Joo no tämä ratkes vähän itsestään kun keskimmäinen muovi repes irti motarilla. Veholla oli hyllyssä molemmat n. 350e molemmat yhteensä. En jääny odottelemaan.kenni_ kirjoitti: ↑To 28.04.2022 11:10Juurikin! Joo tarvis noi 2 etummaista isoo palaa. Näyttäis olevan tossa linkin kuvassa nro 10 ja 150.tj86430 kirjoitti: ↑Ke 27.04.2022 22:19ebay.de saa yleensä mitä vaan. Jotain tällaistako? https://www.ebay.de/itm/154572747956 (tässä ilmossa vaan yksi noista, mutta varmaan muutkin löytyy jos hakee)
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
Löytyi yksi ylinmääräisen napsutuksen äänilähde. Köykämiinisen vinotuen kiinnitysruuvi ei ollut tiukalla, pääsi tuki rämisemään. Ääni esiintyi lähinnä risteyksistä lähdettäessä kevyellä kaasulla kun kone vähän enemmän tärisi.
Jäänyt Güntherillä tehtaalla vetämättä kunnolla momenttiin, niin päässyt löystymään?
Jäänyt Güntherillä tehtaalla vetämättä kunnolla momenttiin, niin päässyt löystymään?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2019 S213
Re: W213 E-sarja topikki
Osaisiko joku neuvoa miten adblue liitin saadaan irti tankin ja ruiskutussuuttimen päistä?
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Re: W213 E-sarja topikki
W213 200/220d ollut vähän mietinnässä mutta noi nox anturi murheet vähän arveluttaa, niitä kun tuntuu osalla menevän jopa kolmee kappaletta vuoteen ja ilmeisesti on aina reilun tonnin reissu? Niihin ei mitään pitkäikäsempää korjausta oo keksitty?
Mites pois softaaminen, vaatiiko mekaanisia muutoksia vai piuha kiinni ja that's it?
Mites pois softaaminen, vaatiiko mekaanisia muutoksia vai piuha kiinni ja that's it?
Re: W213 E-sarja topikki
Moro.
Miten yleinen vika on tuollainen: "Kaasupolkimen asentotunnistimen arvot epäuskottavia" . Omassa autossa tuli tuollainen vika,joka sytytti keltaisen moottorihäiriövalon. Korjaus oli johtosarjan uusimenen ja johtoliittimiä kuusi kappaletta. Osathan ei maksa paljon, mutta merkkiliikkeesä pari tuntia töitä. Sanoivat liikkeessä, että useassa W213 mersussa on ollut tällainen vika. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa, kun autolla ajettu vasta rapiat 60 tuhatta km.
Miten yleinen vika on tuollainen: "Kaasupolkimen asentotunnistimen arvot epäuskottavia" . Omassa autossa tuli tuollainen vika,joka sytytti keltaisen moottorihäiriövalon. Korjaus oli johtosarjan uusimenen ja johtoliittimiä kuusi kappaletta. Osathan ei maksa paljon, mutta merkkiliikkeesä pari tuntia töitä. Sanoivat liikkeessä, että useassa W213 mersussa on ollut tällainen vika. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa, kun autolla ajettu vasta rapiat 60 tuhatta km.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 14.03.2021 20:35
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kellään ollut ongelmia ratin korkeussäädön kanssa? Itsellä lakkasi toimimasta ylös/alas liike, mutta eteen/taakse toimii hienosti.
Re: W213 E-sarja topikki
220d (OM654) ilmoitti, että pitäisi lisätä litra öljyä. Pikaisesti katsoin, että luokitus 229.72 olisi suositeltavin? Onkos tuolla luokituksella kaikki 0W-20?
Käyttöpaikka Keski-Eurooppa.
Käyttöpaikka Keski-Eurooppa.
Re: W213 E-sarja topikki
En osaa sanoa kuinka yleistä, mutta omassa oli sama vika. Oli huolenpitosopimus, joten meni sillä. Siltikin jäi jokin mielikuva, että voisi mennä myös tehtaan kampanjaan johtuen "tyyppiviasta". En kuitenkaan ole varma muistanko oikein.marakeesi kirjoitti: ↑Pe 03.06.2022 15:44 Moro.
Miten yleinen vika on tuollainen: "Kaasupolkimen asentotunnistimen arvot epäuskottavia" . Omassa autossa tuli tuollainen vika,joka sytytti keltaisen moottorihäiriövalon. Korjaus oli johtosarjan uusimenen ja johtoliittimiä kuusi kappaletta. Osathan ei maksa paljon, mutta merkkiliikkeesä pari tuntia töitä. Sanoivat liikkeessä, että useassa W213 mersussa on ollut tällainen vika. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa, kun autolla ajettu vasta rapiat 60 tuhatta km.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Itse itselleni vastaten: ilmeisesti on (molempiin). Sopivan (229.52/229.61/229.71/229.72) öljyn löytäminen ainakaan täältä Luxemburgista ei ollut ihan helppoa. Tarvikeliikkeissä lähimmäksi pääsi joku Valvolinen öljy, josta löytyi 229.51-luokitus. Mersuliikkeestä toki löytyi 229.52 5W-30, eikä litran pönttö maksanutkaan kuin karvan alle kolme kymppiä.
Saksan puolella olisi voinut onnistaa paremmin, mutta kerkiän käymään vasta loppuviikosta, ja kun lauantaina pitää polkaista taas Suomeen, en viitsinyt jättää viime tippaan (lähes kirjaimellisesti).
Re: W213 E-sarja topikki
Onko osanumeroa tälle parannetulle läpivienti kumille?
W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 05.04.2022 10:59
Re: W213 E-sarja topikki
kommentoin, että ei myöskään nox, eikä adblue vikaa ja auto w213 220D vm.2017, aj. 166tkm. Saas nähdä tuleeko milloin?? Auto kylläkin on talvella lämpimässä tallissa kun pakkasta alle -10.
w213 E 300e 4matic EQ Power
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
Re: W213 E-sarja topikki
^Näissä olisi hyvä kertoa myös se minkä aikaa auto on itsellä ollut, eli millä välillä ei ole ollut vikaa. Kertomuksella on tietty ero informaatioarvossa jos sanoo, että itsellä vikaa ei ole ollut siinä tapauksessa että auto on ollut uudesta asti itsellä ajossa vs se on viikko sitten ostettu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 05.04.2022 10:59
Re: W213 E-sarja topikki
Auto tulee minulla olleeksi nyt 4 vuotta tasan.V-K kirjoitti: ↑Ma 04.07.2022 23:49 ^Näissä olisi hyvä kertoa myös se minkä aikaa auto on itsellä ollut, eli millä välillä ei ole ollut vikaa. Kertomuksella on tietty ero informaatioarvossa jos sanoo, että itsellä vikaa ei ole ollut siinä tapauksessa että auto on ollut uudesta asti itsellä ajossa vs se on viikko sitten ostettu.
w213 E 300e 4matic EQ Power
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
Re: W213 E-sarja topikki
Sama juttu. Auto on lämpimässä tallissa oikeastaan ympäri vuoden. Auto on ollut minulla 2,5 vuotta.mersetes22 kirjoitti: ↑Ma 04.07.2022 23:17kommentoin, että ei myöskään nox, eikä adblue vikaa ja auto w213 220D vm.2017, aj. 166tkm. Saas nähdä tuleeko milloin?? Auto kylläkin on talvella lämpimässä tallissa kun pakkasta alle -10.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
263tkm Ei nox eikä AD blue ongelmia. Ollut mulla 1,5v, -18/200D
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Moi!
191tkm E400d 2019. n. 190tkm R744 CO2 kompura vuotaa hiilidioksidit kaulaltaan pois. 192tkm takaoven sulkemisavustin hajosi.
Kivan hintainen kompura, merkkiliikkeessä 5000€ ja pari tonnia työt
. Autoliikkeen takuu kattaa 3000€. Kokeillaan Puolasta tilattua kompuraa 1200€. Kompura vaihdetaan Lempäälässä, mutta tässä liikkeessä ei ole täyttö vehkeitä R744 aineelle.
Nyt kaivattaisiin vinkkejä autohuolloista, joilla on tähän uuteen R744 CO2 täyttöön kykenevät laitteet.
Tällä hetkellä olen löytänyt sellaiset vehkeet Vehon Airportista Vantaalta ja Hartikaiselta Kuopiosta.
191tkm E400d 2019. n. 190tkm R744 CO2 kompura vuotaa hiilidioksidit kaulaltaan pois. 192tkm takaoven sulkemisavustin hajosi.
Kivan hintainen kompura, merkkiliikkeessä 5000€ ja pari tonnia työt

Nyt kaivattaisiin vinkkejä autohuolloista, joilla on tähän uuteen R744 CO2 täyttöön kykenevät laitteet.
Tällä hetkellä olen löytänyt sellaiset vehkeet Vehon Airportista Vantaalta ja Hartikaiselta Kuopiosta.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 E-sarja topikki
Turun Veholla sanoivat että heillä on R744 laitteet mutta täytyyhän noita olla muuallakin kuin Vantaalla, Turussa ja Kuopiossa.
Re: W213 E-sarja topikki
Eikös ensimmäisissä R744 laitteissa lisätty öljymäärää vuotojen takia ja ehkäisemiseksi. Muistelen näin
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Juu, voivat olleet lisänneet öljyä kompuraan huolto-ohjeissa, mutta ilmastointi kompuran huolto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Ja varmaan tämänkään auton kompuraan ei ole koskettu, ennenkuin päätin käyttää sen CO2 aineen tankkauksessa kesäkuun alussa. Sopivasti ostin lokakuun lopussa viime syksynä, ja ei oo paljon viilennykselle ollut käyttöä ennen toukokuun loppua. Uusi numero jo kompuralle EPC:ssä, eli haasteita on 50-100bar paineiden pitämisessä kompuran akselin tiivisteissä. 0% tuli tehdas vastaan tässä tapauksessa, mutta eipä noilla hinnoilla mikään 50% ois kustannuksia vielä järkevälle tasolle tuonut. On nää varmaan kivoja vain talvi autoja esim. viiden vuoden kuluttua. No, kohta mulle jää ekstra kompura, joka pitää kunnostaa vaikka taas siellä Puolassa (kunnostettu siellä n. 800€), jos näitä joutuu jonkun vuoden välein vaihtelee. Mutta kiitos viherpiipittäjille, empä ole freonia taivaalle laskenut. Ja maailma pelastuu 

S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 E-sarja topikki
159tkm.. Kärryn kiskontaa 3 h , kaasu ylös- plim. häiriövalo. NOX herja. Vikakoodin poisto , ei uudestaan loppu loman aikana.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Heippa
EI löydy Tampere Lempäälä akselilta CO2 täyttölaitteita. Jonkun tunnin soittelin ja luovutin. Ajelen kompuran vaihdon jälkeen vielä ikkunat auki Savoon
ja vien Hartikaiselle Kuopioon tankkaukseen. Ja nyt on tämä remontti jaettu niin moniin osiin, että varmaan hyvä tulee... 
EI löydy Tampere Lempäälä akselilta CO2 täyttölaitteita. Jonkun tunnin soittelin ja luovutin. Ajelen kompuran vaihdon jälkeen vielä ikkunat auki Savoon


S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 E-sarja topikki
Ostin w213 bensahybridin vm. 2019 53000 km ajettu. Muuten kiva auto, mutta tuntuu että perän kantokyky on aivan onneton. Isommissa heitoissa tuntuu että takajousitus pohjaa. Autossa ei ole ilmajousitusta, jos oikein ymmärrän, tai ainakaan siinä ei ole maavaran säätömahdollisuutta. Toki ajan comfort asetuksilla, jos se jotain merkkaa.
Eli oletteko huomanneet samaa ongelmaa, vai onko tuo ominaisuus?
Eli oletteko huomanneet samaa ongelmaa, vai onko tuo ominaisuus?
Re: W213 E-sarja topikki
Nimenomaan sedan W213 eikä farkku? Onhan siellä valtava puntti takana (eikö tuossa ole jo se isompi akku), vaikea arvioida pohjaamista kun ne isommat heitot voi olla isojakin. Ei kai iskaritkaan noilla kilometreillä ole lopussa.jens kirjoitti: ↑Su 17.07.2022 15:10 Ostin w213 bensahybridin vm. 2019 53000 km ajettu. Muuten kiva auto, mutta tuntuu että perän kantokyky on aivan onneton. Isommissa heitoissa tuntuu että takajousitus pohjaa. Autossa ei ole ilmajousitusta, jos oikein ymmärrän, tai ainakaan siinä ei ole maavaran säätömahdollisuutta. Toki ajan comfort asetuksilla, jos se jotain merkkaa.
Eli oletteko huomanneet samaa ongelmaa, vai onko tuo ominaisuus?
Re: W213 E-sarja topikki
Sedan on. Tuota iskari ongelmaa myös itse pohdin, myös luulisi että jouset on mitoitettu tuolle isommalle puntille takana. Voisiko noilla eco-, comfort- ja sport asetuksillä olla merkitystä tuohon?
Heitot on vähän vaikea kuvata, mutta edellisellä autolla ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa (Audi A6)
Heitot on vähän vaikea kuvata, mutta edellisellä autolla ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa (Audi A6)
Re: W213 E-sarja topikki
Ei kai rautajousisessa ole mitään iskarien sähkösäätöjä eli ajoasetuksilla ei vaikutusta. Oliko Audi myös plugari, lisäpuntilla takakontissa?
Eihän rautajousista ole palaa pois, tuskin molemmin puolin katkennut huomaamatta.
Eihän rautajousista ole palaa pois, tuskin molemmin puolin katkennut huomaamatta.