W124 230E kulutuksesta
W124 230E kulutuksesta
Moi! Mitäs olette mieltä autoni -88 230E automaatin kulutuksesta näyttäis näin talvikeleillä(pikku pakkasilla ja nollakelillä) vievän kaupungissa 15litr. Alkusyksystä meni siihen 11litr. mihin tehdas lupaa.Kaasujalkani ei ole raskas ja olen laatikkon E/S nappia pitänyt pääsääntöisesti E asennolla ja roikan nokassakin pitänyt aika ahkeraan.
Matka-ajossa kärry täynnä tavaraa(kohtalaisen painavaa) vei noin 90km vauhdissa 10litr. mitä pidän asia kulutuksena mutta toi kaupunkikulutus vaikuttais minusta hieman kovalta.Mites muilla?? huollossa meinasivat että ois normaali kulutus.Olen ajellut 95:lla mutta taidan siirtyä takas 98:n eipä toi hintaero nyt niin valtava ole ja kohtalaisen arvokastahan se on muutenkin että sammaan konkurssiin vaan
Matka-ajossa kärry täynnä tavaraa(kohtalaisen painavaa) vei noin 90km vauhdissa 10litr. mitä pidän asia kulutuksena mutta toi kaupunkikulutus vaikuttais minusta hieman kovalta.Mites muilla?? huollossa meinasivat että ois normaali kulutus.Olen ajellut 95:lla mutta taidan siirtyä takas 98:n eipä toi hintaero nyt niin valtava ole ja kohtalaisen arvokastahan se on muutenkin että sammaan konkurssiin vaan
Huolehdi vielä, että
-ilmansuodatin on puhdas
-polttoaineensuodatin on kunnossa
-tulpat OK
Muuten kulutus kuulostaa normaalilta. Kaupunkipyörityksessä moottorikaan ei lämpiä niin sukkelaan, etenkin jos on vaan lyhyitä pätkiä ja usein käynnistyksiä/sammutuksia.
-ilmansuodatin on puhdas
-polttoaineensuodatin on kunnossa
-tulpat OK
Muuten kulutus kuulostaa normaalilta. Kaupunkipyörityksessä moottorikaan ei lämpiä niin sukkelaan, etenkin jos on vaan lyhyitä pätkiä ja usein käynnistyksiä/sammutuksia.
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 28.12.2004 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kulutuksesta
Asia vilipitön. Tulpat/ilmanputsarin suodatin ja bensansuodatin on vasta vaihdettu että niiltäosin kunnossa.Ei kun ajoa
230E kulutuksesta..
Morjes!
itellä 230E automaatti vm90, auto kävi ruiskuhuollossa, ennen huoltoa kulutus n.12,5-13,5l/100km. suurin osa tuosta ajosta kaupungissa. autoon vaihdettiin lambda, korjattiin lambdan lämmitys, polttoainesuodatin vaihtoon, ruiskun perussäätö oli kuulemma ketuillaan --> säätivät kohdalleen...
no 8 tankillista olen ajanut 95:lla ja tuntuu olevan ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä (pintakaasulla tai täyskaasulla) kulutus aina sama tasainen 14-14,5l/100km!!! auto kävi vielä uudestaan pajalla, kun sivuoireina tuli käyntihäiriöitä mm. tyhjäkäynnillä. eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa!
E/S-valitsimen ja oktaaniluvun säätimien asennoilla ei ole ollut mittän vaikutusta käyntiin/kulutukseen..
Että tälläistä täällä Tampereella.
itellä 230E automaatti vm90, auto kävi ruiskuhuollossa, ennen huoltoa kulutus n.12,5-13,5l/100km. suurin osa tuosta ajosta kaupungissa. autoon vaihdettiin lambda, korjattiin lambdan lämmitys, polttoainesuodatin vaihtoon, ruiskun perussäätö oli kuulemma ketuillaan --> säätivät kohdalleen...
no 8 tankillista olen ajanut 95:lla ja tuntuu olevan ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä (pintakaasulla tai täyskaasulla) kulutus aina sama tasainen 14-14,5l/100km!!! auto kävi vielä uudestaan pajalla, kun sivuoireina tuli käyntihäiriöitä mm. tyhjäkäynnillä. eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa!

E/S-valitsimen ja oktaaniluvun säätimien asennoilla ei ole ollut mittän vaikutusta käyntiin/kulutukseen..
Että tälläistä täällä Tampereella.

S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Kyllä tuntuu suurin piirtein normaali kulutukselta. Oma W124 230E -86 vie kaupunkissa noin 13L maksimissaan. Talvella ajan kaupunkissa vaihteenvalitsin "3" asennossa. Lämpiää paremmin ja saa karstaa pois mootorista eikä kulutusarvot nouse liikaa. Voi jopa sanoa, että "D" asennossa kulutaa enemmän, kun kierrokset ehkä liian alhaalla ...
...Lisäksi öljynpaineet matalammalla, laatikko rumppaa 3-4 väliä... Todellakin suositeltavaa käyttää kolmosvaihdetta kaupungissa.kalev kirjoitti:Kyllä tuntuu suurin piirtein normaali kulutukselta. Oma W124 230E -86 vie kaupunkissa noin 13L maksimissaan. Talvella ajan kaupunkissa vaihteenvalitsin "3" asennossa. Lämpiää paremmin ja saa karstaa pois mootorista eikä kulutusarvot nouse liikaa. Voi jopa sanoa, että "D" asennossa kulutaa enemmän, kun kierrokset ehkä liian alhaalla ...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 230E kulutuksesta..
Olisko asiallista pistää tuonne risut & ruusut-palstalle tästä tämä tarina vielä opiksi...Jani1980 kirjoitti:autoon vaihdettiin lambda, korjattiin lambdan lämmitys, polttoainesuodatin vaihtoon, ruiskun perussäätö oli kuulemma ketuillaan --> säätivät kohdalleen...
no 8 tankillista olen ajanut 95:lla ja tuntuu olevan ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä (pintakaasulla tai täyskaasulla) kulutus aina sama tasainen 14-14,5l/100km!!! auto kävi vielä uudestaan pajalla, kun sivuoireina tuli käyntihäiriöitä mm. tyhjäkäynnillä. eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa!:
Kyllä se 14 litraa seka-ajossa 230E:lle on liikaa. Edes allekirjoittaneen t unnetusti rohmu 300TE ei vie siististi ajellen tuota...

Mitä tulee tuohon "pakkokolmosen" käyttöön, siinä on varmalla vinha perä että käyttää kannattaa. Paitsi että laatikko ei arvo 3-4 väliä koko ajan, ajosta todella voi tulla taloudellisempaa kun voimansiirrosta on "löysät poissa" ja auto kulkee pintakaasullakin. Nelosella viittäkymppiä ajellessa tulee herkästi tilanteita, joissa painellaan kaasu pohjassa ja economy-viisari punaisella ja pyörre käy tankissa -- kun samasta tilanteesta selviäisi kolmosella pienellä kaasupetaalin kutittelulla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
En tiedä sitten, mut meikäläisellä kulutus kaupungissa on sitä 12-12,5 ja raskaalla kaasujalalla! Keskikulutus seka-ajossa raskaalla kaasujalalla on siinä 8-8,5, mut empä ole enää seurannu viimeseen puoleen vuoteen kulutusta, koska kaikki sieltä (tankista) menee mitä sinne laittaa!
Kyllä sen huomaa jos alkaa viemään reilusti enemmän! Pienet desien nousut ei näy, mutta ei kyl tunnukkaa... turha stressi pois moisesta kulutuksesta! Ku ei ajattele moista säästyy myös siltä stressiltä et voi että ku vie paljon...
meinaan että silleen!


MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: 230E kulutuksesta..
Siis tarkoitat varmaan , että kulutus normaali!Aku P kirjoitti:
Kyllä se 14 litraa seka-ajossa 230E:lle on liikaa. Edes allekirjoittaneen t unnetusti rohmu 300TE ei vie siististi ajellen tuota...![]()
Tai sitten meillä suomessa on erilaisia matemaattisia laskutapoja? Jos joku väittää ajavansa 230E aut. 10l/100km siis talvella, niin epäilen?

Tai sitten on vaikea tunnustaa sitä tosi seikkaa , että mersu vie bensaa!

Hyvät on perät.......
Auti
Re: 230E kulutuksesta..
Samaa mieltä, lisäksi mulle yks automaatti laatikko korjaaja sanoi, että taajama ajossa jos käyttää D:tä niin kun nelonen on päällä ja vauhtía vaikka se 50, niin laatikko ei voitele tarpeeksi, kun kierroksia on niin vähän.Aku P kirjoitti:
Mitä tulee tuohon "pakkokolmosen" käyttöön, siinä on varmalla vinha perä että käyttää kannattaa. Paitsi että laatikko ei arvo 3-4 väliä koko ajan, ajosta todella voi tulla taloudellisempaa kun voimansiirrosta on "löysät poissa" ja auto kulkee pintakaasullakin. Nelosella viittäkymppiä ajellessa tulee herkästi tilanteita, joissa painellaan kaasu pohjassa ja economy-viisari punaisella ja pyörre käy tankissa -- kun samasta tilanteesta selviäisi kolmosella pienellä kaasupetaalin kutittelulla.
Kulutuksesta, mulla vie oma n 13l/100km seka seka ajossa ja maantiellä tippuu 9 litran pintaan, vaikka ohittelee, minkä tarvii.
Mitä taas tulee 230 kulutukseen, niin meillä on tuo teho/paino suhde vähän eri.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: 230E kulutuksesta..
No minä väitän. W123 230 E automaattivaihteistolla 10,5 l/100 km järjestään.Kimmo L kirjoitti:Siis tarkoitat varmaan , että kulutus normaali!
Tai sitten meillä suomessa on erilaisia matemaattisia laskutapoja? Jos joku väittää ajavansa 230E aut. 10l/100km siis talvella, niin epäilen?
Tai sitten on vaikea tunnustaa sitä tosi seikkaa , että mersu vie bensaa!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 230E kulutuksesta..
Juu, varsinkin GM:n laatikoissa se on suorastaan kiellettyä ajaa "pallodeellä" alle tietyn nopeuden. Toisaalta eihän ne sitä nelosta vaihtaisikaan kuin vasta kahdeksankympin paikkeilla sisään, että pakkokolmosella voi hyvin loikottaa vielä vanhoilla maanteilläkin.Jussa kirjoitti: Samaa mieltä, lisäksi mulle yks automaatti laatikko korjaaja sanoi, että taajama ajossa jos käyttää D:tä niin kun nelonen on päällä ja vauhtía vaikka se 50, niin laatikko ei voitele tarpeeksi, kun kierroksia on niin vähän.
.
Kimmolle vielä: jos tuossa nyt mainittiin, että kulutus on se sama 14 litraa, ajoi sitten maantiellä tai kaupungissa niin kyllä se on suhteettoman paljon. Ihan verrokkina tuo Timon 230E automaatti tai oma farmarini, jonka pitäisi joka suhteessa olla 230E:ta isoruokaisempi. Jos pelkkää kaupunkiajoa ja haalealla koneella, sitten 14 litraa voisi jotenkin ymmärtää. Seka-ajossa ei millään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Koitapas tankillinen S:llä. Voi meinaa vaikuttaa kulutusta alentavasti kun kaupunkinopeuksilla ylämäkiin haetaan pienempää, eikä jurnuteta kaasuauki väkisin pienillä kierroksilla.vesseli kirjoitti:E/S nappia pitänyt pääsääntöisesti E asennolla
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
kulutuksesta
Joo olenkin viime päivinä pitänyt kytkintä S asennossa.Täytyypä kokeilla tuota ajelua vaihdevalitsin kolmosella.Olen itsekin tiedostanut ton että kierrokset tuntuu välillä aika matalilta eli katsotaanpa mitä vaikutusta
Eli siitä ei ole haittaa jos automaattia käyttää vähän niinkuin manuaalisesti? Ite oon omalla 190E 2.3:lla ajanut jonkin verran niin, että lähtiessä laittaa pakko 3:sen ja jossain 65 tienoilla lyö neloselle kaasua nostamatta. Iskältä opittua kun se tekee samaa sen omalla 190E 2.6:lla.Samaa mieltä, lisäksi mulle yks automaatti laatikko korjaaja sanoi, että taajama ajossa jos käyttää D:tä niin kun nelonen on päällä ja vauhtía vaikka se 50, niin laatikko ei voitele tarpeeksi, kun kierroksia on niin vähän.
Termos,
Omasta pirssistäni olen seuraillut kulutusta ja keskikulutus pyörii 9,4 l/100 km lukemissa (mitattu n. 7000 km matkalta). Enimmäkseen tulee ajeltua maanteitä, jolloin kulutus on ollut luokkaa 8,7 l. Kaupunkipainoitteisessa ajosssa on mennyt max. 12,5 l.
Vesselin kulutus tuntuu ihan järkevältä, Jani1980:n kulutus tuntuu jo isolta. Tottakai allekirjoittaneen pirssi on 5v manuaali, joten eihän näitä ihan suoraan voi vertailla...
t.
Risto
Omasta pirssistäni olen seuraillut kulutusta ja keskikulutus pyörii 9,4 l/100 km lukemissa (mitattu n. 7000 km matkalta). Enimmäkseen tulee ajeltua maanteitä, jolloin kulutus on ollut luokkaa 8,7 l. Kaupunkipainoitteisessa ajosssa on mennyt max. 12,5 l.
Vesselin kulutus tuntuu ihan järkevältä, Jani1980:n kulutus tuntuu jo isolta. Tottakai allekirjoittaneen pirssi on 5v manuaali, joten eihän näitä ihan suoraan voi vertailla...
t.
Risto
E500 – 211.070
Ei mitään haittaa. Tietysti järjen käyttö on sallittua, ei kannata laittaa 100 km/h nopeudessa valitsinta asentoon "2" tai "L" jne.TC7 kirjoitti:Eli siitä ei ole haittaa jos automaattia käyttää vähän niinkuin manuaalisesti?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No taitaa olla normaaleja kulutus lukemia nuo 8-10l / 100km. Normaalissa
rauhallisessa ajossa olen saanut tuon 230E:n menemään sillä 8litralla ehkä
kerran tai kaks. Sekin maantietä 75-80km/h koko pätkä.
Normaalisti käyn tankilla esim. 57litraa 98oct ja tripissä 560km.
Vaihteen valitsin on E asennossa ja kaupungissa laitan pakko vaihteita pesään.
Kaupunki ajossahan tuo ei sitten menekkään enään alle 10Litraa / 100km.
Silloin ehkä jotain 11-12L / 100km.
Mielenkiintoista on se että tuo 350E vie 100km n.13Litraa Ja kyseessähän
on litraa suurempi moottori. Mutta sillä ei säästellä yleensä sitä bensaa.
Viimekesänä Nurmijärvi-Alastaro-Pari lähtöö-Alastaro-Nurmijärvi 98Litraa
Matkaa tuli se 400km.
rauhallisessa ajossa olen saanut tuon 230E:n menemään sillä 8litralla ehkä
kerran tai kaks. Sekin maantietä 75-80km/h koko pätkä.
Normaalisti käyn tankilla esim. 57litraa 98oct ja tripissä 560km.
Vaihteen valitsin on E asennossa ja kaupungissa laitan pakko vaihteita pesään.
Kaupunki ajossahan tuo ei sitten menekkään enään alle 10Litraa / 100km.
Silloin ehkä jotain 11-12L / 100km.
Mielenkiintoista on se että tuo 350E vie 100km n.13Litraa Ja kyseessähän
on litraa suurempi moottori. Mutta sillä ei säästellä yleensä sitä bensaa.
Viimekesänä Nurmijärvi-Alastaro-Pari lähtöö-Alastaro-Nurmijärvi 98Litraa

Matkaa tuli se 400km.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Mulla olisi myytävänä MB-230E vm-86 ja vie 16l/100km Aamulla kylmänä ja illalla kylmänä!
Näköjään muitten mersut menee puolet piennemmällä kuin omani ja ajan ainuastaan 14km töihin ja 14km kotia? Ja kulutus on tosiaan 16l/100km.
Auto säädetty ja katsastettu , joten on varmaan maanantai päivänmallia? Tai olen ainut joka tunnustaa sen?Tosin audi on isolla ( lue V8 ) menee samoihin?
Sitä myydään essolla.
Näköjään muitten mersut menee puolet piennemmällä kuin omani ja ajan ainuastaan 14km töihin ja 14km kotia? Ja kulutus on tosiaan 16l/100km.
Auto säädetty ja katsastettu , joten on varmaan maanantai päivänmallia? Tai olen ainut joka tunnustaa sen?Tosin audi on isolla ( lue V8 ) menee samoihin?


Hyvät on perät.......
Auti
itsellä 230E automaatti vm86
maantiellä noin 9 (pienin mitattu 8.4)
Kaupunkiajossa joka aamu itähelsingistä keskustan läpi Espooseen noin 12-13v /100km joskus kesäkeleillä jopa 10 tai 11 jos oikein hissukseen ja varovasti ajelee. Itsellä vaihdevalitsin aina S asennossa.
Mielestäni toi E asento on ihan p..stä kun kaasupolkimen asennolla ei pysty mitenkään vaikuttamaan vaihtokohtaan ainakaan minulla. E asennossa ilman kickdownia vaihtaa noin 90 kmh vauhdissa vaikka kaasu olis pohjassa
Kaasujalkani ei ole keveintä sorttia.
Yleensä en mittaile, kaikki menee mitä tankkiin pistää jokatapauksessa ja mukavuudesta olen valmis maksamaankin muutaman euron.
maantiellä noin 9 (pienin mitattu 8.4)
Kaupunkiajossa joka aamu itähelsingistä keskustan läpi Espooseen noin 12-13v /100km joskus kesäkeleillä jopa 10 tai 11 jos oikein hissukseen ja varovasti ajelee. Itsellä vaihdevalitsin aina S asennossa.
Mielestäni toi E asento on ihan p..stä kun kaasupolkimen asennolla ei pysty mitenkään vaikuttamaan vaihtokohtaan ainakaan minulla. E asennossa ilman kickdownia vaihtaa noin 90 kmh vauhdissa vaikka kaasu olis pohjassa
Kaasujalkani ei ole keveintä sorttia.
Yleensä en mittaile, kaikki menee mitä tankkiin pistää jokatapauksessa ja mukavuudesta olen valmis maksamaankin muutaman euron.
Rupeehan niitä todellisia lukemia tulemaan?
Nimittäin minulla ainakin vaikuttaa kulutukseeen onko auto "letkussa" vai ei.
Menee 11-12l/100km kun lähtee lohkosta .
Onko se vaikeaa tunnustaa , että mersu vie paljon?
Jonkinlainen kokemus autoista ja ei se jääkaappi liikahda pienellä!
Nimittäin minulla ainakin vaikuttaa kulutukseeen onko auto "letkussa" vai ei.
Menee 11-12l/100km kun lähtee lohkosta .

Jonkinlainen kokemus autoista ja ei se jääkaappi liikahda pienellä!

Hyvät on perät.......
Auti