Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Moi... uusi foorumilla... ostin vanhan väyrysen... sain halvalla ja joo tiedettiin et vikoja löytyy... vikalista 5x a4 no mut joo siis vaihdelootan viat akuuteimmat...116,118,120,124,132,134 ja 136.
Blondi siis kysyy pitäneekö vaihtaa se lootan control unit?
Asun siis afrikassa ja kävin ihan oikeessa mersu huollossa, jossa meinasivat toki nauraa mut ulos mutta säälistä ja tietty kalliilla sain vikalistan
Kun tonkinu näitä mersu palstoja ja ei vissiin tarvi koko laatikkoo vaihtaa vaan ilmeisesti vaan se aivoloota?
Mitäis vähän tietää minkä ikänen väykky, eri loota alkupään autoissa. Moottoritietokaan ei haittaa. Eikä nuo numerosarjat mitkä nyt olevinaan 'vikakoodeja' esittää kerro oikein mitään. Kuvaukset niihin olisi pitänyt saada, jos luettiin jollain yleislukijalla niin voivat silti olla väärin. Sinä voi yrittää googletella niitä, minä en viitsi kun hieman fiilis että hukkaan menee aika siinä...
Mitäs OIREITA autossa on, kooditkin kun voivat olla vaikka kuinka vanhoja, nyt ei kerrottu olivatko kyseiset numerosarjat päällä olevia vai tallentuneita (sekin kun sieltä selviää kyllä). Jos oireita ei ole niin ei kannata kovin huolissaan olla. Ne öljyt sinne laatikkoon kannattaa tietenkin vaihtaa kun luultavasti vaihdettu ties milloin.
Aa joo niinku sanoin uus foorumilla ja nainen... selittääköhän se infon puutteet
Eli mb e300 td w210 1997 3.0 litranen automaatti
Vikalista metsun huollosta viime lauantailta.
Eka laatikko vaan vaihtoi huonosti kolmosesta ylöspäin ja sit jämähti niin ettei vaihtanu enää kakkosta isompaan ollenkaan. Vaihdettiin öljyt ja suodatin. Oikeet öljyt oikee määrä. Lootasta tuli ulos vaan noin 3 litraa. Mutta öljy oli puhdasta, ei mitään metallin siruja eikä muutakaan seassa. Viskositeetti toki olematon. Öljyn vaihdon jälkeen reippaampi mutta ei siltikään toimi kun pakki ykkönen ja kakkonen..
Halpa oli mutta onko pelastettavissa... sitä mietin...
Screenshot_20220526-131241_Office.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
No nuo 5 arkillista vikakoodeja oli lienee suurin osa vanhoja, nyt siellä olisi uudet ja validit. Mutta siitä nopeusanturin kehästä on hyvä lähteä liikkeelle, ja jos kun laatikko oireilee edelleen, sitten lisää diagnoosia.
Kiitos pitäneepä ruveta tutkiin missä se kehä majailee kaikki noi koodit tuli siinä samlla diagnoosilla... ei sille oo mitään täällä tehty vuoden 2015 jälkeen kun lähteny saksasta tänne tai siis joo tokihan täällä tehdään... katkotaan kaikki sähköjohdot kun ei niitä osata korjata. Vika hoidettu kun johdot poikki... tervetuloa afrikkaan