CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Talouteen ilmestyi tuommoinen w205 250cdi moottorilla om651 vm -17.
Tekeekö Pk-seudulla kukaan noita tuikun ohjelmia ja minkä verran niistä on yleensä köyhdytty?
Tekeekö Pk-seudulla kukaan noita tuikun ohjelmia ja minkä verran niistä on yleensä köyhdytty?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Eteläpäässä Suomea
Turbotehoa Parolassa
MB-Lab Helsingissä
SJ-Huolto Joensuussa
Oulun seudulla JS-Engineering
Kalajoella ja Keminmaassa Sercap
Kälviällä Herlevit, joiden kautta on mahdollista tehdä myös kuorma - autoja rajoitetusti.
Muissakin paikoissa on mahdollista ja tehdäänkin aivan normaalisti, siitä pitää vaan erikseen sopia.
Itse vaikutan Kajaanissa ja aika usein olen myös Lapualla.
Eteläpäässä Suomea
Turbotehoa Parolassa
MB-Lab Helsingissä
SJ-Huolto Joensuussa
Oulun seudulla JS-Engineering
Kalajoella ja Keminmaassa Sercap
Kälviällä Herlevit, joiden kautta on mahdollista tehdä myös kuorma - autoja rajoitetusti.
Muissakin paikoissa on mahdollista ja tehdäänkin aivan normaalisti, siitä pitää vaan erikseen sopia.
Itse vaikutan Kajaanissa ja aika usein olen myös Lapualla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Iso peukku lisäätehoa.fi:n Juha-Pekka Viitaselle Tampereella. Tekee customina ohjelmat ja allekirjoituksen S212 on nyt parempi kuin koskaan.
Asiantuntevaa palvelua ja on asiakaspalvelulähtöistä toimintaa. Hänellä myös jatkopalvelu varmasti toimii, jos jostain syystä jotain ongelmia ilmenee.
Asiantuntevaa palvelua ja on asiakaspalvelulähtöistä toimintaa. Hänellä myös jatkopalvelu varmasti toimii, jos jostain syystä jotain ongelmia ilmenee.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joko W213 200d 2017 (OM654 +1x honeywell)) ohjelmointihaasteet on selätetty?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Samaa OM654 moottorinohjelmointi "ongelman poistoa" odottaen.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan noita jo tehty vuosia. 240hv ja 540Nm lähtee 200/220d. Saastelaitteet saa halutessa napsittua pois.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko näin ?
Tämän vastauksen sain Celtecin pajalta: Tuo malli on kyllä mahdollista ohjelmoida ja ensi viikolla saadaan onnistumaan. Mutta tämä kyseinen E220D on varustettu rinnakkaiseculla joka valvoo vääntöä. Mersun hieno uusi tapa taistella ohjelmointia vastaan. Tätä rinnakkaisecu ei vielä kukaan pääse ohittamaan ja siten vaikka moottorissa olisikin potentiaalia niin todellisuudessa tuo rinnakkaisecu himmaa tehot alas niin että saavutetaan noin +15hp / +30nm. Eli varsin mieto muutos siihen nähden mitä tuosta saisi ulos ilman tätä mersun pelleilyä.
Tämä uusi touhu alkoi siis jo 2016 / 2017 ja vieläkään kukaan ei ole keksinyt keinoa ohittaa kyseistä boksia. Tällä hetkellä ongelma on suurinpiirtein kaikissa 2017+ diesel-mersuissa.
Eli on kyllä ohjelmoitavissa, mutta ero on valitettavan vaisu.
Olen asiaa tiedustellut Tuikulta 10/21 ja vastaus oli, ettei vielä asialle ole mitään tehtävissä, tai on, mutta ei tohdi muutamasta hepasta ja 20Nm väännöstä rahastaa, työn alla kuulemma.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No ainakin noita olen tehnyt ja muutos on todella suuri. Tuo ”rinnakkaisecu” on tosiaan näissä, mutta sen tehonrajoitustoiminto on käytössä vain joissain automaatti Sprinttereissä w907 korimallissa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämän jos itse mestari = Tuikku vahvistaa, välittömästi olisi 3 OM654 moottoria ohjelmointijonossa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aivan, eihän ketään muu näitä osaisikaan tehdä…
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja pitää vielä muistaa että mainittu +15 hv ja +30 Nm muutos on tulkinnanvarainen.tony kirjoitti: ↑Ma 04.04.2022 13:20 Onko näin ?
Tämän vastauksen sain Celtecin pajalta: Tuo malli on kyllä mahdollista ohjelmoida ja ensi viikolla saadaan onnistumaan. Mutta tämä kyseinen E220D on varustettu rinnakkaiseculla joka valvoo vääntöä. Mersun hieno uusi tapa taistella ohjelmointia vastaan. Tätä rinnakkaisecu ei vielä kukaan pääse ohittamaan ja siten vaikka moottorissa olisikin potentiaalia niin todellisuudessa tuo rinnakkaisecu himmaa tehot alas niin että saavutetaan noin +15hp / +30nm. Eli varsin mieto muutos siihen nähden mitä tuosta saisi ulos ilman tätä mersun pelleilyä.
Valmistaja ilmoittaa E 220d (OM654) mallista 194 hv ja 400 Nm. Se mitä olen mitannut useista E 220d (213) malleista vakiona, on keskimäärin luokkaa 206-211 hv ja vääntöä jopa 440 Nm. Jos ohjelmoinnilla ilmoitetaan +15 hv ja +30 Nm niin pitää varmistaa että onko kyseinen muutos verrattu
valmistajan ilmoittamaan vakiotehoon vai autosta MITATTUUN vakiotehoon.
Lähtökohtaisesti voidaan sanoa että kyseisen muutoksen valmistajan ilmoittamaan vakiotehoon verrattuna olet saanut jo tehtaalta kaupanpäälle...
213 -korimalli oli ensimmäinen MB:n henkilöautomallisarja jossa uudentyyppinen voimalinjakordinaattori. Jos voimalinjakordinaattorin
rajoitteet (esim. väännönrajoitus) haluaa ohjelmallisesti "purkaa" niin se vaatii uuden blankon CPC yksikön (kordinaattorin) ja sille tehdyn koodauksen. Onnistuu suurimpaan osaan hw-versioita mutta hinta osalle, koodaukselle ja oheistöille on nelinumeroinen summa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 13.03.2022 19:51
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
miten tuo 1.6 l OM654 moottorin ohjelmointi onnistuu vai pitääkö tyytyä 160 heppaan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kukas Kuopion suunnalla tekee mersuihin ohjelmointeja? W211 e270:n tarviis. En jaksanu kahlata koko ketjua läpi ja haku tuotti reilun kymmenen vuotta vanhoja vastauksia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä tuosta Kuopijosta ole niin kovinkaan paha matka käydä Kajaanissa Tuikulla.
Rossin dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minä oon kiireinen pisnismies. Ei oo aikaa ajella ympäri maakuntiaDieselross kirjoitti: ↑To 07.04.2022 12:46 Eipä tuosta Kuopijosta ole niin kovinkaan paha matka käydä Kajaanissa Tuikulla.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Savon Rengas Kuopio
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Päivää.
Löytyykö joltain tietoa mistä saisi kuuluisan Tuikun ohjelman Vito 120cdi 2007 w639:seen Satakunnan alueelta tai lähettyviltä.

Löytyykö joltain tietoa mistä saisi kuuluisan Tuikun ohjelman Vito 120cdi 2007 w639:seen Satakunnan alueelta tai lähettyviltä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 14.04.2022 18:26
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Morjesta löytyiskö täältä neuvoa 220cdi motille evryn rakentamis ohjeita osat tiedetään jo mitä tarvitaan mutta lähinnä mihin liittimiin ja mistä ne löytää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt kun tuo W222 Ässä tuli hommattua, niin onko täällä kukaan tuikuttanut? Moottorihan on kai lähes sama turvallinen ja luotettava OM 642 kuin ennenkin? Ad Blue jutut tuossa on , haitanneeko mitään? Eihän tuo Ässä mitenkään sillain kaahaamaan houkuttele, mukavaan hiljaiseen lipumiseen tehty, mää kun kohta 64, niin justiinsa sopiva mulle. Mutta eihän pikku potku pahaksi koskaan ole!?
Parolassa olen niin W211 kuin CLS 218 kanssa asioinut, ja tyytyväinen ollut.
En ole heiltä vielä kysellyt, vaan nyt ekaksi täältä jos on kokemuksia.

En ole heiltä vielä kysellyt, vaan nyt ekaksi täältä jos on kokemuksia.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ei kait evryä kunnolla CDI koneisiin (OM611) saa...?Köyhätuning kirjoitti: ↑To 14.04.2022 18:30 Morjesta löytyiskö täältä neuvoa 220cdi motille evryn rakentamis ohjeita osat tiedetään jo mitä tarvitaan mutta lähinnä mihin liittimiin ja mistä ne löytää
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos Tuikulle ohjelmasta ja mb-labille sen asennuksesta. Voin suositella! Mukavasti muuttui s212 220 cdi:n käytös ja samalla tuntuu laatikon toiminta johdonmukaisemmalta luiston vähennyttyä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä olisi rovaniemellä paras paikka ohjelmoida 200cdi w211 2004vm. Mitä ohjelmaa tulisi pyytää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hallitus aikoo laittaa dieselautoilijoiden laittomille rahansäästötempuille stopin – papereissa väläytellyt sanktiot jopa tuhansia euroja https://www.is.fi/autot/art-2000008869100.html
Olisiko ratsiassa tehtävä testi mahdollisesti pistokkeesta lukemalla anturitietoja ja seurata muuttuvatko ne vai eivät?
Esim scr järjestelmän tai dpf kohdalla.
Mites egr?
Eikös se lämpimänä ole kiinni asennossa kuitenkin kun ratsiaan ajetaan. Vai pitäisikö senkin antaa eri arvoja lämpimällä koneella paikoillaan kaasutellessa?
Olisiko ratsiassa tehtävä testi mahdollisesti pistokkeesta lukemalla anturitietoja ja seurata muuttuvatko ne vai eivät?
Esim scr järjestelmän tai dpf kohdalla.
Mites egr?
Eikös se lämpimänä ole kiinni asennossa kuitenkin kun ratsiaan ajetaan. Vai pitäisikö senkin antaa eri arvoja lämpimällä koneella paikoillaan kaasutellessa?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Valvominen ei onnistu mitenkään koska anturitietojen tulkita pitäisi tapahtua puolueettomasti, ja jokaisesta ajoneuvosta ja variantista pitäisi olla olemassa referenssi arvot minkä perusteella päätellään anturin antaman arvon olevan ohjealueen ulkopuolella.
Ei tule tapahtumaan ihan heti eikä vanhempaan kalustoon.
Ei tule tapahtumaan ihan heti eikä vanhempaan kalustoon.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos tanskas ja alankomais onnistuu nii miksei täälä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tuota, se että AdBlue - laitteistosta henkilöautoissa halutaan eroon, johtuu kyllä siitä, ettei ne vaan pelaa.
Päästömanipuloinnin tekeminen liittyy kustannuksiin silläkeinon, että ne ihmiset on väsyneet aina vain uusien osien vaihtoon - eikä asialle loppua näy ... Nämä urealaittteet on luokattoman huonosti tehty, valitettavasti. Vaikka valmistautumisaikaa oli reilusti ja selkeä tieto päästönormin kiristymisestä tiedossa, niin kuitenkin asia tuli markkinoille keskeneräisenä.
Jos rankaisu tulee päästömanipuloinnista, niin eikös ne silloin pitäisi niitä päästöjä sitten mitata, jotta havaitaan ja voidaan todistaa näin käyneen ja rikoksen tapahtuneen.
Suomen autokanta on niin vanhaa, keskimäärin yli 11v, että noinkohan vakioautokaan pääsee enään saastenormin alle.
"Viranomaiset" hankkii laitteita, jotta ihmisiä voidaan rangaista - vaikka tien päällä.
Kova rangaistus ja sillä uhkailu, niin että saadaan se autoilija taloudellisesti kontilleen ja pitkäksi aikaa - ei hyvää päivää ...
pystyisköhän tämän asian hoitamaan jotenkin toisin.
Kyllä me autoilijat ollaan täydellisen munattomia otuksia.
Eiköhän päästömanipulointi - henkinen keskustelu tässä topiikissa myös ole nyt tässä.
Siis EI enää.
Jos voi päästönormeista ja tehonlisäyksistä kirjoitella asiallisesti, "topiikin hengen" mukaisesti, niin se on ok.
Kuvittelisin, että ei se niin kummallinen homma loppupeleissä ole sellaisen softan teko, jossa saastenormikin vielä täyttyy, mikäli auto siiheen ylipäätään enään muutenkaan kykenee.
Saastelaitteethan "menee kiinni", kun autolta pyydetään täyttä suorituskykyä, Eeuro5 normiin asti.
Vasta urealaitteisto taitaa olla sellainen laitteisto, joka on käytännössä kokoajan päällä.
Jos olisi kohtuullisessa hintaluokassa testeri, jolla voisi riittävän luotettavalla tavalla päästötasoa ja -normin täyttymistä mitata, sanotaan vaikkapa edes kymppitonninkaan kiekuroissa, niin voisin sellaisen hankkia. Päästönormin täyttävälle softallehan olisi nyt varmaan jo pikkuisen markkinarakoakin.
Tuota, se että AdBlue - laitteistosta henkilöautoissa halutaan eroon, johtuu kyllä siitä, ettei ne vaan pelaa.
Päästömanipuloinnin tekeminen liittyy kustannuksiin silläkeinon, että ne ihmiset on väsyneet aina vain uusien osien vaihtoon - eikä asialle loppua näy ... Nämä urealaittteet on luokattoman huonosti tehty, valitettavasti. Vaikka valmistautumisaikaa oli reilusti ja selkeä tieto päästönormin kiristymisestä tiedossa, niin kuitenkin asia tuli markkinoille keskeneräisenä.
Jos rankaisu tulee päästömanipuloinnista, niin eikös ne silloin pitäisi niitä päästöjä sitten mitata, jotta havaitaan ja voidaan todistaa näin käyneen ja rikoksen tapahtuneen.
Suomen autokanta on niin vanhaa, keskimäärin yli 11v, että noinkohan vakioautokaan pääsee enään saastenormin alle.
"Viranomaiset" hankkii laitteita, jotta ihmisiä voidaan rangaista - vaikka tien päällä.
Kova rangaistus ja sillä uhkailu, niin että saadaan se autoilija taloudellisesti kontilleen ja pitkäksi aikaa - ei hyvää päivää ...
pystyisköhän tämän asian hoitamaan jotenkin toisin.
Kyllä me autoilijat ollaan täydellisen munattomia otuksia.
Eiköhän päästömanipulointi - henkinen keskustelu tässä topiikissa myös ole nyt tässä.
Siis EI enää.
Jos voi päästönormeista ja tehonlisäyksistä kirjoitella asiallisesti, "topiikin hengen" mukaisesti, niin se on ok.
Kuvittelisin, että ei se niin kummallinen homma loppupeleissä ole sellaisen softan teko, jossa saastenormikin vielä täyttyy, mikäli auto siiheen ylipäätään enään muutenkaan kykenee.
Saastelaitteethan "menee kiinni", kun autolta pyydetään täyttä suorituskykyä, Eeuro5 normiin asti.
Vasta urealaitteisto taitaa olla sellainen laitteisto, joka on käytännössä kokoajan päällä.
Jos olisi kohtuullisessa hintaluokassa testeri, jolla voisi riittävän luotettavalla tavalla päästötasoa ja -normin täyttymistä mitata, sanotaan vaikkapa edes kymppitonninkaan kiekuroissa, niin voisin sellaisen hankkia. Päästönormin täyttävälle softallehan olisi nyt varmaan jo pikkuisen markkinarakoakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikku. Onko OM654 ohjelmointi edistynyt, vai onko vielä työnalla ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitähän tuo uudenmallin om612 kestää vakio sisuskaluilla ja mitähän se kestää sitten ihan tako osilla yms. rakennettuna?
S203 270CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vakio leluilla 400-500hv pitäisi kestää. Lämmöntuotto alkaa olemaan se ongelma ennen kuin veivit hajoaa. Lämpö pitää saada koneesta ulos.