika pohjanoteeraus, mahtaa dieseleissä rellun moottori olla paras osa?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Meinasin alkaa myös laskemaan korimalleja, pointtina juurikin tuo ettei suuri määrä voi olla vaikuttamatta laatuun... Ei jaksanut, niitä on liikaaS202 kirjoitti: ↑Su 08.05.2022 10:13 67 eri korimallia (heitto, en laskenut) joka ikäluokalle, sukupuolelle ja suuntautumiselle. Näkyy laadussa, uuden mallin kehittäminen ei ole halpaa ja kun pitää olla katumaasturit mopoutosta s-luokkaan, sedanit, farkut, kaikkia ihme shooting brakeja ja nyt tämä sähköautohomma. Toi w205 on ilmeisesti aika pohjanoteeraus, mahtaa dieseleissä rellun moottori olla paras osa?
Muuten ei ole uusista mitään tuntumaa.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Eiköhän noista välimallien välimalleista tule aika moni tippumaan vielä pois. Mersun liimatarroilla varustettu Nissan Navarankin valmistus loppui naurettavan ja perusteettoman ylihinnan vuoksi eikä laadussakaan ollut kuulema kehumista.
Näin sitä käy kun autovalmistajat yrittävät vallata liikaa joidenkin marginaalisten automallien markkinoita; autojen laatu ja yksilöllinen muotoilu kärsii merkittävästi eikä lopputulos ole mitenkään positiivinen.
Näin sitä käy kun autovalmistajat yrittävät vallata liikaa joidenkin marginaalisten automallien markkinoita; autojen laatu ja yksilöllinen muotoilu kärsii merkittävästi eikä lopputulos ole mitenkään positiivinen.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ei ole myytti, tulossa sähköautoja mitkä pesee kaikki muut. Esim.EQS ja EQE suv, jos olisi pinkkaa niin lähtisi heti tilaukseen.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Se on näkökulmakysymys, mitä on laatu. Päästöhuijaus opetti, ettei saksalaisiinkaan voi luottaa. Mersun saksalaisuus on jo pitkään ollut koominen määritelmä. Auto kulutushyödykkeenä halutaan saada kiertämään nopeammin. Mitä lyhytikäisempiä tuotteista tulee, sen nopeampi kierrätys.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Eipä ole kokemusta mainituista malleista mutta kun US-foorumeja lukee niin aika paljon listaavat softaongelmia. Auto ei käynnisty kun 12 V akku on tyhjä (eri syistä). Piiloon parkkeeraavat ovien kahvat ei nouse esille. Iso näyttö menee pimeäksi eikä auta auton käynnistys uudelleen, lukitus ja puolen tunnin odotus joskus auttaa ym.ennentauti kirjoitti: ↑Su 08.05.2022 14:00 Ei ole myytti, tulossa sähköautoja mitkä pesee kaikki muut. Esim.EQS ja EQE suv, jos olisi pinkkaa niin lähtisi heti tilaukseen.
Ei kai tuossa laatuaiheessa ole niin oleellista onko nykymersut yhtä luotettavia kuin ne mersun maineen luoneet mallit vaan yhtä luotettavia kuin kilpailijoiden vastaavat nykyiset mallit.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Hakkaa mennentullen edelleenkin kestävyydessä muut merkit. Esim. Taxit luottaa edelleenkin MB kestävyyteen. W 212 malleilla vedetty miljoona kilometriä ja ylikin.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
W212 on hyvä malli, miljoonaan saa tosin laittaa ainakin kerran uuden moottorin. Just kaupassa käydessäni katsoin että mikäs malli se tuo on, no a luki takaluukussa mutta cla se kyllä oli? Mitä järkeä noita pieni sedaneitakin on olla kaks?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Eipä ole laitettu ainakaan Vantaalla pyörivään E350 malliin , miljoonasatatuhatta samalla padalla.