Kiitos tiedoista
AdBlue
Re: AdBlue
Uusi adblue pumppu vaihdettu häiriövalo palaa edelleen. Täytyykö koodaus teettää vielä.
Re: AdBlue
Jos vaan mahdollista, niin kokeilehan edellä esittämääni konstia. Eli ensin virhekoodit pois, sitten auton seistessä virta päälle ja valikosta adbluen määrän näyttö esille ja edelleen auto käyntiin.
MB E240 -98
Re: AdBlue
Kiitos taas.
Ei auttanut tuo konsti häiriövalo palaa edelleen.
Nyt on uusi säiliö vaihdettu. Saksasta tilasin 1380e. Nyt toimii. Vanha säiliö uudella pumpulla myynnissä.
Re: AdBlue
Pelottavaa luettavaa nämä...
Äitisä hankki likalle 250 205:sen ja nyt kun vuoden on kulkenu kouluun tolla
niin hänelle eka nox-anturi sano pox...
Miten noi varaosanumerot menee?
Pitäs olla A0009050208...
Netistä kaikkia muita numbereita tarjoaa...
Käykö noi yhtään ristiin...??
Tuskin kun on mesestä kymysys...
Äitisä hankki likalle 250 205:sen ja nyt kun vuoden on kulkenu kouluun tolla
niin hänelle eka nox-anturi sano pox...
Miten noi varaosanumerot menee?
Pitäs olla A0009050208...
Netistä kaikkia muita numbereita tarjoaa...
Käykö noi yhtään ristiin...??
Tuskin kun on mesestä kymysys...
E420 CDI -06
Re: AdBlue
Maallikko osaa hakea varaosanumeroja paremmin jos on tiedossa auton rekkari/runkonumero. Korjaamoammattilaiset tietää muutenkin.van-90 kirjoitti: ↑Ti 08.08.2023 19:25 Pelottavaa luettavaa nämä...
Äitisä hankki likalle 250 205:sen ja nyt kun vuoden on kulkenu kouluun tolla
niin hänelle eka nox-anturi sano pox...
Miten noi varaosanumerot menee?
Pitäs olla A0009050208...
Netistä kaikkia muita numbereita tarjoaa...
Käykö noi yhtään ristiin...??
Tuskin kun on mesestä kymysys...
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue
Älä laita mitään tarvikeantureita. Marmorille laitettavaksi, saa 2 vuoden varaosatakuun. Menee uudestaan siinä ajassa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue
Korjaamolta tuon sainkin. Mielenkiinnosti vaan se että kun kuuklettaa tuolla numerollaDBFI kirjoitti: ↑Ti 08.08.2023 21:49Maallikko osaa hakea varaosanumeroja paremmin jos on tiedossa auton rekkari/runkonumero. Korjaamoammattilaiset tietää muutenkin.van-90 kirjoitti: ↑Ti 08.08.2023 19:25 Pelottavaa luettavaa nämä...
Äitisä hankki likalle 250 205:sen ja nyt kun vuoden on kulkenu kouluun tolla
niin hänelle eka nox-anturi sano pox...
Miten noi varaosanumerot menee?
Pitäs olla A0009050208...
Netistä kaikkia muita numbereita tarjoaa...
Käykö noi yhtään ristiin...??
Tuskin kun on mesestä kymysys...
niin ei tule montaa vastaan...
E420 CDI -06
Re: AdBlue
Tarkoitin että foorumin korjaamoammattilaiset osaa kommentoida osien ristiinsopimista ulkomuistista. Itse joutuisin katsomaan runkonumerolla osaluettelosta.
Parts info muuten näytti tuota A0009050208 osaa muihin malleihin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: AdBlue
Onko kellään kokemusta Viron MB merkkikorjaamon hinnoista AdBlue hinnoista?
W213 T 220d 4Matic -18
Re: AdBlue
2018 E 200d 280tkm, ongelmia AdBluen kanssa
Autosähkömies tutki ja sanoi että koko paketti pitäis vaihtaa maksaa n.2000€, kun osia ei ole erikseen saatavilla.
Nyt tarvitsis yhteystiedon Kittilän lähimaastosta että kuka vois ohjelmoida pois päältä koko AdBlue-härpättimen?
Autosähkömies tutki ja sanoi että koko paketti pitäis vaihtaa maksaa n.2000€, kun osia ei ole erikseen saatavilla.
Nyt tarvitsis yhteystiedon Kittilän lähimaastosta että kuka vois ohjelmoida pois päältä koko AdBlue-härpättimen?
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue
Ei kannata. Joudut kuitenkin korjaamaan järjestelmän ja kun se on riittävän kauan pois käytöstä, niin homma on vielä isompi ja kalliimpi. Voi käydä niinkin, että joudut kustantamaan korjauksen vielä myytyäsi auton.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue
https://jasper.fi/kent-urea-anti-crysta ... kVEALw_wcB
ja tuota ainetta adbluen sekaan kusi ruiskuihin, saa varmaan muualtakin. Hyvin rupes taas kuset pelaa, kun eräästä w253 palautettiin takas adbluet käyttöön kahden vuoden huilin jälkeen (kaveri sai liisarin ja joutui myymään autonsa autoliikkeelle). Eli mese vetää adblue linjan tyhjäksi kun auton sammuttaa. Eli se pyörittää silloin pumppua takaperin. Ja tuo aine ehkä piti huolen, että linja ei jämähtänyt kiteeksi parin vuoden huilin jälkeen tai sitten kusi linja oli oikeesti tyhjä.
ja tuota ainetta adbluen sekaan kusi ruiskuihin, saa varmaan muualtakin. Hyvin rupes taas kuset pelaa, kun eräästä w253 palautettiin takas adbluet käyttöön kahden vuoden huilin jälkeen (kaveri sai liisarin ja joutui myymään autonsa autoliikkeelle). Eli mese vetää adblue linjan tyhjäksi kun auton sammuttaa. Eli se pyörittää silloin pumppua takaperin. Ja tuo aine ehkä piti huolen, että linja ei jämähtänyt kiteeksi parin vuoden huilin jälkeen tai sitten kusi linja oli oikeesti tyhjä.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2827
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: AdBlue
Miten ihmeessä selviät noin halvalla "koko paketin" vaihdosta, kun pelkästään uusi (SCR-katin mentyä paskaksi) on katti 2 600€ ja uudet Nox-anturit sen 800€/kpl, päälle vaihtotyö ja ohjelmointi.jussi0000 kirjoitti: ↑Ti 26.09.2023 10:32 2018 E 200d 280tkm, ongelmia AdBluen kanssa
Autosähkömies tutki ja sanoi että koko paketti pitäis vaihtaa maksaa n.2000€, kun osia ei ole erikseen saatavilla.
Nyt tarvitsis yhteystiedon Kittilän lähimaastosta että kuka vois ohjelmoida pois päältä koko AdBlue-härpättimen?
Säiliö on uutena 2 300€ ja suutin muistaakseni 800€ pahemmalla puolella.
Itse odottelen paraikaa käytetyn katin (750€) paikalleenlaittoa + Noxien ohjelmointia Parkkilalla ja lähemmäs viisi tuntia näyttää menevän tähänkin hommaan..
Käytöstä pois -ohjelmoiminen ja autolla ajaminrn on nykyään laitonta, rangaistavaksi tulee 1.6.2023. Sitten et ihan helpolla löydäkään tahoa, joka ohjelmoi sen sinulle takaisin käyttöön!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967