300te oireilee..
300te oireilee..
eli nytten käynnistys ongelmat on selkeesti pahentunut.. varsinkin sellaisella puolilämpöisellä koneella (n.30min seissyt) kun lähtee liikkeelle joutuu pitämään konetta käynnissä kaasulla n.2 minuuttia.. liikkeelle ei pääse oikeen millään.. ensin startin jälkeen heti kone kyllä toimii muutamia sekunteja jos heti lähtee liikkeelle mutta sen jälkeen veto häviää ja on pakko pysähtyä kaasuttelemaan hetkeksi paikalleen.. tällöin auto pysyy vaivoin käynnissä kierrokset ei nouse millään ja kaasua pumppaamalla saa auton yleensä pidettyä käynnissä.. parin minuutin jälkeen auto alkaa käymään kunnolla(tässä eiole mitään välivaiheita vaan käynti paratuu aina kerralla suoraan hyväksi eli kun kaasua polkee jotta auto pysyisi käynnissä, pomppaa kierrokset yht äkkiä ylös ja vehkeet rokkaa hienosti) ja vetää mukisematta hienosti sen jälkeen.. outoa
myös käynnistäessä saa kaasua antaa hyvin reilusti ja taistella että koneen saa käymään yleensä ekalla startilla ei onnistu...
oikastaa vain täysinkylmällä koneella (mielellään pakkasta) käynnistys onnistuu niin ettei tavitse kaasuun koskea lainkaan. toisaalta kylmänä tyhjäkäynti pysyy 2000rpm:n paikkeilla eli liian korkealla.. vasta n. 5km ajon jälkeen laskee kiekat sinne 700rpm:n paikkeille.. ja sitten alkaa taas tärinä..
vinkkejä? koneeseen vaihdettu tulpat, jakajan kansi, pyörijä.
virtalukon pohja temppuilee vähän mutta en ole huomannut sen vaikuttavan käyntiin jos sitä rupaa koneen käydessä..
auto on siis -88 300TE kat
myös käynnistäessä saa kaasua antaa hyvin reilusti ja taistella että koneen saa käymään yleensä ekalla startilla ei onnistu...
oikastaa vain täysinkylmällä koneella (mielellään pakkasta) käynnistys onnistuu niin ettei tavitse kaasuun koskea lainkaan. toisaalta kylmänä tyhjäkäynti pysyy 2000rpm:n paikkeilla eli liian korkealla.. vasta n. 5km ajon jälkeen laskee kiekat sinne 700rpm:n paikkeille.. ja sitten alkaa taas tärinä..
vinkkejä? koneeseen vaihdettu tulpat, jakajan kansi, pyörijä.
virtalukon pohja temppuilee vähän mutta en ole huomannut sen vaikuttavan käyntiin jos sitä rupaa koneen käydessä..
auto on siis -88 300TE kat
Voisi olla ilmavaivoja. Asiaa on puitu forumilla runsaasti, kokeile hakua, esim. M103, määränjakaja, lambda, KE, tyhjäkäyntimoottori, lisäilmaluisti ...noin aluksi. Myös hakusana Forte voi antaa vinkkiä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Samaa arvelen. Ja lambdan testaaminenhan ei edellytä muuta kuin anturin pistokkeiden irrottamista. Jos johdot irti tapahtuu muutos käytöksessä, on anturi helppo ottaa syypääksi. Ja ne johdothan löytyvät siitä apukuskin penkin edestä lattiamaton alta. Maton joutuu irrottamaan muovisen kynnyslistan alta ja takareunastaan että saa piuhan näkyviin, mutta ei ole paha rasti. Kovin kauaa sitten vaan ei saa ajella johdot irti, mutta jos muutaman kauppareissun tekee ja varta vasten yrittää saada ongelmaa ilmaantumaan, niin eipä tuo juuri haittaa.Tommi83 kirjoitti:Kannattaa tarkistaa lambda anturi voi happi tunnistin olla paskana.Omassa oli lähes samat oireet vuosi sitten ja lambdahan sieltä oli hajonnut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
kiitoksia vinkistä.. täyty samlla vilkuilla millaisia arvoja lambda antaa.. vanhassa nissanissa(200sx) oli saman tyyppisiä oireita kun bensapumppu hajosi mutta ei raaski kaikkea heti vaihtaa..
lambda vika tukisi myös tätä hieman korkeaa bensan kulutusta.. onkos tuo lambdan johto siinä ihan yksikseen vai jossain nipussa?
lambda vika tukisi myös tätä hieman korkeaa bensan kulutusta.. onkos tuo lambdan johto siinä ihan yksikseen vai jossain nipussa?
No ei siinä maton alla ole kuin se yksi johto, muistaakseni muovinen "stöpseli", ja olikohan piikeistä vielä toinen neliskanttinen ja toinen pyöreä.saki kirjoitti: lambda vika tukisi myös tätä hieman korkeaa bensan kulutusta.. onkos tuo lambdan johto siinä ihan yksikseen vai jossain nipussa?
Joka tapauksessa, u can´t miss it.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joo sain tänään jopa nypättyä ton johdon irti.. ja kyllä!
ei ainakaan tänään tehnyt lainkaan sitä hyytymistä lämpöisen startin jälkeen mitä yleensä.. KOP KOP...mutta edelleen tyhjäkäynnin pieni täristys säilyi.. kuin myös se että auto ei lähde millään ekalla startilla käymään.. sammuu heti kun käynnistyy.. ehkä tänään vaikeempaa mitä aikasemmin..
kaasun pumppailu ym. kikat auttaa käyntiin lähtöön.. tai tekee sen mahdolliseksi..
mahtaakohan jos hankkisi uuden lambdan toi käynnistyvyys parantua? tuskin..
kylmänähän se lähtee varsin mainiosti käymään.. ei ehkä ekalla aina mut ei tarvii urkuria matkia polkimia sotkiessa niinkuin lämpöisenä..
täytyy ehkä noita lämpötila antureita arpoa vähän viellä..
ja toki se lambdakin ostaa.. oli muuten paljon vettä tuolla hanttarin lattia
maton alla.. selittää huurtumis ongelman.. vanhat autot..
heräte ostoksena hankin tänään myös jotain STP suutimien putsaus mömmöä.. ei ollu kallis (5e) eli ei varmaan hyvääkään mut tuskin kauheen pahaakaan tekee.. forten litku vois olla kans kokeilemisen arvosta
ei ainakaan tänään tehnyt lainkaan sitä hyytymistä lämpöisen startin jälkeen mitä yleensä.. KOP KOP...mutta edelleen tyhjäkäynnin pieni täristys säilyi.. kuin myös se että auto ei lähde millään ekalla startilla käymään.. sammuu heti kun käynnistyy.. ehkä tänään vaikeempaa mitä aikasemmin..
kaasun pumppailu ym. kikat auttaa käyntiin lähtöön.. tai tekee sen mahdolliseksi..
mahtaakohan jos hankkisi uuden lambdan toi käynnistyvyys parantua? tuskin..
kylmänähän se lähtee varsin mainiosti käymään.. ei ehkä ekalla aina mut ei tarvii urkuria matkia polkimia sotkiessa niinkuin lämpöisenä..
täytyy ehkä noita lämpötila antureita arpoa vähän viellä..
ja toki se lambdakin ostaa.. oli muuten paljon vettä tuolla hanttarin lattia
maton alla.. selittää huurtumis ongelman.. vanhat autot..

heräte ostoksena hankin tänään myös jotain STP suutimien putsaus mömmöä.. ei ollu kallis (5e) eli ei varmaan hyvääkään mut tuskin kauheen pahaakaan tekee.. forten litku vois olla kans kokeilemisen arvosta
Kannattaa tarkistaa vielä jos et ole jo tarkistanut ylijännite relettä että on sulakkeet ehjät meinaan käynistyskin voi takkuilla siitä ainakin omassa sammuili ajossa ja ja käynistys oli vaikeaa kun kyseinen rele oli hajalla.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Elikkä rele löytyy akun ja suoja muovin takaa oikealta semmonen pieni kirkas motti. (Ainakin omassa) päällä kaksi 10 latta sulaketta. Maksaa KL ssä 75 euroo Vehosta en tiä varmaan 100-150 euroo.saki kirjoitti:millä sen tietää että on hajalla? se löytyy jostain akun takaa? onko kallis osa?
niin kenkkuileeko jokin muukin osa silloin? kierrosluku mittari ainakin tipahtaa alas n. 50-100km ajon jälkeen.. paitsi jos on oikein kova pakkanen
Mutta jos lambdan ja tuon ylijännitereleen vaihtaa niin pitäs ruveta toimiin hyvin ainakin oma on toiminut vaihtojen jälkeen hyvin. Ja sitä relettä tuskin pystyy tarkistaan onko ehjä ainakin epäilen kun on semmonen valettu mötti Siemensin tekemä.
Mahtaapiko sulla sammua auto kun ajaa pitenpään ja painaa kytkimen pohjaan omassa teki ainakin sitä välillä ei meinannut pysyä käynissä ollenkaan kaupungissa kun ajo niin välillä sammu jokaseen liikenne valoon mutta välillä toimi parikin viikkoo että ei sammunut mutta vika korjaantu kun vaihto tuon releen.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
hmm.. juu sammuilee.. välillä..tänään sammus ekan kerran jopa sillai ettei käynnistynyt vaikka nostikytkimen takaisin ylös vauhdissa.. kun auto pysähtyi niin sitte taas starttasi ihan hyvin..
kävin sitte tossa parkki hallissa hiukan liittimiä läpi. Kaikki vaikutti ihan hyvältä mutta käynnistyvyys parani hiukan tolla keikalla. Eli avasin kaikki liitimet sieltä akun takaa, koukkisin puolan johdot/kiinnityksen ja lämpöanturien liitokset. edelleen kyllä tyhjäkäyntikierrokset laski välillä pikkuhiljaa niin alas et oli pakko polkasta hiukan valoissa kaasua ettei sammu.. se oikeestaan tekee tota lähinnä kun kone on sellanen hiukan lämpönen.. ehkä n. 5km ajon jälkeen.. kylmä käynti kierrokset on myös suht kovat.. n.2100.. laskee siitä pikku hiljaa.
mulla oli se ylijännitesuoja punainen? kaksi 10A sulekatta päällä.. molemmat ehjiä.. täytyy nyt ainakin koittaa sillä lambda anturilla ensin. jos vaikka se olis kaiken pahan alku ja lisäks olisi ollut jotain kosketus häikkää jossain boksissa siellä takana. toki se ylijännite suojakin olisi varmaan tiensä päässä.. virtalukon pohjakin tarttis vaihtaa..
kävin sitte tossa parkki hallissa hiukan liittimiä läpi. Kaikki vaikutti ihan hyvältä mutta käynnistyvyys parani hiukan tolla keikalla. Eli avasin kaikki liitimet sieltä akun takaa, koukkisin puolan johdot/kiinnityksen ja lämpöanturien liitokset. edelleen kyllä tyhjäkäyntikierrokset laski välillä pikkuhiljaa niin alas et oli pakko polkasta hiukan valoissa kaasua ettei sammu.. se oikeestaan tekee tota lähinnä kun kone on sellanen hiukan lämpönen.. ehkä n. 5km ajon jälkeen.. kylmä käynti kierrokset on myös suht kovat.. n.2100.. laskee siitä pikku hiljaa.
mulla oli se ylijännitesuoja punainen? kaksi 10A sulekatta päällä.. molemmat ehjiä.. täytyy nyt ainakin koittaa sillä lambda anturilla ensin. jos vaikka se olis kaiken pahan alku ja lisäks olisi ollut jotain kosketus häikkää jossain boksissa siellä takana. toki se ylijännite suojakin olisi varmaan tiensä päässä.. virtalukon pohjakin tarttis vaihtaa..