W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
Re: W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
Nimeltä mainitsemattomasta mercedes varaosakaupasta eilen asiaa tiedustelin ja kyseistä keinua ei ollut saatavilla, ainoastaan rullaa mikä mulla jo olikin.
Re: W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
Tuossa on kanssa yhden Mersun osia myyvän kaupan vaihtoehto:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-27909-0
Tuo on tarvike, alkuperäinenkin löytyy kyllä luettelosta, mutta ei sitä ole hyllyssä heillä tällä hetkellä, en sitten tiedä, onko saatavilla. Pelkkää laakeriakin näköjään myydään.
Ei tietty tuotakaan nyt tarvitse vaihtaa, jos ei siinä mitään vikaa ole. Tuo osa on sellainen, joka oireilee yleensä ainakin jossain hajoamisen vaiheessa armottomana pärinänä, jota esiintyy vaihtelevasti kierrosten mukaan. Jos sellaista pärinää kuuluu ja sen saa vaimennettua kampeamalla sitä keinun iskaria vaikka ruuvarilla, niin käsittääkseni se viittaa nimenomaan keinun laakerivikaan. Eikä ole ihan harvinainen juttu paljon ajetuissa, paitsi että kai se useimmissa on jo kauan sitten korjattu.
EDIT: tuo osa on katsottu mun oman -94 E 300 turbodieselin moottoriin sopivana, enkä nyt ole ihan 100% varma, että onko se sama siinä vähän vanhemmassa moottorissa, mutta uskoakseni se kyllä on sama. En voi vannoa kuitenkaan.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-27909-0
Tuo on tarvike, alkuperäinenkin löytyy kyllä luettelosta, mutta ei sitä ole hyllyssä heillä tällä hetkellä, en sitten tiedä, onko saatavilla. Pelkkää laakeriakin näköjään myydään.
Ei tietty tuotakaan nyt tarvitse vaihtaa, jos ei siinä mitään vikaa ole. Tuo osa on sellainen, joka oireilee yleensä ainakin jossain hajoamisen vaiheessa armottomana pärinänä, jota esiintyy vaihtelevasti kierrosten mukaan. Jos sellaista pärinää kuuluu ja sen saa vaimennettua kampeamalla sitä keinun iskaria vaikka ruuvarilla, niin käsittääkseni se viittaa nimenomaan keinun laakerivikaan. Eikä ole ihan harvinainen juttu paljon ajetuissa, paitsi että kai se useimmissa on jo kauan sitten korjattu.
EDIT: tuo osa on katsottu mun oman -94 E 300 turbodieselin moottoriin sopivana, enkä nyt ole ihan 100% varma, että onko se sama siinä vähän vanhemmassa moottorissa, mutta uskoakseni se kyllä on sama. En voi vannoa kuitenkaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
Moniurahihnaremontin jälkeen ei ole taas tarvinut kuin ajaa ja nauttia kyydistä/välillä tankkailla edullista ainetta mutta reilu viikko takaperin auto alkoi käymään todella ravistavaa tyhjäkäyntiä.
Tuntuu kun koko auto auto resonoi tyhjäkäynnillä ja heti kierroksia lisättäessä käynti tasoittuu, autolla en juurikaan ole sen jälkeen ajanut, mutta aluksi epäilemäni moottorinkannakkeet eivät ehkä ole syyllinen kun välillä autoa käyttäessä tyhjäkäynti on merkittävästi tasaisempaa ja välillä oireet pahenee. Lisäksi auto sammuu ns äkkikuolema tyyliin. Joten suutinvikaan voisi paikallistua tälläkertaa?
Tuntuu kun koko auto auto resonoi tyhjäkäynnillä ja heti kierroksia lisättäessä käynti tasoittuu, autolla en juurikaan ole sen jälkeen ajanut, mutta aluksi epäilemäni moottorinkannakkeet eivät ehkä ole syyllinen kun välillä autoa käyttäessä tyhjäkäynti on merkittävästi tasaisempaa ja välillä oireet pahenee. Lisäksi auto sammuu ns äkkikuolema tyyliin. Joten suutinvikaan voisi paikallistua tälläkertaa?
Re: W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
Suuttimia ei mene oikeastaan koskaan rikki OM601-603 moottoreista. Vetää ilmaa jostain ?
wiimax.fi
Re: W124 300d ajoon 10v seisonnan jälkeen, mitä huomioida?
200D:stä oli murtunut suutinputki syöttöpumpun lähdön juuresta, ilmeni todella raskaalla ja tyhjäkäynnillä. Kävi varmaankin vajaalla. Kierroksilla tasoittui.
Ei kyllä sammuillut, mutta ei kerennyt kauaa olla vika päällä kun sain korjattua.
Ei kyllä sammuillut, mutta ei kerennyt kauaa olla vika päällä kun sain korjattua.