Heips kaikki! Ostimpa ensimmäisen mersuni tänään. Myyjä oli oli perikunnanjäsen joka luuli vuodon olevan öljyä Kaupunki ajossa pudotus oli vain satunnainen pisara, mutta pidemmällä ajolla moottoritiellä vuoto kasvoi huomattavasti. Löysin parkkipaikalla roikkuvan letkun kuskinpuolelta josta dieselvuotaa. Ilta on jo pitkällä ja en ole sen kummemmin ehtinyt etsiä punaisen langan toista päätä, mutta jos jollain heti antaa vinkki mistä lähteä niin ehkä jussini on vielä pelastettu
Update. Eli avattiin koppa ja sieltä löytyi osasyyllinen. Suutin vuotaa aika iloisesti. Muuten kone näyttää hyvältä ja ilmeisesti pienistä jäljistä päättelisin että mustaa surmaa on joskus ollut ja korjattu. Kyseisen suuttimen pultti on kiristetty aivan liian tiukalle. Jussin jälkeen alan selvittelemään aikaisemmin mainitun putken paikkaa ja katsastamaan suuttimen kuntoa Täytyy sanoa että vaikka jussiksi en saanut autoa alle, olen innostunut korjailemaan tämmöistä pikkuhommaa
Eli jussi tuli ja meni Syyllinen oli tosiaankin suutin nro 1. Jostain syystä kupari prikka ei ollut sinetöitynyt hyvin ja aiheutti vuodon.
Valitettavasti ongelmat eivät loppuneet siihen, vaan seuraavaksi huomasin että turbo ei toimi. Huohotinletku melkein poikki ja nyt yritän metsästää uutta. Jos on antaa vinkkiä niin antaa tulla. KL-varaosilta eikä motonetistä ei ainakaan tuntunut nettisivuilta löytymään
Jep se on huohotinletku ja sen saaminen onkin sitten viikon juttu. Kyseistä letkun pätkää ei löydy veholta, kl-varaosilta tahi motonetista, eli saksasta saapuu sitten joskus. Ajattelin laittaa 3M kumi/tiivisteliimaa ja vähän jeesusteippiä päälle. Saa nähdä kestääkö sen aikaa että saan uuden osan
Nyt en olekkaan aivan varma josko tuo vika on huohotinletku. Huohotinletku taitaa olla kaksikerroksinen eli päälimmäinen pehmeä kumi on suojana tai jotain. Öljyä ja pakokaasuja sieltä on välistä tullut, mutta päälisinpuolin ehjän näköinen Alkaa olla sormisuussa tämän kanssa. MB II antaa virhekoodin P1955. Vaihdan tuon putken kun se saapuu ja toivon parasta
Laitetaans tälle topicille loppu.
Syy turbo ongelmaan oli ja on kunnes osa saapuu, alipainekello. Tai ainakin toivon että se on ainoa syyllinen Kun imen kellon päässä olevaa letkua ja yritän pitää painetta letkussa sulkemalla sen kielellä, paine karkaa.