Ilmastointi huollettu juuri ja tuntuu yleensä pelaavankin ok
jonkun aikaa mutta sitten jossain vaiheessa helteellä rupeaa yleensä työntämään kabiiniin kosteanoloista & tunkkaista ilmaa ja hytti tuntuu sen jälkeen hiostavalta. Ei myöskään tässä kohtaa tule enää kovin kylmää ilmaa vaan haaleaa vaikka yrittäisi laskea lämpötilaa.
Säädöt yleensä automaatilla ja n. 21 asteeseen säädetty.
Onko kuivain tai joku muu osa mahdollisesti tiensä päässä vai mikä tuon aiheuttaa?
Voiskohan etupellin tienoilla oleva venttiili ( A 230 830 00 84 ) jumitella? Omassa S:ssä toisen takapenkin ilmastointi oireilee vähän samaan tapaan. Tosin eri venttiili kyseessä.
221:ssä on jo muuttuvatilavuuksinen kompura joka pyörii kokoajan, ei ole magneettikytkintä.
Entisessä 171:ssä veti kennon jäähän ja puhallus heikkoa ja kosteaa. Kennon lämpöanturin kun vaihtoi lämppärikopasta, niin helpotti. Tämä kaikki kuitenkin on täysin spekulaatiota ja arvailua, ennenkuin autosta on vedetty vikakoodit ilmastoinnin osalta. Sitten taas nykyiseen 216:seen vaihdoin viimeviikolla aurinkoanturin, kun sotki väylää ja ilmastointi ei osannut säätää auringon mukaan mitään.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Ilmastoinnin vikakoodit luettu eikä ollut mitään, myös anturien arvot normaalit. Asentajan mielestä ilmastointi toimii niinkuin pitääkin.
Paitsi kovalla helteellä välillä hyytyy.
Mistä vikaa voisi etsiä seuraavaksi?
Ässä2007 kirjoitti: ↑Pe 29.07.2022 11:26
Ilmastoinnin vikakoodit luettu eikä ollut mitään, myös anturien arvot normaalit. Asentajan mielestä ilmastointi toimii niinkuin pitääkin.
Paitsi kovalla helteellä välillä hyytyy.
Mistä vikaa voisi etsiä seuraavaksi?
Hyytyykö ongelmatilanteessa myös ilman virtaus vai käykö niin kuin Mou edellä kuvasi? Kennon jäätyminen voi johtua myös kylmäaineen puutteesta mutta silloin pitäisi puhallustehon myös heiketä, jossain kohtaa lopahtaa kunnolla.
Erikoista että kylmäaineen vähyys jäädyttää höyrystintä vaikka tehot laskee.
Arvuutella voi, mutta huoltopainemittarit näyttää mitä kylmäkierrossa todellisuudessa tapahtuu.
Mitä asentaja kertoi huoltopainemittareiden näyttäneen, kun vika päällä?
etrade kirjoitti: ↑Pe 29.07.2022 13:56
Erikoista että kylmäaineen vähyys jäädyttää höyrystintä vaikka tehot laskee.
Olisko kyse siitä että kylmää riittää vain toiselle puolelle höyrystintä ja höyrystimen anturi ei näe sitä kylmää jos on asennettu sinne lämpöselle reunalle?
etrade kirjoitti: ↑Pe 29.07.2022 13:56
Erikoista että kylmäaineen vähyys jäädyttää höyrystintä vaikka tehot laskee.
Olisko kyse siitä että kylmää riittää vain toiselle puolelle höyrystintä ja höyrystimen anturi ei näe sitä kylmää jos on asennettu sinne lämpöselle reunalle?
Voi olla noin, mutta luulis että paineanturi jo katkaisis, jos noin vähissä ollaan.
Kuitenkin, huoltopainemittareilla näkee sen todellisuuden, ettei tarvi arpoa.
Star testeri ja asentaja oli jo kertonut, että kaikki on kunnossa.
Asentaja ei ollut ilmeisesti saanut vikaa päälle,
eikä se ole ilmennytkään kuin kovalla lähellä 30C asteen helteellä. Itsellä tehnyt sen kolmesti muistaaksenl.
Ko. tilanteessa puhaltaa kyllä edelleen mutta ei riittävän
kylmää (eli puhallusilman lämpö nousee) ja
lisäksi puhallusilma hiostavan kosteaa.
Saako tuolla toisellakaan testerillä vikaa selville jos vika ei ole ns. päällä?
Ässä2007 kirjoitti: ↑La 30.07.2022 23:58
Asentaja ei ollut ilmeisesti saanut vikaa päälle,
eikä se ole ilmennytkään kuin kovalla lähellä 30C asteen helteellä. Itsellä tehnyt sen kolmesti muistaaksenl.
Ko. tilanteessa puhaltaa kyllä edelleen mutta ei riittävän
kylmää (eli puhallusilman lämpö nousee) ja
lisäksi puhallusilma hiostavan kosteaa.
Saako tuolla toisellakaan testerillä vikaa selville jos vika ei ole ns. päällä?
Kylmäainetta kyllä on, huollettu alle kk sitten.
Selvisikö tämä koskaan? Mulla teki C220/vm’12 eilen ihan saman, tähän asti työntänyt tarvittaessa aivan jääkylmää ja niin teki taas tänään kun kokeilin. Eilen tuli vain kosteaa ei viileää oikeastaan lainkaan eli selkeästi ei toiminut..oli kuuma/kostea päivä? Kiinnostaa mistä tollainen hetkellinen toimii/ei toimi voi johtua..?
Samanlaisia ongelmia.Ei vikakoodeja.Huollettu n.3kk sitten.Potilas w212 2011 aj 156tkm.Tapahtui vain tosi kuumina päivinä.
Enimmäisen kerran ajoin n.10km ja kaikki ok.Auto parkkiin n.15 minsaa.Siitä lähdettyäni vain lämmintä ilmaa,Takaisin tullessa ja kotipihaan kännyttyäni palkoi puhaltaa viileätä.Toinen kerta tapahtui kun n.150km ajon jälkeen auto seisoi osittain auringon paisteessa n.1 tunnin.Ulkolämpötila n.+30 C.Liikkeelle ja sama homma; lämmintä sisään. Muuten kyllä pelaa ihan ok.Eli kun seisoo tosi kuumassa ei lähde pelittään niinkuin pitäisi.