Vanha väyrynen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Vanha väyrynen
Vanha väyrynen afrikassa sai uuden elämän kun tämän palstan neuvoilla vaihdettiin se joku abs letku missä se nopeuden tunnistin. Eli vaihdelaatikko lähti vaihtamaan taas... mutta...vaihtaa tosi isoilla kierroksilla kolmosen ja nelosen... kolmonen tarvii lähemmäs 3000 ennenkö vaihtaa ja nelonenkin melkein saman. Vaihtaa sitten kyllä nätisti ei nyi eikä muutakaan... tämä väyrynen on muutenkin laiskan pulskee ja lähtee kun täi tervasta... eli jotain hämärää on edelleenkin... en löydä enää sitä ekaa postausta mistään... mutta siis 1997 väyrynen... jonka vikalista on 4 x a4 sivua... mutta jos sais laatikon toimiin kunnolla ja vähän potkua niin viis siitä toimiiko ikkunat ja muutama muu ei ajoon vaikuttava systeemi laatikkoon vaihdettu öljyt ja suodatin ja siis se nopeudentunnistin härpäke. Vaikuttas että joku suutin ei ehkä oo ihan kurantti... vaikuttaisko se tuohon laiskuuteen ja vaihtamiseen????
Re: Vanha väyrynen
Onkohan öljyn määrä varmasti oikea. Mahdollisrt vikakoodit vois taas auttaa eteenpäin. Tuohon vaihtamis ongelmaan vaikuttaa niin moni asia. Mm. Moottorin toiminta
Star
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Juu öljyn määrän pitäs olla oikee... 7.5 litraa sanotaan että.pitää olla... ja se sinne on laitettu... moottori kuulostaa hyvältä mutta joku suutin on ilmeisesti pimeenä... vaikuttaako se? Nopeusmittari toimii hetken kun laittaa käyntiin mutta sit rupee nukkuun mä en saa niitä vika koodeja uudestasn... säälistä ottivat sinne mersun huoltoon viimeksikin... maksaa paljon ja se on ainoo mesta tässä maassa jossa on mersun starin lukija... laiska tuo on ku lehmä mutta se on mun peltilehmä ja tykkään siitä... kyllä sillä ajaa voi... mutta onko mitään ideaa auttaisko se suutin tsekkaus myös siihen laiskuuteen ja siihen ettei vaihda? Täällä kun ei voi viedä autoo "korjaamolle" ja olettaa että ne tietävät yhtään mitä sille pitäis tehdä...useimmiten tuhotaan jotain ja mielipuuhaa on katkoo kaikki sähköjohdot kun ei niitä kuulemma tarvita siihen on vaihdettu jonkun valopään toimesta manuaalinen diesel pumppu sen originaalin tilalle... sen vanhan sain ostaessa mukaan, muta enhän mä siitä mitään tajuu... eikä moni muukaan täällä.... hankalaa on... mutta yritetään jos sais vinkkiä mistä lähtee syytä etsimään.....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Laitan tähän liitteenä ryhmälisten iloksi ja huvitukseksi ne vikakoodi listat
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Viittaakohan joku noista koodeista että olis viellä vikaa siinä lootan ecussa vai mikä lie onkaan nimeltään?
Re: Vanha väyrynen
Toi laatikon öljynmäärä voi tuolla 7.5L lisäys metodilla olla sitten aivan mitä sattuu. Ainoa oikea tapa on ajaa laatikko oikeaan mittaus lämpöön ja sitten mitata taso. Täälläkin on ohjeet jossakin. Vikakoodeissa ei äkkiseltään näy koko vaihteistosta mitään.
Vuotava suutin voi kyllä vaikuttaa kulkuun,muttei se silti hevosen nopeudeksi muutu pelkästään. Laitata vuotava suutin kuntoon. Kannattaa.
Pahasti pelkään ,et vaihteiston öljynmäärä on väärä. Myös se vaihteiston pistoke kannattaa tarkistaa ettei vuoda öljyä,tyyppivika. Sen voi vaihtaa pelkästään jos on öljystä märkä, pistoke maksaa täälläpäin n.10€
Vuotava suutin voi kyllä vaikuttaa kulkuun,muttei se silti hevosen nopeudeksi muutu pelkästään. Laitata vuotava suutin kuntoon. Kannattaa.
Pahasti pelkään ,et vaihteiston öljynmäärä on väärä. Myös se vaihteiston pistoke kannattaa tarkistaa ettei vuoda öljyä,tyyppivika. Sen voi vaihtaa pelkästään jos on öljystä märkä, pistoke maksaa täälläpäin n.10€
Star
-
- Mersumies
- Viestit: 632
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Vanha väyrynen
Onko tässä 722.6 laatikko kuitenkin? Vikakoodeista en saa mitään selvää, niin suttua.
Mutta jos on, niin mitä kautta sieltä on saatu ulos tuo 7.5l, kun sen verran laitettu tilalle. Vai moottoriinko tuo määrä oli laitettu, ei oikein selvinnyt. Jos laatikon propusta laskettu ulos vaan ja 7.5 l tilalle, siellä on joku 4 litraa liikaa nyt öljyä, (jos edes mahdollista tunkea niin paljon ylimääräistä.)
Se öljynmäärä laatikossa nyt heti ekaksi tutkintaan, kun kirjoitukset sen suhteen olleet aika epämääräisiä.
Mutta jos on, niin mitä kautta sieltä on saatu ulos tuo 7.5l, kun sen verran laitettu tilalle. Vai moottoriinko tuo määrä oli laitettu, ei oikein selvinnyt. Jos laatikon propusta laskettu ulos vaan ja 7.5 l tilalle, siellä on joku 4 litraa liikaa nyt öljyä, (jos edes mahdollista tunkea niin paljon ylimääräistä.)
Se öljynmäärä laatikossa nyt heti ekaksi tutkintaan, kun kirjoitukset sen suhteen olleet aika epämääräisiä.
2007 R 320cdi
Re: Vanha väyrynen
Jos et tiedä mikä laatikko on niin pistä runkonumero näkyville. Runkonumero näkyy kyllä hieman noissa vikakoodi lapuissa ,muuta ei riittävästi.
Star
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Otettiin ulos laatikon propusta ja turbiinin propusta...ja jäi homma viel vähän seisoon niin oli auki pari päivää... kai ne sinä ajassa pihalle tulivat? Huuhtelu viellä varmuudeksi johon 2 litraa uutta mersun omaa öljyä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Mä.olen siis nainen jos se selittää miksi tiedot epämääräisiä... enkä mikään mekaanikko, mutta tuntuu että tiedän autoista enemmän kun afrikkalaiset "mekaanikot"
Re: Vanha väyrynen
Afrikka on iso maapallonosa, jossa moninpaikoin on osaavaa porukkaa, ainakin siellä missä mersuja on saatavilla.
Haisee trollilta ja paskanjauhannalta, mistä näitä oikein sikiää?
Haisee trollilta ja paskanjauhannalta, mistä näitä oikein sikiää?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Kuule orlov...
Kun mä tulen kysymään apua mersupalstalla niin mitä ihmeen trollausta siinä on.? Mä olen asunut Afrikassa 14 vuotta ja koko sen ajan mulla on joku auton rämä täällä ollut. Ennen väyrystä mulla oli karvanoppa ooppeli ja opel palstalta sain apua monta vuotta... onko mersupalsta jotenkin erilainen? Täälä missä asun mekaanikoilla ei ole mitään uusimpia työkaluja jolla korjailla uusia autoja... vanha väyrynenkin jo liian vaikea kun sähköä niin paljon autossa... täällä on tapana katkoa niitä sähköjohtoja kun niitten päälle ei mitään ymmärretä... arvaat varmaan kuinka paljon se aiheuttaa ongelmia? Tässä maassa on 3 kunnollista korjaamoa... ja niissä hinnat on euroopan tasoa... kun ostan auton muutamalla sadalla eurolla, niin arvaat varmaan etten lähde sitä mersun merkkikorjaamolle viemään. Jos et halua tai osaa auttaa niin voitko jättää vinoilun kiitos.
Kun mä tulen kysymään apua mersupalstalla niin mitä ihmeen trollausta siinä on.? Mä olen asunut Afrikassa 14 vuotta ja koko sen ajan mulla on joku auton rämä täällä ollut. Ennen väyrystä mulla oli karvanoppa ooppeli ja opel palstalta sain apua monta vuotta... onko mersupalsta jotenkin erilainen? Täälä missä asun mekaanikoilla ei ole mitään uusimpia työkaluja jolla korjailla uusia autoja... vanha väyrynenkin jo liian vaikea kun sähköä niin paljon autossa... täällä on tapana katkoa niitä sähköjohtoja kun niitten päälle ei mitään ymmärretä... arvaat varmaan kuinka paljon se aiheuttaa ongelmia? Tässä maassa on 3 kunnollista korjaamoa... ja niissä hinnat on euroopan tasoa... kun ostan auton muutamalla sadalla eurolla, niin arvaat varmaan etten lähde sitä mersun merkkikorjaamolle viemään. Jos et halua tai osaa auttaa niin voitko jättää vinoilun kiitos.
Re: Vanha väyrynen
Kyllä se silti pitää mitata edellä kuvatulla tavalla, että tietää onko öljyä oikea määrä. Siis laatikko ajamalla lämpimäksi ja tikulla määrän tarkastus. Ja mitatessa vaihde vapaalla ja moottori käynnissä ja ennen mittausta käytävä laatikon alueet D, R jne läpi.Afrikkamersu kirjoitti: ↑Pe 10.06.2022 13:19 Otettiin ulos laatikon propusta ja turbiinin propusta...ja jäi homma viel vähän seisoon niin oli auki pari päivää... kai ne sinä ajassa pihalle tulivat? Huuhtelu viellä varmuudeksi johon 2 litraa uutta mersun omaa öljyä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Vanha väyrynen
Saattaa olla vähän väärässä topicissa nämä sinun kyselyt… ehkä tekniikka osiossa saisi paremmin vastauksia, vaikkakin nykyisellään tämäkin foorumi on hiljentynyt aiemmasta, liekkö facebookit sun muut nopeamman toiminnan alustat syynä vai mikä……
ja tuo alustanumero myös näkyville, jotta tiedetään mikä tekniikka autossa on.
ja tuo alustanumero myös näkyville, jotta tiedetään mikä tekniikka autossa on.
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Otin kuvan tämmösestä kilvestä... ja löyty toinen ihmetyksen aihe... mikähän toi toisessa kuvassa oleva musta mötikkä on... roikkuu irrallaan.. turbon joku? Tää on tällästä tässä massa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Ei tullu kuva mötikästä... laitan uudestaan.
Niin ja siitä öljyn mittaamisesta.. ei ole tässä maassa saatavilla niitä mittatikkuja.. saattais olla siellä mersun huollossa mutta kun ne ei huoli tota sinne enää
Niin ja siitä öljyn mittaamisesta.. ei ole tässä maassa saatavilla niitä mittatikkuja.. saattais olla siellä mersun huollossa mutta kun ne ei huoli tota sinne enää
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Nettikin näköjään tökkii.. yritän taas... kaikki apu otettais kiitollisena vastaan... niinkun näette tuo jostain irtotettu ja vaan jätetty roikkuun tollai
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vanha väyrynen
300 td , vuodelta 1998
elikkäs tekniikkana:
OM606 (moottori)
722.6 (vaihteisto)
tuo musta mökö turbon päällä näyttää ahtopaineen säätimeltä, pitäisi olla tuossa sisälokarissa kiinni…
enempään minä en pysty , mutta toivottavasti jollain olisi enemmän annettavaa.
Tsemppiä
elikkäs tekniikkana:
OM606 (moottori)
722.6 (vaihteisto)
tuo musta mökö turbon päällä näyttää ahtopaineen säätimeltä, pitäisi olla tuossa sisälokarissa kiinni…
enempään minä en pysty , mutta toivottavasti jollain olisi enemmän annettavaa.
Tsemppiä
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Kiitos jarille... pikku hiljaa pikku hiljaa... tuo saattaa vaikuttaa siihen että on laiska liikkuun.. näin naisen logiikalla... jos turbossa ei joku kiinni ni sillohan se ei vissiin toimi niin ku pitäisi luulisin... tutkitaan lisää...
Re: Vanha väyrynen
Ilman tikkua ja laatikon öljynlämpöä et voi ikinä tiätää koska laatikon öljyt on määrältään oikeat.Afrikkamersu kirjoitti: ↑Su 12.06.2022 13:11 Ei tullu kuva mötikästä... laitan uudestaan.
Niin ja siitä öljyn mittaamisesta.. ei ole tässä maassa saatavilla niitä mittatikkuja.. saattais olla siellä mersun huollossa mutta kun ne ei huoli tota sinne enää
Tilaa jostain päin maailmaa tikku,ei varmaan maksa kauheasti,pohjolassa n.20€. öljynlämpötilan näät riittävän lähelle vaikka laatikon öljypohjasta mitaten infra puna mittarilla. Laatikon sähköpistokkeen yhdestä pinnostäkin sen tiedon saa,mut jos sitä sähköä vieroksutaan siellä.
Oli sulla turbo toiminnassa tai ei niin se laatikkon öljynpinta pitää olla kunnossa niin vältyt monelta muulta murheelta mitä seuraa väärästä määrästä
Star
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Joo.. tänne ei voi tilata kun fedex tai dhl... kun ei ole osoitteita meilläpäin maailmaa... eli tulee tikulle hintaa.. mutta mä olen tulossa suomeen käymään ens kuussa ni saan sen tikun jostakn alvadista tai motonetidtä vissiinki.. siinä vikalistassa lukee ettei se laatikon öljyn lämpötilan anturi tai joku sensori myöskään toimi... se vaihtaa nätisti ja pakkovaihteilla vaihtaa ihan normaalisti... ainoo mikä on et tarvii polkee ku tulpatonta mopoo niitä kierroksia ennenkö älyää vaihtaa kolmoselle ja neloselle... villi veikkaus on että ei vaihda kun ei oo poveria tai siis niinku sanoin aikasemmin et on ku täi tervassa... laiskan pulskee liikkumaan.. emmä tiiä... menee hermo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 367
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Vanha väyrynen
Veholta saa lähes yhtä halvalla vanhempiin mersuihin osia, kun halpakaupoista, mutta tuo kuvan WDB**** ,eli vin koodi pitää muistaa varaosatiskillä. Ite en saa kuvasta selvää.
Re: Vanha väyrynen
Eli mekaaninen pumppu vaihdettu. Laatikko ei tule koskaan toimimaan oikein tuolla.Afrikkamersu kirjoitti: ↑To 09.06.2022 16:36 siihen on vaihdettu jonkun valopään toimesta manuaalinen diesel pumppu sen originaalin tilalle...
Haiskahtaa minustakin trollille
Re: Vanha väyrynen
Kaikenlaisia trollaajia foorumille ilmaantuu ja itse olen tosi huono noita hoksaamaan. Tulee keskityttyä aiheeseen liikaa. En tästä tapauksesta nyt vielä keksinyt mikä viittaa trollaukseen jos pois luetaan tuo aiempi viesti jossa niin väitettiin?
Trollaaja kyllästyy jos keskustelu pysyy tiukasti aiheessa kuten jukkiskin tässä varsinaisessa kommentissaan (itse en ymmärrä pumppujen vaihtoon liittyviä juttuja mutta "vanhaa" foorumilaista on helppo uskoa). Meinaatteko että Afrikassa kukaan ei tekisi tuollaista pumpun vaihtoa.
Re: Vanha väyrynen
Eculta puuttuu tietoja kun sähköpumppu ei ole paikalla ja siitä syystä se ei voi antaa laatikon ohjauksella oikeanlaista tietoa, tästä syystä laatikko toimii erikoisesti.
Sitten tuo ahtopaineen säädin on varmaan irrotettu jotta saataisiin ahtopainetta, mutta tuossa alipaineohjatussa se ei toimi niin vaan nyt hukkaportti on kokoajan auki ja auto on siitä syystä laiska.
Ja onhan siinä mekaanisessa pumpussa pienemmät elementitkin kuin tuon auton alkuperäisessä pumpussa, tuskin sinne on Afrikassa mitään mynän pumppua on laitettu.
Sitten tuo ahtopaineen säädin on varmaan irrotettu jotta saataisiin ahtopainetta, mutta tuossa alipaineohjatussa se ei toimi niin vaan nyt hukkaportti on kokoajan auki ja auto on siitä syystä laiska.
Ja onhan siinä mekaanisessa pumpussa pienemmät elementitkin kuin tuon auton alkuperäisessä pumpussa, tuskin sinne on Afrikassa mitään mynän pumppua on laitettu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Moi olin suomessa ja ei ollu afrikan mersun korjaaminen päälimäisenä mielessä.... nyt tulin kattoon... ehti jo juhannuksena kaveri ajaan sen mutakuoppaan eikä lähteny käymään enää sen jälkeen... startissa joku kärähti ja se korjattu... mutta ei se siltikään lähde ja tyyppi joka sen sinne mutaan ajo ei oo tullu sitä korjaan vaikka lupas... mut siitä meni siis ilmeisesti se turbon cooleri samassa rikki ... joo mutta eihän se turbo muutenkaan toimi .. mutta siis kattelin noita aikasempia vastauksia ja siis ei tule koskaan toimiin oikein se loota kun on vaihdettu se pumppu? Mulla on se alkuperäinen pumppu olemassa... mutta voikohan semmosta oikeesti korjata vein sen yhelle paikalliselle "mekaanikolle" ja se sano että kyllä sen voi korjata hän osaa kyllä... juu juu. Täällä on 1 saksalainen oikee mekaanikko jolta oon melki rukoillu että kattois tota autoo mutta sano etti koske wonho wongo autoihin jota nää ite koulutetu mekaanikot on jo rääpiny... eli poltanko koko paskan ja vaan luovutan??? Taitaa olla niin moniongelmainen vekotin että luovuttaminen on lähellä... suurin ongelma on kun ei oo niitä mekaanikkoja jotka oikeesti jotain osais korjata... paskat...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Ja nimimerkille star.. hain motonetistä sen laatikon oikeen öljytikunkin ja tilasin alvadista 2 suutinta kun ainaki 1 on kuulemma rikki tai vuotaa... mutta hukkaan tais sit mennä nekin osat jos ei kerta ikinä tuu toimiin sillä manuaalisella pumpulla... huokaus...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Viellä yksi blondi kysymys...
Kun nyt näköjään joudun hankkiin siihen sen turbo intercoolerinkin niin onko sillä osalla joku numero millä voisin sitä netistä hakea? Löydän vaikka kuinka monta cooleria mutta mistä mä tiedän mikä on just se oikee... käytettynä yritän siis enkuista mahdollisimman halvalla löytää... jos sais sen turbon toimiin niin ehkä se sitten ei olis niin laiska? Ja jos saan sen jotenkin toimiin edes muutamaksi viikoksi niin juu myyn pois jonkun toisen ongelmaksi... ei nääkään täällä autoista mitään ymmärrä ja takuu on voimassa viikon... ihan lain mukaan
Kun nyt näköjään joudun hankkiin siihen sen turbo intercoolerinkin niin onko sillä osalla joku numero millä voisin sitä netistä hakea? Löydän vaikka kuinka monta cooleria mutta mistä mä tiedän mikä on just se oikee... käytettynä yritän siis enkuista mahdollisimman halvalla löytää... jos sais sen turbon toimiin niin ehkä se sitten ei olis niin laiska? Ja jos saan sen jotenkin toimiin edes muutamaksi viikoksi niin juu myyn pois jonkun toisen ongelmaksi... ei nääkään täällä autoista mitään ymmärrä ja takuu on voimassa viikon... ihan lain mukaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 25.05.2022 22:41
Re: Vanha väyrynen
Tähän viellä tiedot...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.