MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nyt ei kyllä mee mikään harrastevehje kaupaksi, halvemman pään vekottimistakaan. Osat nyt jotenkin.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Ti 23.08.2022 07:17 Nyt ei kyllä mee mikään harrastevehje kaupaksi, halvemman pään vekottimistakaan. Osat nyt jotenkin.
Jep, parin tonnin helmet varmaan menee helposti, mutta edes ”tonnien” autot ei näytä liikkuvan. Osia ja vanteita meni vielä alkukesästä tosi hyvin kaupan, mutta nyt sekin sakkaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ukrainan sota ja vihreä siirtymä vaikutuksineen tekee sen. Tiettyjen vakainakin pidettyjen automallien arvostus on myös reippaassa laskussa. Mutta sellaistahan se sijoitustoiminta on, klassikoidenkin kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Noh, eiköhän meitä ”hölmöjä” riitä ostelemaan näitä klassikoita. Jos vain polttoainetta vaan järkevästi saa (ettei mene siihen että apteekkitavaraa litran pulloissa). Faktahan on että mikään nykyajan sähkövatkain ei vedä vertoja vanhalle Mersulle. :P
1991 420 SE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Timo L. kirjoitti: Ti 23.08.2022 15:50 Ukrainan sota ja vihreä siirtymä vaikutuksineen tekee sen. Tiettyjen vakainakin pidettyjen automallien arvostus on myös reippaassa laskussa. Mutta sellaistahan se sijoitustoiminta on, klassikoidenkin kanssa.
Ehkä realistisempi on ihan vaan polttoaineen, ruuan ja sähkön hinta tulevana talvena. Toki tuo on vähintäänkin osittain seurausta sodasta. Vihreä siirtymä kurittaa ehkä enemmän uudempien polttisautojen kauppaa kuin klassikoiden. Nämä Mersutkin on vielä kuitenkin melko halvanpään vehkeitä, mutta ehkä myös ostajakunta on sitä keskiluokkaa. Vaikea uskoa että kukaan oikeasti rikas kiinnostuisi jostain kasarin kansanautosta, mutta juurikin taas sitä keskiluokkaa kurittaa tämä muu inflaatio eniten.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Wikke kirjoitti: Ti 23.08.2022 16:25 Noh, eiköhän meitä ”hölmöjä” riitä ostelemaan näitä klassikoita. Jos vain polttoainetta vaan järkevästi saa (ettei mene siihen että apteekkitavaraa litran pulloissa). Faktahan on että mikään nykyajan sähkövatkain ei vedä vertoja vanhalle Mersulle. :P
No toivottavasti. Olis kiva laittaa nämä kiertoon ja haistella uusia tuulia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuossa jokunen viikko takaperin bongasin pitkästä aikaa 16” kaivonkannet jotka vaati hieman huomiota. Ei nuo nyt mitenkään älyttömän pahat olleet. Kumminkin päästiin lähinnä pesulla ja hiomisilla, joten ei tarvinnut lähteä puhaltamaan ja pulveroimaan. Pikku aplarin hioin vesissä ja myllytys päälle. Maalasin samalla myös uusien keskimerkkien pohjat, kun ne yleensä ei mätsää vanteiden väriin ja sekös ketuttaa. Bongasin näille uudenkarheat renkaatkin, joten taidampa pyöräytellä nämä 16v:n alle ensi kesänä.

Kuva

Kuva

https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Vanteet ... mg=smaller

Myin nuo BBS RS:t eteenpäin, kun ei niille sitten löytynyt käyttöä, niin vanteet ostanut kaveri pyysi tekemään pikkufiksin hänen Zendereilleen. Melko erikoiset vanteet nuokin, en ole ennen tavannut. 17x8, feikki-koottavat tosin, eli 1-osaiset. Nämä kuulemma joutais myydä jos joku on kiinnostunut. Itse poistin niistä kanttarijäljet, mutta onhan 30-vuotiaissa Diamondcut vanteissa ehkä hieman muutakin sanomista.

Kuva
Viimeksi muokannut EVO X, La 25.03.2023 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Komiaa jälkeä kuten jo on totuttu näkemään!
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Hienot tuli kaivonkansista! Vaikeat kuulemma maalata, vaikka tasaista pintaa paljon onkin.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti: Su 02.10.2022 17:52 Komiaa jälkeä kuten jo on totuttu näkemään!
Perus neppailua, mutta kiitos. :thumbup: Kyl tulee varmaan pitkä talvi, kun ei edelleenkään tuo tilapuoli tue harrastustoimintaa sen jälkeen kun lumi on maassa. Pitää varmaan alata tekemään pienoismalleja 😄
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No mä aloin haalimaan moottoripyöriä huutokaupasta jostain älyttömästä päähänpistosta.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti: Ma 03.10.2022 15:11 Hienot tuli kaivonkansista! Vaikeat kuulemma maalata, vaikka tasaista pintaa paljon onkin.
Joo nuo kolot on sellaset, että saa herkästi pilattua. Ne pitää ikäänkuin jättää huomiotta ja maalata yli, jos alkaa erikseen niihin suhimaan niin aina tulee liikaa tavaraa ja valuu varmasti. Sama toki koskee kaikkia kaivonkansia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti: Ma 03.10.2022 15:16 No mä aloin haalimaan moottoripyöriä huutokaupasta jostain älyttömästä päähänpistosta.
Mä olin keväällä ostamassa Yamaha DT125R:ää 90-luvun alusta museoprojektiksi, mutta onneksi ei tullut sitä ostettua kun en olisi nyt mahtunut tekemään sitä missään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

EVO X kirjoitti: Ma 03.10.2022 15:22
MJPfin kirjoitti: Ma 03.10.2022 15:16 No mä aloin haalimaan moottoripyöriä huutokaupasta jostain älyttömästä päähänpistosta.
Mä olin keväällä ostamassa Yamaha DT125R:ää 90-luvun alusta museoprojektiksi, mutta onneksi ei tullut sitä ostettua kun en olisi nyt mahtunut tekemään sitä missään.
Ai hitsi toi olis ollut mielenkiintoinen projekti.
Ostin viallisena Cbr 900rr -97 ja cbr600f -99 kun ei näyttänyt oikein kelpaavan kenellekkään. Molemmat tosi siistejä ikäänsä nähden.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti: Ma 03.10.2022 18:00
Ai hitsi toi olis ollut mielenkiintoinen projekti.
Ostin viallisena Cbr 900rr -97 ja cbr600f -99 kun ei näyttänyt oikein kelpaavan kenellekkään. Molemmat tosi siistejä ikäänsä nähden.
No juu, sellasta vähän tossa haaveilin. En ole itse koskaan omistanut DT:tä, mulla oli NSR. Veljellä taas oli just -91 bränikkä DT. Tollanen PC-35 CBR 600F oli itsellä jokusen aikaa. Ostin kans AVK:lta mällättyna ja sepin kuntoon. Liikaa vaan jännittää nykyään tollasen kyykyn kanssa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla oli aikoinaan vähän uudempi DT, joku -04 tais olla, aivan hemmetin hyvä pyörä ja kulkikin ihan riittävästi tehoputkella.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Ma 03.10.2022 19:28 Mulla oli aikoinaan vähän uudempi DT, joku -04 tais olla, aivan hemmetin hyvä pyörä ja kulkikin ihan riittävästi tehoputkella.
Juu hienoja pelejä. Silloin 2000-luvun alussa, kun itse olin kevari-iässä noita oli vielä paljon. Kyydissä tuli oltua usein ennen kuin sai kortin.. noh ehkä jossain välis vielä täytyy moinen katella, jos vaan tilaongelma saadaan ratkaistua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

S202 kirjoitti: Ma 03.10.2022 19:28 Mulla oli aikoinaan vähän uudempi DT, joku -04 tais olla, aivan hemmetin hyvä pyörä ja kulkikin ihan riittävästi tehoputkella.
Dt:stä tulee aina kevari ajat mieleen. Itellä oli -87 dt 125 LC. Se ostettiin vanhalta mieheltä ja oli täysin räpeltämätön, kaikkine lokasuojan jatkeineen. Joku paperi kuva siitä varmaan jostain löytyisi.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Auto on myytävänä. Hp:39000€.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kiitos kaikille projektia seuranneille. Auto on myyty ja luovutettu tänään Suomalaiselle keräilijälle hyvään kotiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY

Viesti Kirjoittaja V-K »

Onnittelut tai osanotot kuinka sen nyt ottaa. :) Hieno projekti seurata alusta loppuun. Nyt odotellaan sitä A124 tarinaa alkavaksi. :thumbup:
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

V-K kirjoitti: La 06.05.2023 12:05 Onnittelut tai osanotot kuinka sen nyt ottaa. :) Hieno projekti seurata alusta loppuun. Nyt odotellaan sitä A124 tarinaa alkavaksi. :thumbup:
Jos intoa vielä piisaa niin A124:sta ehdottelen minäkin.

Mihin päin Suomea 16v lähti?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY

Viesti Kirjoittaja EVO X »

V-K kirjoitti: La 06.05.2023 12:05 Onnittelut tai osanotot kuinka sen nyt ottaa. :) Hieno projekti seurata alusta loppuun. Nyt odotellaan sitä A124 tarinaa alkavaksi. :thumbup:
Kiitos, ei ollut mikään pakkomyynti, ja korvaus oli hyvä niin kyllä ne onnittelut on paikallaan. En kuitenkaan enää jotenkaan innostunut autosta, niin siinä vaiheessa se on hyvä laittaa eteenpäin sellaiselle kellä intoa on. Tai sanotaanko näin että oma intohimo oli päästä tekemään tällainen auto, ei se käyttö sitten enää antanut niin ihmeellistä fiilistä, ja ajot väheni jo viime vuonna melkein nolliin. Pääsen paljon paremmin tekemään uusia juttuja kun auto muuttui rahaksi.
Bemaristi kirjoitti: La 06.05.2023 13:51 Jos intoa vielä piisaa niin A124:sta ehdottelen minäkin.
Mihin päin Suomea 16v lähti?
Jyväskylään sen eilen ajoin.
Ostin A209 cabin jo aiemmin keväällä, sillä mennään nyt ainakin hetki. Tähän tilanteeseen en halunnut A124, enkä oikeastaan mitään 124:sta. Ei varsinaisesti ole tällähetkellä yhtään kiinnostusta moisiin vehkeisiin. Pääsen kuitenkin CLK:lla tuulettamaan tukkaa ja polttamaan otsan, niin saa sen avon kokeiltua mitä tässä on haaveiltu. Muutta, katsotaan kun tila-asiat on kunnossa mitä sitten tekee, jos tekee. Saattaa kyllä mennä jenkkihommiksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onnittelut kaupoista, ja hienoa että jäi Suomeen.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tervehdys. Vaikken tänne ole projekteistani mitään kirjoittanutkaan, on näiden 300D:n ja 16V:n jälkeen kunnostettu jo kolme autoa. Ensimmäisenä tein vuosi sitten -04 CLK 240 Cabrioletin, jonka sitten myin jo syksyllä eteenpäin. Syksyllä sitten haaviin jäi hienon historian omaava tavanomainen 190E 2.0 -90, jonka erikoisuutena oli punainen nahkasisusta. Tenavakin lähti seuraavalle harrastajalle alkuvuodesta kun itsellä puski SEC kuume päälle. No Secciä ei koskaan tullut, vaan tuli kuin tulikin se A124, juuri siinä värissä ja niillä varusteilla kuin halusinkin. Avolla on nyt päästelty tämä kesä kevään pikku entisöinnin jälkeen ja näyttää siltä, ettei tämä ole lähdössä nyt minnekään. Jotakin ratustettavaa tekisi silti mieli, mutta se on taas lähdettävä niinsanotusti pohjalta, koska kassa on kiinni nykyisessä kalustossa. Jostain siis jos tulee mieleen jokin 200-250D 2.sarjan W124 sedan, niin sellaisen voisin huolia seuraavaksi. Kolmen bensan jälkeen voisi taas mielummin diesel olla kiinnostavampi.

JA HUOM! ylläolevista on toki projektikertomukset olemassa, ne vaan löytyy tuolta blogistani:
https://garage59-mercedes.blogspot.com/

Kaikista kolmesta autosta löytyy sieltä juttua jos kiinnostaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

EVO X kirjoitti: Ma 02.09.2024 13:48 Tervehdys. Vaikken tänne ole projekteistani mitään kirjoittanutkaan, on näiden 300D:n ja 16V:n jälkeen kunnostettu jo kolme autoa.

........

Kaikista kolmesta autosta löytyy sieltä juttua jos kiinnostaa.
:shock: Äläkä kirjoitakaan. Tällaiset jonninjoutavat puuhastelijat (kuten itse olen) menettävät sen vähäisenkään tunteen, että osaavat tehdä jotain :D
Eivaan... :) Hyvä että tarinaa ja kuvia on jossain luettavissa.
Työnjälki on kyllä erinomaista.

Maalasitko nuo A124 sisäpuolen muovi/vinyylipinnatkin nahkamaalilla?
Käytätkö jotain primeria ennen maalia?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kiitokset! Joo kaikki muu on maalattu paitsi kojelauta. Osa on maalattu mustalla massalla jonka alla käytän muoviprimeriä, mutta osa on maalattu ihan tuolla samalla nahkavärillä enkä sen kanssa käyttänyt tartuntaa. Pohjat vaan pitää olla erityisen puhtaat, eli pesu-tinneri-rasvanpoisto. Ja tosiaan nahkapinnoitetta voi käyttää myös massan päällä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Miksi haussa on pelkästään 200/250D?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Ma 02.09.2024 19:47 Miksi haussa on pelkästään 200/250D?
Koska 300D ei ollut mun juttu :lol: No joo miksei sellanenkin mene, mutta 300D tuppaa ehkä olemaan kalliimpi, mutta itselle se ei nyt tuo mitään lisäarvoa. Mä en tykännyt siitä, ettei se tuntunut oikeastaan yhtään tehokkaammalta kuin 250D, mutta kulutti melkeen 2-litraa enemmän soppaa joka tilanteessa. Edelliset 250D:t joilla tuli ajettu joku 200tkm yhteensä vei melkein tilanteessa kuin tilanteessa sen 5-6l/100km ja tuo 300D taas sitten 7-9l. Ehkä silläkin johonkin 6,5 saatto hipsuttamalla päästä. Vanhalla 200D:llä kulutus ei juuri pienempi ollut kuin 250D:llä, mutta se taas oli todella laiska, mikä nyt ei yllätä ketään. Jotenkin niissä molemmissa on kuitenkin sellasta alkukantaista ikiliikkujaa, mikä ei taas 300D:ssä jotenkaan tullut esille.. en tiedä, ei tota varmaan järjellä pysty perustella muuten kuin että 200D todennäköisesti on edullisemmin tarjolla kuin 250D ja se taas on itseä miellyttävämpi kuin 300D. Aikaisemmin oli myös isommat vaatimukset varusteille, mikä oli 300:n kanssa helpompaa. Nyt olisin äärettömän tyytyväinen jos olisi Karosisusta ja kattoluukku, muuten ei tarvi varusteita olla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin