25/50 kg hiekkasäkki peräkonttiin?
25/50 kg hiekkasäkki peräkonttiin?
Meinasin tyrkätä hiekoitustavaraa/painolastia peräkonttiin, riittäisikö tuo 25 kg?
MB C 180 vm. 1994
Kokeilemallahan tuo selviää, täällä "etelämmässä" ei ole vielä suht vastaavassa kulkineessa mitään lisäpainoja tarvinut.
Älä laita liikaa ettei autosta tule "keulivan näköinen"
Älä laita liikaa ettei autosta tule "keulivan näköinen"

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Pistä saman tien 50 kg. Riittääpä varmasti, ja vaikutus ajettavuuteen hyvällä kelillä on sama, kuin jos kontissa olisi puolikas anoppia. Paitsi marina puuttuu...
Nimittäin empiirisesti olen todennut, että alun toistasataa kiloa riittää jo tekemään Chevy Vanista varsin hyvän liikkeellelähtijän -- "kaappimme" takapäässä lepää nimittäin Mersun M127-kone...

Nimittäin empiirisesti olen todennut, että alun toistasataa kiloa riittää jo tekemään Chevy Vanista varsin hyvän liikkeellelähtijän -- "kaappimme" takapäässä lepää nimittäin Mersun M127-kone...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 25/50 kg hiekkasäkki peräkonttiin?
Jpartan kirjoitti:Meinasin tyrkätä hiekoitustavaraa/painolastia peräkonttiin, riittäisikö tuo 25 kg?
Onko Ceessä kevyt perä


Re: 25/50 kg hiekkasäkki peräkonttiin?
Jpartan kirjoitti:Meinasin tyrkätä hiekoitustavaraa/painolastia peräkonttiin, riittäisikö tuo 25 kg?
Osta alle kunnon nastakiekot, niin et tarvitse mitään lisäpainoja. C-sarjassa perän sutiminen johtuu kyllä huonoista renkaista, painonjakautumahan on suurinpiirtein 50 / 50%, joten hyvillä renkailla se kulkee vakaasti talvellakin.
Vaihdoin itselleni kunnon kiekot alle ja nyt ei ole valittamista, menee kuin juna, paras takaveto mitä minulla on ollut ( Edell. Volvo 940:n kanssa talvilähdöt liikennevaloista olivat nöyryyttäviä, pienikin ylämäki ja siihen jäit )
Re: 25/50 kg hiekkasäkki peräkonttiin?
Totta töriset, Vol*o 940 ( ilman lukkoa ) ja S90 ( lukolla ) vaativat sen 80 kg sepeliä perään ja silti oli ongelmia.Classic kirjoitti:Vaihdoin itselleni kunnon kiekot alle ja nyt ei ole valittamista, menee kuin juna, paras takaveto mitä minulla on ollut ( Edell. Volvo 940:n kanssa talvilähdöt liikennevaloista olivat nöyryyttäviä, pienikin ylämäki ja siihen jäit )
Mersun perä ASR poiskytkettynä toimii elektronisena lukkona ja kyllä nousee.
S320L -97
Töissä joka päivä ajelen asiakkaiden autoilla ja miltei jokaisen auton ratissa saa kirota että perkele onpas paskat renkaat. Omassani pito on tosi paljon parempi ja alla on Nokian Hakkapeliitta Q -kitkarenkaat.
Tuskin ostan enää koskaan nastarenkaita, nuo kun ovat niin mukavan hiljaiset, ja pito omasta mielestäni tosi hyvä.
Tuskin ostan enää koskaan nastarenkaita, nuo kun ovat niin mukavan hiljaiset, ja pito omasta mielestäni tosi hyvä.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Alla on aivan uudet HP 4 eli renkaat ovat näille leveyasteille erinomaiset, kitkoja ei tule. Täytyyhän jonkun karhentaa jäinen tienpinta kitkan käyttäjille ettei mene luisteluksi
Täytyy vaan opetella säännöstelemään kaasupoljinta liikkeelle lähtiessä, lähinnä jyrkissä nousuissa se peräpaino olisi paikallaan vrt. etuvedon etenemiskyky lumisessa mäessä johon ei saa vauhtia otettua.
PS. En koskaan aseta kriteeriksi rengasvalinnassa melua vaan TURVALLISUUDEN.

Täytyy vaan opetella säännöstelemään kaasupoljinta liikkeelle lähtiessä, lähinnä jyrkissä nousuissa se peräpaino olisi paikallaan vrt. etuvedon etenemiskyky lumisessa mäessä johon ei saa vauhtia otettua.
PS. En koskaan aseta kriteeriksi rengasvalinnassa melua vaan TURVALLISUUDEN.
MB C 180 vm. 1994
Eikun eteenpäin
Eikun mahdollisimman eteen = lähelle taka-akselia. Paras paikka itse asiassa olisi takamatkustajien jalkatila.Sivonen kirjoitti:Niin taakse kuin mahdollista.mesemike kirjoitti:Jos laittaa sepeliä takakonttiin niin miten se pitäisi sijoittaa?
Muuten tulee taakse liikaa momenttia ja mahdolliset luistot voivat tulla liiankin näyttäviksi.
S320L -97
Re: Eikun eteenpäin
Jos säkin pistää mahdollisimman taakse, niin pienempikin paino riittää samaan pidonlisäykseen. Sivulle viskova momentti on tällöin suunnilleen sama kuin isommalla edempänä olevalla painolla. Tietysti mitä vähemmän painoa, sitä parempi pa-kulutus.markku kirjoitti:Eikun mahdollisimman eteen = lähelle taka-akselia. Paras paikka itse asiassa olisi takamatkustajien jalkatila.
Muuten tulee taakse liikaa momenttia ja mahdolliset luistot voivat tulla liiankin näyttäviksi.
Eli plusmiinus ihan sama minne laittaa, kunhan laittaa sopivan määrän.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Viikonloppuna kokeilin:
Ensin laitoin peräkonttiin 90KG hiekkaa, seuraavaksi takapenkille kyytiläiset n. 120KG. Alkoi takapää pysymään tiessä. meni Ihan monttujen pohjia myöten...
Kuitenki sitten heitin kyytiläiset+ 60KG hiekkaa pois ja hyvä tuli. Ehkä kaikista paras olisi se 50KG+ tankki täynnä.
Ensin laitoin peräkonttiin 90KG hiekkaa, seuraavaksi takapenkille kyytiläiset n. 120KG. Alkoi takapää pysymään tiessä. meni Ihan monttujen pohjia myöten...
Kuitenki sitten heitin kyytiläiset+ 60KG hiekkaa pois ja hyvä tuli. Ehkä kaikista paras olisi se 50KG+ tankki täynnä.
Joku mersupurkaamo??
Itellä kokemusta tosta painosta peräloorassa kyl löytyy työn puolesta! Työkaluja+ muuta rautaromua löytyy sen 100kg verran ellei ylikin! Pysyy muuten perä hyvin tiessä! Nyt otin jokin aika sitten kaikki romut ja työkalut pois perästä (jäi vain n.25kg yksi työkalupakki, joka sekin on nykyjään takapenkin jalkotilassa)! Tankki hupeni varotusvalolle asti... perä kevyempi kuin koskaan 2vuoteen, liukas luminen tie, ni kyllä muuten lähti hyvää luistoo ja meinas jopa olla ongelmia ylämäkilähdöissä, ku töppönen ei pitänytkään..
Ajossa en kyllä hirveitä eroja ole huomannu, ehkä ainut, että ottaa tuntumaa urista nyt helpommin, ku ois painoo perässä... ja ehkä kiihtyykin nopeammin

Ajossa en kyllä hirveitä eroja ole huomannu, ehkä ainut, että ottaa tuntumaa urista nyt helpommin, ku ois painoo perässä... ja ehkä kiihtyykin nopeammin

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Ei taida 50g riittää.... Jäin lumeen kiinniAki P kirjoitti:Viikonloppuna kokeilin:
Ensin laitoin peräkonttiin 90KG hiekkaa, seuraavaksi takapenkille kyytiläiset n. 120KG. Alkoi takapää pysymään tiessä. meni Ihan monttujen pohjia myöten...
Kuitenki sitten heitin kyytiläiset+ 60KG hiekkaa pois ja hyvä tuli. Ehkä kaikista paras olisi se 50KG+ tankki täynnä.


Siihen jäi sutimaan W201 oikealla takatassulla nolosti. Olisi vissiin pitänyt asentaa ne lumiketjut

Huono homma kun ei saa lukittua perää niin halutessaan. Seuraavassa mersussa on sitten oltava perän lukitus tavalla tai toisella järjestettävissä, muuten vaihtuu etuvetoon! Surkea esitys. Miksiköhän nykyään joku valmistaa takavetoisia autoja? Nelivedon kyllä ymmärtää käyttöautossakin, mutta että takavetoinen käyttöauto???
Ois laittanut tästä hauskasta tilanteesta kuvan avattareksi jos vaan siihen sais laittaa yli 150x150 kuvan.... Otettiin siis autostakin se kuva...

AK47 kirjoitti:Ei taida 50g riittää.... Jäin lumeen kiinniAki P kirjoitti:Viikonloppuna kokeilin:
Ensin laitoin peräkonttiin 90KG hiekkaa, seuraavaksi takapenkille kyytiläiset n. 120KG. Alkoi takapää pysymään tiessä. meni Ihan monttujen pohjia myöten...
Kuitenki sitten heitin kyytiläiset+ 60KG hiekkaa pois ja hyvä tuli. Ehkä kaikista paras olisi se 50KG+ tankki täynnä.(vasen eturengas n. 5cm verran syvälti lumessa, muut auratulla pihalla) tankki piripinnassa ja vielä 10l varakanisteri takakontissa, työkaluja, jauhesammutin, lapio, hinausköydet, taakkatelineen köydet lukkoremeleineen, jatkoroikkaa, pikkupaineilmakompura, irtovetokoukku, aluvanteiden pultit, lyijyharkkoja parikymmentä kiloa ja lumiketjupaketti
= yhteensä hyvinkin 50kg tankkibensojen lisäksi..... Enemmänkin roinaa siellä on, en vaan muista mitä:)
Siihen jäi sutimaan W201 oikealla takatassulla nolosti. Olisi vissiin pitänyt asentaa ne lumiketjut
Huono homma kun ei saa lukittua perää niin halutessaan. Seuraavassa mersussa on sitten oltava perän lukitus tavalla tai toisella järjestettävissä, muuten vaihtuu etuvetoon! Surkea esitys. Miksiköhän nykyään joku valmistaa takavetoisia autoja? Nelivedon kyllä ymmärtää käyttöautossakin, mutta että takavetoinen käyttöauto???
Ois laittanut tästä hauskasta tilanteesta kuvan avattareksi jos vaan siihen sais laittaa yli 150x150 kuvan.... Otettiin siis autostakin se kuva...
Onkos sulla suvikumit alla ?
ASD olisi tuonkin hoitanutAK47 kirjoitti:Siihen jäi sutimaan W201 oikealla takatassulla nolosti. Olisi vissiin pitänyt asentaa ne lumiketjut
Huono homma kun ei saa lukittua perää niin halutessaan. Seuraavassa mersussa on sitten oltava perän lukitus tavalla tai toisella järjestettävissä, muuten vaihtuu etuvetoon!

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jep, pitää katsella että seuraavassa ois abs ja asd. Jälkikäteen kun on varsin tuskaista varmaan nuita asennella, vai onko joku tuommoisen tempun jo tehnyt jälkikäteen? Mutta ovat hyvät vermeet painavassa autossa etenkin talvella.FosgateT kirjoitti:ASD olisi tuonkin hoitanutAK47 kirjoitti:Siihen jäi sutimaan W201 oikealla takatassulla nolosti. Olisi vissiin pitänyt asentaa ne lumiketjut
Huono homma kun ei saa lukittua perää niin halutessaan. Seuraavassa mersussa on sitten oltava perän lukitus tavalla tai toisella järjestettävissä, muuten vaihtuu etuvetoon!
Classic: Uudet talvikumit on, nastoilla ihan.....
Kun oli autona 124-200D ei tullut mieleenkään, että tarttis jotain lisäpainoja peräkonttiin tunkea, lähti aina tosi nöyrästi risteyksistä yms. paikoista liikkeelle.
Nyt kun on tuo 300D niin ei taho päästä välillä millään liikkeelle, jos on vähäkin lunta tien ja renkaan välissä, joskus on meinannut jäädä parkkipaikalle kiinni, kun on yrittäny lähteä aamulla töihin
Talvirenkaat on uudet ja hyviksi kehutut.
Nyt kun on tuo 300D niin ei taho päästä välillä millään liikkeelle, jos on vähäkin lunta tien ja renkaan välissä, joskus on meinannut jäädä parkkipaikalle kiinni, kun on yrittäny lähteä aamulla töihin

Talvirenkaat on uudet ja hyviksi kehutut.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Kannattaa samantien laittaa etupenkkien alle molemmin puolin 50kg levypainot, tulee samalla madallus sarja

Kumma juttu kun omissa autoissa ei koskaan ole ollut kiinni jäämis ongelmia, voisiko johtua siitä, että tankki pyritään pitämään aina täynnä, ja renkaina ovat Nokian Hakkapeliitta 4:set ja toisessa 2:kkoset, renkaat ovat kaiken A ja O.



Kumma juttu kun omissa autoissa ei koskaan ole ollut kiinni jäämis ongelmia, voisiko johtua siitä, että tankki pyritään pitämään aina täynnä, ja renkaina ovat Nokian Hakkapeliitta 4:set ja toisessa 2:kkoset, renkaat ovat kaiken A ja O.
Jos W201 jää sutimaan toisella renkaalla niin hieman kässärii peliin ja jo autaa. Rupee nääs se toinenkin rengaskin vetämään "köyhän miehen ASD".FosgateT kirjoitti:ASD olisi tuonkin hoitanutAK47 kirjoitti:Siihen jäi sutimaan W201 oikealla takatassulla nolosti. Olisi vissiin pitänyt asentaa ne lumiketjut
Huono homma kun ei saa lukittua perää niin halutessaan. Seuraavassa mersussa on sitten oltava perän lukitus tavalla tai toisella järjestettävissä, muuten vaihtuu etuvetoon!
Edellä oli puhetta kunnon renkaista, pitää paikkansa, mulla ei ole ollut mitään pito-ongelmia kun on kunnon renkkaat alla. (uudet ovaali contit)
Itse en laittaisi lisäpainoa takakonttiin, olen kuullut että jos pitää kokotalven 50kg säkkiä tms kontissa niin takajouset/iskarit "väsyy" nopeemmin ja joillakin on jäänyt perä roikkumaan talven jäljiltä. Mene ja tiedä, kuulosta aika hurjalta puheelta, osa on varmaan totta ja suurin osa mutua.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Mulla on 124farkussa 50 kg sepeliä taka-akselin päällä ja hyvä on keskivertorenkailla liikkeelle lähteä. Täällä Keski-Suomessa kun joka toinen risteys on talvella polanteinen ja joka toinen taas jäästä sileänä.. Myös jäiseen mutkaan meno on mukavampaa kun ei perä hinkua koko ajan jonnekin.
Noinkohan menee 50 kilon painolla jouset? Eiköhän usemmassa autossa istu pentuja tms. jo sen verran muutenkin. Tosin onhan takseissa vahvitetut jouset, mutta kai ne pomot möhömahamiehet painaa enemmän kun viiskyt kiloo.
Noinkohan menee 50 kilon painolla jouset? Eiköhän usemmassa autossa istu pentuja tms. jo sen verran muutenkin. Tosin onhan takseissa vahvitetut jouset, mutta kai ne pomot möhömahamiehet painaa enemmän kun viiskyt kiloo.
