Pumppu vaihdettu (1700 euron lasku) ja autolla voi taas ajaa... Mutta tuo P0017 vikakoodi esiintyy edelleen satunnaisesti.
Laitetaanpas lisätietoa nyt, kun autoa on testaillut muutamana päivänä... Oireet alkavat muistuttaa sitä, kun oli todettu jakoketjun kiristimen olleen viallinen ja ketju oli ollut ihan pinkeänä. Voiko nuo nokka-akselin magneetit aiheuttaa tuota liian kireää jakoketjua? Tuossa tein myös sellaisen havainnon, kun auto kävi jälleen huonosti töistä tullessa: Parkkipaikalla sammutin auton ja käynnistin heti uudelleen -> Käynti tasoittui välittömästi. Tekee mieli käydä KL:ltä tilaamassa nuo magneetit, kun ei tässä kohtaa enää parempiakaan ideoita ole... Autokorjaamokin nosti kädet pystyyn, kun kävin sanomassa että ei tuo vieläkään toimi.
Rautapiha kirjoitti: ↑Su 29.05.2022 22:59
Pumppu vaihdettu (1700 euron lasku) ja autolla voi taas ajaa... Mutta tuo P0017 vikakoodi esiintyy edelleen satunnaisesti.
Eikö mitään muita vikakoodeja ilmene? Edelleen se viittaa siihen kampiakselin asentotunnistimeen. Varsinaiset oireet voi viitata muuhunkin, mutta esim bensapumpusta pitäisi tulla oma vikakoodi.
Rautapiha kirjoitti: ↑Su 29.05.2022 22:59
Pumppu vaihdettu (1700 euron lasku) ja autolla voi taas ajaa... Mutta tuo P0017 vikakoodi esiintyy edelleen satunnaisesti.
Eikö mitään muita vikakoodeja ilmene? Edelleen se viittaa siihen kampiakselin asentotunnistimeen. Varsinaiset oireet voi viitata muuhunkin, mutta esim bensapumpusta pitäisi tulla oma vikakoodi.
Minun vikakoodinlukijalla ei ole kuin tuo P0017, mutta se onkin halpa yleismallin laite. Ennen kp-pumpun vaihtoa autosta oli luettu pajalla koodit P001762, P008777, P030400 ja P000277. Kävin tuossa äsken töistä tullessa jo tilaamassa ne magneetit ja jos ei auta niiden vaihto, niin ostan varmaan seuraavaksi tuon kampiakselin asentotunnistimen. Onkohan sen vaihto yhtä helppo homma mitä joskus vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen W203:een?
Starilla vois lukea koodit ja tehdä toimintatestit, niin vois jotain selvitä tai sitten ei. Ne magneetit voi vaihtaa keskenään ja katsoa vaikuttaako mitään. Vastaavasti voi vaihtaa nokkien asentotunnistimet keskenään.
Rautapiha kirjoitti: ↑Ti 31.05.2022 16:43
Minun vikakoodinlukijalla ei ole kuin tuo P0017, mutta se onkin halpa yleismallin laite. Ennen kp-pumpun vaihtoa autosta oli luettu pajalla koodit P001762, P008777, P030400 ja P000277.
On siellä ainakin ollut sytytyskatkoksia, joka ihan varmasti voi aiheuttaa tärisevää/huonoa käyntiä. Mutta kyllä nekin näkyy yleismallinlaitteella. Jos epäilyttää, niin kannattaa käyttää esim asiantuntevalla korjaamolla.
Vaihdoin tänään oikeanpuoleisen magneetin, tarvitsee ostaa torx-räikkä vielä, jotta saan alimman pultin vasemmasta magneetistä irti... Jos tuon jälkeenkin vielä reistailee, niin vaihdan varmaan seuraavaksi nokka-akselin tunnistimet. Kampiakselin asentotunnistin vaikutti nopealla etsimisellä olevan sellaisessa paikassa, ettei minulta onnistu.
Rautapiha kirjoitti: ↑To 02.06.2022 21:12
Vaihdoin tänään oikeanpuoleisen magneetin, tarvitsee ostaa torx-räikkä vielä, jotta saan alimman pultin vasemmasta magneetistä irti... Jos tuon jälkeenkin vielä reistailee, niin vaihdan varmaan seuraavaksi nokka-akselin tunnistimet. Kampiakselin asentotunnistin vaikutti nopealla etsimisellä olevan sellaisessa paikassa, ettei minulta onnistu.
Onhan se jakopään ketju tarkistettu ettei ole löysällä/jako väärin?
Rautapiha kirjoitti: ↑To 02.06.2022 21:12
Vaihdoin tänään oikeanpuoleisen magneetin, tarvitsee ostaa torx-räikkä vielä, jotta saan alimman pultin vasemmasta magneetistä irti... Jos tuon jälkeenkin vielä reistailee, niin vaihdan varmaan seuraavaksi nokka-akselin tunnistimet. Kampiakselin asentotunnistin vaikutti nopealla etsimisellä olevan sellaisessa paikassa, ettei minulta onnistu.
Onhan se jakopään ketju tarkistettu ettei ole löysällä/jako väärin?
Autoon on siis tehty jakopääremontti (itse asiassa kolme kertaa jo n. 30000 km aikana, mutta ei siitä sen enempää...) tänä vuonna, kovasti autokorjaamon tyyppi oli sitä mieltä ettei siellä mitään mekaanista vikaa voi olla... Tokihan sen voisi viedä tarkastettavaksi jonnekin muualle.
Sain vaihdettua nyt sen toisenkin magneetin ja liikennevaloissa alkoi moottori lämpimänä taas käydä epätasaisesti. Vikakoodia ei tuossa kohtaa tullut. Ajelin siitä kolmisen kilometriä kotia ja tuossa pihassa auto kävi taas normaalin kuuloisesti. Tämä tässä on hankalaa kun se vika on niin satunnaista. Käynkö tilaamassa maanantaina nokka-anturit?
Nyt on molemmat nokka-akselin asentotunnistimetkin vaihdettu, ei vaikutusta. Jälleen kuumana kone alkoi käydä kuin diesel ja epäilemättä sama vikakoodi siellä taas on, en jaksanut tarkistaa: https://streamable.com/jz4h3l
Rautapiha kirjoitti: ↑Ma 06.06.2022 19:24
Nyt on molemmat nokka-akselin asentotunnistimetkin vaihdettu, ei vaikutusta. Jälleen kuumana kone alkoi käydä kuin diesel ja epäilemättä sama vikakoodi siellä taas on, en jaksanut tarkistaa: https://streamable.com/jz4h3l
Rautapiha kirjoitti: ↑Ma 06.06.2022 19:24
Nyt on molemmat nokka-akselin asentotunnistimetkin vaihdettu, ei vaikutusta. Jälleen kuumana kone alkoi käydä kuin diesel ja epäilemättä sama vikakoodi siellä taas on, en jaksanut tarkistaa: https://streamable.com/jz4h3l
Kyllä käynti ainakin tuntuisi tasaantuvan kierroksia lisäämällä, kun autossakaan ei sitten enää samalla tavalla täristä.
Maanantaina vien auton toiselle korjaamolle tutkittavaksi. Oli puhetta, mitä autolle on tehty ja luulen, että jakopäätä tutkitaan vaikka sinne onkin jo tehty remonttia.
Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua? Itsellä samaa ongelmaa. Lähes kaikki mahdollinen on nyt autoon tehty ja välillä valo syttyy ja sammuu itsekseen ja tyhjäkäynti sekoilee.
Eikös näissä nuo nokka-akselin magneetin voineet vuotaa öljyä joka kulkeutuu sitten johtoja pitkin ecuun, eli ecun liittimien irrotus ja katsoo onko märkä öljystä..
Vai muistanko ihan väärin?
Selvisikö tämä ongelma? Itsellä samaa harmia w204 1,8 bensakoneessa. Kylmänä yleensä toimii moitteetta, lämmetessä alkaa käyntiongelmat ja moottorin sammutus poistaa vian ainakin hetkeksi..
Siilsteen kirjoitti: ↑La 03.06.2023 11:48
Selvisikö tämä ongelma? Itsellä samaa harmia w204 1,8 bensakoneessa. Kylmänä yleensä toimii moitteetta, lämmetessä alkaa käyntiongelmat ja moottorin sammutus poistaa vian ainakin hetkeksi..
Ko moottorin kohdalla
Mahdolisis syitä on useita,
Mitä vika koodeja ja niiden selityksiä testeri
löytää ?
Ainoa koodi tais olla tuo P0017(nokka ja kampura ei ole synkassa) ja siksi en usko että vika kampiakselin asentosensorissa koska antaisi varmaan myös vikakoodin toiselta nokalta. Vaihdoin tosiaan ton nokkasensorin mihin koodi viittaa eikä vika poistunut.
Siilsteen kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 17:50
Ainoa koodi tais olla tuo P0017(nokka ja kampura ei ole synkassa) ja siksi en usko että vika kampiakselin asentosensorissa koska antaisi varmaan myös vikakoodin toiselta nokalta. Vaihdoin tosiaan ton nokkasensorin mihin koodi viittaa eikä vika poistunut.
Tuskin on anturivika, nyt kannattaa autokäyttö lopetta hetimiten ja tarkistaa jakopää
ennen seuraava käyttöä
Siis vika tulee lämpöisenä ja poistuu kun käyttää virrat pois, tuskin jakoketju hyppää takas oikeeseen paikkaan kun moottorin sammuttaa. Jos ajoitus jostain syystä pielessä esim. Ketju venynyt tai kiristäjä viallinen niin miksi ei anna vikakoodia toisesta nokasta?
Kylmänä käy ja kukkuu, mutta kun jäähdytinnesteen lämpötila nousee 80°:en alkaa todella raju dieselmoottorin käynti ja liikennevaloissa sammuu satunnaisesti…
Jakoketju remontti tehty, kampakselin asentotunnistin, nokka-akselin molemmat tunnistimet (imu ja pako) ja magneettiset solenoidit vaihdettu ja silti täysin identtiset oireet kuin aloittajalla.
Moottorin vikavaloa ja koodeja P0014 ja P0017 näyttää testerillä.
Onko kukaan kohtalontovereista päässyt tämän ongelman ytimeen?
Olisi hieno päästä vehkeestä eroon mutta millä tuommoista romua myyt kun koeajolla jo läväyttää vikavalon, leimalle saamisesta puhumattakaan…
Sakkemoro kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 01:28
Täällä täsin samaa vikaa.
Kylmänä käy ja kukkuu, mutta kun jäähdytinnesteen lämpötila nousee 80°:en alkaa todella raju dieselmoottorin käynti ja liikennevaloissa sammuu satunnaisesti…
Jakoketju remontti tehty, kampakselin asentotunnistin, nokka-akselin molemmat tunnistimet (imu ja pako) ja magneettiset solenoidit vaihdettu ja silti täysin identtiset oireet kuin aloittajalla.
Moottorin vikavaloa ja koodeja P0014 ja P0017 näyttää testerillä.
Onko kukaan kohtalontovereista päässyt tämän ongelman ytimeen?
Olisi hieno päästä vehkeestä eroon mutta millä tuommoista romua myyt kun koeajolla jo läväyttää vikavalon, leimalle saamisesta puhumattakaan…
Mitäs testeri kertoikaaan noiden koodien selite tekstiksi ? niitä kun ei ulkoa muista
pitää päästä eroon ja muuten kunnossa, farmari niin tarjous 300€ tuossa kunnossa
jos sedan niin 200€
hpuux kirjoitti: ↑Su 24.03.2024 13:06
Täällä samanlaista ongelmaa.
2010 w204 C180 1.8 CGI (moottori m271)
Missähän se kampiakselin asentotunnistin sijaitsee?
Ei ole hakemisesta ja googlailusta huolimatta tullut vastaan..
Taisi senkin ikäisessä olla moottorin takapäässä edestä katsotuna klo 1 kohdilla
lähellä moottorin ja laatikon yhdistymis kohtaa
Tarkastakaa letku ilmaboksin alta, tekee kuvatunkaltaiset oireet (lämpimänä käynti sekoaa, seossäätö perseellään) eli käytännössä imuvuodon.
Ei löydy eikä ole tarkistettavissa mitenkään muuten kuin purkamalla letku käteen (Mun tietääkseni).
On yleinen vika m271 moottorissa, mutta jostain syystä suomessa huonosti tunnettu.
Purkaminen ikävän työläs, mutta kannattaa tehdä.
Voi tarkistaa niin, että suihkauttaa brake cleaneria ilmansuodattimen alle moottorin käydessä. Jos käynti sillä olennaisesti tasaantuu hetkeksi, on letku rikki.
dealer kirjoitti: ↑Ti 16.07.2024 11:20
Voi tarkistaa niin, että suihkauttaa brake cleaneria ilmansuodattimen alle moottorin käydessä. Jos käynti sillä olennaisesti tasaantuu hetkeksi, on letku rikki.
En varmaan osannut suihkia oikein, mutta autosta johon letkun vaihdoin, en saanut noin muutosta aikaan.
Äkkiä kokeiltu toki.
Risto113 kirjoitti: ↑Ti 16.07.2024 11:13
Tarkastakaa letku ilmaboksin alta, tekee kuvatunkaltaiset oireet (lämpimänä käynti sekoaa, seossäätö perseellään) eli käytännössä imuvuodon.
Ei löydy eikä ole tarkistettavissa mitenkään muuten kuin purkamalla letku käteen (Mun tietääkseni).
On yleinen vika m271 moottorissa, mutta jostain syystä suomessa huonosti tunnettu.
Purkaminen ikävän työläs, mutta kannattaa tehdä.
Risto113 kirjoitti: ↑Ti 16.07.2024 11:13
Tarkastakaa letku ilmaboksin alta, tekee kuvatunkaltaiset oireet (lämpimänä käynti sekoaa, seossäätö perseellään) eli käytännössä imuvuodon.
Ei löydy eikä ole tarkistettavissa mitenkään muuten kuin purkamalla letku käteen (Mun tietääkseni).
On yleinen vika m271 moottorissa, mutta jostain syystä suomessa huonosti tunnettu.
Purkaminen ikävän työläs, mutta kannattaa tehdä.