W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä
W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä
Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä
Kai tuossakin on vaihtoehtoina valita joko C tai S mode?
C moden kanssa kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle. Paitsi jos painat kaasun pohjaan asti, niin sitten olettaisin, että pudottaa ykköselle ensin.
C moden kanssa kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle. Paitsi jos painat kaasun pohjaan asti, niin sitten olettaisin, että pudottaa ykköselle ensin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Okei tämä avarsi paljon! Kiitos tiedosta. Oon olettanu modella olevan erilaiset tarkoitukset sen suuremmin asiaa tutkimatta… ilmeisesti siis winter ja summer ovat vaihtoehdot, kun W/S ovat valitsimessa? Taitaa olla juuri noin että pudottaa ykköselle kaasun laittaessa pohjaan. Täytyy testailla nyt vähän toimintaa asiasta valaistuneena
-
- Mersumaanikko
S=standart W=winter eli se aika kun maa on täynnä valkoista paskaaKliineri kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 16:14 Okei tämä avarsi paljon! Kiitos tiedosta. Oon olettanu modella olevan erilaiset tarkoitukset sen suuremmin asiaa tutkimatta… ilmeisesti siis winter ja summer ovat vaihtoehdot, kun W/S ovat valitsimessa? Taitaa olla juuri noin että pudottaa ykköselle kaasun laittaessa pohjaan. Täytyy testailla nyt vähän toimintaa asiasta valaistuneena
w asenossa lähtö 2 vaihtella pakki "isompi" vaihtaminen aikaisemmi ym eroa
Mökkillä
'
'
S= slow ja W = Wery slow vaihtamisohjelma 722.6 lootassa
-
- Vakiokalustoa
Kliineri kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 15:29 Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
[/quote
Sinulla on laatikon ohjelma asennossa W,vaihda ohjelma S:lle niin pysähtyessäsi vaihteet "putoaa" ykköselle.
-
- Vakiokalustoa
Kliineri kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 15:29 Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
[/quote