W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Vian kuvaus:
- kylmänä käynnistettäessä ( vaikka lämmin sää > 5C ) käynnistyy huonosti / vaatii useamman starttauksen; startti pyörittää hyvin moottoria
- kun saa käyntiin niin 'tukehtuu' helposti kaasua painettaessa
- lämpimänä käynnistyy helpommin mutta ei ns 'normaalisti'
Tehtyjä tarkastuksia:
- polttoainesuodatin vaihdettu ja liitännät tarkastettu --> ei vuoda
- sytytystulpat vaihdettu
Mitä muuta kannattaa tarkastaa ?
- kylmänä käynnistettäessä ( vaikka lämmin sää > 5C ) käynnistyy huonosti / vaatii useamman starttauksen; startti pyörittää hyvin moottoria
- kun saa käyntiin niin 'tukehtuu' helposti kaasua painettaessa
- lämpimänä käynnistyy helpommin mutta ei ns 'normaalisti'
Tehtyjä tarkastuksia:
- polttoainesuodatin vaihdettu ja liitännät tarkastettu --> ei vuoda
- sytytystulpat vaihdettu
Mitä muuta kannattaa tarkastaa ?
Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Moi.
Tämä lienee kuitenkin KE-jet?
Virranjakajan kannessa sattaa olla hapettumaa tms. Kannattaa vilkaista ekana.
Kylmäkäynnistyssuutin toimii kylmäkäynnistyksen apuna. Sijaitsee imusarjassa. Se on sähköisesti ohjattu ja siitä voisi mitata jännitteen kun starttaa kylmää moottoria. Jännitteen pitäisi nousta hetkeksi n.12V.
Suutinta ohjaa bensapumpun rele ja lämpötieto ohjaukselle tulee kannessa olevasta lämpöanturista. Itse suutin on harvoin viallinen (ja kallis uutena) mutta ohjaavat laitteet voivat olla viallisia.
Tämä lienee kuitenkin KE-jet?
Virranjakajan kannessa sattaa olla hapettumaa tms. Kannattaa vilkaista ekana.
Kylmäkäynnistyssuutin toimii kylmäkäynnistyksen apuna. Sijaitsee imusarjassa. Se on sähköisesti ohjattu ja siitä voisi mitata jännitteen kun starttaa kylmää moottoria. Jännitteen pitäisi nousta hetkeksi n.12V.
Suutinta ohjaa bensapumpun rele ja lämpötieto ohjaukselle tulee kannessa olevasta lämpöanturista. Itse suutin on harvoin viallinen (ja kallis uutena) mutta ohjaavat laitteet voivat olla viallisia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Samaa ongelmaa 2.3 kanssa. Muutaman lämpöasteen ja kylmemmästä kuin palmun alta. Mutta lämpimästä ja kun auto tovin seissyt niin saa sahata. Risteyksissä, kun kaasun löysää käy kiekat karvan alle 500, mutta pysyy kuiten käynnissä.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Jos lämpöisenä ajon jälkeen joutuu sahaamaan, niin syynä voi olla polttoainepaineen laskeminen. Syynä yleensä joko suuttimet tai pa-painevaraaja pumpun vieressä. Suuttimet ainakin ns. kuluva osa jotka pitäisi vaihtaa säänöllisesti (olikohan 100 tai 150tkm suositus).300E W124 1987 kirjoitti: ↑Su 22.05.2022 13:49 Samaa ongelmaa 2.3 kanssa. Muutaman lämpöasteen ja kylmemmästä kuin palmun alta. Mutta lämpimästä ja kun auto tovin seissyt niin saa sahata. Risteyksissä, kun kaasun löysää käy kiekat karvan alle 500, mutta pysyy kuiten käynnissä.
TK-kierrokset kuulostavat aavistuksen matalalta...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Voi poistaa
Voi poistaa
Viimeksi muokannut 300E W124 1987, Su 22.05.2022 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Ok. Kiitokset infosta.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963
Ongelma ratkesi vaihtamalla OVP rele.
Sijaitsee akun takana ohjausboxien oikealla puolella.
Osa löytyy MB koodilla A 201 540 32 45 --> maksoi KL-varaosilla 51€
Sijaitsee akun takana ohjausboxien oikealla puolella.
Osa löytyy MB koodilla A 201 540 32 45 --> maksoi KL-varaosilla 51€